Nee dat is niet waar, alsdus de fokkers die denken een slijterij te hebbenquote:Op donderdag 9 januari 2014 09:48 schreef Dance99Vv het volgende:
DEVENTER - Supermarkten mogen wél alcohol verkopen aan een volwassenen, ook als zij gezelschap hebben van een kind. Een eventueel verbod staat niet de aanscherpte Drank- en Horecawet omschreven.
Volgens het ministerie van VWS is feitelijk alleen de leeftijdsgrens opgeschoven. Voorheen mochten 16-jarigen alcohol kopen. Dat is nu 18 geworden. Supermarkten kunnen de verkoop van drank aan volwassen wél weigeren. Zij moeten dit zelfs afwijzen als de alcohol 'kennelijk is bedoeld', zoals dat in de wet staat omgeschreven, voor een minderjarig persoon. ,,De wet zegt echter niet dat alcoholverkoop in aanwezigheid van kinderen niet is toegestaan'', aldus een woordvoerder.
http://www.destentor.nl/r(...)ohol-kopen-1.4168170
En wie gaat bepalen voor mij voor welke leeftijdsgroep ik de alcohol koop dan?quote:Op donderdag 9 januari 2014 09:48 schreef Dance99Vv het volgende:
DEVENTER - Supermarkten mogen wél alcohol verkopen aan een volwassenen, ook als zij gezelschap hebben van een kind. Een eventueel verbod staat niet de aanscherpte Drank- en Horecawet omschreven.
Volgens het ministerie van VWS is feitelijk alleen de leeftijdsgrens opgeschoven. Voorheen mochten 16-jarigen alcohol kopen. Dat is nu 18 geworden. Supermarkten kunnen de verkoop van drank aan volwassen wél weigeren. Zij moeten dit zelfs afwijzen als de alcohol 'kennelijk is bedoeld', zoals dat in de wet staat omgeschreven, voor een minderjarig persoon. ,,De wet zegt echter niet dat alcoholverkoop in aanwezigheid van kinderen niet is toegestaan'', aldus een woordvoerder.
http://www.destentor.nl/r(...)ohol-kopen-1.4168170
werken in een slijterij is iets anders dan een slijterij hebben.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar, alsdus de fokkers die denken een slijterij te hebben
jijzelf denk ik.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:05 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En wie gaat bepalen voor mij voor welke leeftijdsgroep ik de alcohol koop dan?
tassencontrole? nee hoor, geen controle aan mijn tasquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:08 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
werken in een slijterij is iets anders dan een slijterij hebben.
Hetzelfde verhaal bij tassen-controlles.
en nu dus bij de aankoop van alcohol.
Had jij die wet er niet op nagekeken?
het boze kassasmeisje, in de praktijkquote:Op donderdag 9 januari 2014 17:05 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En wie gaat bepalen voor mij voor welke leeftijdsgroep ik de alcohol koop dan?
Een winkel die mij tas gaat controleren moet ik nog tegenkomen, ik bepaal wel of ik toestemming geef om ze erin te laten kijken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:08 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
werken in een slijterij is iets anders dan een slijterij hebben.
Hetzelfde verhaal bij tassen-controlles.
en nu dus bij de aankoop van alcohol.
Had jij die wet er niet op nagekeken?
quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:35 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
tassencontrole? nee hoor, geen controle aan mijn tas
In 2011 hebben ze dat in Deventer geprobeert in te voeren, standaard. De AH deed niet mee!quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Een winkel die mij tas gaat controleren moet ik nog tegenkomen, ik bepaal wel of ik toestemming geef om ze erin te laten kijken.
ja maar dat mag dus heul niet zonder verdenkingquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:04 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
[..]
In 2011 hebben ze dat in Deventer geprobeert in te voeren, standaard. De AH deed niet mee!
Laat zich raden wat er gebeurde.
http://www.destentor.nl/r(...)rs-1.3232925#content
Ik heb het één keer gehad, geweigerd en goede dag gewenst, that was itquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:48 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Een winkel die mij tas gaat controleren moet ik nog tegenkomen, ik bepaal wel of ik toestemming geef om ze erin te laten kijken.
Er is een protocol voor, het mag ! mits....quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja maar dat mag dus heul niet zonder verdenking
jaquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:12 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Er is een protocol voor, het mag ! mits....
Tassencontrole
Tassen van klanten mag je niet inkijken. Als een poortalarm afgaat en de klant
weigert je inzage in de tas dan mag dat volgens de wet. In zo’n geval bel je de
politie om assistentie. Je kunt wel in de tas van een klant kijken als bij de
entree van de winkel een duidelijk bord ophangt waarop een aantal huisregels
staan. Dergelijke huisregels gelden dan wettelijk als verkoopvoorwaarde,
waardoor de klant bij binnentreden van de supermarkt de keus kan maken al
dan niet naar binnen te gaan. Gaat de klant toch de supermarkt in, dan treedt
vanaf dat moment deze verkoopvoorwaarde in werking. Juridisch gesproken
gaat de klant dan stilzwijgend akkoord met de mogelijkheid inzage in de tas te
geven. Uiteindelijk moet de klant zijn/haar tas openen als daar om gevraagd
wordt, zo niet dan kan hem/haar de toegang geweigerd worden.
http://www.supermarkt.nl/downloads/protocol_winkeldief.pdf
quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ja
en hoe ga je dat afdwingen zonder iemands grondrechten te schenden?
huisregelsquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:51 schreef Life2.0 het volgende:
verder; zonder KLANT (dus daadwerkelijk iets te kopen) kun je niet terugvallen op de algemene voorwaarden, want die persoon is (nog) geen klant
hoe het ook zij, het is dus geaccepteerd en juridisch houdbaarquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het betreft geen woonbestemming dus is geen huis
helemaal niet, jij blijft gewoon steeds idiotere dingen verzinnen waarom het volgens jou wel magquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:57 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
hoe het ook zij, het is dus geaccepteerd en juridisch houdbaar
Ik heb het niet verzonnen, kom het wel geregelt tegenquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:58 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
helemaal niet, jij blijft gewoon steeds idiotere dingen verzinnen waarom het volgens jou wel mag
ik kom ook dingen tegen die niet mogen van de wet, en nu?quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:00 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ik heb het niet verzonnen, kom het wel geregelt tegen
Dat pasjes systeem is er nog steeds niet, strakkere naleving van de al bestaande regels wordt hier en daar wat fellerquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:13 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik juich dit soort ontwikkelingen alleen maar toe. Ik ben blij te zien dat Nederland terugkomt op veel zaken waar zij voorheen zgn. op "voorop" liepen. Zo ben ik ook blij te zien dat ze niet meer zo makkelijk omgaan met softdrugs, getuige het invoeren van een pasjes systeem bij Douwe Egbert Winkels.²
Nee hoor. huis-vrede-breuk, 3 vereisten, alle 3 voldoet het niet aanquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:04 schreef Dance99Vv het volgende:
Een cafe is ook geen huis, een warenhuis als c&a ook niet maar als ik daar een ontzegging heb en daar toch binnenkom is het toch echt huisvrede-breuk.
Ik heb wel uit je antwoorden gehaald dat je tegen dit soort onzin bent , net als ik
niets bestaande regelsquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:17 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat pasjes systeem is er nog steeds niet, strakkere naleving van de al bestaande regels wordt hier en daar wat feller
http://www.telegraaf.nl/b(...)ect_gesloten___.html
Ik weet het goed gemaakt: ondernemers verkopen gewoon alcohol aan iedereen die 18 jaar of ouder is en het is vervolgens gewoon de eigen verantwoordelijkheid van de klant wat die ermee doet. Dat overlaten aan mensen die kennelijk niet normaal kunnen nadenken, zoals deze caissière, lijkt me niet erg handig, namelijk...quote:Is dit bier voor u of voor uw baby?'
Waspik -
Carina Boll uit Waspik kon woensdagmiddag amper geloven wat haar overkwam, toen ze in de Plus-supermarkt boodschappen deed met haar tien maanden oude zoontje. Boll stuitte eenmaal bij de kassa op een wel heel wantrouwende caissière...
De Brabantse vertelt in het Brabants Dagblad hoe ze 'hemel en aarde moest bewegen' om het bier mee te krijgen. "Ik kreeg van de caissière te horen dat ze die niet aan mij mocht verkopen. ‘U heeft een minderjarige bij u, u zou het voor hem kunnen kopen’, wees ze naar mijn zoontje. Nou het enige wat Rein drinkt is toch echt alleen melk en water!", reageerde Boll verbouwereerd.
Na een flinke discussie zwicht de caissière dan toch. De bedrijfsleider van de Plus in Waspik kan lachen om het voorval. In het Brabants Dagblad zegt hij: "Is dat zo? Ja, dat gaat wel erg ver. Maar de nieuwe regels verplichten ons nou eenmaal om iedereen die een minderjarige bij zich heeft te vragen voor wie de alcohol gekocht wordt. Dat zijn de regels, het overtreden kan je een boete opleveren van 1.300 euro. Daar zitten wij niet op te wachten."
En mensen zomaar laten kiezen wat ze met hun leven doen. Ben je wel goed bij je hoofd. Een ambtenaar had ongetwijfeld een hele goede reden om deze regel te bedenken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:14 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik weet het goed gemaakt: ondernemers verkopen gewoon alcohol aan iedereen die 18 jaar of ouder is en het is vervolgens gewoon de eigen verantwoordelijkheid van de klant wat die ermee doet. Dat overlaten aan mensen die kennelijk niet normaal kunnen nadenken, zoals deze caissière, lijkt me niet erg handig, namelijk...
Ja, okee, het is inderdaad wel heel vreemd van me gedacht. Sorry, het zal niet meer overkomen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 10:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En mensen zomaar laten kiezen wat ze met hun leven doen. Ben je wel goed bij je hoofd.
En ja, wat moet je verder ook, met zo iemand.quote:Een ambtenaar had ongetwijfeld een hele goede reden om deze regel te bedenken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |