Een joviale praatjesmaker, verdienstelijk voetballer, maar ook een zakenman die vaak op het randje balanceert. Zo typeert Wijk bij Duurstede zijn bij wiethandel betrokken VVD-wethouder. Carel van Gelder (44) is the talk of the town.
High, ik ben wiethouder Van Gelder
Bewoners Wijk bij Duurstede grappen erop losOp De Markt in het centrum van Wijk bij Duurstede, bij de slager en bij de bakker gaat het donderdag maar over één man: Carel van Gelder.
Hoewel de wethouder van Sport, Welzijn en Onderwijs nog niet als verdachte is aangemerkt voor zijn aandeel in drugshandel, heeft de VVD'er zijn krediet in Wijk bij Duurstede al verspeeld. 'Schandalig dat een wethouder geld in het criminele circuit wil bijverdienen,' zegt inwoonster Angela Niewerth.
Wethouder Van Gelder zou volgens twee getuigen de spil zijn geweest van een grote wietplantage in het centrum van Arnhem. De hennepkwekerij werd in 2010 door de politie ontmanteld.
Kritiek
In het stadje aan de Lek klinkt steeds meer kritiek op het wispelturige jobhopgedrag van de wethouder. Uitgerekend op de dag dat Van Gelder zich weer als wethouder op het gemeentehuis meldt, laat hij zich 's avonds in café De Engel door de VVD voordragen voor een plaats op de kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen.
Raadslid Wil Kosterman (GroenLinks) is geschokt. 'Wijk verdient beter. Het wethoudersambt is een eervolle en verantwoordelijke functie en geen interim-job.' Wat Brouwer (SP) en Kosterman betreft is Van Gelder nu klaar in Wijk.
De verhalen en grappen over de wethouder doen de stad en het aanzien van het gemeentebestuur geen goed. 'High, ik ben wiethouder Van Gelder.'
Brouwer: 'Ik ken Wijk. Als Carel over straat loopt, wordt hem gevraagd of hij een kilo wiet heeft. Dan kun je niet langer met aannemers onderhandelen over de bouw van een school.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-krediet-kwijt.dhtml
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !