Ik heb alle belastingtarieven van de gemeente en het waterschap erbij gezocht. De verzekeringen komen van de site van de bank. Energie ook berekend met de tarieven van de aanbieder van stadsverwarming, wel met een geschat verbruik (hoger dan nu). Het is het bedrag dat ik extra betaal tov huren. Bij huren heb ik natuurlijk ook al ruim ¤500/jaar aan gemeentelijke lasten en waterschap.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan kom ik op ¤ 69120,- in een periode van 30 jaar aan onderhoud voor een nieuwbouwwoning. Lijkt me wat overkill, tenzij je zelf echt 3 linkerhanden hebt en werkelijk alles moet uitbesteden.
Daar tegenover vind ik 108,- per maand voor belasting, verzekering en energie weer aan de lage kant.
Dat zei je er niet bijquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:39 schreef OngeschiktX het volgende:
Het is het bedrag dat ik extra betaal tov huren. Bij huren heb ik natuurlijk ook al ruim ¤500/jaar aan gemeentelijke lasten en waterschap.
Dan moet je wel een zwevend huis bouwen of bouwgrond moet tegen die tijd ook voor een appel en een ei per m^2 verkocht worden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:42 schreef crashbangboom het volgende:
Me dunkt dat 69.120 euro aan onderhoud niet echt nodig is, ik begrijp altijd van de komedianten dat je daar twee huizen volledig nieuw van bouwt. Dan zou ik zeggen bouw er tzt gewoon twee nieuwe voor.
(owja, tegen die tijd is bouwen zo goedkoop dat je er een half blok voor bouwt).
Eengezinswoning. Die kosten zijn 1% van de woningwaarde op jaarbasis. Van vereniging eigenhuis. Wellicht te conservatief voor nieuwbouw.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zei je er niet bij
Is het een appartement of eengezinswoning? Want 70K verspijkeren aan onderhoud gaat nog niet meevallen. Hoe kom je op die kosten?
Ik weet niet of de buren dat waarderen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:42 schreef crashbangboom het volgende:
Me dunkt dat 69.120 euro aan onderhoud niet echt nodig is, ik begrijp altijd van de komedianten dat je daar twee huizen volledig nieuw van bouwt. Dan zou ik zeggen bouw er tzt gewoon twee nieuwe voor.
(owja, tegen die tijd is bouwen zo goedkoop dat je er een half blok voor bouwt).
Een paar honderd euro voor een rol schuurpapier, een kwast en een likkie verf.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:46 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Eengezinswoning. Die kosten zijn 1% van de woningwaarde op jaarbasis. Van vereniging eigenhuis. Wellicht te conservatief voor nieuwbouw.
[..]
Ik weet niet of de buren dat waarderen.
Hij heeft stadsverarming, dus geen ketel. Hij betaalt echter wel voor een fictieve ketel, maar dat zit in het vastrecht bij zijn energierekening.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:51 schreef crashbangboom het volgende:
Een keer een nieuwe ketel die je zo terugverdiend hebt omdat ie energiezuiniger is.
Dan moet ie niet nog een keer onderhoud rekenen, zo kan ik mezefl ook wel arm rekenen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hij heeft stadsverarming, dus geen ketel. Hij betaalt echter wel voor een fictieve ketel, maar dat zit in het vastrecht bij zijn energierekening.
Ik heb gewoon de 1% regel gebruikt, wellicht te conservatief. But then again: ik ga een bekende situatie met een nieuwe situatie vergelijken. Ik wil mezelf sowieso niet rijk gaan rekenen en ben liever wat te voorzichtig. Misschien dat bijvoorbeeld 0.5% wel beter is. Uit de som komt sowieso bijna altijd uit dat kopen de betere keuze is, mits ik er lang genoeg blijf wonen, dus daar zal het niet vanaf hangen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:22 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dan moet ie niet nog een keer onderhoud rekenen, zo kan ik mezefl ook wel arm rekenen.
Wat heb je nou aan die fictie?
Zoals altijd hangt dat van het aantal noten op je zang af.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:14 schreef OngeschiktX het volgende:
[..]
Ik heb gewoon de 1% regel gebruikt, wellicht te conservatief. But then again: ik ga een bekende situatie met een nieuwe situatie vergelijken. Ik wil mezelf sowieso niet rijk gaan rekenen en ben liever wat te voorzichtig. Misschien dat bijvoorbeeld 0.5% wel beter is. Uit de som komt sowieso bijna altijd uit dat kopen de betere keuze is, mits ik er lang genoeg blijf wonen, dus daar zal het niet vanaf hangen.
Het hangt meer op of ik de hypotheek kan krijgen. Met 1.5x modaal kan ik net iets meer dan twee ton lenen en dat wordt nogal krap.
Ja m'n laptop hapert met typen en muizen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En de verkeerde edit knop.
Lijkt me bij een nieuwbouwwoning meer dan ruim genoeg, zelfs als daar inbegrepen het vervangen van de keuken zit (zo'n ding slijt wel, dus na 30 jaar lijkt vervanging me niet onwaarschijnlijk)quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:14 schreef OngeschiktX het volgende:
Misschien dat bijvoorbeeld 0.5% wel beter is.
Nicequote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Zoals altijd hangt dat van het aantal noten op je zang af.
Maar ik neem aan als je jarenlang gehuurd hebt, dat je ontzettend veel verdiend en gespaard hebtt? Ik dacht dat huren slapend rijk worden was.
Ik huur, maar wel vrije sector en dat is dus niet echt slapend rijk worden. Wel heb ik aardig wat gespaard, dus vandaar dat ik nu aan kopen denk. Bij maximale hypotheek ben ik aan de hypotheek net iets meer kwijt dan aan m'n huur nu, dan dus nog wat extra kosten, met 0.5% onderhoud zo'n ¤200/maand meer dan huren.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:41 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Zoals altijd hangt dat van het aantal noten op je zang af.
Maar ik neem aan als je jarenlang gehuurd hebt, dat je ontzettend veel verdiend en gespaard hebtt? Ik dacht dat huren slapend rijk worden was.
Dat is uiteraard een goed uitgangspunt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:20 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik wil wel een goede woning, als ik nu niet kan krijgen wat ik wil, dan maar een jaartje later.
Je verwacht het niet he, met 4,2 miljoen woningeigenaren.quote:Sommetje van net/gisteren laat wel zien dat kopen eigenlijk gewoon gunstiger is.
Eigenlijk wel, maar ik vind het we fijn om gekwantificeerd te hebben.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is uiteraard een goed uitgangspunt.
[..]
Je verwacht het niet he, met 4,2 miljoen woningeigenaren.
Dat je huis onderwater zou staan maakt geen reet uit als je niet moet verhuizen/verkopen. Weeg wel voor jezelf even af wat voor rentevaste periode je wilt. Als je huis onderwater staat kun je je hypotheek niet makkelijk oversluiten, en ben je eigenlijk een beetje gedwongen het verlengingaanbod van je hypotheekverstrekker te accepteren, ook als dat een hogere rente betekent.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:31 schreef OngeschiktX het volgende:
Daarnaast wil ik ook wat negatieve scenerios kunnen inzien om te bekijken hoe desastreus het moet gaan om te zorgen dat het huis onderwater komt e.d.
Je kunt wel van je huurwoning af, maar wonen moet je toch. Vraag is of je evt. handig genoeg bent om het gat tussen low-cost huren (400 a 500 per maand?) en je bruto hypotheek kunt opvullen.quote:Het enige grote risico is het verliezen van m'n baan omdat ik alleen ben. Bij huren kan ik direct van de woning af, bij kopen is dat lastiger.
Met low-cost huren bedoel ik dat als jij zegt dat je je huur kunt opzeggen, je wel iets anders zult moeten huren. Al is het maar een 1 a 2 kamer woning.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:45 schreef OngeschiktX het volgende:
Bedoel je met low-cost huren m'n huidige huur?
Hangt maar net van je exacte situatie en toekomstperspectief af. Kopen houdt een zeker risico in.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:20 schreef OngeschiktX het volgende:
Sommetje van net/gisteren laat wel zien dat kopen eigenlijk gewoon gunstiger is.
Huren ook, ik speculeer namelijk niet graag met mijn woonlasten.quote:
Nou, kom maar op met je scenario's. Wel graag realistische. Dus niet: als je over 4 jaar wilt verhuizen dan heb je waarschijnlijk verlies, want je koopt geen huis om er maar 4 jaar te wonen.quote:Er zijn zat scenario's te bedenken waarbij huren gunstiger uit de bus komt. Dat zijn dan vaak wel scenario's die door de meesten als 'minder prettig' worden ervaren. Maar het leven is nu eenmaal niet altijd prettig.
Trouwen in gemeenschap van goederen waarna binnen 5 jaar een scheiding volgt?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou, kom maar op met je scenario's. Wel graag realistische. Dus niet: als je over 4 jaar wilt verhuizen dan heb je waarschijnlijk verlies, want je koopt geen huis om er maar 4 jaar te wonen.
Wat is daar het probleem van dan? Als er geen/weinig overwaarde is en je de hypotheek op 1 inkomen kunt betalen (daar hadden we het namelijk over) is er toch niks aan de hand? Sterker nog, wellicht (als de woning onder water staat) moet je ex dan nog geld toeleggen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:55 schreef GSbrder het volgende:
Trouwen in gemeenschap van goederen waarna binnen 5 jaar een scheiding volgt?
Op zich geen onrealistisch scenario.
Het ging om scenario's in specifieke situaties, dus niet iedereen kan op één inkomen een hypotheek voor een woning krijgen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat is daar het probleem van dan? Als er geen/weinig overwaarde is en je de hypotheek op 1 inkomen kunt betalen (daar hadden we het namelijk over) is er toch niks aan de hand? Sterker nog, wellicht (als de woning onder water staat) moet je ex dan nog geld toeleggen.![]()
Ow sorry, ik las per ongeluk wat er stond:quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:05 schreef GSbrder het volgende:
Het ging om scenario's in specifieke situaties, dus niet iedereen kan op één inkomen een hypotheek voor een woning krijgen.
quote:Er zijn zat scenario's te bedenken waarbij huren gunstiger uit de bus komt.
Is "een hypotheek op twee inkomens, kort daarop gevolgd door een scheiding" dan geen scenario waarbij huren gunstiger is?quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ow sorry, ik las per ongeluk wat er stond:
[..]
Tuurlijk wel, maar rampscenario's kun je overal voor bedenken. Ook voor huurwoningen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:33 schreef GSbrder het volgende:
Is een hypotheek op twee inkomens, kort daarop gevolgd door een scheiding dan geen scenario waarbij huren gunstiger is?
iedereen kan een ORV afsluiten, ik heb er ook een, 50.000 euro bij de Ohra. kost 17 euro per maandquote:
Je kan ook een ORV afsluiten als je een huis huurt, zodat je partner bij jouw overlijden nog lang in het huurhuis kan blijven wonen. Wat trouwens erg handig is. Ze kosten ook nog geen drol.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Voordeeltje bij kopen is dat er meestal een ORV bij inzit. Als mij wat overkomt, of mijn vrouw, is het huis vrijwel geheel afgelost. Dat slaapt een stuk prettiger dan met een vrije sector huur van 900,-
Je kan het "prettige" ook optimaliseren: wat voor leefgenot heb je in je huurhuis t.o.v. een koophuis. Lijkt me dat je meer keuze hebt uit koophuizen dan de range die je "toebedeeld" krijgt in de (a)sociale huursector.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:31 schreef hpeopjes het volgende:
Er zijn zat scenario's te bedenken waarbij huren gunstiger uit de bus komt. Dat zijn dan vaak wel scenario's die door de meesten als 'minder prettig' worden ervaren. Maar het leven is nu eenmaal niet altijd prettig.
quote:wo 15 jan 2014, 14:00 | 7 reacties
Heffing voor verhuurder sloopt economie
Frits Panhuyzen
AMSTERDAM - De overheid lijkt te grossieren in de verkeerde beslissingen.
En dan ook nog op precies het verkeerde moment.
Neem de verhuurderheffing.
Net nu de woningmarkt lijkt uit te bodemen en de consument weer een beetje vertrouwen krijgt, wordt de verhuurderheffing ingevoerd.
Op alle betrokken partijen heeft dit een negatieve invloed. En daarmee op de economie. Ik zal u uitleggen waarom.
Ordinaire belastingverhoging
De verhuurderheffing is gewoon een ordinaire belastingverhoging en wel voor het verminderen van de staatsschuld.
Dit laatste staat nota bene ook zo op de website van de Rijksoverheid! Verhuurders die meer dan 10 sociale huurwoningen verhuren betalen een heffing over de waarde ervan.
Dit betreft woningen waarvan de huur lager is dan circa euro 700 per maand. De verhuurderheffing loopt op van ruim 0,38% van de waarde van de woning in 2014 tot bijna 0,54% in 2017.
Dit percentage lijkt niet veel. Voor beleggers die rekenen met rendementen van 4 – 5% is dit echter wel een groot verschil (circa 10%).
De gevolgen zijn duidelijk.
Beleggers zullen een deel van hun portefeuille afstoten om de risico’s in dit segment te beperken.
Dit risico bestaat er bijvoorbeeld uit dat de inflatie aantrekt, waardoor rendementen verder dalen. Deze ‘gedwongen’ verkoop zet de huizenprijs verder onder druk, juist op het moment dat deze lijkt uit te bodemen.
Hoezo probeert de overheid de woningmarkt vlot te trekken?
Verhuurderheffing afwentelen
De belegger die niet verkoopt zal alternatieve scenario’s overwegen om de heffing (juridisch) te voorkomen, af te wentelen of optisch te vermijden.
Een van de mogelijkheden van dit laatste is besparen op onderhoud, wat niet in het belang is van bedrijven die zich hierop richten.
Afwentelen kan door de huur te verhogen. Het rendement moet ten slotte ergens vandaan komen. In het eerste geval wordt de bouw- en onderhoudsector (opnieuw) behoorlijk geraakt en in het tweede geval zal de koopkracht van de huurder, dus de consument, verder worden ondermijnd.
En de overheid maar roepen dat we meer moeten besteden om de economie vlot te trekken.
Eerder werd ook al de BTW verhoogd.
Dan nu het argument dat lagere huizenprijzen de woonconsument flink gaan helpen bij de aankoop van een woning.
Hiermee zou de markt dan wel vlot getrokken kunnen worden, zoals Minister Blok graag wil. Ook dat argument is niet valide. Want weliswaar staat de hypotheekrente (relatief) laag met zo’n 4,5%, maar door de thans verplichte aflossing (over 30 jaar) van zo’n 3,3% per jaar worden de maandlasten zo ongeveer verdubbeld. Dit wordt allemaal direct doorberekend bij de bank.
Overheid moet zelf bezuinigen
Uiteindelijk moet met de verhuurderheffing per jaar zo’n 1,7 miljard euro opgehaald worden om het gat in de staatsschuld, mede door frauderende woningcorporaties, te dichten. Misschien moet de overheid eens naar zichzelf kijken. Extra belastingverhogingen gaan niet helpen in een tijdsgewricht waarin de economie door consumenten en bedrijfsleven moet worden vlot getrokken. En waarin ook het vertrouwen in de overheid moeten worden hersteld. Extra bezuinigingen bij de overheid zelf zullen daarentegen wel helpen. Dit kan simpelweg worden gerealiseerd door enerzijds de regelgeving terug te dringen en anderzijds door het ontslag van vele duizenden ambtenaren die zichzelf in Den Haag aan het werk houden met o.a. de invoering van de verhuurderheffing.
Zo zijn er meer actuele ontwikkelingen; de volgende keer meer over de toestand in de (vastgoed)wereld.
Ik heb mijn huis gekocht om er 6 tot 8 jaar te wonenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huren ook, ik speculeer namelijk niet graag met mijn woonlasten.
[..]
Nou, kom maar op met je scenario's. Wel graag realistische. Dus niet: als je over 4 jaar wilt verhuizen dan heb je waarschijnlijk verlies, want je koopt geen huis om er maar 4 jaar te wonen.
dan heb je nog verlies, dus dat maakt niets uit. Het geeft ook niets, want als je maar aflost kun je makkelijk je huis voor bv een ton minder verkopen, je hebt dan geen schulden als je een ton hebt afgelost. Dus in principe geeft het niets als de huizenprijzen blijven dalen. Je moet een huis dan gewoon zien als een auto die je afschrijft.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb mijn huis gekocht om er 6 tot 8 jaar te wonen
die verhuurdersheffing is belachelijk. Je moet de grens van de sociale huur eerst maar eens verlagen naar bv 400 euro per maand. Dan praat je over sociale huur en niet als je het over tovch al extreem hoge huren van bijna 700 euro hebt. Ik zie dat al niet meer als sociale huur. Als je dat doet en je legt de verhuurder die in een normaal segement zitten (van 400-700 euro) geen heffingen en rare regelgeving op , dan ontmoedig je mensen tenminste niet om hun pand te verhuren.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:38 schreef LogiteX het volgende:
Die verhuurdersheffing wordt vervolgens gebruikt om de huurtoeslag van te betalen.over vestzak broekzak gesproken.
Huurtoeslag is ook zoiets absurds, dit moet men per direct afschaffen natuurlijk. Dit kan ook als de huren omlaag gaan.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:38 schreef LogiteX het volgende:
Die verhuurdersheffing wordt vervolgens gebruikt om de huurtoeslag van te betalen.over vestzak broekzak gesproken.
Weinig mis met huurtoeslag maar had weinig zin afgelopen jaren en was zelfs oneerlijk. Nu met de grote huurstijging en de huurtoeslag krijg je meer iets van een inkomensafhankelijke huurprijs voor de sociale huurwoningen en zal eerder leiden tot doorstromingquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Huurtoeslag is ook zoiets absurds, dit moet men per direct afschaffen natuurlijk. Dit kan ook als de huren omlaag gaan.
Het interesseert mij weinig tot niets wat het dan oplevert. Wie dan leeft, wie dan zorgt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:37 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
dan heb je nog verlies, dus dat maakt niets uit. Het geeft ook niets, want als je maar aflost kun je makkelijk je huis voor bv een ton minder verkopen, je hebt dan geen schulden als je een ton hebt afgelost. Dus in principe geeft het niets als de huizenprijzen blijven dalen. Je moet een huis dan gewoon zien als een auto die je afschrijft.
Over acht jaar ben je dood?quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het interesseert mij weinig tot niets wat het dan oplevert. Wie dan leeft, wie dan zorgt.
huurtoslag en HRA is beiden onzinquote:Op woensdag 15 januari 2014 18:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Huurtoeslag is ook zoiets absurds, dit moet men per direct afschaffen natuurlijk. Dit kan ook als de huren omlaag gaan.
Nonsens.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
huurtoslag en HRA is beiden onzin
Whuzzquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:08 schreef Whuzz het volgende:
Januari 2014. Het is al weer een jaar geleden dat ik in dit topic was. Na de laatste pagina's te hebben doorgelezen blijk ik weinig gemist te hebben. Het is nog steeds kommer en kwel.
Ik wacht nog geduldig op de door Xeno (leeft die nog?) voorspelde daling van 50%. Of op het moment dat de bank de onderwaarde ten opzichte van de hypotheek per direct komt opeisen en me mijn huis uit gooit. Of tot we allemaal werkloos zijn en de hypotheek niet meer kunnen betalen. Want door de crisis zouden zowel mijn partner als ik vast onze baan verliezen!
Mijn partner verloor inderdaad haar baan. Erg lullig, net een maand na haar vaste contract werd ze na een reorganisatie via het "afspiegelingsbeginsel + LIFO" principe er uit geknikkerd. Nog voor haar laatste werkdag had ze echter een nieuwe baan, hogere positie, meer salaris, dus onze inkomensstijging voor 2014 is ook al binnen... valt allemaal toch weer mee.
Ondertussen wonen we nog steeds heerlijk in ons huis. Geinvesteerd in wat isolatie, en dit jaar staan de hal, WC, trappen en zolder op de planning. Is het minder waard geworden? Vast wel. Maar de maandlasten zijn nog hetzelfde als toen we het kochten, terwijl mijn vorige huurhuis (heb nog contact met de nieuwe bewoner) de huur flink heeft zien stijgen. Die betaalt inmiddels meer huur dan ik aan netto maandlasten. En dat voor 1/3e van de oppervlakte...
Tja lieve huizenmarktopicers, het is me een drama allemaal! Tot volgend jaar![]()
Blok is een loopjongen van de banksters, die is niet geinteresseerd in betaalbare huisvesting. Hij is enkel geinteresseerd om het falende geldsysteem in stand te houden. Feitelijk zit deze man op het verkeerde ministerie.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
die verhuurdersheffing is belachelijk.
En je vergeet de HRA, deze leensubsidie moet per direct afgeschaft worden. Werkt marktverstorend en prijsopdrijvend. Daarnaast is het begrotingstekort meteen vrijwel opgelost als de HRA per direct word afgeschaft.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:41 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Xeno, je bakt gewoon verdomde weinig van je voorspellingen of analysesquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Whuzz![]()
We zitten gewoon nog dik in de daling, gevolgd door een Japan scenario. Werk is er uiteraard nog wel maar de meeste mensen krijgen amper meer salaris of een beter betaalde baan. Bij deze gefeliciteerd dat het jouw vriendin wel gelukt is![]()
Nou tot volgend jaar maar weer want jouw bijdragen aan dit topic waren over het algemeen niet bijster interessant of zinvol
Tuurlijk, een stevige belastingverhoging. Briljant.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Blok is een loopjongen van de banksters, die is niet geinteresseerd in betaalbare huisvesting. Hij is enkel geinteresseerd om het falende geldsysteem in stand te houden. Feitelijk zit deze man op het verkeerde ministerie.
[..]
En je vergeet de HRA, deze leensubsidie moet per direct afgeschaft worden. Werkt marktverstorend en prijsopdrijvend. Daarnaast is het begrotingstekort meteen vrijwel opgelost als de HRA per direct word afgeschaft.
De overheid is een tumor, echter eentje die zichzelf niet gaat uitsnijden of verdelgen. Daarvoor heb je een bloedige revolutie of een oorlog voor nodig.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
Verhuurder moet om de verhuurheffing te ontlopen meer huurwoningen verkopen
http://www.telegraaf.nl/d(...)oopt_economie__.html
Ooh... is dat een probleem dan? De verhuurdersheffing is een belastingverhoging voor huurders en dat heeft op geen enkel bezwaar gestuit. Daarnaast is de belastingdruk voor huurders evenredig hoger omdat men een belastingvoordeel aan kopers wenst te geven. Lijkt mij allemaal heel anti-liberaal maar als het op overheidsfinanciering aankomt maakt dat de liberalen geen bal meer uit.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tuurlijk, een stevige belastingverhoging. Briljant.
en de EU is een kankergezwel er boven op ligtquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De overheid is een tumor, echter eentje die zichzelf niet gaat uitsnijden of verdelgen. Daarvoor heb je een bloedige revolutie of een oorlog voor nodig.
Zegt hij vanuit zijn sociale huurwoning terwijl hij met zijn uitkering in de schuldsanering zit. Sterk verhaal weerquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De overheid is een tumor, echter eentje die zichzelf niet gaat uitsnijden of verdelgen. Daarvoor heb je een bloedige revolutie of een oorlog voor nodig.
De EU is toch ook gewoon een overheid? Beiden zitten vol met zelfbenoemde toppers die maar eindelijk denken te graaien in de bijeen geroofde pot met takspoet.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en de EU is een kankergezwel er boven op ligt
Heb jij de VVD dan al zien werken aan minder overheid en minder regels? Ik niet. Die jongens en meisjes gaan gewoon door met rechts lullen en links en rechts de zakken vullen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zegt hij vanuit zijn sociale huurwoning terwijl hij met zijn uitkering in de schuldsanering zit. Sterk verhaal weer
Hij is vooral een fantasievolle troll.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:27 schreef arjan1112 het volgende:
Ik denk niet dat CC een uitkering heeft, die is gewoon makelaar
En dan heb je transacties nodig om je geld binnen te harken. Dus zakken met die prijzen mensen, kan ik ook weer eens kaviaar op het menu zettenquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:27 schreef arjan1112 het volgende:
Ik denk niet dat CC een uitkering heeft, die is gewoon makelaar
Staat waarschijnlijk ook langs de kant.quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij is vooral een fantasievolle troll.
Je mag een scenario noemen, dat kan ik die invoeren. Er is ook zeker wel iets te bedenken waarbij huren gunstiger is. Het grootste punt zit 'm nog in de investering (k.k., verbouwkosten, e.d.) die je terug moet verdienen. In mijn voorbeeld duurt dat een jaar of 6. Verder moet heb ik het sheetje voor mezelf gemaakt om te kijken wat er in verschillende gevallen gebeurt. Dat gaat uit dus uit van mijn hoge huur en niet van huur van ¤400/maand in een sociale huurwoning. Dan wordt het natuurlijk al een heel ander verhaal.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:31 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hangt maar net van je exacte situatie en toekomstperspectief af. Kopen houdt een zeker risico in.
Er zijn zat scenario's te bedenken waarbij huren gunstiger uit de bus komt. Dat zijn dan vaak wel scenario's die door de meesten als 'minder prettig' worden ervaren. Maar het leven is nu eenmaal niet altijd prettig.
Nee joh mallerdquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:30 schreef arjan1112 het volgende:
Verkoop 2 huizen van een miljoen per jaar, heb je 40 ruggen gelijk klaar.
Natuurlijk want waarom zou je een vinger optillen als je gewoon gratis geld kan krijgen van de overheid?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Staat waarschijnlijk ook langs de kant.
Een kennis betaalde zijn makelaar 7 ruggen voor de verkoop van zijn woning van 450k. Had een vaste prijs afgesproken.quote:
Klopt, maar hoeveel huurders doen dat? Vrijwel niemand.quote:Op woensdag 15 januari 2014 07:12 schreef michaelmoore het volgende:
iedereen kan een ORV afsluiten, ik heb er ook een, 50.000 euro bij de Ohra. kost 17 euro per maand
Onzin. Je bent meestal inderdaad verplicht een ORV af te sluiten, maar waar je dat doet ben je vrij in. Dus jouw ORV kost net zoveel als die van mij.quote:Op woensdag 15 januari 2014 09:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je kan ook een ORV afsluiten als je een huis huurt, zodat je partner bij jouw overlijden nog lang in het huurhuis kan blijven wonen. Wat trouwens erg handig is. Ze kosten ook nog geen drol.
Of een ORV een voordeel is weet ik niet, want die verplichte ORV bij hypotheken zijn vaak asociaal duur, tot wel 5-10x duurder dan een losse ORV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |