abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:07:34 #1
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_135246441
Goedenavond,

De laatste tijd beleef ik steeds minder plezier in de dingen die ik doe en heb ik ook steeds minder zin om (leuke) dingen te doen. Ik ben liever in m'n eentje lijkt wel.

Vrienden, huisgenoten, m'n broertje en m'n ouders zien het ook aan me. M'n moeder zei laatst, het lijkt wel of je steeds meer drinkt. Ik vond dat onzin maar toen ik een paar dagen geleden de lege flessen weg ging brengen, schrok ik eigenlijk ook wel. Op het werk zei vandaag een collega, je bent niet chagrijnig, maar je lacht niet zoveel. Terwijl ik normaal van de humor ben.

Met vrienden merk ik het ook. Avonden zijn hetzelfde als normaal, maar eerst vond ik ze leuker. We bespreken ook alles met elkaar normaal, maar ik heb nu geen zin om dit met iemand te bespreken. Voor 1 vriend zou ik zijn verslag op spelling nakijken, normaal vind ik dat leuk om te doen maar nu heb ik er helemaal geen zin in.

M'n huisgenoot zei net, gaat het wel goed met je? Ik zei het kan beter, maar ik mag niet klagen. Om er maar vanaf te zijn. Dan denk ik, wat is het nu precies dat het niet goed gaat? Ik heb de laatste tijd het idee dat ik maar wat aan het doen ben op het moment. Als ik vrij ben kom ik niet voor 12'en uit bed, zodat de ochtend alvast achter de rug is. Onregelmatig eten. Dit gaat toch niet helemaal de goede kant op zo. Ik heb het idee dat ik leef om te werken, ipv. werken om te leven.

Afgelopen zaterdagavond dronk ik een Grolsch Kanon op een lege maag, dan lig je eigenlijk half dronken op de bank. Alles gaat langs je heen. Dat is dan eigenlijk ook wel lekker. Wat ik precies wil bereiken met dit topic weet ik ook niet. Gewoon effe van me afschrijven, denk ik. Want voor de rest heb ik geen zin om het er met iemand over te hebben.
pi_135247125
DEPRESSIE-ALERT DINGDONG
pi_135247234
Ik heb ongeveer precies hetzelfde..
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  Spellchecker woensdag 8 januari 2014 @ 20:21:33 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_135247251
Ojee ....

en
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135247262
Je bent liever in je eentje en begint al het overige als saai te ervaren. Nja, dat kan en is weinig mis mee. Teveel drank is een ander verhaal.
pi_135247704
Een aantal vreemde reacties tot nu toe. Het probleem mag duidelijk zijn toch?

TS voelt alsof het leven te veel draait om werken. Wanneer je te lang op die manier leeft dan verlies je vanzelf je levenslust.

De maatschappij waarin we vandaag de dag leven wordt gezien als "normaal" omdat we het gewend zijn, het is de norm. Maar de maatschappij van vandaag staat zover af van hoe we zouden moeten leven.

De enige oplossing is minder gaan werken of ander werk zoeken dat je echt leuk vindt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_135247764
Misschien voor jou een optie dit topic eens te lezen?
R&P / Depressie & Angst #80: Waar we een beter jaar tegemoet gaan

Edit: Ik wil niet gelijk zeggen dat je depressief bent, maar daar zitten wel de "experts" op depressiegebied :P
pi_135248055
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:07 schreef Hondenfluitje het volgende:
toen ik een paar dagen geleden de lege flessen weg ging brengen, schrok ik
quote:
Als ik vrij ben kom ik niet voor 12'en uit bed, zodat de ochtend alvast achter de rug is. Onregelmatig eten.
Begin als eerste met letten op je lichamelijke gezondheid. Dus gezond eten, regelmatig slapen, met mate drinken. Dus minder vetten, suikers, koffie, alcohol en computer/televisie/telefoon voor het slapen. Dit helpt je lichaam gezond en voedingsrijk te zijn, zodat het bloei kan geven aan een mooie geest.

En dat is het volgende punt:

quote:
Ik heb het idee dat ik leef om te werken, ipv. werken om te leven.
Waar wil je voor leven? Heb je een passie? Een wens of droom? Zo ja, maak dat je alles in je leven daarop inrichten gaat. Je leeft maar één keer op deze wereld, dus maak het tot je droomwereld! :)
pi_135249566
Een wereld tot je droomwereld maken werkt ook niet altijd. Ik heb in feite alles wat ik nodig heb, vrienden en een huis, vaak genoeg vrij, genoeg geld om leuke dingen te doen, etc.. Mijn passies en hobby kan ik ook zonder problemen heel vaak uitvoeren.

Maar toch, als ik dan "iets" ga doen dan vind ik dat ook niet leuk. Dan wil ik liever in bed liggen. Maar als ik dan in bed lig wil ik dat weer niet en voel ik me alleen, 't is nooit goed! Wat TS zegt over "dan is de ochtend alvast voorbij" herken ik heel erg..

Je kan dan wel alles hebben wat je wil, maar als je hoofd het allemaal niet kan zien heb je er alsnog geen flikker aan. Wat je eraan kan doen, geen idee, TS, sterkte.

[ Bericht 7% gewijzigd door Tokapi op 08-01-2014 22:39:03 ]
pi_135249609
Ik heb mezelf weer eens per ongeluk gequote..
  Spellchecker woensdag 8 januari 2014 @ 21:07:25 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_135249777
Paar jaar geleden is er een soortgelijk topic geweest en daarin kwam de term "nothing-isme" voor, of "doingnothing-isme".

Kan het alleen niet terugvinden helaas...
pi_135254559
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:03 schreef Tokapi het volgende:
Een wereld tot je droomwereld maken werkt ook niet altijd. Ik heb in feite alles wat ik nodig heb, vrienden en een huis, vaak genoeg vrij, genoeg geld om leuke dingen te doen, etc..

Maar toch, als ik dan "iets" ga doen met vrienden dan vind ik dat ook niet leuk. Dan wil ik liever in bed liggen. Maar als ik dan in bed lig wil ik dat weer niet en voel ik me alleen, 't is nooit goed! Wat TS zegt over "dan is de ochtend alvast voorbij" herken ik heel erg..

Je kan dan wel alles hebben wat je wil, maar als je hoofd het allemaal niet kan zien heb je er alsnog geen flikker aan. Wat je eraan kan doen, geen idee, TS, sterkte.
De droom moet natuurlijk ook beginnen waar elke droom begint, namelijk je hoofd.
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:09:11 #13
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_135270200
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Een aantal vreemde reacties tot nu toe. Het probleem mag duidelijk zijn toch?

TS voelt alsof het leven te veel draait om werken. Wanneer je te lang op die manier leeft dan verlies je vanzelf je levenslust.

De maatschappij waarin we vandaag de dag leven wordt gezien als "normaal" omdat we het gewend zijn, het is de norm. Maar de maatschappij van vandaag staat zover af van hoe we zouden moeten leven.

De enige oplossing is minder gaan werken of ander werk zoeken dat je echt leuk vindt.
Het is ook meer, dat ik juist wat meer wil werken. Want ik verdien nu genoeg om boodschappen te doen en de huur te betalen. Verder houdt het dan op. Dan kan je niet zoveel, dat is wat ik bedoel met leven om te werken. En de baan zelf is ook helemaal niet leuk. Ik ben wel aan het solliciteren op andere banen. Je krijgt erg weinig respons. Via een uitzendbureau leek het te gaan lukken en ze waren positief over mij. Maar uiteindelijk na 6x bellen omdat hun tegen hun eigen afspraak in niet terugbellen, hoor je dat de vacature vervuld is. Daar wordt je ook moedeloos van. Eigenlijk wat je zegt over de maatschappij, dat klopt ook wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
Misschien voor jou een optie dit topic eens te lezen?
R&P / Depressie & Angst #80: Waar we een beter jaar tegemoet gaan

Edit: Ik wil niet gelijk zeggen dat je depressief bent, maar daar zitten wel de "experts" op depressiegebied :P
Ik zal er eens kijken.

quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:36 schreef Gray het volgende:

[..]

[..]

Begin als eerste met letten op je lichamelijke gezondheid. Dus gezond eten, regelmatig slapen, met mate drinken. Dus minder vetten, suikers, koffie, alcohol en computer/televisie/telefoon voor het slapen. Dit helpt je lichaam gezond en voedingsrijk te zijn, zodat het bloei kan geven aan een mooie geest.

En dat is het volgende punt:

[..]

Waar wil je voor leven? Heb je een passie? Een wens of droom? Zo ja, maak dat je alles in je leven daarop inrichten gaat. Je leeft maar één keer op deze wereld, dus maak het tot je droomwereld! :)
Ik heb zeker een wens, dat is bij de politie gaan werken. Dat kan nu alleen als vrijwilliger, maar dat maakt niet uit. Want dan doe je ervaring op en kan je kijken of het iets is wat je fulltime zou willen doen. Ik had een maand geleden gebeld, maar na aanmelding moet je binnen 2 weken al de conditietest doen en dat is wel erg snel. Plus dat is voeding en regelmaat wel erg belangrijk, ben ik met je eens. Ik zit nu te denken om een cursus mindfulness te gaan doen, ik ben een echte piekeraar. Bij de politie zitten ze natuurlijk niet te wachten op iemand die niet zo goed in z'n vel zit. Dat wil ik zelf ook niet, want dan kan ik m'n werk een stuk minder goed doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:03 schreef Tokapi het volgende:
Een wereld tot je droomwereld maken werkt ook niet altijd. Ik heb in feite alles wat ik nodig heb, vrienden en een huis, vaak genoeg vrij, genoeg geld om leuke dingen te doen, etc.. Mijn passies en hobby kan ik ook zonder problemen heel vaak uitvoeren.

Maar toch, als ik dan "iets" ga doen dan vind ik dat ook niet leuk. Dan wil ik liever in bed liggen. Maar als ik dan in bed lig wil ik dat weer niet en voel ik me alleen, 't is nooit goed! Wat TS zegt over "dan is de ochtend alvast voorbij" herken ik heel erg..

Wat je zegt herken ik mezelf wel in. Normaal ben ik graag onder de mensen en als ik dat niet ben ga ik piekeren en me (heel) soms alleen voelen. Als ik wel onder de mensen ben, vind ik vaak dat ik niet goed uit de verf kom.
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:12:01 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135270319
Kan je niet beginnen met sporten? Wat is voor jou ontspanning? Ga daar meer aandacht aan besteden en kijk bijvoorbeeld of het mogelijk is om 1 dag minder te gaan werken voorlopig.
  donderdag 9 januari 2014 @ 13:14:04 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135270397
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:09 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Het is ook meer, dat ik juist wat meer wil werken. Want ik verdien nu genoeg om boodschappen te doen en de huur te betalen. Verder houdt het dan op. Dan kan je niet zoveel, dat is wat ik bedoel met leven om te werken. En de baan zelf is ook helemaal niet leuk. Ik ben wel aan het solliciteren op andere banen. Je krijgt erg weinig respons. Via een uitzendbureau leek het te gaan lukken en ze waren positief over mij. Maar uiteindelijk na 6x bellen omdat hun tegen hun eigen afspraak in niet terugbellen, hoor je dat de vacature vervuld is. Daar wordt je ook moedeloos van. Eigenlijk wat je zegt over de maatschappij, dat klopt ook wel.

[..]

Ik zal er eens kijken.

[..]

Ik heb zeker een wens, dat is bij de politie gaan werken. Dat kan nu alleen als vrijwilliger, maar dat maakt niet uit. Want dan doe je ervaring op en kan je kijken of het iets is wat je fulltime zou willen doen. Ik had een maand geleden gebeld, maar na aanmelding moet je binnen 2 weken al de conditietest doen en dat is wel erg snel. Plus dat is voeding en regelmaat wel erg belangrijk, ben ik met je eens. Ik zit nu te denken om een cursus mindfulness te gaan doen, ik ben een echte piekeraar. Bij de politie zitten ze natuurlijk niet te wachten op iemand die niet zo goed in z'n vel zit. Dat wil ik zelf ook niet, want dan kan ik m'n werk een stuk minder goed doen.

[..]

Wat je zegt herken ik mezelf wel in. Normaal ben ik graag onder de mensen en als ik dat niet ben ga ik piekeren en me (heel) soms alleen voelen. Als ik wel onder de mensen ben, vind ik vaak dat ik niet goed uit de verf kom.
Blijven zoeken naar interessante vacatures ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')