SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:07 schreef Hondenfluitje het volgende:
toen ik een paar dagen geleden de lege flessen weg ging brengen, schrok ik
Begin als eerste met letten op je lichamelijke gezondheid. Dus gezond eten, regelmatig slapen, met mate drinken. Dus minder vetten, suikers, koffie, alcohol en computer/televisie/telefoon voor het slapen. Dit helpt je lichaam gezond en voedingsrijk te zijn, zodat het bloei kan geven aan een mooie geest.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:07 schreef Hondenfluitje het volgende:
Als ik vrij ben kom ik niet voor 12'en uit bed, zodat de ochtend alvast achter de rug is. Onregelmatig eten.
Waar wil je voor leven? Heb je een passie? Een wens of droom? Zo ja, maak dat je alles in je leven daarop inrichten gaat. Je leeft maar één keer op deze wereld, dus maak het tot je droomwereld!quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:07 schreef Hondenfluitje het volgende:
Ik heb het idee dat ik leef om te werken, ipv. werken om te leven.
De droom moet natuurlijk ook beginnen waar elke droom begint, namelijk je hoofd.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:03 schreef Tokapi het volgende:
Een wereld tot je droomwereld maken werkt ook niet altijd. Ik heb in feite alles wat ik nodig heb, vrienden en een huis, vaak genoeg vrij, genoeg geld om leuke dingen te doen, etc..
Maar toch, als ik dan "iets" ga doen met vrienden dan vind ik dat ook niet leuk. Dan wil ik liever in bed liggen. Maar als ik dan in bed lig wil ik dat weer niet en voel ik me alleen, 't is nooit goed! Wat TS zegt over "dan is de ochtend alvast voorbij" herken ik heel erg..
Je kan dan wel alles hebben wat je wil, maar als je hoofd het allemaal niet kan zien heb je er alsnog geen flikker aan. Wat je eraan kan doen, geen idee, TS, sterkte.
Het is ook meer, dat ik juist wat meer wil werken. Want ik verdien nu genoeg om boodschappen te doen en de huur te betalen. Verder houdt het dan op. Dan kan je niet zoveel, dat is wat ik bedoel met leven om te werken. En de baan zelf is ook helemaal niet leuk. Ik ben wel aan het solliciteren op andere banen. Je krijgt erg weinig respons. Via een uitzendbureau leek het te gaan lukken en ze waren positief over mij. Maar uiteindelijk na 6x bellen omdat hun tegen hun eigen afspraak in niet terugbellen, hoor je dat de vacature vervuld is. Daar wordt je ook moedeloos van. Eigenlijk wat je zegt over de maatschappij, dat klopt ook wel.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Een aantal vreemde reacties tot nu toe. Het probleem mag duidelijk zijn toch?
TS voelt alsof het leven te veel draait om werken. Wanneer je te lang op die manier leeft dan verlies je vanzelf je levenslust.
De maatschappij waarin we vandaag de dag leven wordt gezien als "normaal" omdat we het gewend zijn, het is de norm. Maar de maatschappij van vandaag staat zover af van hoe we zouden moeten leven.
De enige oplossing is minder gaan werken of ander werk zoeken dat je echt leuk vindt.
Ik zal er eens kijken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
Misschien voor jou een optie dit topic eens te lezen?
R&P / Depressie & Angst #80: Waar we een beter jaar tegemoet gaan
Edit: Ik wil niet gelijk zeggen dat je depressief bent, maar daar zitten wel de "experts" op depressiegebied
Ik heb zeker een wens, dat is bij de politie gaan werken. Dat kan nu alleen als vrijwilliger, maar dat maakt niet uit. Want dan doe je ervaring op en kan je kijken of het iets is wat je fulltime zou willen doen. Ik had een maand geleden gebeld, maar na aanmelding moet je binnen 2 weken al de conditietest doen en dat is wel erg snel. Plus dat is voeding en regelmaat wel erg belangrijk, ben ik met je eens. Ik zit nu te denken om een cursus mindfulness te gaan doen, ik ben een echte piekeraar. Bij de politie zitten ze natuurlijk niet te wachten op iemand die niet zo goed in z'n vel zit. Dat wil ik zelf ook niet, want dan kan ik m'n werk een stuk minder goed doen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:36 schreef Gray het volgende:
[..]
[..]
Begin als eerste met letten op je lichamelijke gezondheid. Dus gezond eten, regelmatig slapen, met mate drinken. Dus minder vetten, suikers, koffie, alcohol en computer/televisie/telefoon voor het slapen. Dit helpt je lichaam gezond en voedingsrijk te zijn, zodat het bloei kan geven aan een mooie geest.
En dat is het volgende punt:
[..]
Waar wil je voor leven? Heb je een passie? Een wens of droom? Zo ja, maak dat je alles in je leven daarop inrichten gaat. Je leeft maar één keer op deze wereld, dus maak het tot je droomwereld!
Wat je zegt herken ik mezelf wel in. Normaal ben ik graag onder de mensen en als ik dat niet ben ga ik piekeren en me (heel) soms alleen voelen. Als ik wel onder de mensen ben, vind ik vaak dat ik niet goed uit de verf kom.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:03 schreef Tokapi het volgende:
Een wereld tot je droomwereld maken werkt ook niet altijd. Ik heb in feite alles wat ik nodig heb, vrienden en een huis, vaak genoeg vrij, genoeg geld om leuke dingen te doen, etc.. Mijn passies en hobby kan ik ook zonder problemen heel vaak uitvoeren.
Maar toch, als ik dan "iets" ga doen dan vind ik dat ook niet leuk. Dan wil ik liever in bed liggen. Maar als ik dan in bed lig wil ik dat weer niet en voel ik me alleen, 't is nooit goed! Wat TS zegt over "dan is de ochtend alvast voorbij" herken ik heel erg..
Je kan dan wel alles hebben wat je wil, maar als je hoofd het allemaal niet kan zien heb je er alsnog geen flikker aan. Wat je eraan kan doen, geen idee, TS, sterkte.
Blijven zoeken naar interessante vacaturesquote:Op donderdag 9 januari 2014 13:09 schreef Hondenfluitje het volgende:
[..]
Het is ook meer, dat ik juist wat meer wil werken. Want ik verdien nu genoeg om boodschappen te doen en de huur te betalen. Verder houdt het dan op. Dan kan je niet zoveel, dat is wat ik bedoel met leven om te werken. En de baan zelf is ook helemaal niet leuk. Ik ben wel aan het solliciteren op andere banen. Je krijgt erg weinig respons. Via een uitzendbureau leek het te gaan lukken en ze waren positief over mij. Maar uiteindelijk na 6x bellen omdat hun tegen hun eigen afspraak in niet terugbellen, hoor je dat de vacature vervuld is. Daar wordt je ook moedeloos van. Eigenlijk wat je zegt over de maatschappij, dat klopt ook wel.
[..]
Ik zal er eens kijken.
[..]
Ik heb zeker een wens, dat is bij de politie gaan werken. Dat kan nu alleen als vrijwilliger, maar dat maakt niet uit. Want dan doe je ervaring op en kan je kijken of het iets is wat je fulltime zou willen doen. Ik had een maand geleden gebeld, maar na aanmelding moet je binnen 2 weken al de conditietest doen en dat is wel erg snel. Plus dat is voeding en regelmaat wel erg belangrijk, ben ik met je eens. Ik zit nu te denken om een cursus mindfulness te gaan doen, ik ben een echte piekeraar. Bij de politie zitten ze natuurlijk niet te wachten op iemand die niet zo goed in z'n vel zit. Dat wil ik zelf ook niet, want dan kan ik m'n werk een stuk minder goed doen.
[..]
Wat je zegt herken ik mezelf wel in. Normaal ben ik graag onder de mensen en als ik dat niet ben ga ik piekeren en me (heel) soms alleen voelen. Als ik wel onder de mensen ben, vind ik vaak dat ik niet goed uit de verf kom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |