abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135238136
Ik ben 18 jaar en op dit moment zit ik voor een half jaar in het buitenland. Nee niet voor een diploma, dus eigenlijk “just for fun”, maar dat is het hem juist, ik kan er niet van genieten. Ja ik geniet van het feit dat ik echt voel dat ik op persoonlijk vlak ontwikkel en zie wat ik allemaal fout heb gedaan in NL (school tot 5vwo, daarna vavo, maar ook mee gestopt, veel geld vergokt met wedden..gokverslaafd dus) Dus ja dat heb ik allemaal wel door. Ik zou nu zo graag terug naar NL willen en mijn stinkende best doen voor alles, ik was namelijk zo laks…

Maar nu zit ik hier vanaf zondagmiddag en ik voel me ongelukkig, ik mis mijn thuis en mijn familie/vrienden en het is altijd handig om in het begin een goede indruk achter te laten, maar ik probeer het niet eens, ben muisstil…

Het liefst pak ik nu mijn spullen en neem ik de 1e de beste trein naar huis.
En reacties als “kijk het even aan en even doorbijten” kan ik niks mee Die heb ik al genoeg gehoord..

Als het voor 1 of 2 maanden was dan kon ik me er echt overheen zetten, maar nu…..ik wil gewoon naar huis maar ik wil ook geen mensen teleurstellen
Wat moet ik doen?

[ Bericht 3% gewijzigd door star12345 op 08-01-2014 17:34:28 ]
pi_135238228
Tsja, toch gewoon aankijken en doorbijten. En anders opgeven en naar huis.
Ja doei.
  woensdag 8 januari 2014 @ 17:03:24 #3
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_135238233
Ontwikkelen doe je echt niet in drie dagen TS. Als ontwikkelen je doel is, dan zal je toch even moeten blijven. Blijkbaar wil je van ons alleen horen dat je maar meteen naar huis moet gaan, maar dat is niet realistisch.

In welk buitenland zit je?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 8 januari 2014 @ 17:05:41 #4
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135238302
Als je er niet van geniet ga dan naar huis.

Kan wel zo zijn dat je gewoon naar huis wilt door het gevoel dat je nu hebt. En dat dat alles is en eenmaal terug in Nederland alle problemen terugkomen.

Een beetje de bajesklant die naar huis wilt en zijn leven weer goed wilt aanpakken maar 3 dagen later weer door de politie gesnapt wordt.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135238491
Ik ben gewoon verdrietig:(
Ik zal jullie wat meer vertellen....op mijn 15e/16e ben ik gestopt met topsport (trainde 5&6e x in de week), daarna ben ik in het zogenaamde zwarte gat gevallen. Ik kreeg rare gedachtes en dwangmatige handelingen. Ook werd ik ineens heel erg bang voor de dood en ik was bang om de controle te verliezen. Ik zag het leven opeens heel anders...heel onwerkelijk...een heel naar gevoel dat je niet kunt omschrijven. Toen kreeg ik dus ook nog een gokverslaving :')

En nu zit ik dus in het buitenland, alleen..ja met heel veel andere jongeren..maar geen 1 Nederlander.
pi_135238537

[ Bericht 100% gewijzigd door star12345 op 08-01-2014 17:13:03 ]
pi_135238616
En heb je al professionele hulp gezocht?
Ja doei.
pi_135238703
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:15 schreef motorbloempje het volgende:
En heb je al professionele hulp gezocht?
Een tijdje geleden ja, maar ik had het gevoel dat ze mij niet begreep en ben daar dus ook vrij snel mee gestopt.
  woensdag 8 januari 2014 @ 17:17:56 #9
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_135238717
Het beste advies is ook gewoon doorbijten en niet na een week naar huis vluchten. Trek een keer de stoute schoenen aan en verzamel een groepje mensen om mee te stappen, wordt gezamelijk dronken maar niet zo lam dat je niet meer weet wat er is gebeurd en je wakker wordt in een politiecel en kijk of er dan iets is veranderd aan je heimwee. Geef het minimaal een maand (waar je niet als een zielig slachtoffer in een bezemkast gaat zitten) en mocht het daarna nog steeds een drama zijn pak je je spullen en ga je weer naar huis.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_135238872
Wat ben je daar aan het doen en waarom?
pi_135239086
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:21 schreef Tja..1986 het volgende:
Wat ben je daar aan het doen en waarom?
Thuis was er veel gezeik, ik deed moeilijk over de kleinste dingen in het huishouden en ik ging amper naar school (waardoor ik dus ook veel moest liegen). Het liefst zat ik veilig in mijn kamer met mijn laptop. Er moest dus iets veranderen...en dat is dus dit geworden...de andere optie was ongeveer een maand naar een "opvoedkamp" met psychische hulp, maar dat vond ik toch wel wat te overdreven, aangezien daar mensen zitten met ergere problematiek.

Mijn leven hier bestaat trouwens uit sporten, sporten, sporten...en gezond eten:) (heb nu nog introweek btw)
  woensdag 8 januari 2014 @ 19:36:48 #12
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_135244650
Hoe moet ik dit noemen? Een buitenlandse stage? Een jongeren vakantie? Geef het eens een naam, als je wilt?

Ik zou eens met iemand van de leiding praten. Even je hart luchten. Er zijn waarschijnlijk meer mensen die hun twijfels en heimwee hebben.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_135246417
Ga met een andere blik naar alles om je heen kijken... Jij wilt graag wat gaan maken van je leven, en je bent daar in het buitenland tot die openbaring gekomen, dan zou ik het so far een topvakantie noemen. En als je daar nu al achter bent, realiseer dan eens hoeveel goede ervaringen je nog kunt opdoen nu je er bent. Maak vrienden, ga goede gesprekken met mensen hebben die in een andere cultuur leven, vraag hun om advies over deze situatie.

Echt, je hebt nu de kans om jezelf te vinden en straks fris en gemotiveerd met de rest van je leven te starten. Gebruik deze kans en gooi hem niet weg.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:11:01 #14
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_135246673
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:17 schreef star12345 het volgende:

[..]

Een tijdje geleden ja, maar ik had het gevoel dat ze mij niet begreep en ben daar dus ook vrij snel mee gestopt.
Dan vraag je iemand anders. Soms botert het niet echt met therapeuten tot je er een hebt waar het wel mee klikt.
Bay of Plenty
pi_135249274
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:07 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ga met een andere blik naar alles om je heen kijken... Jij wilt graag wat gaan maken van je leven, en je bent daar in het buitenland tot die openbaring gekomen, dan zou ik het so far een topvakantie noemen. En als je daar nu al achter bent, realiseer dan eens hoeveel goede ervaringen je nog kunt opdoen nu je er bent. Maak vrienden, ga goede gesprekken met mensen hebben die in een andere cultuur leven, vraag hun om advies over deze situatie.

Echt, je hebt nu de kans om jezelf te vinden en straks fris en gemotiveerd met de rest van je leven te starten. Gebruik deze kans en gooi hem niet weg.
Als ik deze post kon 'liken' dan zou ik het doen:)
Geweldig verwoord! Toevallig voor dat ik dit las, was ik al een stuk positiever! :)
Maar als ik me weer een keertje 'down' voel, dan ga ik dit stukje lezen en weet ik waarom ik dit doe.
Thanks ^O^
pi_135251386
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:26 schreef star12345 het volgende:

[..]

Thuis was er veel gezeik, ik deed moeilijk over de kleinste dingen in het huishouden en ik ging amper naar school (waardoor ik dus ook veel moest liegen). Het liefst zat ik veilig in mijn kamer met mijn laptop. Er moest dus iets veranderen...en dat is dus dit geworden...de andere optie was ongeveer een maand naar een "opvoedkamp" met psychische hulp, maar dat vond ik toch wel wat te overdreven, aangezien daar mensen zitten met ergere problematiek.

Mijn leven hier bestaat trouwens uit sporten, sporten, sporten...en gezond eten:) (heb nu nog introweek btw)

Als dat het enige is waar je voor leeft dan is het logisch dat je je zo gaat voelen. Tenzij je daar daadwerkelijk gelukkig van word.
pi_135255075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:57 schreef star12345 het volgende:

[..]

Als ik deze post kon 'liken' dan zou ik het doen:)
Geweldig verwoord! Toevallig voor dat ik dit las, was ik al een stuk positiever! :)
Maar als ik me weer een keertje 'down' voel, dan ga ik dit stukje lezen en weet ik waarom ik dit doe.
Thanks ^O^
No problemo ^O^
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_135255336
Wat doe je overdag/savonds?
pi_135265109
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:38 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Als dat het enige is waar je voor leeft dan is het logisch dat je je zo gaat voelen. Tenzij je daar daadwerkelijk gelukkig van word.
Was niet helemaal goed uitgelegd...
Ik zal het wat beter uitleggen. Ik zit op een highschool. Ik deel een kamer met een meisje (zij is misschien nog terughoudender dan ik, dus zij zal mij zeker niet naar dingen meenemen) maargoed...Je hebt verschillende sporten en daar kun je er 2 van uitkiezen die je wilt volgen, ook heb je vakken zoals psychologie en drama bijv. Er zijn ook activiteiten.
Voor de rest is het dus "nieuwe vrienden maken", maar aangezien dat in NL al niet mijn sterkste kwaliteit was, is het nu helemaal lastig, aangezien ik die taal niet spreek. (wel engels, maar als mensen in een groepje zijn dan praten ze toch liever hun eigen taal ofcourse)

Ook merk ik dat ik het heel lastig vind dat ik geen privacy meer heb, aangezien ik een kamer deel. Douchen hier is al helemaal kut, bah :( en ook moet ik zelf mijn kleren wassen etc. Ik ben dus op mezelf aangewezen en dat vind ik toch wel heel lastig:( en dit zijn echt redenen waardoor ik gewoon naar huis wil en niet snap waarom ik gelijk zo'n grote stap heb gemaakt..maaaaaaargoed

[ Bericht 3% gewijzigd door star12345 op 09-01-2014 11:23:45 ]
pi_135266763
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 10:18 schreef star12345 het volgende:

[..]

Was niet helemaal goed uitgelegd...
Ik zal het wat beter uitleggen. Ik zit op een highschool. Ik deel een kamer met een meisje (zij is misschien nog terughoudender dan ik, dus zij zal mij zeker niet naar dingen meenemen) maargoed...Je hebt verschillende sporten en daar kun je er 2 van uitkiezen die je wilt volgen, ook heb je vakken zoals psychologie en drama bijv. Er zijn ook activiteiten.
Voor de rest is het dus "nieuwe vrienden maken", maar aangezien dat al in NL niet mijn sterkste kwaliteit was, is het nu helemaal lastig, aangezien ik die taal niet spreek. (wel engels, maar als mensen in een groepje zijn dan praten ze toch liever hun eigen taal ofcourse)

Ook merk ik dat ik het heel lastig vind dat ik geen privacy meer heb, aangezien ik een kamer deel. Douchen hier is al helemaal kut, bah :( en ook moet ik zelf mijn kleren wassen etc. Ik ben dus op mezelf aangewezen en dat vind ik toch wel heel lastig:( en dit zijn echt redenen waardoor ik gewoon naar huis wil en niet snap waarom ik gelijk zo'n grote stap heb gemaakt..maaaaaaargoed

Ts je zou toch een keer volwassen moeten worden. Wees blij dat je zo'n tripje kan maken gewoon voor de fun. Kijk met een andere blik ernaar, leer zelfstandiger te worden, ga dingen ondernemen. Niemand kent je daar, over een half jaar ben je weg. Wat heb je te verliezen? Je kan zijn wie je wilt eigenlijk.

Tijdens die activiteiten raak je aan de praat met mensen. Zo weet je vanzelf met wie je het goed zou kunnen vinden. Echt vrienden zullen er misschien niet uit komen, maar mensen om mee uit te hangen vast wel.

Kan je het een beetje goed vinden met dat meisje waarmee je de kamer deelt? Dan zou je eventueel haar over kunnen halen uit te gaan daar ergens, misschien geeft iemand hosselen je weer een boost zeg maar.
pi_135266798

[ Bericht 100% gewijzigd door Solo14 op 09-01-2014 11:19:47 ]
pi_135267113
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:18 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Ts je zou toch een keer volwassen moeten worden. Wees blij dat je zo'n tripje kan maken gewoon voor de fun. Kijk met een andere blik ernaar, leer zelfstandiger te worden, ga dingen ondernemen. Niemand kent je daar, over een half jaar ben je weg. Wat heb je te verliezen? Je kan zijn wie je wilt eigenlijk.

Tijdens die activiteiten raak je aan de praat met mensen. Zo weet je vanzelf met wie je het goed zou kunnen vinden. Echt vrienden zullen er misschien niet uit komen, maar mensen om mee uit te hangen vast wel.

Kan je het een beetje goed vinden met dat meisje waarmee je de kamer deelt? Dan zou je eventueel haar over kunnen halen uit te gaan daar ergens, misschien geeft iemand hosselen je weer een boost zeg maar.
Ja ik kan het opzich wel goed met haar vinden, maar ze voelt zich steeds niet lekker en daarom is ze veel op haar kamer, wat er toe leidt dat ik daar dus nu ook zit :') Iets in mij vind het wel prima zo, lekker in mijn kamer waar niemand me ziet en ik gewoon kan relaxen. Ik heb al wel wat contacten gemaakt, maar dat zijn eigenlijk alleen jongens :')
pi_135267179
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:30 schreef star12345 het volgende:

[..]

Ja ik kan het opzich wel goed met haar vinden, maar ze voelt zich steeds niet lekker en daarom is ze veel op haar kamer, wat er toe leidt dat ik daar dus nu ook zit :') Iets in mij vind het wel prima zo, lekker in mijn kamer waar niemand me ziet en ik gewoon kan relaxen. Ik heb al wel wat contacten gemaakt, maar dat zijn eigenlijk alleen jongens :')
Je bent zelf een meisje?
pi_135267195
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:32 schreef Solo14 het volgende:

[..]

Je bent zelf een meisje?
jaa
pi_135267438
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:32 schreef star12345 het volgende:

[..]

jaa
Met die contacten die je gemaakt heb kun je ook gewoon uithangen ongeacht geslacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')