quote:Ondanks de pil kun je alsnog buikkrampen hebben.
Op zondag 6 oktober 2002 13:29 schreef sefer het volgende:
De pil en een tampon.
Oja zorg goed voor hygiene..was je evt een keer extra,of doe een bodyspray op tegen nare luchtjes.
[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 06-10-2002 13:38]
quote:Mijn excuses, ik antwoordde eigenlijk alleen uit eigen ervaring.
Op zondag 6 oktober 2002 13:37 schreef Brennie het volgende:[..]
Ondanks de pil kun je alsnog buikkrampen hebben.
quote:Geeft niks,het is fijn dat je geen last van buikrampen hebt door de pil
Op zondag 6 oktober 2002 13:40 schreef sefer het volgende:[..]
Mijn excuses, ik antwoordde eigenlijk alleen uit eigen ervaring.
.
quote:wat denk je nou zelf... als ik ongesteld ben dan is het de hele week lekker grote truien aan en veel chocolade eten en paracetamols....
Op zondag 6 oktober 2002 13:56 schreef bumberklevers het volgende:
en wat kan je het beste van kleding aan hebben mooi strak of lekker losjes?
De pil verminderd naar mijn ervaring de buikpijn wel, maar haalt het niet helemaal weg. Door de pil heb ik zelf veel minder bloedverlies, en ook minder buikpijn daardoor.
Geurtjes weet ik ook niet, gewoon goed vaak verschonen en schoon houden helpt bij mij al goed.
quote:Iedere vrouw is anders.. het is absoluut niet gezegd dat je geen klachten krijgt als je de pil maanden doorslikt hoor.
Op zondag 6 oktober 2002 16:16 schreef ivetje het volgende:
Je kan ook gewoon de pil doorslikken natuurlijk. Ik doe dit zelf ook 3 maanden achter elkaar, en dan wordt ik de keer daarop ongesteld. Daarna gewoon weer 3 maanden niet...en nee, het is niet slecht of wat dan ook. In de yes werd deze vraag ook gesteld, en daar stond in dat het verder geen kwaad kan...je kan alleen tussendoor bloedingen krijgen (heb ik zelf nooit last van)
quote:Elke 10 minuten deo? Daar gaat je lichaam alleen maar op reageren meis! Kap daar maar mee.
Op zondag 6 oktober 2002 13:36 schreef bumberklevers het volgende:
maar als je een werk dag heb van 9 tot 21 dan gaat dat zo moeilijk
en deorant helpt vaak maar net 5 a 10 min
Als je je echt onprettig blijft voelen van de gedachte zet je toch gewoon zo'n heerlijke interieurverfrisser onder je kassa
Je moet trouwens zitten aan je kassa. Staan is in die dagen veel te zwaar. Een goede stoel is je baas je eigenlijk verplicht. Op den duur krijg je anders steeds meer klachten.( Staan mogen kassieres eigenlijk helemaal niet van de abo-wet.)
Mocht je tussendoor even willen wassen: vul een plastic fles met water en ga op de wc zitten. Schenk het water met je rechterhand langzaam uit over je geslacht en was je met je schone linkerhand. Hele volksstammen doen dat: ook in Nederland.
Naderhand met wcpapier drogen. En je handen opnieuw wassen.
Gebruik nooit zeep om je geslacht mee te wassen en beter ook geen intiemsprays. Dat is slecht voor je zuurgraad en dan kan het idd extra gaan ruiken en kriebelen enzovoort. Voor de vrouwelijke hygiëne is er Lactacyd verkrijgbaar bij de drogist. Zeep voor tussendoor, reinigingsdoekjes en een douche voor na menstruatie of gemeenschap. Staat naast de tampons en het maandverband op het schap.
Ik ben vaak uren onderweg en heb een deels staand beroep: heel vervelend in die dagen inderdaad. Ik slik dan Neurofen 400 van de drogist en neem extra absorberende tampons en een reserve slip mee voor als het mis mocht gaan. In praktijk gaat het bijna altijd goed....
quote:Chocola? Jakkie, als ik iets niet lekker vind dan is het wel chocola. Sterker nog (ongesteld of niet); ik word er misselijk van.
Op zondag 6 oktober 2002 14:47 schreef Aien het volgende:
Oh, en gee zoute dingen eten! Daar krijg je meer buikpijn van! weet niet precies hoe het zit maar het is wel waar. Eet bij een vreetbui dus chocola ofzo, geen drop of chips.
Oke.. krampen? Pijnstiller nemen.
Geutjes? Uhmm... deo, wassen, betere hygiëne?
vaak drink ik dan warme melk.
zout eet ik toch albijna niet alleen als het al in het product zit anders niet.
bij mij vorige werk was dat heel raar ik was hoevenier en toen ik ontgesteld was krijg je ook krampen maar niet bij je baarmoeder maar bij je kuiten. een vrouwelijke colega zij dat dat normaal is als je dat werk doet. ik vond het wel vreemd.
en die intrieurvervrisser ik denk eerder dat mijn colgeas raar gaan kijken den ik zo als ze dat weten van mij mag het wel, maar toch
(Toegegeven, erin zwelgen en je vriendje voor je laten lopen, heeft ook zo z'n charme.)
quote:Wat ik hier in dit topique doe is mij ook een raadsel, maar u spuit deo op uw... euh... nou daar beneden dus...???
Op zondag 6 oktober 2002 13:36 schreef bumberklevers het volgende:
maar als je een werk dag heb van 9 tot 21 dan gaat dat zo moeilijk
en deorant helpt vaak maar net 5 a 10 min
quote:misschien is depo provera iets voor je ?
Op zondag 6 oktober 2002 13:28 schreef bumberklevers het volgende:
wat kun je het beste doen tegen krampen tijdens je ongesteld?
quote:Maareh... die kindjes tussendoor he? Dat is toch juist niet de bedoeling???
Op maandag 7 oktober 2002 22:22 schreef Capaja het volgende:[..]
misschien is depo provera iets voor je ?
dat is "de prikpil"
eens in de 3 maanden een prik in bovenbeen of bil en je bent niet meer ongesteld
ik gebruik hem al 14 jaar (tussendoor wel even kindjes gekregen)
maar ik zweer erbij ik weet bijna niet meer wat ongesteld zijn is
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 22:28 schreef Kos het volgende:[..]
Maareh... die kindjes tussendoor he? Dat is toch juist niet de bedoeling???
mama is reuze blij met mij hoor !!!!
quote:jij ook met mamma?
Op maandag 7 oktober 2002 22:30 schreef richard-vis het volgende:[..]
![]()
![]()
mama is reuze blij met mij hoor !!!!
Maareh ff ontopique:
Ga ermee naar je dokter... vraag of die er wat voor heeft. Een pil een ... iets!
quote:niet altijd richa5rd *zucht*
Op maandag 7 oktober 2002 22:28 schreef Kos het volgende:[..]
Maareh... die kindjes tussendoor he? Dat is toch juist niet de bedoeling???
die kindjes waren wel de bedoeling hoor
maar doordat je niet meer ongesteld word is je eitjes produktie dus ook nihil, nu was het bij mij zo dat ik zon 6 maanden NA de laatste prik zo ongeveer 1 1/2 dag "wat bloedverlies" had en *slik* toen was ik zwanger
bij de 2e (zie reactie hier boven) ben ik toch zeker wel 2 keer ongesteld geweest voor ik zwanger was
na beide bevallingen ben ik na 3 maanden weer aan de prikpil gegaan
de voordelen : niet meer ongesteld !
vergeten is bijna onmogelijk (mijn huisarts stuurt me elke 3 maanden een receptje)
dus ook nooit "in de stress" bij vergeten pil of buikgriep etc
nadelen": stel dat je er niet tegen kan (dat is altijd mogelijk) dan zit dat spul wel voor 3 maanden in je lijf
quote:Je moet ook niet zeggen dat het is vanwege je angst voor geurtjes. Gewoon week in week uit laten staan. Zeggen dat het is vanwege de klanten. Dat sommige klanten stinken. Naar vieze kleren, ongewassen of uit hun mond. En dat het ook plezieriger is voor andere klanten bij de kassa als ze die stinkklanten niet meer ruiken.
Op zondag 6 oktober 2002 20:38 schreef bumberklevers het volgende:
en die intrieurvervrisser ik denk eerder dat mijn colgeas raar gaan kijken den ik zo als ze dat weten van mij mag het wel, maar toch
Je gaat je collega's toch niet zeggen dat je bang bent dat JIJ ZELF stinkt!
Ciao !!
quote:wat beoel je met "straks gaat het verkeerd ?"
Op dinsdag 8 oktober 2002 17:12 schreef Karin21 het volgende:
Hoi,
Ik heb ook altijd last van buikpijn. Zo erg dat ik amper wat kan. Ik heb alles geprobeerd maar niks helpt. Ik slik nu gewoon de pil 2 maand achter elkaar om het wat uit te stellen. Maar ik overweeg zwaar om aan de prikpil te gaan. Misschien toch wel makkelijk. Maar ik blijf in mn achterhoofd houden " straks gaat het verkeerd "Ciao !!
quote:Ik bedoel : misschien toch zwanger worden. Het zit gewoon tussen mn oren
Op zondag 13 oktober 2002 21:10 schreef Capaja het volgende:[..]
wat beoel je met "straks gaat het verkeerd ?"
is dat omdat je er misschien niet tegen kan ?
of gaat het ergens anders om ?
quote:Veel sex en vaak klaarkomen.
quote:
en hoe kun je die nare luchtjes weg laten?
quote:Veel melk drinken en kamille thee
en hoe kun je die nare luchtjes weg laten?
quote:Het kan echt geen kwaad, de pil continue doorslikken. De menstruatie die je nl krijgt van de pil is geen echte menstruatie, maar een "tussentijdse bloeding". Ja dit is wat de dokter mij verteld heeft.
Op zondag 6 oktober 2002 17:16 schreef Brennie het volgende:[..]
Iedere vrouw is anders.. het is absoluut niet gezegd dat je geen klachten krijgt als je de pil maanden doorslikt hoor.
De pil slikken is al een onnatuurlijk proces,laat staan als je een pil maanden doorslikt.
Het kan goed zijn dat je geen klachten krijgt,maar je kan ook behoorlijk beroerd ervan worden.
Ik heb 1 keer een maand de pil doorgeslikt,de dag voordat ik daarna ongesteld werd voelde ik me behoorlijk ziek.( veel beroerder dan anders)De menstruatie kwam ook eerder dan verwacht en heviger.
Plus.. ik had af en toe tussentijdse bloedingen in die maand dat ik de pil doorslikte.
Dit doe ik dus nooit meer.
Ik heb zelf de pil een jaar lang moeten doorslikken omdat ik last had van endometriose, door dat ik tussendoor geen afstoting had van dat baarmoederslijmvlies is het over gegaan.
Weet je wat trouwens ook goed werkt tegen de maandelijkse krampjes??? Zwanger worden..... helpt gegarandeerd negen maanden alleen ben je na die negen maanden wel even zoet met krampjes (!) en zes weken ongesteld....
quote:je hebt dus niet meteen vertrouwen in de prikpil
Op dinsdag 15 oktober 2002 21:59 schreef Karin21 het volgende:[..]
Ik bedoel : misschien toch zwanger worden. Het zit gewoon tussen mn oren
quote:dat moet je dus zeker niet doen
Op maandag 7 oktober 2002 22:22 schreef Kos het volgende:[..]
Wat ik hier in dit topique doe is mij ook een raadsel, maar u spuit deo op uw... euh... nou daar beneden dus...???
Tegen de pijn werkt Ibuprofen bij mij wel ok, en de pil kan ook wel helpen.
Verder maak ik me er niet zo druk om eigenlijk Keb wel buikpijn maar daar raak je ook wel aan gewend en ik ga gewoon door met de normale dagelijkse dingen. Als je er aan toegeeft voel je het alleen maar meer
Ik draag niet te strakke kleding want ik voel me altijd zo dik als ik ongesteld ben Het is misschien verstandig om geen lichte broek te dragen maar eerlijk gezegd doe ik gewoon mijn gele broek aan...don't worry
Met de pil een dag of 5, maar voordat ik dat ding slikte was ik een stuk langer ongesteldquote:Op donderdag 6 mei 2004 09:28 schreef carola het volgende:
Ander vraagje... hoe lang zijn jullie gemiddeld ongesteld? Ik lees altijd 3-5 dagen, nou bij mij duurt het dus langer!! GRRRR..
Met Stediril 30 heb ik de hele eerste maand last gehad van lichte bloedingen, maar daarna was het over. Ik zal deze maand eens proberen of ik hem zonder problemen kan doorslikken. Hopelijk heb je er geen last meer van als je op vakantie gaat! En anders misschien kleine tampons gebruiken?quote:Op donderdag 6 mei 2004 09:49 schreef Sorella het volgende:
Omdat ik precies tijdens de vakantie ongesteld moet worden slik ik nu stediril 30 om het 2 weken uit te stellen. Ben er mee begonnen tijdens de eerste dag van mijn menstruatie maar heb na 10 dagen nog steeds last van (lichte bloedingen) volgens de assistente van de huisarts is dit normaal, iemand hier ervaring mee ??
Over anderhalve week gaan we weg en ik heb geen zin om MV mee te moeten sjouwen
Ik werd daar echt ontiegelijk sjago van en bovendien hoopte zich allemaal vocht in m'n lichaam op dat niet wegkon. Toen ik daarna een stopweek hield, voelde dat echt als een verlossing.quote:Op zondag 6 oktober 2002 16:16 schreef ivetje het volgende:
Het is teweinig voor tampons maar weer net even te veel om zonder mv rond te lopenquote:Op donderdag 6 mei 2004 10:36 schreef Asile het volgende:
[..]
Met Stediril 30 heb ik de hele eerste maand last gehad van lichte bloedingen, maar daarna was het over. Ik zal deze maand eens proberen of ik hem zonder problemen kan doorslikken. Hopelijk heb je er geen last meer van als je op vakantie gaat! En anders misschien kleine tampons gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |