Oh, maar dan is het simpel, ze gaat terug naar hem, haar mossel wordt nog steeds nat van die gast.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:31 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Wat ik niet in de OP heb gezegd, en wat misschien toch wel relevant is... Ze heeft haar relatie met die gozer waar ze van leeftijd 14-18 gestopt om bij mij te zijn.
Gadver!quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, maar dan is het simpel, ze gaat terug naar hem, haar mossel wordt nog steeds nat van die gast.
Natte mossels.quote:
Scorpie doet hier even een Barney Stinson.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, maar dan is het simpel, ze gaat terug naar hem, haar mossel wordt nog steeds nat van die gast.
Haha. Eigenlijk maakt dit mij helemaal niet aan het lachen, maarja...quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hoeft haar maar 1 vraag te stellen om het hele verhaal te achterhalen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:37 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Haha. Eigenlijk maakt dit mij helemaal niet aan het lachen, maarja...
Anyway, ik zal er nog niet meteen 100% vanuit gaan, maar het is dus logisch dat ik me afvraag wat er is en recht heb om op z'n minst te weten of het met mij te maken heeft?
Als je dat wilt weten moet je het vragen. Als je geen antwoord erop wilt, vraag je het niet.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:37 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Haha. Eigenlijk maakt dit mij helemaal niet aan het lachen, maarja...
Anyway, ik zal er nog niet meteen 100% vanuit gaan, maar het is dus logisch dat ik me afvraag wat er is en recht heb om op z'n minst te weten of het met mij te maken heeft?
Ja je slaat de spijker op de kop. Dat is dus precies m'n angst, dalijk is er gewoon iets wat helemaal niets met mij te maken heeft, en omdat ik dan zo opdringerig/bemoeizaam ben geweest, heb ik het voor mijzelf verpest.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:38 schreef Spongeboss het volgende:
Laat deze maar lopen, of probeer het nogmaals met een offensief waar de mentaliteit all or nothing is. Niet dat je die mentaliteit hoeft aan te nemen want het is all or nothing.
Of misschien is er echt een probleem dat niet te maken heeft met die ex en als je dan mijn bovenstaande advies volgt, is het allemaal voorbij terwijl het dat niet hoeft te zijn.
Er zijn dus twee keuzes en misschien nog een derde, vierde of vijfde dat weet ik niet.
Je bent meer als een broer voor haar?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:42 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Ja je slaat de spijker op de kop. Dat is dus precies m'n angst, dalijk is er gewoon iets wat helemaal niets met mij te maken heeft, en omdat ik dan zo opdringerig/bemoeizaam ben geweest, heb ik het voor mijzelf verpest.
Ze zei in de vakantie dat er iets was met familie, en daar verder niet op in gegaan, maar weet niet of dat nog steeds zou spelen. Het was ook heel vaag, iets van 'why are you feeling bad' 'something with family'.
Exen zijn ook familie. Vraag haar gewoon of ze terug wil naar hem. Met een beetje geluk antwoord ze naar eer en geweten met een ja en dan weet je genoeg.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:42 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Ja je slaat de spijker op de kop. Dat is dus precies m'n angst, dalijk is er gewoon iets wat helemaal niets met mij te maken heeft, en omdat ik dan zo opdringerig/bemoeizaam ben geweest, heb ik het voor mijzelf verpest.
Ze zei in de vakantie dat er iets was met familie, en daar verder niet op in gegaan, maar weet niet of dat nog steeds zou spelen. Het was ook heel vaag, iets van 'why are you feeling bad' 'something with family'.
Bedoel je nu of dat ze dat altijd zo gezien heeft? En waaruit maak je dat op? Overigens breek je geen relaties af voor een jongen die je meer ziet als broer =pquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je bent meer als een broer voor haar?
Tja, grote kans idd. Het afkappen doe ik niet, maar ik leg de bal nu bij haar neer en ze ziet maar of ze wilt reageren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
TS, grote kans dat ze in die 3 weken weer met dr ex aan 't kloten is, en nu twijfelt ze wat ze moet doen, maar stiekem twijfelt ze toch niet zo alleen ze wil 't nog niet tegen jou zeggen dat ze niet meer zo into you is.
Met andere woorden; let it go. Stoppen met contact opnemen etc etc. Gewoon afkappen. Als je haar nu gaat overladen met aandacht ga je echt niets bereiken. Als ze ineens cold turkey van je moet afkicken heb je de kans dat ze gaat denken van 'hmm, ik vind m toch wel leuk'.
De realiteit is echter dat je je moet afvragen of wat ze voor jou voelt dan wel voelde wel zo heel boeiend is, aangezien 3 weken minder contact al genoeg is om d'r op d'r beslissing terug te laten komen. Volgens mij moet je geen meid willen die niet weet wat ze wil.
Een groot generaal, en ik weet niet welke.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:42 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Waarom ben je zo passief?quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:45 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Tja, grote kans idd. Het afkappen doe ik niet, maar ik leg de bal nu bij haar neer en ze ziet maar of ze wilt reageren.
Je bent jezelf rijk aan 't rekenen. Het maakt niet uit wat jij vindt, alleen maar wat zij vindt, en van het overladen van jou met aandacht is er niet meer bij. De enige reden dat je het niet wil afkappen is dat je niet het risico wil lopen dat 't niks met jou te maken had en je dus zelf iets weg gegooid hebt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:45 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Bedoel je nu of dat ze dat altijd zo gezien heeft? En waaruit maak je dat op? Overigens breek je geen relaties af voor een jongen die je meer ziet als broer =p
[..]
Tja, grote kans idd. Het afkappen doe ik niet, maar ik leg de bal nu bij haar neer en ze ziet maar of ze wilt reageren.
Dat, of neem het initiatief en vraag haar gewoon de vraag die je wil stellen. Wees een vent.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je bent jezelf rijk aan 't rekenen. Het maakt niet uit wat jij vindt, alleen maar wat zij vindt, en van het overladen van jou met aandacht is er niet meer bij. De enige reden dat je het niet wil afkappen is dat je niet het risico wil lopen dat 't niks met jou te maken had en je dus zelf iets weg gegooid hebt.
Nee, jij legt de bal niet bij haar neer, de bal ligt zowiezo bij haar. Of ze wel of niet reageert is niet omdat jij de bal bij haar neer legt, maar omdat ze dat zelf wel beslist of ze reageert. Daarbij heb je het antwoord op die vraag eigenlijk al, want verreweg het meeste contact in de afgelopen weken wordt door jou geinitieerd. Oftewel, in het overgrote deel van de gevallen komt er van haar kant niks als er van jou kant niet eerst iets komt.
Laat haar eens niet reageren, maar laat haar zelf eens met een gespreksopening komen.
Tja, helemaal logisch, en je hebt inderdaad het recht om dat te weten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:37 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Goed gezegd, onthoudt ik. En dat van een dipje zou zomaar idd kunnen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:47 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Een groot generaal, en ik weet niet welke.
Die zei dat niet elke slag gewonnen kon worden, omdat uiteindelijk strategie betekend dat je gaat raden wat de vijand doet, en daar reageer jij dan weer op. Als jij het verkeerd raad valt de hele strategie in duigen en moet je het helemaal veranderen. In een leger was dit vroeger heel lastig want toen waren er geen radio's of oortjes om orders door te geven.
In jouw geval is het lastig omdat jij als je schade gedaan hebt deze niet kan wegwerken. Je zult dus je strategisch inzicht moeten laten werken. Naar mijn mening als je opdringerig gaat doen maak je altijd veel minder kans.
Daar je ondertitel optimist is, zou ik deze uitzitten en wachten en zien wat er gebeurt. Contact maken is niet verkeerd maar opdringerig niet. Maar zelfs dan het is wat jij wilt doen en wat jij doet, en het is rot als je doet wat een ander je influisterde en het faalt. Want ik ken de meid niet en ik kan hier ook een strategische blunder maken, en wie weet is er nog een mogelijkheid.
Maar ze kan ook in een dipje zitten. En dan is het niet leuk als mensen opdringerig zijn trouwens. Iemand in een dipje wilt vaak even geen contact.
Wat? Passief? Ik?quote:
Zit wel waarheid in idd, ik kan wel zeggen dat ik de bal bij haar leg, maar uiteindelijk ligt het sws bij haar want ze bepaald idd zelf of ze mij verteld over wat er ook dwars zit.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je bent jezelf rijk aan 't rekenen. Het maakt niet uit wat jij vindt, alleen maar wat zij vindt, en van het overladen van jou met aandacht is er niet meer bij. De enige reden dat je het niet wil afkappen is dat je niet het risico wil lopen dat 't niks met jou te maken had en je dus zelf iets weg gegooid hebt.
Nee, jij legt de bal niet bij haar neer, de bal ligt zowiezo bij haar. Of ze wel of niet reageert is niet omdat jij de bal bij haar neer legt, maar omdat ze dat zelf wel beslist of ze reageert. Daarbij heb je het antwoord op die vraag eigenlijk al, want verreweg het meeste contact in de afgelopen weken wordt door jou geinitieerd. Oftewel, in het overgrote deel van de gevallen komt er van haar kant niks als er van jou kant niet eerst iets komt.
Laat haar eens niet reageren, maar laat haar zelf eens met een gespreksopening komen.
Het zou me niets verbazen als haar vader haar heeft verboden om met buitenlandse jongens te foezelen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:42 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Gaat dit niet allemaal een beetje te ver vooruit? Hoe is het relevant wat zij zoekt in een man over 20 jaar? :pquote:Op woensdag 8 januari 2014 10:53 schreef RetepV het volgende:
[..]
Tja, helemaal logisch, en je hebt inderdaad het recht om dat te weten.
Alleen heeft zij niet de plicht om het je te vertellen…
Maar bezie het eens van haar kant, en bedenk dat ze niet Nederlands is. Ze komt uit een andere cultuur, en aangezien Nederland nogal vooruitstrevend is met emancipatie, zal ze wel niet hetzelfde denken als een Nederlandse vrouw. Dat wil dus zeggen dat ze iemand zoekt die voor haar kan zorgen en met wie ze het mogelijk haar hele leven kan uithouden. Ze zoekt dus iemand van wie ze afhankelijk kan zijn. Iemand die werkt, haar kan onderhouden, haar kinderen kan geven, en haar en haar kinderen goed zal behandelen. Iemand aan wie ze de grote beslissingen in haar leven over kan laten, etc.
Let overigens op dat 'afhankelijk' niet betekent dat ze onderdanig tegen je zal zijn.Ze wil gewoon een gezin met kinderen, en het is jouw taak om er voor te zorgen dat zij dat kan. Als jij dat niet goed doet, dan krijg je het wel te horen.
Ik heb eens iets met een Russische vrouw gehad, en heb daar ontzettend aan moeten wennen.
Ok, Duits lijkt wat meer op elkaar, geef ik toe.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:56 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Gaat dit niet allemaal een beetje te ver vooruit? Hoe is het relevant wat zij zoekt in een man over 20 jaar? :p
Overigens is ze Duits, dus culturen lijken wel redelijk op elkaarZe doet dezelfde opleiding hier in Groningen, in het engels.
Ja. Enige wat je doet is wat appen en jezelf afvragen in welke positie je nu verkeert. No offense, maar ik zou er een grondige hekel aan hebben om zelf niet die controle over de situatie te hebben en het maar gewoon zo te laten omdat blijkbaar de bal bij haar ligt. Niks mis mee om eens antwoord op je brandende vragen te krijgen lijkt me.quote:
Dit is niet helemaal waar hoor. Ik heb al 3x gezegd dat ik het nu met rust zal laten en haar ruimte zal geven en wel lekker zal afwachten wat ze gaat zeggen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:59 schreef CoolGuy het volgende:
Laat haar nou eens gewoon met rust. Als ze into you is komt ze vanzelf wel terug, maar daar wil jij niet op wachten, want jij bent veel te bang dat ze daardoor juist naar dr ex gaat. Als dat laatste zo is komt dat niet door jouw actie, maar doordat ze simpelweg niet meer zo into you is, maar dat is NU ook al zo, dat wordt echt niet getriggered door jouw actie.
Passiviteit spotted.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar hoor. Ik heb al 3x gezegd dat ik het nu met rust zal laten en haar ruimte zal geven en wel lekker zal afwachten wat ze gaat zeggen.
Oke, als ze je ECHT ECHT leuk had gevonden, dan had ze daar direct op gehapt. Dat ze toevoegt dat ze met niemand iets wil gaan doen is gewoon een pleistertje voor je, maar de realiteit is dat als er iemand is die ze wel helemaal supertof vindt, dat ze direct klaar staat om iets te gaan doen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:04 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Dit is niet helemaal waar hoor. Ik heb al 3x gezegd dat ik het nu met rust zal laten en haar ruimte zal geven en wel lekker zal afwachten wat ze gaat zeggen.
Overigens herinnerde ik me dit net: Ik vroeg haar in de vakantie of ze het leuk vond om eens wat leuks te doen samen als ze weer terug is. Ze zei dat ze niet zeker wist of ze dat wou en dat we het wel zouden zien. Waarna ik vroeg of dat met mij te maken had.
Ze reageerde daarop 'its more like i don't wanna do anything with anybody :p'
Dus eerst ben je heel verbaasd als Scorpie je passief noemt, en een paar posts later doe je ineens met opzet passief?quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:23 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Mja passief zijn doe ik nu juist om een reden. En dat doe ik maar een paar dagen. Het is nog nooit voorgekomen dat ik een dag niet met haar sprak, als ik niets zeg begint zij altijd het gesprek wel later op de dag, dus als ze over een paar dagen nog niets heeft gezegd dan ga ik gewoon een actievere houding nemen en gewoon zeggen waar het op staat en vragen waarom ze me nou niets verteld.
Dat dus.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus eerst ben je heel verbaasd als Scorpie je passief noemt, en een paar posts later doe je ineens met opzet passief?
Waarom moet zij jou iets vertellen? Zij is jou niets verplicht. Als ze er met jou niet over wil praten dan wil ze dat niet, klaar. Daarbij, als ze je over een paar dagen nog niets gezegd heeft, en je gaat dan die vraag stellen, dan vraag je gewoon naar de bekende weg. Als ze over een paar dagen nog niks gezegd heeft dan is 't ook wel duidelijk hoor, jij wil gewoon niet loslaten.
Oke, je hebt een goed punt maar duidelijkheid heb je niet. Altijd dat stomme spelletje dat gespeeld wordt, bewust niks zeggen, 'rust' willenquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:11 schreef azrielle het volgende:
Ik zou haar niet bellen hoor, als je al 3 keer gezegd hebt dat je haar met rust laat, laat je haar al eigenlijk niet met rustdus dan er achteraan gaan bellen komt nogal stalkerig over, helmaal als je verder nooit over de telefoon sprak. (wat eigenlijk wel beter is dan dat eeuwige whatsapp, mee eens..)
Signalen zijn wat mij betreft best duidelijk TS, ze heeft de ballen niet tegen jou te zeggen wat er echt aan de hand is, maar enthousiast is ze in ieder geval niet meer.
Ik zou eieren voor mijn geld kiezen, en mocht ze evt over een poosje met een plausibel verhaal bij jou aankomen dan kun je dan weer verder kijken(maar ga er niet van uit)
Hoezo heb je dan geen duidelijkheid? Iemand die niet/nauwelijks reageert heeft geen interesse. Alsof dat per se hardop naar je uitgesproken moet worden.De enige reden dat je wil dat het hardop gezegd wordt is omdat je jezelf TOT het hardop gezegd wordt nog kunt voorhouden dat er toch wat anders aan de hand is...oftewel, strohalmen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:00 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Oke, je hebt een goed punt maar duidelijkheid heb je niet. Altijd dat stomme spelletje dat gespeeld wordt, bewust niks zeggen, 'rust' willen![]()
Er wordt niet meer gepraat tegenwoordig
Ja, mee eens wel, ik zou ook wel duidelijkheid willen als ik hem was. Maar wat coolguy zegt is natuurlijk wel zo, waarom zou je het hard op willen horen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:00 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Oke, je hebt een goed punt maar duidelijkheid heb je niet. Altijd dat stomme spelletje dat gespeeld wordt, bewust niks zeggen, 'rust' willen![]()
Er wordt niet meer gepraat tegenwoordig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |