abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135224364
Ik ben nu een maand of 3 aan het 'daten' met een erg leuke meid. Vind haar leuker met de dag, en het ging tot de kerstvakantie allemaal wel super dacht ik. Ik kwam paar keer per week langs, we spraken de hele dag door over whatsapp, alles ging top. Alleen in de kerstvakantie ging ze terug naar ouders (wat ver weg is) en heb ik haar in totaal bijna 3 weken niet gezien.

In die 3 weken spraken we alsnog regelmatig, maar dit was vergeleken met hoe het eerst was enorm minder en 70% van de gesprekken werden door mij geïnitieerd. Ze heeft toen wel kort verteld dat ze niet lekker in haar vel zat en zich een beetje kut/depressief voelde en alleen maar op bed lag etc vanwege vermoeidheid. Vond ik uiteraard erg kut voor haar, maar als ik dan vraag wat er is waardoor dat kan komen praat ze eroverheen.

Nouja nu na die 3 weken kon ik niet wachten om haar weer te zien, maar maandag (toen ze terugkwam) was wifi slecht/dood dus heb k amper kunnen praten. En als ze sporadisch te vinden was op fb omdat haar telefoon geen internet had, kon ik heel kort praten en vroeg k ook of ze het leuk vond als ik langskwam. Daar heeft ze niet op gereageerd, en de volgende dag praatte ze er weer overheen. Gisteravond dus zelfde verhaal, of ze wou dat ik langskwam, en toen zei ze 'sorry, i dont really feel like doing this at the moment' (ze is niet Nederlands).

Nu weet ik dus niet wat ik moet doen, ik heb gevraagd 'oh okay, whats wrong?', waarop ik dus (nog) geen antwoord heb. Nou weet ik niet of ik juist maar even afstandelijk moet doen en haar wat ruimte moet geven, of juist laten weten dat ik open sta mocht ze iets willen vertellen.

Maar wat het meeste stoort is dat ik niet weet of dit te maken heeft met mij, want dan hoor ik het liever nu dan dat ze over een week pas zegt dat ze niet meer geïnteresseerd is o.i.d.

En als het mij niet aangaat en ze wil het er ook niet over hebben, dan ben ik de laatste persoon die haar daar op zal beoordelen. Zulk soort dingen begrijp ik volkomen, maar ik vind het gewoon zo kut dat ze niet minstens even meld van 'its something personal, has nothing to do with you, don't worry', wellicht ben ik te bang dat het met mij te maken heeft, maar een tijdje geleden waren we al bijna gekapt met elkaar te zien omdat ze haar ex tegenkwam en weer ging twijfelen (logisch, ze was 4 jaar met hem en vlak nadat het uit was met hem kwam ze mij tegen). Maar dat gebeurde dus ook toen ze terug in haar oude woonplaats was, dus ik leg die link wellicht nu wat sneller.

Dusja, essentie en vraag is dus: is het logisch dat ik gewoon wil horen of het iets is wat met mij te maken heeft, in plaats van die vragen negeren wat ze nu doet? En zou ik juist even afstand houden (denk zelf dat dat verstandig is), of juist niet? Ze is zelf erg stil, rustig, verlegen en heeft wellicht moeite om er zelf over te beginnen.

En bedankt voor elke feedback, hoop dat het niet een te lange waslijst is. :)
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:28:11 #2
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135224436
don't dream, it's over....

Dus confronteer haar ermee zou ik zeggen.
valt niet veel mee te verliezen als ik dit zo lees ;)
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135224439
Je kent haar nu een aantal maanden, dus als alles goed zou gaan was ze nu blij dat je ze heeft om mee te praten, lijkt mij.

Zelf zou ik er meteen een punt achter zetten.
pi_135224440
She's not that into you.
pi_135224523
Duidelijk allemaal. Ben ik ook bang voor. Ik vind het gewoon zo vreemd dat dat gewoon van de ene op de andere dag is gebeurd. Voor de vakantie was het super, ze kon niet genoeg van mij krijgen en ik moest me letterlijk lostrekken als ik na een avond bij haar was weer naar huis toe ging. En nu opeens dit...

Wat ik niet in de OP heb gezegd, en wat misschien toch wel relevant is... Ze heeft haar relatie met die gozer waar ze van leeftijd 14-18 gestopt om bij mij te zijn.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_135224528
die zit met een ander te kutten en als dat al niet zo zou zijn, vind ze je niet belangrijk en/of leuk genoeg om haar ellende te delen met je.
Iets wat meestal wel gebeurt als je gek op iemand bent, want je wil immers getroost worden door diegene of graag iets positiefs horen etc.
pi_135224560
Ze is niet meer zo into je.
pi_135224572
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:31 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Wat ik niet in de OP heb gezegd, en wat misschien toch wel relevant is... Ze heeft haar relatie met die gozer waar ze van leeftijd 14-18 gestopt om bij mij te zijn.
Oh, maar dan is het simpel, ze gaat terug naar hem, haar mossel wordt nog steeds nat van die gast.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 10:34:47 ]
pi_135224596
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh, maar dan is het simpel, ze gaat terug naar hem, haar mossel wordt nog steeds nat van die gast.
Gadver!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_135224604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:35 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Gadver!
Wat?
pi_135224635
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat?
Natte mossels.
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 10:37:03 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135224636
quote:

[..]

Scorpie doet hier even een Barney Stinson.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135224651
quote:

[..]

Haha. Eigenlijk maakt dit mij helemaal niet aan het lachen, maarja...

Anyway, ik zal er nog niet meteen 100% vanuit gaan, maar het is dus logisch dat ik me afvraag wat er is en recht heb om op z'n minst te weten of het met mij te maken heeft?
pi_135224671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Natte mossels.
Tikkeltje ziltig, goed te doen om helemaal uit te likken hoor.
pi_135224681
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:37 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Anyway, ik zal er nog niet meteen 100% vanuit gaan, maar het is dus logisch dat ik me afvraag wat er is en recht heb om op z'n minst te weten of het met mij te maken heeft?
Je hoeft haar maar 1 vraag te stellen om het hele verhaal te achterhalen.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:38:52 #16
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135224682
Laat deze maar lopen, of probeer het nogmaals met een offensief waar de mentaliteit all or nothing is. Niet dat je die mentaliteit hoeft aan te nemen want het is all or nothing.

Of misschien is er echt een probleem dat niet te maken heeft met die ex en als je dan mijn bovenstaande advies volgt, is het allemaal voorbij terwijl het dat niet hoeft te zijn.

Er zijn dus twee keuzes en misschien nog een derde, vierde of vijfde dat weet ik niet.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135224762
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:37 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Als je dat wilt weten moet je het vragen. Als je geen antwoord erop wilt, vraag je het niet.

Het leven is eigenlijk best makkelijk.
  Moderator woensdag 8 januari 2014 @ 10:41:59 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135224769
TS, grote kans dat ze in die 3 weken weer met dr ex aan 't kloten is, en nu twijfelt ze wat ze moet doen, maar stiekem twijfelt ze toch niet zo alleen ze wil 't nog niet tegen jou zeggen dat ze niet meer zo into you is.

Met andere woorden; let it go. Stoppen met contact opnemen etc etc. Gewoon afkappen. Als je haar nu gaat overladen met aandacht ga je echt niets bereiken. Als ze ineens cold turkey van je moet afkicken heb je de kans dat ze gaat denken van 'hmm, ik vind m toch wel leuk'.

De realiteit is echter dat je je moet afvragen of wat ze voor jou voelt dan wel voelde wel zo heel boeiend is, aangezien 3 weken minder contact al genoeg is om d'r op d'r beslissing terug te laten komen. Volgens mij moet je geen meid willen die niet weet wat ze wil.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135224774
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:38 schreef Spongeboss het volgende:
Laat deze maar lopen, of probeer het nogmaals met een offensief waar de mentaliteit all or nothing is. Niet dat je die mentaliteit hoeft aan te nemen want het is all or nothing.

Of misschien is er echt een probleem dat niet te maken heeft met die ex en als je dan mijn bovenstaande advies volgt, is het allemaal voorbij terwijl het dat niet hoeft te zijn.

Er zijn dus twee keuzes en misschien nog een derde, vierde of vijfde dat weet ik niet.
Ja je slaat de spijker op de kop. Dat is dus precies m'n angst, dalijk is er gewoon iets wat helemaal niets met mij te maken heeft, en omdat ik dan zo opdringerig/bemoeizaam ben geweest, heb ik het voor mijzelf verpest.

Ze zei in de vakantie dat er iets was met familie, en daar verder niet op in gegaan, maar weet niet of dat nog steeds zou spelen. Het was ook heel vaag, iets van 'why are you feeling bad :(' 'something with family'.
pi_135224799
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:42 schreef Trinitrobenzeen het volgende:

[..]

Ja je slaat de spijker op de kop. Dat is dus precies m'n angst, dalijk is er gewoon iets wat helemaal niets met mij te maken heeft, en omdat ik dan zo opdringerig/bemoeizaam ben geweest, heb ik het voor mijzelf verpest.

Ze zei in de vakantie dat er iets was met familie, en daar verder niet op in gegaan, maar weet niet of dat nog steeds zou spelen. Het was ook heel vaag, iets van 'why are you feeling bad :(' 'something with family'.
Je bent meer als een broer voor haar?
pi_135224840
quote:

[..]

Exen zijn ook familie. Vraag haar gewoon of ze terug wil naar hem. Met een beetje geluk antwoord ze naar eer en geweten met een ja en dan weet je genoeg.
pi_135224845
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je bent meer als een broer voor haar?
Bedoel je nu of dat ze dat altijd zo gezien heeft? En waaruit maak je dat op? Overigens breek je geen relaties af voor een jongen die je meer ziet als broer =p

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
TS, grote kans dat ze in die 3 weken weer met dr ex aan 't kloten is, en nu twijfelt ze wat ze moet doen, maar stiekem twijfelt ze toch niet zo alleen ze wil 't nog niet tegen jou zeggen dat ze niet meer zo into you is.

Met andere woorden; let it go. Stoppen met contact opnemen etc etc. Gewoon afkappen. Als je haar nu gaat overladen met aandacht ga je echt niets bereiken. Als ze ineens cold turkey van je moet afkicken heb je de kans dat ze gaat denken van 'hmm, ik vind m toch wel leuk'.

De realiteit is echter dat je je moet afvragen of wat ze voor jou voelt dan wel voelde wel zo heel boeiend is, aangezien 3 weken minder contact al genoeg is om d'r op d'r beslissing terug te laten komen. Volgens mij moet je geen meid willen die niet weet wat ze wil.
Tja, grote kans idd. Het afkappen doe ik niet, maar ik leg de bal nu bij haar neer en ze ziet maar of ze wilt reageren.
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:47:15 #23
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135224882
quote:

[..]

Een groot generaal, en ik weet niet welke.

Die zei dat niet elke slag gewonnen kon worden, omdat uiteindelijk strategie betekend dat je gaat raden wat de vijand doet, en daar reageer jij dan weer op. Als jij het verkeerd raad valt de hele strategie in duigen en moet je het helemaal veranderen. In een leger was dit vroeger heel lastig want toen waren er geen radio's of oortjes om orders door te geven.

In jouw geval is het lastig omdat jij als je schade gedaan hebt deze niet kan wegwerken. Je zult dus je strategisch inzicht moeten laten werken. Naar mijn mening als je opdringerig gaat doen maak je altijd veel minder kans.

Daar je ondertitel optimist is, zou ik deze uitzitten en wachten en zien wat er gebeurt. Contact maken is niet verkeerd maar opdringerig niet. Maar zelfs dan het is wat jij wilt doen en wat jij doet, en het is rot als je doet wat een ander je influisterde en het faalt. Want ik ken de meid niet en ik kan hier ook een strategische blunder maken, en wie weet is er nog een mogelijkheid.

Maar ze kan ook in een dipje zitten. En dan is het niet leuk als mensen opdringerig zijn trouwens. Iemand in een dipje wilt vaak even geen contact.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135224941
Ze zegt depri te zijn maar ze wil er niet over praten met je. Goeie relatie zeg!
Laat d'r lekker gaan. :{w
pi_135224948
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:45 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Tja, grote kans idd. Het afkappen doe ik niet, maar ik leg de bal nu bij haar neer en ze ziet maar of ze wilt reageren.
Waarom ben je zo passief?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')