abonnement Unibet Coolblue
pi_135214415
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Niemand die kijkt? :P
Nee dit is wel geaccepteerd inmiddels na Kelly en Valentijn, nu maar wachten op een hond die een kat wil worden of een koe die een schaap wil zijn.
  roze dinsdag 7 januari 2014 @ 23:39:06 #27
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_135216620
Terug aan het kijken
Your beauty never ever scared me.
pi_135217054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:26 schreef StephanL het volgende:
Als ze dit lezen, ze zijn welkom in dit topic :P We hebben vragen nog veel vragen :)
:W Nou ja, ik zat zelf niet in het programma dan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:00 schreef Nober het volgende:

Nee dit is wel geaccepteerd inmiddels na Kelly en Valentijn,
Denk je? Acceptatie van transgenders staat nog in de kinderschoenen. Begrip en een beetje basis kennis ontbreekt volledig. Ik ben blij dat dit programma veel meer stilstaat bij de persoonlijke strijd en de sociale gevolgen van de transitie en weergeeft hoe lang het traject is. In plaats van de gebruikelijke focus op alleen die ene operatie.
pi_135217714
Ik weet niet hoe het met de acceptatie zit maar dit onderwerp komt wel vaker op tv.

Debat op 2
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1305568

Puberruil
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1253232

Andere Tijden. Dat keek terug van de jaren 80 tot nu.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1383309

En laatst ging het ook nog over de transgenderwet bij Nieuwsuur.
27:44 http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1384659

En ze hebben voor die wet gestemd.
quote:
18 december 2013 -
Een ruime meerderheid in de Eerste Kamer stemde dinsdagnacht vóór de transgenderwet van staatssecretaris Teeven (Justitie). Transgender Netwerk Nederland (TNN) en COC Nederland (COC) spreken van ‘een overwinning voor transgenders in Nederland.’

Vóór de wet stemden VVD, PvdA, SP, D66, GroenLinks, 50PLUS, Partij voor de Dieren en OSF (51 stemmen). Tégen stemden CDA, PVV, ChristenUnie en SGP (24 stemmen).

De wet treedt naar verwachting op 1 juli 2014 in werking.
pi_135218119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:19 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

bIJ DEZE valt dat toch best mee hij is al 43
Vrouw naar man is altijd makkelijker qua uiterlijk met kleding aan. Vrouwen hebben een smallere kaak en die gaat breder worden met mannelijke hormonen, een mannelijke kaak gaat niet verdwijnen door vrouwelijke hormonen dus die krijg je niet meer weg.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135218161
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:00 schreef Nober het volgende:

[..]

Nee dit is wel geaccepteerd inmiddels na Kelly en Valentijn, nu maar wachten op een hond die een kat wil worden of een koe die een schaap wil zijn.
Ik denk dat mannen bij wie het vrouw worden wat minder goed is gelukt het daar niet mee eens zullen zijn. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 8 januari 2014 @ 01:34:46 #32
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_135219759
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:00 schreef Nober het volgende:

[..]

Nee dit is wel geaccepteerd inmiddels na Kelly en Valentijn, nu maar wachten op een hond die een kat wil worden of een koe die een schaap wil zijn.
Nou, nee hoor. Transgenders zijn wel de minst geaccepteerde groep van alle groepen van mensen die 'anders' zijn op dit gebied (of überhaupt, van alle groepen mensen die anders zijn dan anderen). Je zou bijvoorbeeld eens moeten lezen wat er allemaal over Valentijn (de Hingh) gezegd is in de topics van Expeditie Robinson. En dan is Valentijn nog echt zo'n meisje ook, als je niet beter zou weten zou je het volgens mij echt niet zien en horen. Echt bizar, het lijkt wel woede op de hals van mensen te halen. Alsof transgender(vrouwen, vooral) de boel belazeren en mensen (mannen) bang zijn om erin te trappen, iets anders kan ik niet bedenken. Om over Kelly nog maar te zwijgen. Veel transgenders hebben bovenmatig veel last van eenzaamheid en depressie en dat is bepaald niet vreemd.

Dat er meer aandacht voor komt zal hopelijk bijdragen aan de acceptatie, maar is er daardoor niet meteen. Was het maar waar.

[ Bericht 2% gewijzigd door Grunge. op 08-01-2014 01:40:18 ]
pi_135220274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:00 schreef Nober het volgende:

[..]

Nee dit is wel geaccepteerd inmiddels na Kelly en Valentijn, nu maar wachten op een hond die een kat wil worden of een koe die een schaap wil zijn.
Of een Groningse boer die een bosneger wil zijn.
.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-01-2014 02:31:31 ]
pi_135222084
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:09 schreef Nober het volgende:
Ik weet niet hoe het met de acceptatie zit maar dit onderwerp komt wel vaker op tv.

Debat op 2
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1305568

Puberruil
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1253232

Andere Tijden. Dat keek terug van de jaren 80 tot nu.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1383309

En laatst ging het ook nog over de transgenderwet bij Nieuwsuur.
27:44 http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1384659

En ze hebben voor die wet gestemd.

[..]

Dat het veel in de media komt betekent niet dat het geaccepteerd is.

Die wet die je noemt, die is er niet zonder slag of stoot gekomen. Om te beginnen was het nodig dat mensenrechtenorganisaties zich er mee bemoeide. Pas na een rapport van Human Rights Watch kwam de regering met dat wetsvoorstel. De debatten in de Tweede en Eerste kamer waren op momenten ook om te huilen. De PVV had niet eens de moeite gedaan om zich in te lezen en mankeerde het overduidelijk aan relevante kennis. Ze kwamen met opmerkingen die lijken op de post van k_man hierboven. Van CDA, CU en SGP mag je als transgender geen kinderen en dat wilden ze in die wet afdwingen. De SP heeft in de Eerste Kamer gezegd dat de verplichte sterilisatie helemaal niet zo erg is.

Dat zijn dan parlementariërs en senatoren die dat soort xenofobe dingen zeggen. Kijk op de Frontpage maar eens onder nieuwsberichten over transgender issues. Of in de nieuwsberichten zelf, de redactie kan er ook wat van. Dan zie je dat acceptatie nog ver te zoeken is. Dan zijn de reacties op Fok nog mild en genuanceerd, Geen Stijl is over transgenders wat Stormfront is over 'buitenlanders'
pi_135223425
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 23:50 schreef Fixers het volgende:

[..]

:W Nou ja, ik zat zelf niet in het programma dan.

[..]

Jij bent een transgender begrijp ik? :P Van man naar vrouw of andersom? Denk het eerste gezien je vrouwelijke icoontje voor je geslacht?

Hoe ver ben je met dat proces?
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:01:59 #36
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135223790
Ik heb het teruggekeken, goed programma! Sympathieke mensen ook. :)
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_135232319
Teruggekeken, interessant! Inderdaad sympathieke mensen.
pi_135240157
Tja er kunnen wel wat problemen komen van die nieuwe wet.
Als je van vrouw naar man verandert, maar je bent niet meer verplicht om een geslachtsveranderende operatie te doen of je te steriliseren, is het dus feitelijk gezien mogelijk dat zo iemand zich heeft laten registreren als man (en de geboorteakte heeft laten aanpassen), en volgens wordt hij zwanger en krijgt een kind.
Is hij dan de vader of de moeder?

Hier lopen we bij de gemeente al een beetje over te speculeren. Zal vast niet wekelijks gaan voorkomen, maar het kan wel ooit gebeuren.
pi_135241603
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:48 schreef StephanL het volgende:

[..]

Jij bent een transgender begrijp ik? :P Van man naar vrouw of andersom? Denk het eerste gezien je vrouwelijke icoontje voor je geslacht?

Hoe ver ben je met dat proces?
Dat heb je goed gedacht. Ik heb mijn real-life-fase afgerond inmdiddels. Klinkt raar trouwens, want het is niet alsof ik dan na een jaar stop en weer als man ga leven. Eigenlijk stopt die real-life-fase nooit, maar na een jaar het gewoon leven.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 17:54 schreef Jula123 het volgende:
Tja er kunnen wel wat problemen komen van die nieuwe wet.
Als je van vrouw naar man verandert, maar je bent niet meer verplicht om een geslachtsveranderende operatie te doen of je te steriliseren, is het dus feitelijk gezien mogelijk dat zo iemand zich heeft laten registreren als man (en de geboorteakte heeft laten aanpassen), en volgens wordt hij zwanger en krijgt een kind.
Is hij dan de vader of de moeder?

Hier lopen we bij de gemeente al een beetje over te speculeren. Zal vast niet wekelijks gaan voorkomen, maar het kan wel ooit gebeuren.
Zowel in de Tweede als in de Eerste kamer kwam dit ter sprake in het debat. Een transman die een kind baart komt als moeder op de geboorteakte te staan. Zodat het kind direct minstens één bekende juridische ouder heeft. Verdient geen schoonheidsprijs, maar andere oplossingen vragen een behoorlijke herziening van het familierecht. Da's nogal kostbaar en tijdrovend en staat niet in verhouding tot het handjevol lastige gevallen dat zich zal aandienen aan het loket.
pi_135249762
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 18:37 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dat heb je goed gedacht. Ik heb mijn real-life-fase afgerond inmdiddels. Klinkt raar trouwens, want het is niet alsof ik dan na een jaar stop en weer als man ga leven. Eigenlijk stopt die real-life-fase nooit, maar na een jaar het gewoon leven.

[..]

Zowel in de Tweede als in de Eerste kamer kwam dit ter sprake in het debat. Een transman die een kind baart komt als moeder op de geboorteakte te staan. Zodat het kind direct minstens één bekende juridische ouder heeft. Verdient geen schoonheidsprijs, maar andere oplossingen vragen een behoorlijke herziening van het familierecht. Da's nogal kostbaar en tijdrovend en staat niet in verhouding tot het handjevol lastige gevallen dat zich zal aandienen aan het loket.
Okee, bedankt, dat wist ik nog niet!
pi_135250468
Wie betaalt die behandelingen eigenlijk? Covert de zorgverzekering dat?
pi_135256337
Hoop dat een hoop Fokkers dit programma gaan volgen, want de opmerkingen die er o.a. tijdens Expeditie Robinson voorbij kwamen stemden me droevig.

Die Mick en Freddy vind ik overigens echt leuke jongens. 'Goed gelukt', ook.
Koel en donker bewaren
pi_135262568
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:03 schreef Guanabana het volgende:
Hoop dat een hoop Fokkers dit programma gaan volgen, want de opmerkingen die er o.a. tijdens Expeditie Robinson voorbij kwamen stemden me droevig.

Die Mick en Freddy vind ik overigens echt leuke jongens. 'Goed gelukt', ook.
agree
pi_135407974
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:03 schreef Guanabana het volgende:
Hoop dat een hoop Fokkers dit programma gaan volgen, want de opmerkingen die er o.a. tijdens Expeditie Robinson voorbij kwamen stemden me droevig.

Die Mick en Freddy vind ik overigens echt leuke jongens. 'Goed gelukt', ook.
Helemaal mee eens!
pi_135423377
Jammer dat het een herhaling van vorige week was :{
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 14 januari 2014 @ 18:57:34 #46
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_135488112
quote:
'Je voelt je een vrouw, je bent een vrouw, maar je bent geboren als jongen.' In het nieuwe KRO-programma 'Hij is een Zij' volgt Arie Boomsma een jaar lang jonge transgenders in hun dagelijks leven.

Ze hebben een lange weg te gaan om van vrouw man te worden of andersom. In de tweede aflevering van 'Hij is een Zij' maken we ook kennis met Sophie.

Sophie (30) hockeyt sinds een aantal jaren in een dameselftal. Dat ze vroeger bij de heren speelde is iets dat ze op een gegeven moment toch echt aan haar teamgenootjes moest vertellen.

Mick (19) heeft inmiddels de borst verwijderende operatie achter de rug. Freddie (17) is nog niet zover. Hij laat Arie de hesjes zien die hij dagelijks moeten dragen om zijn borsten te camoufleren.

Arjon (43) leeft toe naar de laatste operatie die hem de complete man moet maken, waar hij al zo lang naar uitkijkt. Het sluitstuk van zijn transitie van vrouw naar man is het creëren van een penis. Een heftige operatie waar hij veel voor moest afvallen.

Bo (17) volgt een modeopleiding. Ze heeft besloten om in haar nieuwe klas te vertellen dat ze transgender is en in de transitie zit van man naar vrouw. Iets waar veel van haar klasgenoten nog nooit van hebben gehoord.
Mijn indruk van transgenders is behoorlijk slecht doordat ik op fok twee keer een aanvaring had in het algemene genderdystrofietopic. Misschien dat deze reeks mij een andere indruk geeft :)

:')
pi_135488339
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:03 schreef Guanabana het volgende:
Hoop dat een hoop Fokkers dit programma gaan volgen, want de opmerkingen die er o.a. tijdens Expeditie Robinson voorbij kwamen stemden me droevig.

Die Mick en Freddy vind ik overigens echt leuke jongens. 'Goed gelukt', ook.
Ik vond Valentijn tijdens dat programma echt irritant. Echt zo'n excentriek figuur, irritante manier van praten vond ik.

Deze docu vind ik tot nu toe wel leuk en de mensen die meedoen ook. Hoop wat minder stereotypebevestiging te zien.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:51:51 #48
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135497598
Het begint nu.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_135497688
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:51 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
Het begint nu.
Nouja zo :P
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:53:48 #50
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_135497723
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:53 schreef StephanL het volgende:

[..]

Nouja zo :P
Ja, wat duurt die reclame lang! :'(
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')