abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:36:18 #1
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_135201872
Dag truth mensen!

Ik woon alweer een tijdje samen en "schenk" al mijn truth boeken (per stuk) vandaar dit topic. Het enige wat ik vraag voor elk boek (hieronder de spelregels):

-Waarom wil juist jij het boek hebben (geef een geldige/creatieve reden op) ik beoordeel zelf de beste reden en de "winnaar" van het boek (als er meerdere mensen zijn kan er maar 1 de winnaar zijn a.d.v. de voor mij "beste reden).
-Ik vraag de verzendkosten vooraf te betalen per boek (afhandeling volgt later via PM als je de winnaar bent)
-2 euro moeite kosten voor het verpakken/benzine per boek (afhandeling via PM als je de winnaar bent)

De lijst:

Encycl. van de Wereld Mythologie | N.B. | Hardcover
Het praktische pendelboekje | Jack F. Chandu | Ankhhermes | Paperback
Boeddha (boek + beeldje) | Donna Raskin | Librero Nederland | Paperback (geen beeldje)
Het Zwaard Van Shannara | Terry Brooks | Mynx | Onbekend
Visioenen en uittredingen | Jaap Hiddinga | Ankhhermes | Paperback
Goden van de dageraad | Peter Lemesurier | Uitgeverij Ankh-Hermes | Paperback
Atlantis | P. Michel | Ankh-Hermes B.V. | Paperback
Chinese Wijsheid | Nvt | Ruitenberg Boek | Hardcover
Egypte | Rainer Hagen; Rose-Marie Hagen | Taschen | Hardcover
The Black Unicorn | Terry Brooks | Little Brown UK | Paperback
De Sjamaan | Piers Vitebsky; Theo Van Der Ster | Librero | Hardcover
De idylle van de Witte Lotus | Mabel Collins | Paperback
Kundalini | Denish Dutrieux | Ankhhermes | Paperback
Simplifylife | Sjoukje van de Kolk | Spectrum | Paperback
Boekje Voor Stresskippen | Guus Martens | Spectrum | Paperback
Werken Met De Tarot | Hajo Banzhaf | Schors | Paperback
Wat Zou Boeddha Doen? | Franz Metcalf | Ankhhermes | Hardcover
Yoga Geneest De Rug | R. Trieger | Librero Nederland | Paperback
Vijf Minuten Voor Jezelf Na Een Lange Dag | Wendy Millstine; J. Brantley | Altamira-Becht | Paperback
Zen | D. Schiller | Bosch En Keuning | Paperback
Dune | Frank Herbert | Ace Books | Paperback
Handboek Spiegelogie | Willem De Ridder | De Zaak | Hardcover
2012 De aarde op weg naar de vijfde dimensie | Ute Kretzschmar | Akasha | Paperback
The Elves Of Cintra | Terry Brooks | Del Rey Books | Paperback
Harry Potter en de steen der wijzen | J.K. Rowling | Harmonie | Paperback
Het Egyptische Boek Van Leven En Dood | J. Fletcher; Kees van den Heuvel | Librero | Hardcover
Tarot ontcijferd | Renske de Boer; Kathleen MacCormack | Paperback

Ik heb dit topic speciaal in Truth geopend omdat ik jullie deze kennis/kunde en wijsheid heel erg gun en dat ik hoop dat er creatieve mensen zijn die oprecht geïnteresseerd zijn in de boeken.

De boekenschenking loopt t/m 07/04/2014. De "overgebleven" boeken komen op een stapel en zijn gratis af te halen en anders geef ik ze aan de kringloopwinkel wanneer er niemand komt opdagen.

Ik zou zeggen: waag je kans en succes met je creatieve uitspattingen waarom juist jij een bepaald boek zou willen hebben.

Ok hopelijk vinden jullie het een leuk initiatief.

[ Bericht 1% gewijzigd door Spellmeista op 08-01-2014 11:31:09 ]
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:39:18 #2
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_135202067
Hij moest dus in Truth staan :) maar BNW is ook uitgenodigd :)
pi_135202944
Schopje naar TRU! Leuk bedacht! ;)
★★★
pi_135205984
Oh wow! Wat een onwijs leuk topic :)
Je hebt het boek 'Spiegelogie' zag ik?

Ik heb vroeger in zo'n 'steungroepje' gezeten, met wat mafkezen en bevriende kunstenaars enzo. Was een tijdlang erg gezellig en we hebben ook veel gelachen. :)
Later viel het uit elkaar omdat sommige zeiksnorren vonden dat het uitliep op 'halve orgies' :(
De laatste opdracht aan het einde van de avond was 'doe iets leuks'. Nou ja, wat doe je dan? Je grijpt naar de fles of naar iemand anders, net waar je het beste bij kan.
Ook ontstonden er allerlei relaties die later ook weer stukliepen.. Een andere reden waarom het niet meer werkte.
Overigens, er was helemaal geen sprake van orgies. Met zijn drieën heet het een trio, met zijn vieren een kwartet en van 5 tot 10 mensen heet het groepsseks. Pas vanaf 10 mensen mag het een orgie heten. Van dat laatse was absoluut geen sprake.
Later hoorden we dat het hele idee van de steungroep vooral gebaseerd was op een weddenschap met de grote vriend van Willen de Ridder, Wim Schippers, over hoe makkelijk het was om goeroe te worden.
Goed, tot zover mijn zoete jeugdherinneringen aan mijn wilde, jonge jaren en dat is tevens mijn binding met dat boek.
Overigens heb ik beetje overdreven. Het klonk zo goed, vandaar. Er kwamen alleen soms onenightstands en triootjes voor..
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:09:58 #5
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_135210789
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh wow! Wat een onwijs leuk topic :)
Je hebt het boek 'Spiegelogie' zag ik?

Ik heb vroeger in zo'n 'steungroepje' gezeten, met wat mafkezen en bevriende kunstenaars enzo. Was een tijdlang erg gezellig en we hebben ook veel gelachen. :)
Later viel het uit elkaar omdat sommige zeiksnorren vonden dat het uitliep op 'halve orgies' :(
De laatste opdracht aan het einde van de avond was 'doe iets leuks'. Nou ja, wat doe je dan? Je grijpt naar de fles of naar iemand anders, net waar je het beste bij kan.
Ook ontstonden er allerlei relaties die later ook weer stukliepen.. Een andere reden waarom het niet meer werkte.
Overigens, er was helemaal geen sprake van orgies. Met zijn drieën heet het een trio, met zijn vieren een kwartet en van 5 tot 10 mensen heet het groepsseks. Pas vanaf 10 mensen mag het een orgie heten. Van dat laatse was absoluut geen sprake.
Later hoorden we dat het hele idee van de steungroep vooral gebaseerd was op een weddenschap met de grote vriend van Willen de Ridder, Wim Schippers, over hoe makkelijk het was om goeroe te worden.
Goed, tot zover mijn zoete jeugdherinneringen aan mijn wilde, jonge jaren en dat is tevens mijn binding met dat boek.
Overigens heb ik beetje overdreven. Het klonk zo goed, vandaar. Er kwamen alleen soms onenightstands en triootjes voor..
Maar in welke relatie staat het boek nou tot dat gezellige steungroepje en dan in het bijzonder met jouw ,aangezien het reflecties of moet ik zeggen spiegelingen bij jouw oproept m.b.t. dat boekje

Op wiki kwam ik dit tegen:

Spiegelogie[bewerken]

Willem de Ridder is aanhanger en verspreider in Nederland van de filosofie dat de werkelijkheid wordt, zoals men haar zelf beschrijft; 'spiegelogie'. In veel plaatsen in Nederland bestaan zogenaamde fanclubs waar mensen oefenen met het gedachtegoed uit de 'spiegelogie', zoals het nemen van verantwoordelijkheid voor de eigen 'bestellingen' en het zowel jezelf als je medemens onvoorwaardelijk accepteren als perfect. Deze filosofie komt uit de Verenigde Staten; de grondlegger ervan heet Arnold Patent.

Iets met een bestelde werkelijkheid dus

[ Bericht 12% gewijzigd door Dance99Vv op 07-01-2014 22:15:37 ]
There is only one religion
pi_135227358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:09 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Maar in welke relatie staat het boek nou tot dat gezellige steungroepje en dan in het bijzonder met jouw ,aangezien het reflecties of moet ik zeggen spiegelingen bij jouw oproept m.b.t. dat boekje

Op wiki kwam ik dit tegen:

Spiegelogie[bewerken]

Willem de Ridder is aanhanger en verspreider in Nederland van de filosofie dat de werkelijkheid wordt, zoals men haar zelf beschrijft; 'spiegelogie'. In veel plaatsen in Nederland bestaan zogenaamde fanclubs waar mensen oefenen met het gedachtegoed uit de 'spiegelogie', zoals het nemen van verantwoordelijkheid voor de eigen 'bestellingen' en het zowel jezelf als je medemens onvoorwaardelijk accepteren als perfect. Deze filosofie komt uit de Verenigde Staten; de grondlegger ervan heet Arnold Patent.

Iets met een bestelde werkelijkheid dus
ja dat dus. Dat was zo'n fanclubje.gebaseerd op het idee uit het boek.
pi_135248987
Ik wil geen boeken, al lijken die over de boeddha me interessant, aangezien ik me daar toch al veel mee bezig hou. De reden is dat ik zo weinig mogelijk bezittingen wil, niet uit boeddhistische overtuiging overigens, maar omdat ik van een kale lege ruimte hou. Rust in de tent is rust in de tent. ;)

Maar ik vind dit echt een super idee! Sterker nog, het inspireert me bij te dragen met een paar boeken. als TS dat okay vindt. :@ Een mooi gebaar dit, en hoop dat de winnaars blij zijn én dat zij zelf ook ooit zoiets doen. Pay it forward!

edit: weet je wat? Als je niet van die boeddha-boeken afkomt, dan wil ik ze wel (oh, en boekje over Zen en stresskippen ajb oO< ). Dan zal ik ze lezen en voorbeeld nemend aan TS, ze aan een ander doneren. O-)
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:59:52 #8
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_135249408
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2014 20:52 schreef Gray het volgende:
Ik wil geen boeken, al lijken die over de boeddha me interessant, aangezien ik me daar toch al veel mee bezig hou. De reden is dat ik zo weinig mogelijk bezittingen wil, niet uit boeddhistische overtuiging overigens, maar omdat ik van een kale lege ruimte hou. Rust in de tent is rust in de tent. ;)

Maar ik vind dit echt een super idee! Sterker nog, het inspireert me bij te dragen met een paar boeken. als TS dat okay vindt. :@ Een mooi gebaar dit, en hoop dat de winnaars blij zijn én dat zij zelf ook ooit zoiets doen. Pay it forward!

edit: weet je wat? Als je niet van die boeddha-boeken afkomt, dan wil ik ze wel (oh, en boekje over Zen en stresskippen ajb oO< ). Dan zal ik ze lezen en voorbeeld nemend aan TS, ze aan een ander doneren. O-)
Goed hoor..tuurlijk :-)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 19:04:46 #9
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_135326759
Handboek Spiegelogie is al de deur uit. Kan post niet meer editten.
pi_135349067
Ik zou Duin van Frank Herbert wel van je willen overnemen. Is het een vertaling of origineel? Ik heb hem zelf ooit geleend van de bieb toen ik een jaar of 16 was en meteen één van de eerste en beste sciencefictionverhalen die ik ooit zou lezen. Het zou een waardevolle toevoeging zijn in mijn boekenkast die ik later, wanneer mijn zoon er oud genoeg voor is, zeker aan hem zal aanraden :)
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 11:24:00 #11
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_135349278
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 11:14 schreef P8 het volgende:
Ik zou Duin van Frank Herbert wel van je willen overnemen. Is het een vertaling of origineel? Ik heb hem zelf ooit geleend van de bieb toen ik een jaar of 16 was en meteen één van de eerste en beste sciencefictionverhalen die ik ooit zou lezen. Het zou een waardevolle toevoeging zijn in mijn boekenkast die ik later, wanneer mijn zoon er oud genoeg voor is, zeker aan hem zal aanraden :)
Het is het origineel :D
pi_135349336
Des te meer reden voor mijn kleine om Engels te leren :P
Extremistisch gematigd.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:06:50 #13
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_135350391
Oef! Nu ik dit topic zie, bedenk ik me dat ik mijn boeken ook wel op deze manier had kunnen aanbieden ipv ze naar de kringloop te brengen. Wat een leuk idee, TS! :D

(Hoewel, ik heb mijn Harry Potter-serie nog thuis ;))
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 11 januari 2014 @ 12:06:53 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135350396
Zonde dat je ze weg doet.
Neem aan dat je geen plek meer hebt?

Chinese Wijsheid | Nvt | Ruitenberg Boek | Hardcove
lijken me wel wat, ik heb ook een boek over Atlantis, maar niet deze

is een mooie collectie
:D
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135354398
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 19:04 schreef Spellmeista het volgende:
Handboek Spiegelogie is al de deur uit. Kan post niet meer editten.
Mods! ;)
  zaterdag 11 januari 2014 @ 15:12:59 #16
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_135356466
Ik hoef ze zelf niet, maar ik kan 2012 De aarde op weg naar de vijfde dimensie | Ute Kretzschmar echt aanraden aan de anderen. Prachtige serie.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_135400685

Ik ben erg benieuwd naar wat erin te lezen valt.
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_135405752
Hey! Wat een leuk initatief!

Heb je 2012 De aarde op weg naar de vijfde dimensie | Ute Kretzschmar | Akasha | Paperback nog beschikbaar?

Ik ben erg veel bezig met awakening/new age/ en wil er graag nog meer van leren want ben benieuwd wat die dimensionele shift die ons (schijnbaar) te wachten staat nou precies inhoud.

Als je nog meer boeken kwijt wilt ben ik ook wel geinteresseerd in Visioenen en uittredingen | Jaap Hiddinga | Ankhhermes | Paperback.
this is your wake up call! love and light
  maandag 13 januari 2014 @ 03:41:36 #19
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_135425640
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:06 schreef theguyver het volgende:
Zonde dat je ze weg doet.
Neem aan dat je geen plek meer hebt?

Chinese Wijsheid | Nvt | Ruitenberg Boek | Hardcove
lijken me wel wat, ik heb ook een boek over Atlantis, maar niet deze

is een mooie collectie
Hallo theguyver ik wil niet flauw doen hoor :P

Er zijn wat "spelregels" aan verbonden: deze staan boven beschreven

In principe stuur ik 1 boek per man, maar (nu komt ie) je moet een originele reden geven waarom juist jij dat boek wilt (zoals P8 voor zijn kind).

Ik heb genoeg plek voor de boeken (dat is het probleem niet). Ik ben gewoon heel veel "oude" spullen aan het wegdoen en voordat de boeken verdwijnen naar de kringloop dacht ik dat ik (beter) mensen in truth er blij mee kan maken.
  maandag 13 januari 2014 @ 03:45:42 #20
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_135425645
quote:
6s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:09 schreef Fusions het volgende:

Ik ben erg benieuwd naar wat erin te lezen valt.
Terry Brooks is een hele bekende schrijver. Een echte aanrader van Terry Brooks is Magic Kindom For Sale. Als je dat boek leest lijkt het net alsof je in de Never Ending Story zit. Magic Kindom For Sale is 1 van de weinige boeken die ik heb uitgelezen, maar ik was er echt ondersteboven van. Zo goed en magisch was het boek. Deze staat ook niet in de lijst omdat dat boek persoonlijke waarde heeft voor mij.
  maandag 13 januari 2014 @ 03:53:26 #21
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_135425664
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:15 schreef sparrowtje het volgende:
Hey! Wat een leuk initatief!

Heb je 2012 De aarde op weg naar de vijfde dimensie | Ute Kretzschmar | Akasha | Paperback nog beschikbaar?

Ik ben erg veel bezig met awakening/new age/ en wil er graag nog meer van leren want ben benieuwd wat die dimensionele shift die ons (schijnbaar) te wachten staat nou precies inhoud.

Als je nog meer boeken kwijt wilt ben ik ook wel geinteresseerd in Visioenen en uittredingen | Jaap Hiddinga | Ankhhermes | Paperback.
Hallo, ik heb hem nog beschikbaar. Ik verkoop mijn boeken ook op internet. De "schenkingperiode" loopt t/m 07/04/14. Het kan zijn dat soms een boek verdwijnt uit de lijst omdat ik deze (via de normale weg) heb kunnen verkopen. Het is 1 boek per man (of vrouw *) ) waarbij meerdere mensen een boek "kunnen bestellen" waarvan ik zelf kijk wat ik de meest creatieve of originele reden is waarvoor iemand het boek wil hebben.

Overigens verwacht ik weinig succes via de verkoop op internet, maar toch: ik zeg het er maar even bij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Spellmeista op 13-01-2014 03:58:32 ]
  maandag 13 januari 2014 @ 03:57:11 #22
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_135425677
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 12:06 schreef theguyver het volgende:
is een mooie collectie
Dit boekje is overigens heel speciaal in mijn collectie: Hij heeft de nodige "klappen" gehad, met een hamer of mijn vuist, dat weet ik niet meer. Hij is nog intact alleen de kaft is dus enigszins gehavend.
pi_135427143
Goede actie! Inderdaad een leuk idee om zo je boeken te 'doneren' ipv naar de kringloop te brengen!

Ik heb wel interesse in het yoga boek van R. Trieger. Mijn vriend heeft namelijk regelmatig last van zijn rug. Ik zeg altijd dat hij goed zijn oefeningen willen doen die hij van de fysio heeft gekregen, maar die helpen niet of nauwelijks volgens hem. Zelf beoefen ik yoga en merk dat er echt oefeningen zijn waar mijn lichaam baat bij heeft. Ik wil dit boek dan ook gebruiken om te kijken of er oefeningen in staan die er voor kunnen zorgen dat mijn vriend wat minder last heeft van zijn rug :)
Do one thing every day that scares you.
  maandag 13 januari 2014 @ 09:59:54 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135427637
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 03:41 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Hallo theguyver ik wil niet flauw doen hoor :P

Er zijn wat "spelregels" aan verbonden: deze staan boven beschreven

In principe stuur ik 1 boek per man, maar (nu komt ie) je moet een originele reden geven waarom juist jij dat boek wilt (zoals P8 voor zijn kind).

Ik heb genoeg plek voor de boeken (dat is het probleem niet). Ik ben gewoon heel veel "oude" spullen aan het wegdoen en voordat de boeken verdwijnen naar de kringloop dacht ik dat ik (beter) mensen in truth er blij mee kan maken.
Sorry, Ik bedoelde het niet zo.
Ik bedoelde ik heb wel interesse in 1 van de 2 niet allebij die keuze laat ik aan jou.

En Atlanstis is altijd een heel mooi onderwerp.
Mocht ik ooit bakken met geld hebben ga ik zelf op zoek 8-)

Chinese wijsheid boek.
Ik ga over 2 maanden naar China, vandaar dat deze me wel wat aan sprak.

Die andere vond ik gewoon grappig :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 13 januari 2014 @ 12:48:20 #25
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_135432046
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:59 schreef theguyver het volgende:

[..]

Sorry, Ik bedoelde het niet zo.
Ik bedoelde ik heb wel interesse in 1 van de 2 niet allebij die keuze laat ik aan jou.

En Atlanstis is altijd een heel mooi onderwerp.
Mocht ik ooit bakken met geld hebben ga ik zelf op zoek 8-)

Chinese wijsheid boek.
Ik ga over 2 maanden naar China, vandaar dat deze me wel wat aan sprak.

Die andere vond ik gewoon grappig :)
Haha theguyver: no need to say sorry..maakt verder niks.. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')