Daarom ben ik ook naar de universiteit gegaan. HBO zit vol met dat soort tuig. Doe je niets aan. Als universiteit binnen je capaciteit ligt zou ik het serieus overwegen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:38 schreef jantjevertonghen het volgende:
En om op jullie verwijten terug te komen.
Het verpesten van mijn 3 studies kwam toevalligerwijs niet door mij,
combinatie van vervelende leraren, geen uitdagende stof en studenten die niet bleken te kunnen samenwerken. En daar zit je dan: Slachtoffer van de maatschappij, loerend naar pedante mannetjes die denken met hun bedrijfskunde studie miljonair te worden. Mensen wordt wakker en kap ff met dat haantjesgedrag/statusbejag
Jij moet wel een troll zijn, of je bent echt een enorme mongool. Dus die leraar moet je matsen, terwijl jij niet eens op eigen kracht een fucking 5.5 kunt halen. De minimale voldoende, en dan ligt het aan de leraren dat zij jou niet matsenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:46 schreef jantjevertonghen het volgende:
[..]
Leraren= paar keer 0.1 te weinig voor een 5.5... hadden ze me gematst dan had ik net het steuntje in de rug gehad om harder mn best te doen
Studenten=Ben bij groepsopdrachten er 3x uitgeflikkert omdat ik volgens hen (de pedante eikeltjes) niet goed samenwerkten. Waarschijnlijk ging ik gewoon te inhoudelijk en te snel voor ze
Geen uitdaging= Op het moment dat ik merk dat ik met 10 uur per week een 6 kan halen dan is mijn motivatie alweer weg.
Kortom omstandigheden waar ik geen invloed op heb gehad,
verder heb ik te kampen gehad met een depressie wat net in tentamenperiodes enorm opbloeide.
En tel uit je winst= door indivualisering en egoisme zit ik nu depressief thuis, en bedankt he kapitalisen!
Misschien had je mijn hele post moeten lezen. Het gaat totaal niet op vriendschap maar om mensenkennis en hoe hiervan goed gebruik te maken in het kader van je studie. Ik doel met name op studenten die denken dat alle medestudenten op het zelfde niveau zitten qua levenservaring of überhaupt algemene ontwikkeling, terwijl ze amper iemand echt door en door kennen. Als jij niet aangeeft dat je bijvoorbeeld je op je 16e je eigen bedrijf hebt opgericht en je dan in discussie gaat met menig bedrijfskunde student over bijvoorbeeld het opzetten van een bedrijf, dan wordt zonder pardon alles op alles gezet op het gelijk te halen omdat ze voelen dat ze al "experts" zijn, ook al klopt er geen bal van wat de ander zegt. Dat is irritant en respectloos en kan worden opgelost als studenten elkaar beter kennen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En dus? Als je zo'n geitenwollen sokken type bent dat graag symbiotisch leeft en elke dag hand in hand kumbaya wil zingen dan heb je pech, want de meeste mensen willen dat niet. De meeste mensen doen hun opleiding om dat zij die opleiding willen doen. Als je dus samen moet werken dan moet dat en dan doe je dat.
Je bent ook 'medestudent' voor de meeste andere studenten. Ik snap niet wat je wil. Ik heb mijn opleiding gedaan omdat ik die opleiding wilde doen en wat wilde bereiken. Niet omdat ik per se hele goede vrienden wilde worden met al mijn medestudenten.
De meeste mensen zijn gewoon gefocust op hun studie omdat ze later wat willen bereiken. Dat kun je individualistisch noemen, maar dat is jouw probleem, niet het probleem van die andere studenten.
Ik kan niet zeggen dat ik die ervaring heb toen ik nog studeerde. Het kan ook opgelost worden door je niet zo druk te maken over wat andere mensen tegen jou zeggen of denken.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:53 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Misschien had je mijn hele post moeten lezen. Het gaat totaal niet op vriendschap maar om mensenkennis en hoe hiervan goed gebruik te maken in het kader van je studie. Ik doel met name op studenten die denken dat alle medestudenten op het zelfde niveau zitten qua levenservaring of überhaupt algemene ontwikkeling, terwijl ze amper iemand echt door en door kennen. Als jij niet aangeeft dat je bijvoorbeeld je op je 16e je eigen bedrijf hebt opgericht en je dan in discussie gaat met menig bedrijfskunde student over bijvoorbeeld het opzetten van een bedrijf, dan wordt zonder pardon alles op alles gezet op het gelijk te halen omdat ze voelen dat ze al "experts" zijn, ook al klopt er geen bal van wat de ander zegt. Dat is irritant en respectloos en kan worden opgelost als studenten elkaar beter kennen.
Als je beoordeling er van afhankelijk is, dan is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik kan niet zeggen dat ik die ervaring heb toen ik nog studeerde. Het kan ook opgelost worden door je niet zo druk te maken over wat andere mensen tegen jou zeggen of denken.
Da's wel echt jouw oplossing, hè... vluchten wanneer het niet meer leuk isquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:08 schreef jantjevertonghen het volgende:
Topic sluiten . Ik wil niet met deze eikels in n topic
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:08 schreef jantjevertonghen het volgende:
Topic sluiten . Ik wil niet met deze eikels in n topic
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:37 schreef jantjevertonghen het volgende:
OP zegt al genoeg.
De student die zich louter met zich zelf bezig is.
Ambitie moeten we aanmoedigen, maar dit type student is toch wel triest hoor.
Kiest een studie waar men het meest kan verdienen, wil zo snel mogelijk afstuderen,
commissies doen, bestuur etc. alleen maar voor later, niet dat ze het leuk vinden.
En dan op linkedin zetten hoe goed ze wel niet zijn,
waar zijn de tijden gebleven dat je naar de uni ging om dat je het interessant vond
en je jezelf goed wilde ontwikkelen? Gaat tegenwoordig bij de studenten alleen nog maar om geld zo lijkt het. Geestelijke armoede, leeg bestaan imo.
Maar mochten jullie me kunnen overtuigen van het tegendeel prima.
Ps= mijn laatste dag op Fok! hier, dus ajuus
Loonslaven die dromen van een betere toekomst, haha. Zielig gewoon.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:03 schreef LelijKnap het volgende:
Ik snap de term carrièretijger eigenlijk ook niet zo... In welke zin zijn van die inhoudloze, oppervlakkige, ijverige kontenkussende strebertjes vergelijkbaar met tijgers?
Als iemand dat nou echt heel leuk vindt? Ik zit zelf niet op de uni, maar ik zou zelf iets wat ik leuk vind verkiezen boven iets wat ik niet leuk vind maar toch meer baanzekerheid mee heb.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:38 schreef Deshain het volgende:
Succes met je studie filosofie of andere richting waarin je opgeleid wordt voor werkloosheid..
Je moet wel bedenken dat je studeert om later een baan te krijgen en geld te verdienen. Dit is gewoon soort van communistische "bullshit" die veel mensen die niet doordenken geloven.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:22 schreef richolio het volgende:
[..]
Als iemand dat nou echt heel leuk vindt? Ik zit zelf niet op de uni, maar ik zou zelf iets wat ik leuk vind verkiezen boven iets wat ik niet leuk vind maar toch meer baanzekerheid mee heb.
Alles gaat om geld tegenwoordig, mensen moeten eens gaan denken wat ze zouden doen als geld geen rol zou spelen. Daarom terechte klacht.
Nah, geloof me, ik snap het heel goed en ik 'geloof' het niet alleen, maar ik vind het ook. Je studeert toch hopelijk niet alleen maar om later 'een' baan te krijgen en geld te verdienen? Dan zit je dalijk voor de rest van je leven met baan die je helemaal niet leuk vind. Nee, dan neem ik dat risico en doe ik iets wat ik leuk vind. Of je moet er balans tussen kunnen vinden, dan is t gewoon goed.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:27 schreef gekkeabt het volgende:
[..]
Je moet wel bedenken dat je studeert om later een baan te krijgen en geld te verdienen. Dit is gewoon soort van communistische "bullshit" die veel mensen die niet doordenken geloven.
Ik vind wat ik doe echt heel erg leuk en ik ga steeds meer naar het punt dat geld geen rol meer speeltquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:22 schreef richolio het volgende:
[..]
Als iemand dat nou echt heel leuk vindt? Ik zit zelf niet op de uni, maar ik zou zelf iets wat ik leuk vind verkiezen boven iets wat ik niet leuk vind maar toch meer baanzekerheid mee heb.
Alles gaat om geld tegenwoordig, mensen moeten eens gaan denken wat ze zouden doen als geld geen rol zou spelen. Daarom terechte klacht.
Dat is met elk willekeurig onderwerp zo, 95% van de mensen weet niet waar ze het over hebben.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:42 schreef superdrufus het volgende:
[..]
Mensen die zeggen dat je met filosofie werkloos wordt, weten meestal niet wat filosofie inhoudt.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:46 schreef jantjevertonghen het volgende:
Leraren= paar keer 0.1 te weinig voor een 5.5... hadden ze me gematst dan had ik net het steuntje in de rug gehad om harder mn best te doen
Waarschijnlijk niet, als je uit 3 verschillende groepen wordt gegooid komt dat door (een combinatie van):quote:Studenten=Ben bij groepsopdrachten er 3x uitgeflikkert omdat ik volgens hen (de pedante eikeltjes) niet goed samenwerkten. Waarschijnlijk ging ik gewoon te inhoudelijk en te snel voor ze
Had je ook niet hoeven janken over die 0,1 punten en docenten die je niet matsenquote:Geen uitdaging= Op het moment dat ik merk dat ik met 10 uur per week een 6 kan halen dan is mijn motivatie alweer weg.
Verantwoordelijkheid, neem het. Kan je redden in de grote mensen wereld.quote:Kortom omstandigheden waar ik geen invloed op heb gehad,
Dat is dan weer mooi kut natuurlijk, doe je niet zoveel aan.quote:verder heb ik te kampen gehad met een depressie wat net in tentamenperiodes enorm opbloeide.
De nada.quote:En tel uit je winst= door indivualisering en egoisme zit ik nu depressief thuis, en bedankt he kapitalisten!
Ik heb het zelfde. Zou het ook geen pech noemen maar ook geen laksheid. Ach ja, het leven gaat door met of zonder jou en met of zonder diplomaquote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:28 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij het recht hebben om een mening te hebben over het feit of TS gefaald heeft enzovoorts. Ik ken genoeg lui die hetzelfde/soortgelijks hebben gehad en die hebben bijna allemaal in mijn ogen niet gefaald, maar gewoon pech gehad. Maar menig rechtsist zou het meteen falen noemen natuurlijk...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |