Ja doe dat! Vergeet niet te filmen als je ze aanzet en de filmpjes hier te postenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:36 schreef blast100 het volgende:
Ik kan ze ook parrallel schakelen zo kan ik meerdere voedingen aan elkaar zetten.
(Heb voedingen liggen)
...wat staat er op het stickertje?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:54 schreef blast100 het volgende:
Okee laat ik het anders zeggen.
hoeveel ampere is mn set nodig?
Het is verdomme het eerste correcte woord dat je typt hier op FOK.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:23 schreef blast100 het volgende:
(Weet niet hoe je sarcastisch schrijft)
...omdat je dan 2 onafhankelijke voltage regulators hebt misschien?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:29 schreef ivanjacob het volgende:
Ik zou niet weten waarom niet. ik zeg alleen dat dat met deze versterker niet nodig is.
Zoals ik al zei, het is niet nodig. 2 voltage regulators in parallel kan, maar dan moet je wel moeilijk doen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:35 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
...omdat je dan 2 onafhankelijke voltage regulators hebt misschien?
Lekker knallen zal het wel. Alleen niet uit die subwoofer
Je hebt gelijk... naar mijn herrindering hadden die dingen veel meer. ach ja.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:02 schreef blast100 het volgende:
Er zitten 3 zekeringen op. Er staat bij.
fuses20ax3 dit komt dus neer op 60 a is ongeveer 700 watt.
op internet staat dat mn versterker (fusion pp-am100010) 361 watt rms gebrugd heeft op 4 ohm.
dus zal ik met 30 a genoeg hebben.
ik wil weten hoe jullie daar over denken.
Ik heb zelf een voeding 12v 18 ampere liggen. Bij de kringloop haal je zo ook aardig goedkoop op.
edit- een xbox voeding geeft 9.6 ampere. Dit is dus te weinig
Ligt eraan, hoe goed is je brandverzekering?quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:07 schreef blast100 het volgende:
Ik heb hier nu een server/pc voeding.
Er zitten gele draden aan, maar ook geel met zwarte streep en geel met blauwe streep.
kan ik ze alle 3 gebruiken voor de plus pool?
Nee, daar vergis je je in. Dit is een zogeheten Klasse D versterker, en die hebben een extreem hoog rendement, theoretisch zelfs 100%. In de praktijk zijn rendementen boven de 90% heel gewoon. Overigens stellen deze versterkers wel bijzondere eisen aan de voeding door de grote reactieve belasting die ze opleveren voor de voeding. Het is dus niet voldoende uitsluitend naar het vermogen van de voeding te kijken. Een computervoeding, zoals TS die denkt te gaan gebruiken, is alleen al om deze reden volkomen ongeschikt, nog even afgezien van het te leveren vermogen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:15 schreef vigier het volgende:
Als je 360 W RMS wil halen, dan heb je NIET genoeg aan 30A. Want het rendement van je versterker gaat niet boven de 50 a 60% komen.
PLEAZZZZZZ zet een brandblusser naast je 'creatie' neer..............quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:06 schreef blast100 het volgende:
Op de sticker van de voeding staat bij 12 volt 83 A max. De voeding is dus sterk genoeg. Maar wat betekenen de gele draden met blauwe of zwarte strepen? Kan ik deze gwn als +12V gebruiken net als de helemaal gele draden.
Meerdere mensen weten de oplossing hiervoor, maar je wilt de oplossing blijkbaar niet echt horen:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:09 schreef blast100 het volgende:
Ik heb nu een probleem. Als ik een stroomkring maak met mn versterker slaat de voeding af :/
weet iemand misschien wat de oplossing hiervoor.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:22 schreef mitchelll0181 het volgende:
Een voeding is hier niet voor gemaakt.
Zo zwaar mogelijk dus
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:29 schreef A-mineur het volgende:
Een auto accu levert over het algemeen best veel stroom dus ik twijfel of een PC voeding genoeg vermogen levert voor een auto versterker.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:32 schreef KomtTijd... het volgende:
Waarom ga je lopen hobbyen als je er toch spullen voor moet kopen? Koop dan gewoon gelijk een degelijke 12v voeding.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:35 schreef ElPollo het volgende:
Doe dit nu niet. Een PC voeding is gemaakt voor een redelijk constant vermogen, niet voor geluidsapparatuur dat bij elke dikke beat zoveel ampere trekt.
Overigens heb je het over die kleurtjes en die kleurtjes bij elkaar mikken, maar als het inderdaad over 30A gaat dan is het link spul.
Dus doe maar gewoon lekker eigenwijs en overbrug de polyfuse ofzo.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:43 schreef Cultuur058 het volgende:
Als je kijkt wat voor kabels men normaal gebruikt voor een versterker, en vervolgens naar de draadjes aan jouw voedingen dan mag je vermoeden dat jouw ideetje misschien geen goede is...
Verder veel succes, en houd een brandblussertje bij de hand, de boel kan iets warm worden.
Piekstroom te hoog...?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:09 schreef blast100 het volgende:
Ik heb nu een probleem. Als ik een stroomkring maak met mn versterker slaat de voeding af :/
weet iemand misschien wat de oplossing hiervoor.
Je zou gebruik kunnen maken van de Power_OK lijn om een relais te laten schakelen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:40 schreef blast100 het volgende:
Ik ben eigenwijs doorgegaan en het is me gelukt. De voeding heeft een hele hoge beveiliging en controleerd alles wat er op het moederbord gebeurt. Als ik de voeding aanzet laat ik hem 3 seconden aan staan en dan klik ikk een schakelaar om zodat er een stroomkring onstaat tussen mn voeding en mn versterker. Die denkt dan gwn dat een videokaart stroom pakt. Maar in iedergeval bedankt voor alle info!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |