abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:57:05 #1
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135183267
Hoi!

Wij verwachten in april ons eerste kindje O+
Nu hebben wij ook een vreselijk lief hondje van 2 jaar.
Wij vragen ons af we dit straks logistiek gezien gaan doen.. Iemand ervaring?
We laten Jack 4x per dag uit, maar hoe deden of doen jullie dat in de morgen? Laat je de baby dan thuis of neem je hem/ haar mee?
Of???

Alle tips wat betreft baby en hond zijn meer dan welkom! :D
doei
pi_135183319
Vrouw de baby
Man de hond

of andersom
pi_135183349
Mijn neef en nicht lieten volgens mij altijd de baby thuis en daar bleef dan 1 iemand bij.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:00:07 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135183375
Of je doet de baby aan een riempje achter je aan slepen en legt de hond in de wieg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_135183515
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:04:40 #6
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135183548
quote:
En dit heeft er wat precies mee te maken?
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:05:54 #7
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_135183597
De baby als speeltje geven aan de hond
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:06:20 #8
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135183611
Wij hebben twee honden en binnenkort ook een baby. Ik denk dat heel veel dingen zichzelf wel zullen wijzen, maar qua wandelen zullen we zeker even wat dingen moeten afspreken. Mijn man zal de honden waarschijnlijk 's ochtends uitlaten, terwijl ik met de baby bezig ben, of juist andersom.

Ook zullen we de honden leren om netjes langs de wandelwagen te lopen (kunnen ze best) en ik zal ook af en toe de baby in een draagdoek doen, zodat ik mijn handen verder vrij heb voor de honden.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:06:21 #9
54932 J.J.McKay
............................
pi_135183612
Ik snap t probleem niet helemaal?
Ben je bang dat hond en kind niet samengaan?

Wij lieten haar uit en als uk wakker was, moest ze mee.
Als ze sliep, lieten we haar liggen en werd het een functioneel plas/poeprondje in de ochtend, om niet te lang van huis te zijn. Wel alles op slot doen natuurlijk ;-)
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:07:32 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135183655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:06 schreef J.J.McKay het volgende:
Als ze sliep, lieten we haar liggen en werd het een functioneel plas/poeprondje in de ochtend, om niet te lang van huis te zijn. Wel alles op slot doen natuurlijk ;-)
Dat laatste zou hier ook nog kunnen trouwens, wij hebben een babyfoon met bereik van een aantal kilometer, dus desnoods zou die mee kun tijdens een P&P blokje om :P.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:09:07 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135183724
Het enige waar ik echt tegenop zie icm baby en honden, is wanneer onze teef loops is (de andere hond is een open reu). Dan moet je zonder baby al overal ogen hebben. Maargoed, zien we dan wel weer :P.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:14:01 #12
54932 J.J.McKay
............................
pi_135183883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:09 schreef Burdie het volgende:
Het enige waar ik echt tegenop zie icm baby en honden, is wanneer onze teef loops is (de andere hond is een open reu). Dan moet je zonder baby al overal ogen hebben. Maargoed, zien we dan wel weer :P.
Dat wordt een leuke..
Onze teef is niet geholpen en slechts eens per 12-18 maanden loops dus weinig last van gehad.
Maar dan was ze wel strontvervelend met naar buiten willen, trekken enz.
Ik zou daar wel een oplossing voor zoeken, je kind in een draagdoek met twee hitsige honden lijkt met geen prettig idee met het oog op omvertrekken/vallen. Hangt ervanaf wat voor honden je hebt natuurlijk. Een Bernersennen is sterker dan een Jack Russel...
het leuke en gezellige broertje van Sanger :D
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:20:10 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135184102
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:14 schreef J.J.McKay het volgende:
Dat wordt een leuke..
Onze teef is niet geholpen en slechts eens per 12-18 maanden loops dus weinig last van gehad.
Maar dan was ze wel strontvervelend met naar buiten willen, trekken enz.
Ik zou daar wel een oplossing voor zoeken, je kind in een draagdoek met twee hitsige honden lijkt met geen prettig idee met het oog op omvertrekken/vallen. Hangt ervanaf wat voor honden je hebt natuurlijk. Een Bernersennen is sterker dan een Jack Russel...
Onze teef heeft een cyclus van ca 10 maanden, en is op dit moment loops. Dus we kunnen het nog even uitstellen ;). We scheiden de honden hier gewoon als de teef loops is, dus dat wordt met baby vast niet heel veel anders. Alleen heb je dan nog een extra 'afleiding' erbij zodat we extra goed moeten opletten. Maar dat zal zich ook vast vanzelf wel wijzen tzt.
KuikenGuppy
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:22:56 #14
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135184188
Waarom laat je je zoontje Jack 4x per dag uit?
pi_135184259
Als ze niet samen kunnen de baby weg doen. De hond was er immers eerder.
Ja doei.
pi_135184323
Hond voor de kinderwagen spannen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_135184519
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:09 schreef Burdie het volgende:
Of je laat één van beide "helpen"...één van de honden dan :P ....of nog beter, beide. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:36:22 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135184594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:34 schreef trovey het volgende:
Of je laat één van beide "helpen"...één van de honden dan :P ....of nog beter, beide. ;)
Dat zou ook kunnen ja, mochten we ze ooit niet meer voor de fok willen inzetten ;).
KuikenGuppy
pi_135184614
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat zou ook kunnen ja, mochten we ze ooit niet meer voor de fok willen inzetten ;).
Dan zo snel mogelijk. :P Ook beter voor de teef uiteindelijk.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:38:20 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135184646
Dat lijkt me verder een andere discussie, maar bedankt voor de tip ;).
KuikenGuppy
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2014 @ 12:39:56 #21
37843 lady-wrb
kortaf
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:51:26 #22
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135195339
Pfff bedankt voor de serieuze antwoorden... :{

Mijn man heeft wisseldiensten, waardoor het lang niet altijd zo is dat we beiden thuis zijn. Ik vroeg mij dus werkelijk af of het dan gek is om met zo'n korte ronde in de morgen, de baby te laten liggen?
Ik wilde gewoon eens weten hoe anderen dat aanpakken...
doei
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2014 @ 16:56:54 #23
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135195543
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:51 schreef Bolletje... het volgende:

Mijn man heeft wisseldiensten, waardoor het lang niet altijd zo is dat we beiden thuis zijn. Ik vroeg mij dus werkelijk af of het dan gek is om met zo'n korte ronde in de morgen, de baby te laten liggen?
tja, ik zou baby niet laten liggen, tenzij je een babyfoon bij een buuf kan leggen. baby in draagdoek mee geen optie?
pi_135195622
quote:

Mijn buren doen dat ook. Geen babyfoon of dergelijke weg brengen maar gewoon een rondje gaan lopen.

Ik persoonlijk moet er niet aan denken en vind het al veel te lang als ik de kinderen binnen breng en de auto weg zet (nog geen minuut) maar het is hoe je er zelf over denkt en voelt :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:12:46 #25
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_135196097
Opzich ben je optijd wakker met baby,en je zou erdan voor kunnen kiezen om samen te wandelen,wandelwagen mee en gezellig samen een blokje om.

is er een mogelijkheid om een kort rondje te lopen?

de late avond ronde zou je dan alleen kunnen doen,of de 1 thuis bij baby.

als je zijn rooster weet van je vriend zou je toch een soort van schema kunnen maken,dat wanneer je vriend er tijd voor heeft dat die de ochtend ronde doet terwijl jij de baby verzorgt. Enzo.

jullie vinden jullie weg er wel in.

ik persoonlijk ben niet voor het alleen laten van baby in huis.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_135197082
Ik nam de baby altijd mee. De eerste weken is dat wat lastiger, maar toen was mijn man er ook meer om te helpen. Daarna was het gewoon de vaste ronde's alleen dan met baby. Met regen wat vervelender, maar daar heb je dekjes voor voor over de kinderwagen.
In die eerste tijd ook wel wat geschoven met wandelmomenten, dat is iets wat we altijd al hebben gedaan, dus dat was makkelijk. Heb je zelf vrij vaste momenten dan doe je er goed aan al ruim voor de baby komt daar wat in te veranderen zodat je wat flexibeler bent.

Toen hij wat ouder werd en geen avondvoeding meer had liep 1 van ons met de honden op dat moment.

Voor de loopsheid terwijl je zowel een reu als een teef hebt kan het helpen te zorgen dat je ze simpelweg uit elkaar kan zetten, ieder in een eigen afgesloten ruimte(goed afgesloten ruimte, ze kunnen ineens erg creatief zijn namelijk dan).
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:40:30 #27
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135197128
Hem laten liggen gaat ook een beetje tegen mijn gevoel in, vind ik geen fijn idee.
Wellicht een draagdoek idd, daar had ik nog niet aan gedacht.. Lijkt mij voor een korte ronde een stuk praktischer dan de hele wagen meeslepen ...
doei
pi_135197497
Ik heb het idee dat je je nu vooral druk maakt om wat praktische zaken. Ik wil je graag aan het denken zetten. NU is daar immers nog de tijd voor om er eens goed over na te denken en je standpunt in te nemen.

Allereerst wil ik je vragen of je op de hoogte bent van de rangorde in jullie huishouden. Weet je dit niet? Dan raad ik je aan om je daar in te verdiepen, het uit te pluizen en maatregelen te nemen. In mijn optiek moet een hond helemaal onder aan in rang staan en de baby/kind helemaal boven aan.

Mag jouw hond op de bank? In bed? Wie loopt er als eerste de deur uit bij het uitlaten.. de hond of het baasje? Wie krijgt als eerste eten.. de hond of het baasje? Zomaar een paar voorbeelden waar je makkelijk uit af kunt leiden hoe de rangorde is verdeeld.

Mijn eerste kind was een enorme slaper en bovendien werd ze geboren in een strenge winter. Wij hebbem het toen zo geregeld dat ik max 1 a 2 keer per dag eruit moest met de hond. Als kindje sliep was het even gauw een plasje om de hoek. Ik had ALTIJD een briefje in mijn zak met mijn naam, adres, een aantal telefoonnummers en dat er thuis een baby in bed lag. Mocht er wat met mij gebeuren, want dat weet je gewoon niet, dan vonden ze hopelijk dat briefje nog. Was kindje wakker dan dik ingepakt in de kinderwagen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:06:21 #29
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135200199
@ Twinkle,

Dank voor je reactie!
Goed punt, dat is zeker ook belangrijk!
Qua rangorde zit het wel goed. Daar hebben wij ons gelukkig toen we de hond namen in verdiept, omdat we toen al met onze kinderwens bezig waren.

Qua uitlaten hebben niet echt vaste tijden, vooral in de ochtend niet. Hij gaat dan pas uit als wij uit bed zijn, en door de wisseldiensten verschilt dit per dag, dus hond is hier aan gewend.

Dat briefje vind ik een goede tip, die neem ik zeker mee. Op de hoek zit hier een parkje waar hij 's ochtends even plast, dus dit zou bij afwezigheid van een van ons ook nog een kunnen optie zijn.
doei
pi_135201608
Goed dat je op de hoogte bent van rangordes. Ik ben zelf heel actief binnen de kynologie en heb vaker de vraag van stellen gekregen, of nee .. ik heb zelfs gehoord dat mensen hun hond weg wilden doen op het moment dat er een baby op komst was. Helemaal niet nodig als je op tijd de juiste maatregelen neemt! Maar zo te horen zit dat dan prima in orde ;)

Overigens vond ik het ook nooit prettig om kind thuis achter te laten hoor, dus ik was echt 2/3 minuten weg als zij nog lag te slapen. Maar goed, ook in 2/3 minuten kan veel gebeuren :X .. Dus het is niet dat ik dat mensen aanraad! Als je je er niet lekker bij voelt moet je het ook vooral niet doen!

En ook als hond niet gewend is om stipt om 9/12/3/18 uur uitgelaten te worden bij wijze van, zal dat wel goed komen ;)
pi_135211741
Wij zijn nu al begonnen met ze leren dat ze moeten wachten, normaal is het opstaan,.trainingsbroek aan, schoenen, zelf plassen, boys uit de bench en naar buiten,. Daarna ontbijt voor hun en koffie voor mij, dat ben ik.aan.het omdraaien, eerst ontbijt+koffie eb daarna naar buiten, dan.heb ik in de toekomst namelijk ipv koffie tijd om uk in te pakken voor buiten.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:31:34 #32
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135212240
Ik laat met gemak 4 honden uit met een kinderwagen erbij, waarom zie je daar een probleem in?
Draagdoek is nog makkelijker.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:22:26 #33
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135222704
Het is meer dat er dan dagen zijn dat ik de kleine dan 3a 4x zou moeten meenemen, en tuurlijk, dat kan, maar voor een klein blokje om lijkt mij dat zo'n toestand voor de baby :)
doei
  woensdag 8 januari 2014 @ 09:42:30 #34
176471 oh-oh
pi_135223267
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:22 schreef Bolletje... het volgende:
Het is meer dat er dan dagen zijn dat ik de kleine dan 3a 4x zou moeten meenemen, en tuurlijk, dat kan, maar voor een klein blokje om lijkt mij dat zo'n toestand voor de baby :)
Dan loop je gewoon een groot blokje om, ook leuker voor de hond :D
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135224420
quote:
Ik vroeg mij dus werkelijk af of het dan gek is om met zo'n korte ronde in de morgen, de baby te laten liggen?
Ja dat vind ik wel gek en heel gevaarlijk.
Ik kan niet begrijpen dat mensen dat doen eigenlijk :X

quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 09:22 schreef Bolletje... het volgende:
Waarom een toestand, het slaapt in de kinderwagen of de draagdoek en buitenlucht is heerlijk?
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:31:14 #36
176471 oh-oh
pi_135224502
Ik snap ook echt niet waarom je ook maar denkt dat het een probleem is?
Het enige wat ik zou doen is nu al je hond niet meer op hele erge gezette tijden uitlaten als je dat doet maar gewoon wat meer random, zodat ie leert om gewoon te wachten. Verder zou ik zeker niet minder vaak of korter gaan wandelen want dat gaat met baby even prima als zonder ^O^
( Groucho Marx )
  woensdag 8 januari 2014 @ 10:36:06 #37
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135224618
Misschien maken wij ons gewoon te druk over hoe dat straks gaat, eerste kindje he :@
doei
pi_135225120
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 10:31 schreef oh-oh het volgende:
Ik snap ook echt niet waarom je ook maar denkt dat het een probleem is?
Het enige wat ik zou doen is nu al je hond niet meer op hele erge gezette tijden uitlaten als je dat doet maar gewoon wat meer random, zodat ie leert om gewoon te wachten. Verder zou ik zeker niet minder vaak of korter gaan wandelen want dat gaat met baby even prima als zonder ^O^
Helemaal mee eens, gewoon lekker wandelen. Goed voor de kleine, goed voor de TS, goed voor de honden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_135225343
ik zou straks gewoon kijken hoe het allemaal loopt, je zult zien dat je je vantevoren druk maakt om niks :)

De kleine thuislaten zou ik nooit doen..daar ben ik dan weer te panisch voor en heb ik teveel "stel je voor dat" ideeën.

de kleine gewoon in de kinderwagen en de hond gewoon mee. Ging bij ons prima!
en mischien wordt de hond eens een half uur later uitgelaten..zal hij vast niet heel erg vinden.
  woensdag 8 januari 2014 @ 11:21:38 #40
176471 oh-oh
pi_135225909
Ik heb geen eigen kinderen maar in het weekend wel heel vaak de kleine van vriend of die van mijn zus, ik laat ze pas sinds kort alleen als ik voor de late ronde ga. Ze kunnen nu klok lezen. Het zit er in gebakken bij ze dat ik mochten ze wakker worden binnen 10 minuten terug kom omdat ik alleen maar even met de honden uit ben en dat snappen ze en dat vinden ze best en ze worden echt nooit wakker.
Eerder deed ik dat nooit, dan was er iemand bij de kinderen als ik ging wandelen.
( Groucho Marx )
pi_135227429
Ik vraag mij af of mijn hond niet dood neer valt als er ooit een kleine van onszelf komt..
Hij is rete enthousiast en nieuwschierig en wilt graag non stop spelen met de kindjes die komen spelen of logeren. Stort bijna in nadat ze in bed liggen, want als ze hier zijn slaapt hij zelden overdag.. _O-

Met die kleine ukken die hier dan slapen gaat het uitlaten ook gewoon door.... De hond moet gewoon even wachten tot de kids weer wakker zijn en alles gaat dan gewoon mee voor het ommetje. En andersom moeten ze soms ook even wachten.. Nog eerst even saampjes de hond uitlaten en dan thuis even dutten.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  woensdag 8 januari 2014 @ 12:58:51 #42
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135228896
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:10 schreef Dottey het volgende:
Ik vraag mij af of mijn hond niet dood neer valt als er ooit een kleine van onszelf komt..
Hij is rete enthousiast en nieuwschierig en wilt graag non stop spelen met de kindjes die komen spelen of logeren. Stort bijna in nadat ze in bed liggen, want als ze hier zijn slaapt hij zelden overdag.. _O-
Dat zal wel meevallen toch? :P Tegen de tijd dat zo'n baby echt met de hond kan spelen, ben je alweer een flinke tijd verder en zal het eerste enthousiasme wel getemperd zijn bij de hond en/of is 'ie er aan gewend ;) :+.
KuikenGuppy
  † In Memoriam † woensdag 8 januari 2014 @ 12:59:45 #43
7074 moussy
kuttekop
pi_135228930
Onze oudste is in mei geboren, die stond vaak buiten in de kinderwagen te snurken, hond aanhaken en aan de wandel. Met de jongste ging dat eigenlijk precies zo. Ik ben gerust wel eens over een hondenpoot heen gereden met de kinderwagen, gebeurt maar een paar keer, daarna snappen ze het wel :P

'S avonds was het een kort poep en pies moment, kind in bed.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_135229851
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen toch? :P Tegen de tijd dat zo'n baby echt met de hond kan spelen, ben je alweer een flinke tijd verder en zal het eerste enthousiasme wel getemperd zijn bij de hond en/of is 'ie er aan gewend ;) :+.
Nou dat betwijfel ik.. mijn neefjes en nichtjes komen hier al logeren vanaf 3 mnd ongeveer.. en dan kan hij er ook nog niets mee.. maar toch wilt hij er graag bij zijn. ik denk dat hij ze ziet als een van de roedel.. maar dan als puppie :') waar hij ook de oppas voor is.. als ze in bed liggen te slapen en worden langzaam wakker.. komt hij mij als eerste waarschuwen van VOLG MIJ!!!! SNEL!!!! _O-
Waakt bij de slaapkamer deuren en je hoeft niet in de buurt te komen van de kinderwagen als vreemdeling.. Niet vreemd dat het eerste woordje van mijn neefje "Kai!" was _O-
Bij alles KAI!? kai! Kai :'( KAI *O* Kai :? Kai O+

Tot ergernis van de rest van de familie en zijn paps en mams waren KAI! Afffffff! Kom?! Bal! Woef woef en Tal O+ (mijn naam) zijn eerste woordjes... en ook eerste zinnetje Kai kom! Bal! Loschsch.. voor hij mama en papa zei _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')