En de keuzes die je maakt maak je op basis van informatie. Dit begint met de eerste zoveel jaar van je leven waar je geen enkele hand hebt in je eigen ontwikkeling en de informatie die je toegestopt wordt. Uiteindelijk ga je inderdaad zelf keuzes maken op basis van wat je meent te weten/ te zijn maar je basis kan logischerwijs niet je eigen verantwoordelijkheid zijn geweest. Alles wat daarna er dus uit voortvloeit kan ook logischerwijs niet je eigen verantwoordelijkheid zijn geweest.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:51 schreef aequus het volgende:
Ik wil niet als een hippie klinken maar:
[ afbeelding ]
Het geen dat ons mens maakt is dat we ook zelf informatie ontdekken/maken... en hiermee word bedoelt dat je geen smoesjes tegen jezelf hoeft te vertellen waarom het zo slecht gaat maar eerder dat doet wat in jou morele zin goed is.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:59 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
En de keuzes die je maakt maak je op basis van informatie. Dit begint met de eerste zoveel jaar van je leven waar je geen enkele hand hebt in je eigen ontwikkeling en de informatie die je toegestopt wordt. Uiteindelijk ga je inderdaad zelf keuzes maken op basis van wat je meent te weten/ te zijn maar je basis kan logischerwijs niet je eigen verantwoordelijkheid zijn geweest. Alles wat daarna er dus uit voortvloeit kan ook logischerwijs niet je eigen verantwoordelijkheid zijn geweest.
Oftewel je klinkt niet als een hippie maar simpelweg als een slecht geïnformeerd iemand met weinig filosofisch inzicht.
Je hebt totaal niet begrepen wat ik zei. Nevermind ik verwacht dat ook niet altijd op Fok!quote:Op maandag 6 januari 2014 20:01 schreef aequus het volgende:
[..]
Het geen dat ons mens maakt is dat we ook zelf informatie ontdekken/maken... en hiermee word bedoelt dat je geen smoesjes tegen jezelf hoeft te vertellen waarom het zo slecht gaat maar eerder dat doet wat in jou morele zin goed is.
Wat gebeurt er dan? En waar ben je bang voor?quote:Op maandag 6 januari 2014 20:04 schreef mynameisjennifer het volgende:
Ik zou best een relatie met eentje kunnen hebben maar het benauwd me om ook daadwerkelijk een relatie te beginnen. Kan dit niet uitleggen maar mijn lichaam blokkeert dan ofzo.
Heb je ook geen werk dan waar je mensen van kent? Of hobby's?quote:Op maandag 6 januari 2014 19:58 schreef mynameisjennifer het volgende:
Ik heb al geprobeerd bij een sportschool met mensen in contact te komen, bij een hardloopclub of met collega's iets doen maar het lukt gewoon niet. Iedereen lijkt wel zo in zijn eigen wereldje en vroeger was ik juist een heel sociaal persoon en voel me nu daardoor ook zo eenzaam.
Naast de mannen waar ik mee ga en mijn huisgenoot ken ik niemand en heb er deels ook schaamte voor.
Ik snap wel wat je bedoelt, je kan alleen handelen door wat je door anderen is geleerd...wat is goed en wat fout is, wat we moeten denken of zeggen over bepaalde dingen etc etcquote:Op maandag 6 januari 2014 20:03 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Je hebt totaal niet begrepen wat ik zei. Nevermind ik verwacht dat ook niet altijd op Fok!
Daar snap ik nou niks van. Je verpietert van de eenzaamheid maar geen enkele man is goed genoeg voor je?quote:Op maandag 6 januari 2014 20:11 schreef mynameisjennifer het volgende:
Omdat ik het eng vind en in mijn hoofd is het nooit goed genoeg. Zelfs al zou ik de meest perfecte man hebben, dan is het nog niet genoeg voor me voor mijn gevoel. Ik heb altijd het gevoel dat ik beter moet hebben en mijn lichaam blokkeert als in misselijk worden, ontzettend warm krijgen en een uitweg zoeken.
Je moet het stapje voor stapje alles opbouwen. Ik zou eerst werken aan een normaal sociaal leven als ik jou was.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:38 schreef mynameisjennifer het volgende:
Ja zo ongeveer lienekien en daarom ook mijn topic op dit forum.
Ik weet niet hoe ik gelukkig met mijzelf kan zijn. Niks lijkt goed genoeg en ik lijk tegenwoordig wel altijd ontevreden. Als inderdaad die mannen mij geen aandacht geven ben ik ook direct boos en dat terwijl ik bij mijzelf denk: jezus doe rustig ofzo.
Maar sommige mensen prikken heel snel door de zelfverzekerde ik heen en dat doet weleens pijn.
Waarom is er in elk topic waar een meid over relaties begint een of andere pannenkoek die met deze vraag op de proppen komt.... huis tuin en keuken psychologen op fok hierquote:
Omdat er heel vaak wel degelijk een link is.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:10 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Waarom is er in elk topic waar een meid over relaties begint een of andere pannenkoek die met deze vraag op de proppen komt.... huis tuin en keuken psychologen op fok hier
Wat zou de (over het algemeen) de uitwerking daar van zijn dan.. zowel goede band, als slechte band?quote:Op maandag 6 januari 2014 21:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Omdat er heel vaak wel degelijk een link is.
En waar denk je dat dit hele forum voor bedoeld is slimmerik? Als je echte psychologie wilt, moet je niet naar FOK! R&P komen.
In het geval van een slechte band zou het kunnen dat een vrouw nog vele jaren onbewust bezig is met het aantrekken van positieve aandacht door mannen. Erkenning.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:12 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
[..]
Wat zou de (over het algemeen) de uitwerking daar van zijn dan.. zowel goede band, als slechte band?
brrr neppe mensquote:Op maandag 6 januari 2014 19:46 schreef mynameisjennifer het volgende:
Ik houd ze maar aan het lijntje en voel mij schuldig naar ze toe omdat ze een toekomst met mij zien en ik misschien wel hun tijd verdoe.
Die vind ik mooi!quote:Op maandag 6 januari 2014 19:51 schreef aequus het volgende:
Ik wil niet als een hippie klinken maar:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |