Herkenbaar dit, dergelijke 'creatieve processen' kunnen sommige/de meeste mensen alleen in een of meerdere lange halen doen.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:18 schreef oLexie het volgende:
Ah, ook al een paar keer geprobeerd maar ben er achter gekomen dat een boek schrijven niet 1, 2, 3 gebeurt. Heb geen tips voor je verder want ik snap dat in de avond even twee uurtjes schrijven dus totaal niet werkt, schrijven daar moet je echt dagenlang in 1 haal mee bezig zijn. Dus ja, in je vakanties misschien? En dan geen andere dingen plannen als uitgaan en shoppen, maar gewoon echt keihard aan je boek zitten werken.
Als je het echt wilt kun je 'm binnen een half jaar/jaar af hebben.
Klopt ja, daarom ben ik ook gestopt met dingen tekenen voor andere mensen.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:45 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Herkenbaar dit, dergelijke 'creatieve processen' kunnen sommige/de meeste mensen alleen in een of meerdere lange halen doen.Elke dag even twee uur timeboxen terwijl je uberhaupt nog op gang moet komen werkt dan ook al helemaal niet.
Helaas denken mensen die iets van je nodig hebben (of van je verwachten) daar regelmatig anders over.
Zeik niet, maak het af, stuur het naar uitgevers en zie waar het staat?quote:Op maandag 6 januari 2014 18:12 schreef diginoob2 het volgende:
Ongetwijfeld herkenbaar voor velen, misschien juist daarom hoop ik op tips van jullie fokkers.
Het probleem: ik heb al jaren (ja) een project: zelf een boek schrijven. Ik heb er al heel veel aan gewerkt maar het gaat erg langzaam. Er zijn altijd andere dingen die voorgaan. Ik heb een halfjaar gehad dat het echt goed liep, omdat ik het in een bepaalde structuur wist te passen (´s ochtend schoonmaakwerk, ´s middags schrijven). Maar nu heb ik werk met onregelmatige uren en waarbij ik al veel achter de pc zit, maar wel heel erg leuk, en biedt stabiel inkomen voor langere tijd.
Het goede voornemen voor 2014 is: het boek moet af. Maar hoe? Als ik eenmaal bezig ben en het loopt dan voelt het heel goed, dan is het heel duidelijk dat dit is wat ik moet doen. Maar ik ben enorm veel tijd en energie kwijt aan telkens het op gang komen. Het is alsof ik 99% van de tijd bezig ben om op gang te komen en het op gang houden lukt maar niet.
Soms denk ik, had ik maar iemand die me coachte of zoiets, maar helaas zoveel geld heb ik niet.
Hebben jullie nog ideeen hoe ik dit aan kan pakken? Hoe ik in een ritme kom buiten een aritmisch werkschema om, hoe ik mijzelf disciplineer, waar ik hulp vind? Hoe doen jullie zoiets?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |