abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 januari 2014 @ 14:39:35 #1
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_135145049
20 jaar, 2e jaars student aan de universiteit
Beetje vage psychische problemen.
Allereerst heb ik constant t idee keihard in t leven te falen,
niet voldoen aan de eisen. Gelukkig mn vwo gehaald en dus nu alweer in jaar 2 van mn bachelor en sport doe ik ook wel aardig. Maar gwn geen geweldige cijfers of wat dan ook.
Ouders zeiken ook veel op me.

Aan de andere kant t idee dat hard studeren zonde van mn tijd is omdat het leven niet eindeloos is en dus verdoe ik mn tijd maar een beetje.

Eigenlijk constant t idee dat ik te weinig presteer en uit het leven haal, maakt me best depressief.
Heb ook weinig momenten dat ik nog echt blij ben zoals ik als kind was.
Misschien komt het door een liefdesleven dat sinds mn 15de stilstaat.
Gr Bas
Ps: vage klachten, maar ze zijn oprecht.
Ik weet niet of het wat voorstelt, en of ik er wat tegen kan doen.
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
pi_135145205
Winterdipje? ;)
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  maandag 6 januari 2014 @ 14:46:07 #3
376238 jantjevertonghen
pi_135145325
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:42 schreef IceDustbin2 het volgende:
Winterdipje? ;)
Al sinds ik 18 ben en naar universiteit ging.
Oh en eigenlijk daarvoor ook al.
pi_135145695
Nou ja, de eerste vraag die in mij opkomt is : wat zou je willen dan?
  maandag 6 januari 2014 @ 14:55:27 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135145706
Woon je op jezelf? Hoe is het met je sociale contacten?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 6 januari 2014 @ 14:57:14 #6
376238 jantjevertonghen
pi_135145770
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nou ja, de eerste vraag die in mij opkomt is : wat zou je willen dan?
Een vriendin, en wat meer succes
  maandag 6 januari 2014 @ 14:57:49 #7
376238 jantjevertonghen
pi_135145790
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:55 schreef Lienekien het volgende:
Woon je op jezelf? Hoe is het met je sociale contacten?
Nog niet op mezelf.. Zit dr wel aan te denken
Sociale contacten: In weekend vaak niet veel te doen.
Doordeweeks op de uni, ga ik minstens een keer per week stadje in
pi_135145874
Vergeet hoe anderen menen dat je je leven in moet delen en ga plannen maken voor wat je echt wilt doen. Wtf het dan ook wel niet mag zijn.

Falen in het leven is bullshit. Je leeft toevallig en afgezien van biologische doelen (overleven, voortplanten) heeft het geen doel. Zonder doel geen mogelijkheid tot falen.

Ga onderzoeken waar je happy van wordt (en dan niet entertainment happy, maar happy als in mentale rust) en ga dat proberen te volgen. T klinkt namelijk nogal alsof je net als velen verlangt uit het vooropgezette systeem te stappen en te gaan leven zoals leven zou moeten kunnen zijn.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:02:16 #9
376238 jantjevertonghen
pi_135145959
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:00 schreef RichardDawkins het volgende:
Vergeet hoe anderen menen dat je je leven in moet delen en ga plannen maken voor wat je echt wilt doen. Wtf het dan ook wel niet mag zijn.

Falen in het leven is bullshit. Je leeft toevallig en afgezien van biologische doelen (overleven, voortplanten) heeft het geen doel. Zonder doel geen mogelijkheid tot falen.

Ga onderzoeken waar je happy van wordt (en dan niet entertainment happy, maar happy als in mentale rust) en ga dat proberen te volgen. T klinkt namelijk nogal alsof je net als velen verlangt uit het vooropgezette systeem te stappen en te gaan leven zoals leven zou moeten kunnen zijn.
Dit maakt me bijv nerveus. Vroeger had ik concrete doelen.
Maar nu je 20 bent en er over nadenkt etc. en opmerkingen hoort van naasten
dat het maar zinloos is.. maakt me echt nerveus en futloos..
pi_135146188
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:57 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Heb je een uitgaansleven?

Ik begrijp goed dat gevoel dat je liefde/een relatie mist in je leven.
Maar meestal komen dat soort dingen vanzelf op je pad.. meestal als je het juist niet verwacht gek genoeg.

In mijn ogen klink je niet onsuccesvol?
Dus daar heb je een bepaald beeld bij volgens mij.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:10:40 #11
376238 jantjevertonghen
pi_135146285
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Heb je een uitgaansleven?

Ik begrijp goed dat gevoel dat je liefde/een relatie mist in je leven.
Maar meestal komen dat soort dingen vanzelf op je pad.. meestal als je het juist niet verwacht gek genoeg.

In mijn ogen klink je niet onsuccesvol?
Dus daar heb je een bepaald beeld bij volgens mij.
Nee nauwelijks een uitgaansleven.
In de zin van feesten en festivals.
Wel vaak naar kroegen op donderdag etc.
pi_135146620
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:02 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Dit maakt me bijv nerveus. Vroeger had ik concrete doelen.
Maar nu je 20 bent en er over nadenkt etc. en opmerkingen hoort van naasten
dat het maar zinloos is.. maakt me echt nerveus en futloos..
Zinloos is het alleen als je er zelf geen zin aan kunt geven. Je bent inderdaad 20 maar over 5 jaar denk je terug en zet je er een "maar" voor. Dat gaat zo nog wel een hele tijd door als je om de zoveel tijd terugdenkt.
Opmerkingen van anderen zou ik negeren qua inhoud. Over het algemeen hebben de meeste mensen minder wijsheid in pacht dan ze verkondigen.
Ik heb het idee dat je niet echt weet wat te doen met je leven. En dat maakt uiteindelijk depressief en dat maakt je weer futloos. Het niet zien van een uitweg.
Er is altijd hoop. Altijd. Persoonlijke groei en ontwikkeling kunnen je doelen en rust geven in het leven maar dit is wel afhankelijk van welke informatie je allemaal meeneemt.
Via een forum is het vrijwel onmogelijk om iemand in zulk een situatie echt te helpen en het beste wat je kunt doen is gaan lezen. Ga lezen en ga nadenken over wat je leest terwijl je het leest.
Natuurlijk heb je dan wel goede adviezen nodig m.b.t. wat te lezen. Oftewel geen bullshit of andere vage rommel waarvan slecht geïnformeerden menen dat het een punt heeft omdat ze niet beter weten.
T klinkt misschien vaag en oninteressant maar mijn advies is om te beginnen bij de geschiedenis van filosofie. Het leert je hoe van vroeger tot nu de kennis van de mensheid is geëvolueerd en je zult daardoor erachter komen waar zeer veel gebruiken/rituelen/denkwijzen/bullshit oorspronkelijk vandaan komt en wat het toentertijd betekende. Dit helpt je ook om achter het waarom van de hedendaagse mensenwereld te komen en voor een groot deel wie je zelf bent.
Verder zou ik in ieder geval wat gaan lezen over evolutie. In veel gevallen zal je vanzelf ook na gaan denken over jezelf. Waarom je bent zoals je bent en waarom je wilt en ziet wat je wilt en ziet. Ook zul je na gaan denken over waarom anderen zijn zoals ze zijn (van een oprecht en eerlijk mens tot een psychopaat) en over het algemeen steeds meer begrip ontwikkelen voor hoe mensen zijn/worden en de leefwereld waarin ze verkeren incl jijzelf.

Dit alles zal je grote kans inspireren tot het uitvogelen van wat je wilt gaan doen met je leven.

Ik neem niet vaak de moeite om zoveel tekst in een post te plempen dus ik hoop dat je er wat aan hebt.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:02:06 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_135148683
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:57 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Leer eerst eens gelukkig te zijn met jezelf voordat je je levensgeluk laat afhangen van een ander. Alsof het in een relatie storten de oplossing van je probleem is :N.

En als je zo graag een vriendin wil moet je zorgen dat je veel nieuwe mensen leert kennen. Erop uit dus. Onderneem sociale activiteiten. Toon zelf een beetje initiatief. Je zegt dat je in de weekenden neit veel doet. Een vriendin komt je heus niet aanwaaien als je op je zolderkamertje blijft zitten gamen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')