Heh, wat ?! De regel is, als je in een relatie zit blijf je van een ander af, als er al een regel is. Als je vrijgezel bent kan je doen en laten wat je wilt. Je neemt verantwoordelijkheid voor iemand die al lang volwassen is en dat zelf ook heus wel kan. Deze vraag kan alleen jij beantwoorden; Hoe belangrijk is de vriendschap ? Ik neem aan dat die je weinig boeit maar je liever haar hebt. In dat geval is het gaan met die banaan en duidelijkheid scheppen, laat merken wat jij wilt.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:30 schreef lamadingdong het volgende:
Beste mensen,
Ik zit met mijn handen in het haar en ben helemaal verlamd door de situatie. Ik zal bij het begin beginnen:
Sinds begin van het studiejaar ben ik student aan de universiteit van Tilburg en zoals jullie al begrijpen heb ik daar een leuk meisje leren kennen! De eerste keer dat ik haar zag viel zij mij meteen op en was er ook oogcontact. Volgens mij was er sprake van een wederzijdse aantrekkingskracht, maar ik ben erg onervaren in de liefde dus misschien kwam het alleen vanuit mijn kant.
Hierna dikke pech: kreeg een ongeluk, kon daardoor niet meer in Tilburg zijn en heb haar 2 maanden niet meer gezien. Tot ik haar opeens in de trein tegen kwam toen ik voor het eerst weer naar Tilburg ging. Erg leuk gesprek gehad en weer dat zelfde gevoel. Hierna hebben we vrij veel contact gehad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zoveel aandacht van een meisje heb gekregen. We lijken volledig op één lijn te zitten. Ze komt vaak naast mij zitten in de collegezalen, we gaan samen wat eten en we zijn (op mijn initiatief) in de vakantie wat gaan lunchen. We lopen ook vaak samen en dan loopt zij vrij dicht tegen mij aan. Er is contact over Whatsapp (ook vanaf haar kant) Bovendien lacht ze om mijn (niet al te beste) grappen. Kortom: ik krijg veel signalen van haar en ik ben verliefd geworden. Nu blijkt dat ze al 2 jaar een vriend heeft en ook net samen een vakantie hebben geboekt.
Mijn gouden regel is: van iemand in een relatie blijf je af! Maar mijn gevoel en verstand zijn continu in gevecht met elkaar. Ik kan alleen maar aan haar denken, en mijn verliefdheid wordt overschaduwd door de gedachte dat zij al een vriend heeft. Ziet zij mij nu als een gewone vriend of misschien toch wel wat meer? Moet ik het haar vertellen of niks zeggen en continu pijn hebben door verhalen over haar vriend?
Ik zie 3 mogelijkheden:
- Ik vertel het, ze schrikt en neemt afstand. (pijnlijk voor mij want ik ben ook vriendin kwijt)
- Ik vertel het, ze vindt mij stiekem ook wel leuk maar er gebeurt niks vanwege haar vriend (minder pijnlijk voor mij)
- Ik zeg niks en heb dagelijks liefdesverdriet.
Een lang verhaal, ik weet het! Maar ik wil graag jullie advies.
Alvast bedankt!
ZIJN gouden regel is dat hij niet gaat lopen klooien in andermans relatie. Dat jij het daar niet zo nauw mee neemt / daar geen boodschap aan hebt is een ander verhaal.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:38 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Heh, wat ?! De regel is, als je in een relatie zit blijf je van een ander af, als er al een regel is. Als je vrijgezel bent kan je doen en laten wat je wilt. Je neemt verantwoordelijkheid voor iemand die al lang volwassen is en dat zelf ook heus wel kan. Deze vraag kan alleen jij beantwoorden; Hoe belangrijk is de vriendschap ? Ik neem aan dat die je weinig boeit maar je liever haar hebt. In dat geval is het gaan met die banaan en duidelijkheid scheppen, laat merken wat jij wilt.
Ik ben het wat dit betreft eens met TS, is ook mijn gouden regel.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:38 schreef LesMiserables het volgende:
[..]
Heh, wat ?! De regel is, als je in een relatie zit blijf je van een ander af, als er al een regel is. Als je vrijgezel bent kan je doen en laten wat je wilt. Je neemt verantwoordelijkheid voor iemand die al lang volwassen is en dat zelf ook heus wel kan. Deze vraag kan alleen jij beantwoorden; Hoe belangrijk is de vriendschap ? Ik neem aan dat die je weinig boeit maar je liever haar hebt. In dat geval is het gaan met die banaan en duidelijkheid scheppen, laat merken wat jij wilt.
Hoe lang speelt het al ?quote:Op maandag 6 januari 2014 14:05 schreef lamadingdong het volgende:
Ja, daar ben ik helaas ook bang voor. Maar moet ik het haar dan toch vertellen?
Wat heeft het voor nut?quote:Op maandag 6 januari 2014 14:05 schreef lamadingdong het volgende:
Ja, daar ben ik helaas ook bang voor. Maar moet ik het haar dan toch vertellen?
Een lunch betalen doe ik voor een goede vriend of vriendin ook gewoon... Hoeft in mijn optiek helemaal niets te betekenen.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:09 schreef lamadingdong het volgende:
En wat betreft hints geven, daar ben ik niet zo heel goed in. Vaak te subtiel haha
Ik heb wel de lunch betaald (ook wel een hint toch?), want uiteindelijk ben ik natuurlijk de heer. Ze lachte toen wel op een bepaalde manier naar mij wat ik wel erg opvallend vond.
Ik zou denk ik, voorlopig wat afstand houden.quote:
Dat is misschien een goede tip! Wel heel lastig als je haar eigenlijk continu aandacht wil geven...quote:Op maandag 6 januari 2014 14:11 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik zou denk ik, voorlopig wat afstand houden.
Kijk eens wat ze doet als je haar steeds iets minder aandacht geeft.
Ik zelf ben er inmiddels achter gekomen dat als je minder aandacht geeft, maar zij wil nog steeds het zelfde hoeveelheid aandacht van je. Dat het dan wat meer koek en ei is.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:12 schreef lamadingdong het volgende:
[..]
Dat is misschien een goede tip! Wel heel lastig als je haar eigenlijk continu aandacht wil geven...
Een lunch betalen is echt geen hint hoor. Dat betekent gewoon dat je galant en aardig bent.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:09 schreef lamadingdong het volgende:
En wat betreft hints geven, daar ben ik niet zo heel goed in. Vaak te subtiel haha
Ik heb wel de lunch betaald (ook wel een hint toch?), want uiteindelijk ben ik natuurlijk de heer. Ze lachte toen wel op een bepaalde manier naar mij wat ik wel erg opvallend vond.
Hé, bah, wil ik je net vragen voor een "lunch"quote:Op maandag 6 januari 2014 14:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Een lunch betalen is echt geen hint hoor. Dat betekent gewoon dat je galant en aardig bent.
Maar wat wil je bereiken met die hints? Dat ze je leuk gaat vinden? En dan.. dan nog heeft ze altijd een vriend. Waar je volgens je gouden regel niets mee zou gaan doen. Dus is hints geven dan ook niet stoken in een relatie?
Nee, jij wilt aandacht blijven hebben van haarquote:Op maandag 6 januari 2014 14:12 schreef lamadingdong het volgende:
[..]
Dat is misschien een goede tip! Wel heel lastig als je haar eigenlijk continu aandacht wil geven...
En DAT is de uitdaging...quote:Op maandag 6 januari 2014 15:03 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee, jij wilt aandacht blijven hebben van haar.
Gewoon even terugtrekken. Net doen alsof je 'betere dingen' te doen hebt. opdringerige gasten zijn een no go.
Amen. Nooit met zo'n slet meer dan een paar keer naar bed.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:48 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik ben het wat dit betreft eens met TS, is ook mijn gouden regel.
De kans is namelijk behoorlijk aanwezig dat als zij met hem zou zoenen of dergelijke voor dat zij het uitgemaakt heeft, hem ( TS) het zelfde kan over komen.
Daarbij : als TS -hoe moeilijk ook- zegt : vind je mij leuk ? En ze antwoord daar volmondig JA op.
Dan vind ik dat het meisje het eerst met d'r huidige vriend moet uitmaken.
Wat snap jij uit mijn verhaal?quote:Op maandag 6 januari 2014 21:25 schreef Aeqvitas het volgende:
[..]
Amen. Nooit met zo'n slet meer dan een paar keer naar bed.
En dan dienen als rebound en vervolgens nog harder gefriendzoned of zelf helemaal afstand. Dat is lekker ja.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:49 schreef ECL1P53 het volgende:
Ik zou zeggen: hou wat afstand. Misschien loopt de relatie vanzelf wel stuk op den duur. Dan is DAT het moment voor je om meer toenadering te zoeken. Natuurlijk is het wel zaak om een lijntje naar haar te blijven houden hoe miniem ook.
Zou ik niet doen, dat wordt alleen maar een lijdensweg waarvan je niet weet of die überhaupt ooit gaat eindigen. Als je het al doet stel dan voor jezelf een concrete einddatum waarop je stopt met wachten. Anders blijf je bezig. Misschien zijn ze wel de ware voor elkaar en loopt hun relatie nooit stuk. Komt bij dat hij door zich op haar te fixeren misschien wel andere hele leuke vrouwen misloopt waar hij wel wat mee kan beginnen.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:49 schreef ECL1P53 het volgende:
Ik zou zeggen: hou wat afstand. Misschien loopt de relatie vanzelf wel stuk op den duur. Dan is DAT het moment voor je om meer toenadering te zoeken. Natuurlijk is het wel zaak om een lijntje naar haar te blijven houden hoe miniem ook.
Je hebt natuurlijk ook optie 4!quote:Op maandag 6 januari 2014 13:30 schreef lamadingdong het volgende:
Ik zie 3 mogelijkheden:
- Ik vertel het, ze schrikt en neemt afstand. (pijnlijk voor mij want ik ben ook vriendin kwijt)
- Ik vertel het, ze vindt mij stiekem ook wel leuk maar er gebeurt niks vanwege haar vriend (minder pijnlijk voor mij)
- Ik zeg niks en heb dagelijks liefdesverdriet.
Een lang verhaal, ik weet het! Maar ik wil graag jullie advies.
Alvast bedankt!
Hoe rijm je dat met het feit dat je bent gaan lunchen met haar, terwijl je verliefde gevoelens voor haar hebt?quote:Op maandag 6 januari 2014 13:30 schreef lamadingdong het volgende:
Mijn gouden regel is: van iemand in een relatie blijf je af!
Dit soort dingen 'opbiechten' lijkt me geen succes. Dat komt op mij neer als smeken. Het moet gewoon gebeuren. Afstand nemen en elkaar later weer als nieuw 'terugvinden' is een optie, maar kost idd tijd, die je ook anders kan besteden. Daarnaast biedt het geen garantie, wat weer extra drama kan opleveren. Dus ja... zeg het maar.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:07 schreef Thanatos45 het volgende:
[..]
Zou ik niet doen, dat wordt alleen maar een lijdensweg waarvan je niet weet of die überhaupt ooit gaat eindigen. Als je het al doet stel dan voor jezelf een concrete einddatum waarop je stopt met wachten. Anders blijf je bezig. Misschien zijn ze wel de ware voor elkaar en loopt hun relatie nooit stuk. Komt bij dat hij door zich op haar te fixeren misschien wel andere hele leuke vrouwen misloopt waar hij wel wat mee kan beginnen.
Wat ik zou doen: als je de moed hebt en de vriendschap durft te riskeren, biecht het op. Misschien wil ze wel, je weet het nooit. Als je dat niet wil/ durft, zijn er twee opties: optie één, behoudt de vriendschap en probeer over je verliefdheid heen te komen. Als je dat niet lukt/ niet wil: neem afstand, voor je eigen bestwil. Geen enkele vriendschap is het waard om voor in de put te zitten omdat je liefdesverdriet hebt om haar.
Ik geef je gelijk, maar ik wilde eerst zeker zijn van mijn gevoel.quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:09 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Hoe rijm je dat met het feit dat je bent gaan lunchen met haar, terwijl je verliefde gevoelens voor haar hebt?
Kijk, het zal mijn aan m'n reet roesten -- maar je spreekt jezelf wel tegen. Maak een beslissing.
Bedoel je afstand nemen zonder het haar te vertellen of afstand nemen nadat ik het haar verteld heb?quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:41 schreef ECL1P53 het volgende:
[..]
Dit soort dingen 'opbiechten' lijkt me geen succes. Dat komt op mij neer als smeken. Het moet gewoon gebeuren. Afstand nemen en elkaar later weer als nieuw 'terugvinden' is een optie, maar kost idd tijd, die je ook anders kan besteden. Daarnaast biedt het geen garantie, wat weer extra drama kan opleveren. Dus ja... zeg het maar.
Ik zou het ook gewoon vertellen. Je hebt grote kans dat je je afwijst en daar moet je ook vanuit gaan. Wat iedereen er ook van vindt, feit blijft dat jij jezelf nu opvreet van de twijfel. Die twijfel wordt weggenomen als je het haar verteld, hoe ze er ook op reageert.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:50 schreef lamadingdong het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk, maar ik wilde eerst zeker zijn van mijn gevoel.
Verder even een update: weinig tot geen contact gehad i.v.m. vakantie en veel afleiding gezocht in andere dingen. Dit heeft ervoor gezorgd dat het verliefdheidsgevoel/liefdesverdriet wat minder aanwezig is. Maar vanaf aanstaande dinsdag zie ik haar weer dagelijks en dan zal het weer lastig worden. Ik ben wel weer erg gaan twijfelen over het haar vertellen, maar ik heb nu eenmaal een knoop doorgehakt dus ik zal het zo snel mogelijk doen.
Ik bedoelde eigenlijk afstand nemen zonder het haar te vertellen. Maar afstand nemen na het haar te hebben verteld (en geen positieve respons) kan natuurlijk ook. Is in het begin misschien wel een stukje pijnlijker, maar in beide gevallen slijt de 'pijn'. Maar naderhand blijf je toch met het idee zitten dat je je in de kaart hebt laten kijken/je 'troefkaart' hebt verspeeld. Zij weet immers dat jij haar leuk vindt/vond, maar andersom weet jij niet of zij na al die tijd toch nog iets voor jou kan voelen. Vertel je het niet dan laat je dat een beetje in het midden en heb je nog steeds die 'troefkaart' in handen. Beide hebben zo hun voors en tegens. Maar als je het vertelt en ze zegt 'ja', dan zit je gelijk goed.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:51 schreef lamadingdong het volgende:
[..]
Bedoel je afstand nemen zonder het haar te vertellen of afstand nemen nadat ik het haar verteld heb?
Ja, maar dan blijf ik in deze situatie hangen; dan weer hoop, dan weer pijn. Ik wil gewoon duidelijkheid op dit moment. Ik kijk het wel heel even aan, maar niet te lang. Bovendien kan een meisje zonder vriend er uiteindelijk ook vandoor gaan met een ander. Zo'n type is zij helemaal niet dus ik ben daarom bang dat ik geen kans maak en dat is misschien maar beter zo...quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:45 schreef ECL1P53 het volgende:
Oh crap. Was vergeten dat ze nog in een relatie zat. Ik zou niks zeggen en afwachten. Wat anderen ook al zeggen: als ze met jou ervandoor zou gaan, kan ze dat de volgende keer net zo goed met een ander doen. Dat moet je niet willen.
Dapper en in mijn ogen de juiste zet. De kans dat er wat uit komt lijkt me vrij klein maar ik denk dat je juist dat nodig hebt om het van je af te zetten. Het vertellen maakt het "echt". Of je daarna nog vrienden kan blijven zal tijd moeten wijzen maar je hebt het om verder te kunnen met je leven op de korte termijn hoe dan ook nodig, of dat nou zonder haar, met haar als vriendin of met haar als meer is.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:36 schreef lamadingdong het volgende:
Ik ga het haar vertellen! Zonder verwachtingen of hoop en dan zie ik wel wat er van komt. Ik wacht alleen even het juiste moment af. Beetje neutraal gebied lijkt mij wel slim. Ik hoop haar binnen twee weken weer te zien en dan horen jullie het!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |