abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135139487
Inmiddels zitten we al een tijdje in ons nieuwe huis, daar hebben we in de wc een nieuwe tegel laten leggen. Daarna alles gesaust. Daar zijn wat spetters witte latex op de tegelvloer terecht gekomen, toen niet gelijk weggehaald en nu krijg ik het niet meer weg...Het is geen geglazuurde tegel maar een leisteen achtige tegel.

We hebben al van alles geprobeerd maar nog niet echt aggressieve producten (nu met name heet water, jif, enz.). Heeft iemand tips waarmee ik de vloer wel schoon krijg maar niet beschadig?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_135139729
Merken als HG, Moeller en Lithofin hebben speciale schoonmaakmiddelen die een tegel (mits het een tegel is en geen echt leisteen) niet beschadigen maar wel bijten. Te verkrijgen bij de betere bouwmarkt en tegelspeciaalzaak
#winning
pi_135141349
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:01 schreef mark_dabomb het volgende:
Inmiddels zitten we al een tijdje in ons nieuwe huis, daar hebben we in de wc een nieuwe tegel laten leggen. Daarna alles gesaust. Daar zijn wat spetters witte latex op de tegelvloer terecht gekomen, toen niet gelijk weggehaald en nu krijg ik het niet meer weg...Het is geen geglazuurde tegel maar een leisteen achtige tegel.

We hebben al van alles geprobeerd maar nog niet echt aggressieve producten (nu met name heet water, jif, enz.). Heeft iemand tips waarmee ik de vloer wel schoon krijg maar niet beschadig?
St Marc al geprobeerd?
pi_135141627
Nee maar wel dasty, dat zijn toch beide ontvetters?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_135141649
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:09 schreef mark_dabomb het volgende:
Nee maar wel dasty, dat zijn toch beide ontvetters?
ST Marc kan ook verf verwijderen.
pi_135209588
ethanol, aceton of iso-propylalcohol, iets in die geest. Aggresief of bijtend zijn die oplosmiddelen niet, maar ik ben niet aansprakelijk voor enige vorm van schade. :9

Je zou eens kunnen beginnen met wat nagellakremover (aceton) van je vriendin. Hier wordt eigenlijk alles schoongemaakt met aceton, je moet enkel weg blijven van kunststoffen. Meestal is droge latex zeer makkelijk mechanisch te verwijderen, maar bij een ruwe vloer wordt dat misschien al wat lastiger...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')