quote:Op zondag 4 mei 2014 17:23 schreef Funkel het volgende:
Hoe zit het met geld opnemen in Vietnam? Kan dat gewoon? Heb een pinpas (uiteraard) en een creditcard van Mastercard.
En is de Mekongdelta als dagtrip vanuit Ho Chi Minh-stad te doen? Ho Chi Minh-stad is namelijk onze eindbestemming en vind het wel fijn om dan een aantal nachten in één hotel te verblijven.
Ook willen we eigenlijk persé naar Angkor Wat in Cambodja. Heb gehoord dat hier ook trips vanuit Ho Chi Minh-stad heengaan. Iemand ervaringen hiermee?
Hoe zit het met geld opnemen in Vietnam? Kan dat gewoon? Heb een pinpas (uiteraard) en een creditcard van Mastercard.
En is de Mekongdelta als dagtrip vanuit Ho Chi Minh-stad te doen? Ho Chi Minh-stad is namelijk onze eindbestemming en vind het wel fijn om dan een aantal nachten in één hotel te verblijven.
Ook willen we eigenlijk persé naar Angkor Wat in Cambodja. Heb gehoord dat hier ook trips vanuit Ho Chi Minh-stad heengaan. Iemand ervaringen hiermee?
Yes ik ga ook binnenkort. Trip van Hanoi --> Hoi an --> Ho chi minh zin in!quote:Op zondag 4 mei 2014 17:23 schreef Funkel het volgende:
Vond HCMC ook leuker.quote:Op woensdag 9 april 2014 08:15 schreef Miezziej het volgende:
Ik vind HCMC juist leuker dan Hanoi, maar wellicht komt dat omdat ik met zuid-vietnamezen omga...
Ik had mijn visum gehaald bij de ambassade in Den Haag.
Er zijn ook andere mogelijkheden (visa on arrival, via visumbureau etc). Google "visum vietnam" en je vindt een heleboel...
Is alleen wel een lang tripje vanuit HCMC, maar ben het met je eens. Moet je doen.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:39 schreef SimtekF1 het volgende:
Je kan gewoon overal pinnen en Angkor mag je niet overslaan als je zo dicht in de buurt zit.
Ik zei dicht in de buurt maar bedenk me net dat het helemaal niet zo dicht in de buurt is idd haha.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:46 schreef Blik het volgende:
[..]
Is alleen wel een lang tripje vanuit HCMC, maar ben het met je eens. Moet je doen.
Ik vond Hanoi wel leuker, maar het was niet uit te houden qua warmte. Ik was ook enorm fan van Halong Bay en Sapa, dus dat zal ook wel mee hebben gespeeld. En HOi An
![]()
Ik heb inderdaad eerst week Cambodja gedaan en daarna 3.5 weken Vietnam.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:49 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Ik zei dicht in de buurt maar bedenk me net dat het helemaal niet zo dicht in de buurt is idd haha.
Zou er gewoon een week of 2 Cambodja aan vast plakken.
Behalve visum dan zeker ook malaria pillen nodig? Wegens gezondheid redenen kunnen die niet geslikt worden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 13:39 schreef SimtekF1 het volgende:
Je kan gewoon overal pinnen en Angkor mag je niet overslaan als je zo dicht in de buurt zit.
ja, in principe wel. Maar het kan ook niet heel veel kwaad als je ze niet slikt, wees gewoon op de hoogte van de kenmerken van malaria. Mocht er iets zijn kun je altijd nog naar een kliniek. Als jij je gewoon insmeert met DEET is de kans op malaria echt heel kleinquote:Op vrijdag 13 juni 2014 14:46 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Behalve visum dan zeker ook malaria pillen nodig? Wegens gezondheid redenen kunnen die niet geslikt worden.
Je zit al ruim 6 uur in de bus als je naar het zuiden wil vanaf hcmc, maar als je wat dagen over hebt kan je ook naar het eiland Phu Quoc. Leuk voor als je het alleen op de wereld gevoel wil hebben op een wit strand met blauw water! Phu Quoc is namelijk erg groot met weinig mensen, wel genoeg toerisme om het aantrekkelijk te houden.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Yes ik ga ook binnenkort. Trip van Hanoi --> Hoi an --> Ho chi minh zin in!
En inderdaad ik wil ook een dag trip Mekongdelta doen, kan dat in een dag? Wordt dat aangeboden?
Verder leek Angkor mij ook nog wel wat, maarja dan moet je weer een extra visum aanvragen. Daar echt geen zin en geld voor...of kan dat ook zonder?
Mekongdelta in 1 dag wordt overal aangeboden. Is, vind ik persoonlijk, ook meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 10:21 schreef Apekoek het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Yes ik ga ook binnenkort. Trip van Hanoi --> Hoi an --> Ho chi minh zin in!
En inderdaad ik wil ook een dag trip Mekongdelta doen, kan dat in een dag? Wordt dat aangeboden?
Verder leek Angkor mij ook nog wel wat, maarja dan moet je weer een extra visum aanvragen. Daar echt geen zin en geld voor...of kan dat ook zonder?
Heb nog een tip nodig, in zelfde strekking waar jij het over hebt!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 16:06 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Mekongdelta in 1 dag wordt overal aangeboden. Is, vind ik persoonlijk, ook meer dan genoeg.
Ik zelf had een 3 daagse trip geboekt, in al mijn enthousiasme. Toen zei die 'reisleider' op dag 1: Jongens ,morgen gaan we er om 05.30 uit. Toen ben ik eens gaan rekenen en die zelfde avond was het Portugal - Nederland (Ek 2012). wedstrijd 01.45, 3.30 klaar....deze jongen gaat niet 5.30 zijn bed uit. Zo bijzonder vond ik het uiteindelijk ook niet en ben aan het eind vd dag gewoon met een 1dags-groep-bus mee terug naar HCM gegaan.
Wanneer je vanaf de Hang Kien vijver noordoostelijk de Pho Hang Bé inloopt zie je vanzelf aan de rechterkant een engelse sportsbar die gegarandeerd iedere wedstrijd op grote schermen zal vertonen.quote:Op zondag 15 juni 2014 19:10 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Heb nog een tip nodig, in zelfde strekking waar jij het over hebt!
Nederlandse bar/cafe in Hanoi, is er zoiets? Besef me dat ik met de finale van het WK in hanoi ben, tja kans dan NL finale bereikt is klein maar je weet nooit na vrijdag.
Cool! Ook wanneer finale om 2u snachts is?quote:Op zondag 15 juni 2014 19:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wanneer je vanaf de Hang Kien vijver noordoostelijk de Pho Hang Bé inloopt zie je vanzelf aan de rechterkant een engelse sportsbar die gegarandeerd iedere wedstrijd op grote schermen zal vertonen.
Tof! Leuk om te zien!quote:Op zondag 15 juni 2014 20:11 schreef kalinhos het volgende:
Elke gelegenheid waar je drinken kan halen is er altijd wel een scherm, of een scherm wat buitengezet wordtNederland-Portugal 2 jaar terug
[ afbeelding ]
Het kan zijn dat de deur op slot gaat, maar gegarandeerd dat het vermaak binnen gewoon verder gaat. In Hanoi doet iedere westerse bar de deur op tijd op slot, maar het licht wordt pas uitgedaan als de laatste de kroeg uitrolt. Dus gewoon ergens vóór twaalven binnen zijn.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:18 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Cool! Ook wanneer finale om 2u snachts is?
Begreep dat in Hanoi nachtleven normaal niet lang door gaat.
Bij de "Bia Hoi" tentjes in Hanoi ging het licht uit en de deur op slot als er controle aan kwam, waarna 10 minuten de boel weer vrolijk verder ging. Veel leuker trouwens dan de (dure) westerse bars, in die Bia Hoi's kost het (in eigen huis gebrouwen) bier geen reet, het komt met een tuinslang letterlijk vanuit het brouwvat je glas in en de verhouding toeristen/locals is er fifty-fifty. Erg gezelligquote:Op zondag 15 juni 2014 20:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat de deur op slot gaat, maar gegarandeerd dat het vermaak binnen gewoon verder gaat. In Hanoi doet iedere westerse bar de deur op tijd op slot, maar het licht wordt pas uitgedaan als de laatste de kroeg uitrolt. Dus gewoon ergens vóór twaalven binnen zijn.
De grammatica is inderdaad verwaarloosbaar. De accenten (6 stuks) zijn het moeilijkst. Gelukkig heeft de taal wel gewoon het alphabet, met dan leestekens waar je het accent van een woord ziet.quote:Op maandag 16 juni 2014 12:16 schreef marzman het volgende:
Ik weet niet of er mensen voor langere tijd in Vietnam zitten of er familie hebben, maar op Duolingo is Vietnamees-Engels nu toegevoegd als community-taal. Ik gebruik het omgekeerd om vanuit het Engels wat Vietnamees te leren aangezien het nog wel even zal duren voor de cursus vanuit het Engels beschikbaar is. De gramatica is vrij simpel tot ontbrekend; ik denk dat de uitspraak en de vele leestekens het moeilijkste zijn.
Pinnen werkt gewoon, alleen kan je niet zo veel geld opnemen uit geldautomaten. Je kan wel 10 x het maximum bedrag pinnen ofzo.quote:Op zondag 4 mei 2014 17:23 schreef Funkel het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |