Omdat ik met enorm veel plezier het topic heb gelezen, zal ik hier nog wat foto's van mijn geweldige reis laten zien:
![41019371-68d0-4435-96c3-30709cf1cb7c.jpg~original]()
HCMC
![IMGP6234.jpg~original]()
Hoi An
![IMGP6338.jpg~original]()
Hoi An
![IMGP6460.jpg~original]()
Ninh Binh
![IMGP6886.jpg~original]()
Lan Ha Bay
![IMGP7051.jpg~original]()
Onderweg naar Dong Van
![IMGP7125.jpg~original]()
![IMGP7392.jpg~original]()
in Meo Vac
![IMGP7465.jpg~original]()
de Ma Pi Leng-pass
![IMGP7487.jpg~original]()
't varken leeft gewoon

![IMGP7592.jpg~original]()
Ergens in een bergdorpje; het was markt dus vandaar de drukte. Op de trouwposter staat de zoon des huizes. Inmiddels had het stel een schattig baby'tje
![IMGP7600.jpg~original]()
In traditionele kledij
![IMGP7676.jpg~original]()
Er wordt veel gevoetbald in Vietnam
![IMGP7960.jpg~original]()
Hanoi
En verder nog wat aanraders:
- ga in HCMC het park in 's avonds. Leuk sfeertje, mensen die aan het dansen zijn of aan het sporten, en vaak hangen er studenten rond die graag met je willen praten om hun Engels te oefenen. Leuk als je wat meer contact met locals wilt!
- ga naar Hoi An als je een echt vakantiegevoel wilt. Heerlijk plaatsje, vlak bij de zee (prima strand). Wel erg toeristisch maar vreemd genoeg had ik er daar niet veel last van; relaxte sfeer.
- Reis een stukje per bus: een ervaring op zich. Neem plastic zakjes mee, de kans is aanwezig dat je misselijk wordt van de rijstijl van de chauffeur.
- Ga naar Ninh Binh. Het is wat onbekender, maar het is er prachtig. Huur een scooter en rij lekker zelf rond. Als je niet van massatoerisme houdt, mijdt dan Tam Coc en ga in plaats daarvan naar Van Long, heerlijk rustig daar.
- Als je een echte chaotische Aziatische stad wilt ervaren is Hanoi een aanrader. Enorm druk, veel lawaai, maar heerlijk eten en bier drinken op straat voor een spotprijs.
- zorg dat je genoeg tijd doorbrengt in het Noorden. Zelf ben ik richting Ha Giang / Dong Van / Meo Vac / Babe lake gegaan en daar was het absoluut niet toeristisch. Enorm mooie natuur, prachtige uitzichten, echt heel indrukwekkend. En ook gewoon tof om in een paar dagen tijd geen enkele andere westerse toerist te zien. Wij deden dit met Hanoi Easyrider, kost wel wat geld maar is absoluut een aanrader. Omdat je met Vietnamezen op stap bent krijg je veel meer inside-informatie over Vietnam en de bergvolkeren. Sa Pa schijnt ook een must te zijn, dat zal wel toeristischer zijn. Als ik het over zou kunnen doen zou ik zeker een volle week rondreizen door het uiterste noorden en noord-westen van Vietnam.