abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6126558
Ok, ik zit met het volgende. Ik heb over 2001 niet met zo'n boekje van rit tot rit de kilometerstand bijgehouden. Ik vind dit domweg een belachelijk en niet realistisch systeem. Bovendien vergeet ik het gewoon domweg en voor je het weet ligt heel je telling in de soep.

De vraag is, in hoeverre is een berekening aanvaardbaar voor de belasting? Ik heb nl. in 2001 iedere dag op een vast adres gewerkt, kan zo het aantal dagen opvragen bij de baas. Vermenigvuldig dit met het aantal kilometers per dag en trek dit van het totaal aantal geregistreerde kilometerverbruik af en ik kom op ongeveer 1300 privekilometers (nog in het voordeel van de belasting gezien ik wel eens ritjes tussendoor erbij moest doen). 10% dus.

Is meneer de inspecteur hier tevree mee? Hier is toch weinig tussen te krijgen?

pi_6126629
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 22:20 schreef MrVortex het volgende:
Ok, ik zit met het volgende. Ik heb over 2001 niet met zo'n boekje van rit tot rit de kilometerstand bijgehouden. Ik vind dit domweg een belachelijk en niet realistisch systeem. Bovendien vergeet ik het gewoon domweg en voor je het weet ligt heel je telling in de soep.

De vraag is, in hoeverre is een berekening aanvaardbaar voor de belasting? Ik heb nl. in 2001 iedere dag op een vast adres gewerkt, kan zo het aantal dagen opvragen bij de baas. Vermenigvuldig dit met het aantal kilometers per dag en trek dit van het totaal aantal geregistreerde kilometerverbruik af en ik kom op ongeveer 1300 privekilometers (nog in het voordeel van de belasting gezien ik wel eens ritjes tussendoor erbij moest doen). 10% dus.

rittenadministratie = datum, beginkilometerstand per rit, eindkmstand per rit etc, zowel prive als zakelijk, op papier
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_6126718
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 22:20 schreef MrVortex het volgende:

Voor zover ik weet geldde dit in 2001 nog niet. Mijn vriend heeft toen ook een auto van de zaak gehad en heeft vorig jaar ook nooit zijn tellingen bijgehouden en heeft er niks meer van gehoord. Zoek hem eens op, misschien kan hij je meer vertellen, zijn nick name is hollander172!!!
  zondag 6 oktober 2002 @ 09:37:07 #4
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6132149
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 22:31 schreef quincy het volgende:

[..]

Voor zover ik weet geldde dit in 2001 nog niet. Mijn vriend heeft toen ook een auto van de zaak gehad en heeft vorig jaar ook nooit zijn tellingen bijgehouden en heeft er niks meer van gehoord. Zoek hem eens op, misschien kan hij je meer vertellen, zijn nick name is hollander172!!!

Volgens mij wordt je kilometeradministratie niet ieder jaar gecontroleerd

Maar volgens mij gelde een sluitende kilometeradministratie om niet in de hoogste bijtelling te komen ook al in 2001. En probeer maar niet nadien een kilometeradministratie te maken, want de belastingdienst heeft duizend en één mogelijkheden om alles te controleren. Er zijn genoeg verhalen bekend van mensen die op die manieren gepakt zijn

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6145304
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 09:37 schreef amnesiac het volgende:

[..]

Volgens mij wordt je kilometeradministratie niet ieder jaar gecontroleerd

Maar volgens mij gelde een sluitende kilometeradministratie om niet in de hoogste bijtelling te komen ook al in 2001. En probeer maar niet nadien een kilometeradministratie te maken, want de belastingdienst heeft duizend en één mogelijkheden om alles te controleren. Er zijn genoeg verhalen bekend van mensen die op die manieren gepakt zijn

Dat is het nu juist. Als je een sluitende *berkening* kan maken (en zoals ik al zij, nog in het voordeel van de belasting, ze lopen geen cent mis), waarom zou de belasting hier niet mee accoord gaan? Het is contoleerbaar en alles. Waar moet de belasting mij dan op pakken?

Een hoop mensen hebben geen zin in het bijhouden van die administratie en de belasting weet dat. Genoeg mensen die gewoon dan maar 25% betalen omdat ze het niet bij willen houden. Lekker zakken vullen daarzo bij de belasting

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')