Want de zondag is zo speciaal ja?quote:Op zondag 5 januari 2014 16:58 schreef hoas het volgende:
Ik ken het verhaal ja, maar of je er iets tegen kunt doen?
dat is de zo gewilde flexibiliteit van de VVD slechte ontwikkeling.
Net als dat ze winkelpersoneel op zondag een normale beloning willen geven en geen 200% meer.
Als ik even heel snel spiek in de CAO Particuliere Beveiliging, dan lijkt dat wel te kunnen. Op bladzijde 21 kun je lezen dat er 4 weken van te voren een rooster bekend moet zijn met zogenaamde tijdvakken; een tijdvak omvat 10 uur en de exacte werktijd daarbinnen wordt later vastgesteld.quote:
Zelfde gevondenquote:Op zondag 5 januari 2014 17:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik even heel snel spiek in de CAO Particuliere Beveiliging, dan lijkt dat wel te kunnen. Op bladzijde 21 kun je lezen dat er 4 weken van te voren een rooster bekend moet zijn met zogenaamde tijdvakken; een tijdvak omvat 10 uur en de exacte werktijd daarbinnen wordt later vastgesteld.
Terecht ook, de zondag is zo langzamerhand geen bijzondere dag meer dus ik zie niet in waarom je dan extra betaald zou moeten worden.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:58 schreef hoas het volgende:
Net als dat ze winkelpersoneel op zondag een normale beloning willen geven en geen 200% meer.
Het is het begin van het einde alles waar je vader en grootvader voor gestreden hebben word nu overboord gegooid.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Terecht ook, de zondag is zo langzamerhand geen bijzondere dag meer dus ik zie niet in waarom je dan extra betaald zou moeten worden.
Mijn vader en grootvader hebben bij mijn weten niet gestreden voor dit soort dingen. En waarom niet werken op kerstdagen of Nieuwjaarsdag? Als daar behoefte aan is en men doet het vrijwillig, zie ik er geen problemen in.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:54 schreef hoas het volgende:
[..]
Het is het begin van het einde alles waar je vader en grootvader voor gestreden hebben word nu overboord gegooid.
Dan meteen 1e en 2e kerstdag maar gaan werken? Nieuwjaarsdag?
Op naar weer 50 uur?
Nee ben het er niet mee eens.
Zondag is een rustdag omdat die gelovigen dat zo willen, ik ben niet gelovig en om mij kunnen ze helemaal de pot op met die opgedrongen zondagsrust.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:54 schreef hoas het volgende:
[..]
Het is het begin van het einde alles waar je vader en grootvader voor gestreden hebben word nu overboord gegooid.
Dan meteen 1e en 2e kerstdag maar gaan werken? Nieuwjaarsdag?
Op naar weer 50 uur?
Nee ben het er niet mee eens.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |