abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135308241
50 euro......, een beetje drone kost minimaal 300?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_135308338
Een beetje drone kost nog veel meer en stort niet neer ;)
pi_135308347
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:00 schreef Tadango het volgende:
Zondag is een prachtige dag. Vanuit Groningen met de auto die kant maar eens op. Wie wil mee rijden? Meer drones kan handig zijn ;)
Goed bezig! Wat van drone heb je precies?
pi_135308385
Ik kan misschien wel mee, maar heb alleen zelf geen drone helaas..
pi_135308431
Ik woon in Nijmegen.
(she/her)
pi_135309969
Ik plaats geen details over de drone, kan wel eens tegen je worden gebruikt :) Ik kan alleen zeggen dat ik niet in de buurt hoef te zijn en het veilig ga aanpakken (zowel voor utopia als mezelf).

Weet iemand hoe je in contact kan komen met andere (prive bericht oid)? Kunnen we iets afspreken wellicht. (never mind, hover icoontjes :))....
pi_135315886
Als je echt serieus bent dan ga je natuurlijk niet je details via de dm of pm op FOK! regelen.

Dan schakel je over op je e-mailaccount of je wisselt telefoonnummers uit en je spreekt af om echt het fijne te bespreken.
pi_135316035
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:33 schreef Tadango het volgende:
Ik plaats geen details over de drone, kan wel eens tegen je worden gebruikt :) Ik kan alleen zeggen dat ik niet in de buurt hoef te zijn en het veilig ga aanpakken (zowel voor utopia als mezelf).

Weet iemand hoe je in contact kan komen met andere (prive bericht oid)? Kunnen we iets afspreken wellicht. (never mind, hover icoontjes :))....
Ik wil best mee met 2 vrienden van me, probleem is we wonen in Nijmegen, zijn onder de 18 alle 3 dus geen vervoer. ;p
(she/her)
pi_135316064
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:33 schreef Tadango het volgende:

Ik heb je een dm gestuurd, want kon zo snel je e-mailadres niet vinden
pi_135318938
Net aangemeld dus mag nog geen dm's versturen. Email heb ik hier ook maar niet neergezet, al is het niet lastig om uit te vissen wie ik ben ;) Er is inmiddels al een hoop support dus dat zit wel goed.
pi_135319695
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 15:43 schreef Tadango het volgende:
Net aangemeld dus mag nog geen dm's versturen. Email heb ik hier ook maar niet neergezet, al is het niet lastig om uit te vissen wie ik ben ;) Er is inmiddels al een hoop support dus dat zit wel goed.
Klopt het dat je nog steeds het emailadres t**@hotmail.com (gecensureerd) gebruikt? :)
pi_135320109
nee maar kan die nog wel uitlezen indien nodig ;)
pi_135320318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 16:11 schreef Tadango het volgende:
nee maar kan die nog wel uitlezen indien nodig ;)
Oke, check je mail.
pi_135327543
Tadango, ik denk dat wij even contact met elkaar moeten opnemen (woonachtig drenthe)
pi_135327824
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 21:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
oost groningen :')

en dan moet ik nog een cameratje fixen die onder mn RC heli past :')
Die heb ik wel liggen, kun je zo lenen, 720p + 32GB kaartje is goed voor 3 uur netjes filmen! *)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 10 januari 2014 @ 19:41:40 #91
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_135328978
Dit topic _O- _O_
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:22:09 #92
419931 HiRes720
Zonder kwaliteit
pi_135331301
Nog eens ¤50,- mocht het je lukken.
pi_135332230
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:49:17 #94
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_135336406
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 00:26 schreef Tourniquet het volgende:
Heeft er niemand zo'n soort unit? _O_

wtf wat heeft dat ding een ziek bereik! :D Weet jij toevallig de specs van dat ding?
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:50:29 #95
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_135336473
nvm
pi_135336846
Misschien een FOK! logo erop plakken?
pi_135336986
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 21:49 schreef Mender het volgende:

[..]

wtf wat heeft dat ding een ziek bereik! :D Weet jij toevallig de specs van dat ding?
Is een TBS Discovery.
Moest even zoeken, maar de specs staan hier. Echt een bazending ja. _O_

Zijn bereik is gelimiteerd door de accu, is zo'n 8km.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:07:14 #98
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_135337293
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:01 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Is een TBS Discovery.
Moest even zoeken, maar de specs staan hier. Echt een bazending ja. _O_

Zijn bereik is gelimiteerd door de accu, is zo'n 8km.
"Je hebt geen toegang tot dit forum"

Blijkbaar omdat ik minder dan 50 posts heb op het tweakers forum :')

Ziek bereik dan. Wist niet dat dat mogelijk was :)
pi_135337360
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:07 schreef Mender het volgende:

[..]

"Je hebt geen toegang tot dit forum"

Blijkbaar omdat ik minder dan 50 posts heb op het tweakers forum :')

Ziek bereik dan. Wist niet dat dat mogelijk was :)
quote:
Zo, eindelijk eens tijd om hier ook eens te posten :)

Ik ben ook aardig verslaafd geraakt aan multicopters. Lang geleden begonnen met een speelgoed heli, die vrij snel vervangen voor een vrij professionele 3d heli maar dat bleek wel iets een steile leercurve te hebben :X

Tijdje niks met die heli gedaan tot ik de Team Blacksheep filmpjes zag. Ik raakte geïnteresseerd in multicopters en heb toen een AR Drone 2.0 gekocht.
Leuk maar net als bij de speelgoedheli begon ik me al heel snel te ergeren aan de beperkingen van zo'n ding.

Dus...gelijk naar het andere extreme, een TBS Discovery met alles er op en er aan:

Even een korte uitleg voor mensen die er nog niet zo heel erg in thuis zijn is misschien handig. Wat maakt dit nou anders dan een AR Drone of andere goedkope quad? Eigenlijk 3 dingen:
1) Bereik!
2) Stabiliteit/betrouwbaarheid
3) FPV

In theorie heb ik met deze setup een bereik van 8km. Dan is de accu leeg en moet ik 'm op gaan halen :9
Dit grote bereik doe ik nu met een UHF zender (die zie je achterop de zender geplakt) op 433Mhz en het videokanaal zit op 2,4Ghz. Als de batterij groter zou kunnen zijn zou je een theoretisch bereik van wel 100km kunnen halen (besturing nog verder, videokanaal werkt dan niet meer).

De Disco is uitgerust met een DJI Naza, de controller. Er zijn er meer maar deze is veruit het makkelijkste qua configuratie en is erg betrouwbaar en van hoge kwaliteit qua besturing. Je ziet een witte schotel, dat is de GPS uitbreiding. Hiermee kan de quad op exact dezelfde plek stilhangen en zelfs geheel autonoom terugkeren naar huis als bijvoorbeeld de zender uitvalt (Return To Home functionaliteit). De Quad is erg makkelijk te vliegen en is super stabiel.
Tevens is ' ie uitgerust met een OSD, ofwel On Screen Display. Dit is super handig, die geeft je informatie als:
- Huidige stroomverbruik
- Totale stroomverbruik
- Hoogte
- Snelheid
- Afstand
- Waar is "home" pijltje (super handig!)

Hier een mooi voorbeeldfilmpje van een GoPro en OSD:

FPV, ofwel First Person View. Normaal kijk je naar de heli/quad en zo bestuur je 'm. Dit is de normale manier en ook erg moeilijk. Helemaal in het begin gaat het nog wel maar o wee als je terug moet vliegen, dan moet je ineens de andere kant opsturen :+
Dat is echt bijzonder moeilijk en kost je jaren om echt goed te leren. Dan is FPV veel makkelijker.

Je ziet op mijn Disco helemaal links een klein cameraatje zitten, het beeld wat daar vanaf komt gebruik je om te besturen. Ik doe dat met een bril:

(Basisstation: Ontvanger, antenne, de bril en een accu om alles stroom te geven)

Helemaal in het begin erg eng!! Het is onnatuurlijk om zo een quad te besturen en je ziet ook minder dan met je eigen ogen (field of view is smaller zeg maar). Dus in het begin erg wennen en heel voorzichtig oefenen.
Maar als je eenmaal vertrouwen in het meteriaal en je eigen kunnen hebt...te gek!
Dichter bij echt vliegen kom je niet!

Normaal staat er ook een GoPro op trouwens, die zie je niet op de foto. Hiermee maak je hoge kwaliteit video om achteraf terug te kijken.

Mijn eerste testvlucht op de hei gemaakt een tijdje terug, zo zag dat er uit:

Hier een van de eerste video's die ik gemaakt heb op de hei:

En eentje met mijn pa om te oefenen:

Inmiddels heb ik er al een crash op zitten (waarschijnlijk hardware storing ;) ) en hij is nu net weer klaar. Er zit een andere video antenne op nu waardoor ik hopelijk een betere video link krijg.
Ook dempings materiaal geplaatst voor de GoPro om trillingen uit het beeld te halen.

Zelf nog goed leren vliegen..dan kan ik daarna ook op het video-gedeelte letten (netter vliegen, minder schokken, etc).

Zo, heel verhaal maar als iemand nog wat wil weten...shoot!

O ja, nog een belangrijk puntje: Ik ben een beetje in de materie thuis maar in de praktijk ben ik een enorme rookie ;) Ik moet zelf ook nog veel oefenen...
  vrijdag 10 januari 2014 @ 22:12:18 #100
155021 Mender
Gekke Henkie
pi_135337566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:08 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

[..]

Thanks! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: