abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135096918
N.a.v. van de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_135097176
Dank je wel :* maar get. is gewoon niet leuk als je je kind achter het behang wilt plakken. Ze is zo leuk, maar nu is niks goed. Als je haar vast houdt, wil ze weg. Ligt ze op het kleed, begint ze te krijsen omdat ze bij je wil zijn. Zit ze in de kinderstoel, gooit ze alles op de grond. Ze heeft honger, maar als ze eten krijgt, wil ze slapen en als ze moet slapen is ze ineens klaarwakker...

-O-
Sarcasme. Herken het.
pi_135097747
Hier eigenlijk nauwelijks reactie op de meet, merk geen verschil! Blijkbaar kan ze heel goed tegen alle prikkels, fijn voor haar!

Ellie wil als ze echt moe is soms ook helemaal niets meer, ze blijft dan huilen, of ik haar knuffel of laat liggen, met haar loop of speel - alles is Fout. Dan kan ik haar net zo goed laten liggen - alleen kan ik dat niet dus hou ik 'r vast tot ze in slaap valt :@.

Spirit, ik kan me goed voorstellen dat het je zo irriteert!

[ Bericht 6% gewijzigd door Cwen op 05-01-2014 12:51:00 ]
Home is where the O+ is...
  zondag 5 januari 2014 @ 13:29:52 #4
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135099289
Spirit er is inderdaad een sprong rond deze tijd, vervelend dat Isa er zo duidelijk in zit!

Ik heb geloof ik mazzel met een kind dat eigenlijk alleen echt huilt als ze zich bezeert, en verder alleen wat jengelt als ze moe is of honger heeft. Dat was net op kraamvisite, en op de terugweg in de draagdoek slaakte ze een diepe zucht, legde haar hoofd op mijn borst en viel in slaap O+
pi_135101353
Spirit dikke knuf klinkt erg vermoeiend.

Le geslaagd feestje zo te lezen.

Ik was denk ik liever naar de meet gegaan dan min of meer verplicht in het rijks rond te hobbelen kan nu amper nog lopen. Ean en sac waren bij mijn schoonouders. Sac hebben we gisterenavond nog opgehaald en ean kwam vanmorgen pas thuis. Waarom slaapt ze daar altijd veel langer dan thuis?

Hier huilt sac vooral 's avonds even in bed eruit halen is nog harder huilen. Ean had dit ook. Nu huilt sac sowieso vaker dan ean en heb ik geen idee waarom. En ik kan zo slecht tegen baby gehuil.
pi_135102322
LB Ik herinner me nog dat jij toch een periode had waarin ze wel huilde? Dat je iets op MP had gekocht en in de auto zat ze de hele weg te huilen?
Maar goed, dan nog is het fijn dat het niet te vaak gebeurt. Hier hetzelfde.

Maar op zo'n meet bijvoorbeeld is het wel erg veel en als hij dan een ander kind hoort huilen of hij valt is het meteen raak. Gelukkig is hij dan weer snel afgeleid.
Huilen bij het slapen doet hij ook wel eens, maar het gebeurt zo weinig dat ik hem dan (als het niet in twee a drie pogingen lukt) in de draagzak doe, dan slaapt hij binnen tien minuten en leg ik hem weg. Ik zou dat niet altijd willen doen maar zoals nu, denk eens per week, vind ik geen probleem.

LE dat klinkt als een leuk feest! :)

Spirit, hopelijk komt ze er snel weer uit :* Ik had het er gister nog over met een vriendin, het gevoel dat je weg wilt rennen van het moederschap. Ik ken dat gevoel niet, maar ken wel zat moeders die het wel zo nu en dan hebben. Zeker als je ook werkt en als je dan thuis bent vaak alleen met je kind(eren) bent kan ik me daar best iets bij voorstellen!

Ferrari, bij ean is het overgegaan toch? Dus houd hoop voor sac O+
pi_135102570
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:48 schreef Suikertante het volgende:
LB Ik herinner me nog dat jij toch een periode had waarin ze wel huilde? Dat je iets op MP had gekocht en in de auto zat ze de hele weg te huilen?
Maar goed, dan nog is het fijn dat het niet te vaak gebeurt. Hier hetzelfde.

Maar op zo'n meet bijvoorbeeld is het wel erg veel en als hij dan een ander kind hoort huilen of hij valt is het meteen raak. Gelukkig is hij dan weer snel afgeleid.
Huilen bij het slapen doet hij ook wel eens, maar het gebeurt zo weinig dat ik hem dan (als het niet in twee a drie pogingen lukt) in de draagzak doe, dan slaapt hij binnen tien minuten en leg ik hem weg. Ik zou dat niet altijd willen doen maar zoals nu, denk eens per week, vind ik geen probleem.

LE dat klinkt als een leuk feest! :)

Spirit, hopelijk komt ze er snel weer uit :* Ik had het er gister nog over met een vriendin, het gevoel dat je weg wilt rennen van het moederschap. Ik ken dat gevoel niet, maar ken wel zat moeders die het wel zo nu en dan hebben. Zeker als je ook werkt en als je dan thuis bent vaak alleen met je kind(eren) bent kan ik me daar best iets bij voorstellen!

Ferrari, bij ean is het overgegaan toch? Dus houd hoop voor sac O+
Klopt ik heb alleen geen idee meer vanaf wanneer dat was. Maar ik gok toen ze begon te praten.
pi_135106710
Hier was het niet zozeer de meet maar meer het missen van slaapjes :D
pi_135107175
Tien minuten laten huilen voelt voor mij ook niet fijn, dus zelf doen wij dat ook niet. Hier werkt de borst meestal heel goed, maar als ze echt uit haar doen is, dan wandelen we rondjes door het huis met haar op ons arm tot ze rustiger is. Ik vind het dan ook fijner als ze in slaap kan vallen met een veilig gevoel, het snijdt dan door mijn hart om haar alleen te laten liggen huilen.

We hebben ook nog wat persoonlijke truukjes inmiddels om haar te troosten, zodra je d'r bijvoorbeeld een pluk haren (gewoon die van m'n eigen hoofd) in d'r hand geeft, gaat ze duimen. Dat maakt d'r instant al een stuk rustiger. En dus een beetje wiebelenwobbelen tijdens het rondjes lopen, terwijl je zachtjes haar hoofd tegen je borst aanhoudt werkt ook altijd goed.

De meeting was voor Nin echt heel overweldigend, ze moest ook huilen van andere (huilende) kindjes en stak F. van Suiker ook tot twee maal toe aan ;( In de auto was ze meteen weer wat blijer, maar eenmaal thuis was ze dusdanig overprikkeld dat ze ook niet kon slapen. Zelfs 's avonds is ze nog een keer hard huilend wakker geworden, maar na een knuffel en aai meteen wel weer verder geslapen.

Ik voelde me achteraf zelfs best schuldig, omdat ze er zo van uit haar doen was geraakt, alleen maar omdat ík zo graag naar die meeting wilde :@ .
pi_135108355
Niet schuldig voelen belle, ze zal er toch aan moeten wennen! Het was voor M net zo overweldigend, hij huilt idd ook mee met andere kindjes en werd instant zenuwachtig als ik uit beeld verdween. Gisteravond werd hij ook nog hard huilend wakker, maar sliep wel gewoon door. Herkenbaar dus! Het zijn gewoon veel indrukken, die mogen ze best even verwerken.
En ik heb Nin toch echt wel relaxed zien spelen ook :Y
pi_135108517
Idd belle, niet schuldig voelen hoor! Ze heeft aan jullie een hartstikke veilige haven en ze zal in haar leventje, ook nu al, vaker veel indrukken te verwerken krijgen. Dat moet volgens mij ook een beetje groeien bij een kindje. Vandaag en morgen rustig aan en dan gaat het vast weer top met haar!
Home is where the O+ is...
  zondag 5 januari 2014 @ 17:37:20 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135109179
Ah belle -O- wat jammer dat je er nou achteraf geen goed gevoel bij hebt... Maar ik sluit me aan bij de rest! Ze heeft jullie om zich veilig bij te voelen O+

Suiker, ja daar heb je gelijk in!! :o De auto is een plek waar E wel volledig over de zeik kan raken, omdat ze dan in die maxicosi moet blijven zitten en je haar niet op kunt pakken om te troosten :'( Dat is ook nog steeds zo hoor, alleen kan ze zichzelf nu steeds beter vermaken en hebben wij ook onze truukjes ;) Zo leg ik mijn jas over de maxicosi heen zodat het donker is, en dan gaat ze lekker slapen O+
  zondag 5 januari 2014 @ 17:39:16 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135109257
Kiek mijn kleintje nou O+ helemaal in dr element in de supermarkt! Flirten met alle mensen, graaien naar mijn handen en alle boodschappen, én naar dat leuke bungelende koordje! *O*

pi_135109340
En wát een toffe slofjes heeft ze aan!
  zondag 5 januari 2014 @ 17:43:45 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135109440
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:41 schreef Juud-- het volgende:
En wát een toffe slofjes heeft ze aan!
Dankje! Klein avondje werk :D
pi_135109567
Oh je hebt ze zelf gemaakt?? Tof als je dat kan O+.
  zondag 5 januari 2014 @ 17:49:43 #17
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135109713
Ze heeft een zelfgehaakte sjaal en sloffen aan, het vestje heeft een vriendin gebreid O+

Haken leren is echt het beste dat ik heb gedaan in 2009! (geloof ik)
  zondag 5 januari 2014 @ 17:51:36 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_135109792
Awww wat een cutie blijft E. toch LB O+!

Verder wel meegelezen maar niks onthouden :'). Dus een algemene :* voor jullie allemaal, omdat jullie allemaal lieve, toffe mama's zijn die het beste voorhebben met jullie geweldige kindjes O+
pi_135109821
Huisvlijt <3. Ik heb onlangs breinaalden en een bol wol van mijn schoonmoeder gehad, omdat ik het plan had gevat om te leren breien. Na een avond uuuurenlang YouTubefilmpjes te hebben gekeken lukte het me min of meer om wat steken op te zetten. En daar is het ook bij gebleven, verder snapte ik er geen moer van. Heb eerlijk gezegd ook te weinig geduld, ik ben beter in het kopen van gebreide en gehaakte dingetjes :)
  zondag 5 januari 2014 @ 17:53:32 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_135109878
Breien is dan ook mateloos ingewikkeld oO< ik bak daar niks van!

GotC O+
pi_135111923
LB nohhh wat een moppie. En wat een pret he in zo'n wagentje!

Belle (ik typte weer bijna je naam :@), wij hebben ook allebei onze baby veel thuis, ik neem F juist expres mee naar dit soort gelegenheden in de hoop dat hij straks op de camping gewoon in de speeltuin tussen de andere kinderen durft te spelen enzo.

Voor hem was het ook spannend maar hij heeft het er goed vanaf gebracht vind ik! Was wel heeeeel blij toen we weer thuis waren (dat heeft hij sowieso sinds kort, dat hij hardop gaat lachen en gaat kletsen zodra we binnenkomen), maar verder heeft hij goed geslapen en vandaag is hij in opperbeste stemming.

GotC :D

Een vraagje: hebben jullie een leuke app voor je baby zonder van die reclame waar je per ongeluk mee naar de appstore klikt? Ik snap niet waarom ik zoiets niet kan vinden. Bijvoorbeeld gekleurde ballen die heel langzaam bewegen en een leuk geluidje maken als je erop tikt ofzo. Ik vind de xylofoon apps best aardig maar daar zit altijd reclame in óf het is echt een vreselijk geluid.
Ik geloof dat er ook een topic was over apps voor kinderen maar dat kan ik niet zo snel vinden.
pi_135112333
Juud, haken is al de helft simpeler! 1 naald scheelt een boel :P en je kunt er echt superleuke dingen mee maken O+ Ik maak vooral knuffeltjes voor Isa, maar Belle had een tijd terug ook een heel mooi vestje voor Nin gehaakt!

Het avondeetdrama lijkt hier opgelost: Isa gaat volledig over de rooie als ik zelf kook :') Ik had bloemkool voor haar gemaakt, gillen... Gillen!! Potje bruine bonen en kind was intens gelukkig. Had allemaal vers eten voor ons ingeslagen waarbij Isa met de pot mee eet, maar de komende week maak ik mooi alleen maar potjes voor mevrouw! Dat scheelt al 1 drama in ieder geval.
Sarcasme. Herken het.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:55:29 #23
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_135112500
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:52 schreef Juud-- het volgende:
Huisvlijt <3. Ik heb onlangs breinaalden en een bol wol van mijn schoonmoeder gehad, omdat ik het plan had gevat om te leren breien. Na een avond uuuurenlang YouTubefilmpjes te hebben gekeken lukte het me min of meer om wat steken op te zetten. En daar is het ook bij gebleven, verder snapte ik er geen moer van. Heb eerlijk gezegd ook te weinig geduld, ik ben beter in het kopen van gebreide en gehaakte dingetjes :)
Haken! Is echt zo simpel, en leuk! Nog geen kledingstukken gemaakt voor MN kleine meid helaas. Wel andere dingen.
pi_135113390
Nee.
Haken is niét simpel! :(
pi_135113643
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:41 schreef Suikertante het volgende:
LB nohhh wat een moppie. En wat een pret he in zo'n wagentje!

Belle (ik typte weer bijna je naam :@), wij hebben ook allebei onze baby veel thuis, ik neem F juist expres mee naar dit soort gelegenheden in de hoop dat hij straks op de camping gewoon in de speeltuin tussen de andere kinderen durft te spelen enzo.

Voor hem was het ook spannend maar hij heeft het er goed vanaf gebracht vind ik! Was wel heeeeel blij toen we weer thuis waren (dat heeft hij sowieso sinds kort, dat hij hardop gaat lachen en gaat kletsen zodra we binnenkomen), maar verder heeft hij goed geslapen en vandaag is hij in opperbeste stemming.

GotC :D

Een vraagje: hebben jullie een leuke app voor je baby zonder van die reclame waar je per ongeluk mee naar de appstore klikt? Ik snap niet waarom ik zoiets niet kan vinden. Bijvoorbeeld gekleurde ballen die heel langzaam bewegen en een leuk geluidje maken als je erop tikt ofzo. Ik vind de xylofoon apps best aardig maar daar zit altijd reclame in óf het is echt een vreselijk geluid.
Ik geloof dat er ook een topic was over apps voor kinderen maar dat kan ik niet zo snel vinden.
O+ Toddler lock O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')