Ervaringen bijvoorbeeld, volgens mij ben ik niet de eerste die een nieuwbouw rijtjeshuis zou kopen. Offertes e.d. komt wel als ik echt een woning op het oog heb, dan maak ik een uitgebreide Excel-file waar ik offertes voor kan opvragen, rond kijken voor m2-prijzen van vloeren verf en het per kamer ga uitrekenen. Nu weet ik nog niet eens of ik nieuwbouw ga kopen, of dat ik uiteindelijk toch voor een bestaand huis ga.quote:Op zondag 5 januari 2014 10:30 schreef Prospos het volgende:
aan de hand van welke gegevens wil jij dat iemand anders dat voor jou uitrekent? en anders offertes vragen.
Niks mis met keukens van Ikea. Tenminste, heb zelf het kastwerk daar gekocht en eigenhandig extra afgewerkt. Apparatuur en blad ergens anders besteld. Eventueel zou je zelfs nog de frontjes bij de lokale timmerman kunnen laten maken.quote:Op zondag 5 januari 2014 10:38 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik zit nu te denken aan laminaat boven en beneden. Voor de muren bijvoorbeeld glasvliesbehang en dat verven. Keuken en badkamer zou een stapje hoger zijn dan IKEA.
Als ik het opnieuw zou doen (na 30 jaar ervaring) en ik zou op het budget moeten beknibbelen, zou ik op MP een merkkeuken uitzoeken. Je staat er van te kijken hoeveel mensen hun keuken wegdoen vanwege de kleur en 'm dan daar neerzetten. Poggenpohlkeukens voor een krats....quote:Op zondag 5 januari 2014 10:38 schreef OngeschiktX het volgende:
Keuken en badkamer zou een stapje hoger zijn dan IKEA.
Slim! Zat granietbewerkers waar je op bestelling een granieten blad met de inbouwopeningen kan bestellen. Apparatuur op 't Internet en prachtige keuken!quote:Op zondag 5 januari 2014 10:47 schreef Heppy_tjoi het volgende:
Niks mis met keukens van Ikea. Tenminste, heb zelf het kastwerk daar gekocht en eigenhandig extra afgewerkt. Apparatuur en blad ergens anders besteld.
Als ik 25 zou aanhouden, dan zou ik denk ik op het volgende uitkomen:quote:Op zondag 5 januari 2014 10:35 schreef Snakey het volgende:
Er zitten nogal wat variabelen in. Waarschijnlijk kan je het voor 15.000 doen, maar dan zit je op Ikea spul of erger.
Ik zou zo'n 25 - 30.000 aanhouden.
Is een idee, daar is wel wat handigheid voor nodig denk ik.quote:Op zondag 5 januari 2014 10:47 schreef Heppy_tjoi het volgende:
[..]
Niks mis met keukens van Ikea. Tenminste, heb zelf het kastwerk daar gekocht en eigenhandig extra afgewerkt. Apparatuur en blad ergens anders besteld. Eventueel zou je zelfs nog de frontjes bij de lokale timmerman kunnen laten maken.
Al met al ben je op deze manier nog steeds een stuk goedkoper uit dan de gemiddelde Mandemakers-keukenboer. En, mits je een beetje handig bent, ziet het er ook nog beter uit.
Ik vraag me af of het goed te doen is. Ik heb een paar keukens gesloopt en hoe dat er uit zag was niet best. Het lijkt me ook wel lastig indelen eigenlijk. Waarschijnlijk moet je een blad alsnog laten maken en dat soort dingen.quote:Op zondag 5 januari 2014 10:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Als ik het opnieuw zou doen (na 30 jaar ervaring) en ik zou op het budget moeten beknibbelen, zou ik op MP een merkkeuken uitzoeken. Je staat er van te kijken hoeveel mensen hun keuken wegdoen vanwege de kleur en 'm dan daar neerzetten. Poggenpohlkeukens voor een krats....
Ik heb het één keer met een Poggenpohl keuken gedaan en i.d.d. het blad vernieuwd. Verder alles in prima staat. Losse koel/vrieskast en vaatwasser erbij en klaar.quote:Op zondag 5 januari 2014 10:55 schreef OngeschiktX het volgende:
Ik vraag me af of het goed te doen is. Ik heb een paar keukens gesloopt en hoe dat er uit zag was niet best. Het lijkt me ook wel lastig indelen eigenlijk. Waarschijnlijk moet je een blad alsnog laten maken en dat soort dingen.
1 2 3 4 5 | Berekend Onvoorzien Budget Huis ¤ 33.065,95 1,2 ¤ 39.679,14 Inboedel ¤ 6.075,00 1,2 ¤ 7.290,00 Buiten ¤ 2.521,15 1,2 ¤ 3.025,38 ¤ 49.994,52 |
Een badkamer zit er standaard bij in, maar is heel basic. Bij de keuken zit een soort keukenblok zonder apparatuur. Ik ben uitgegaan van de optie 'showroom-keuken en badkamer', waarbij je een deel van het geld terug krijgt als minderprijs en dan bij de door de bouwer geselecteerde keuken en badkamerleveranciers een keuken mag kiezen. Voor de badkamer heb ik een beetje rondgekeken en geschat dat het op ¤10k uitkomt, voor de keuken nog niet heel uitgebreid bekeken, maar die heb ik op ¤15k geschat.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik vind het bedrag voor "huis" vrij hoog voor een rijtjeshuis.
Er zit natuurlijk verschil in per nieuwbouwproject wat er in zit, keuken zit er vaak niet bij in.
Badkamer vaak wel.
Koop je iets wat al gebouwd is en nu leeg staat ?,kun je momenteel wel korting op krijgen bij nieuwbouw denk ik.
Of moet het nog gebouwd worden, en koop je via een nieuwbouwmakelaar of projectontwikkelaar ?
¤10k voor een badkamer in een rijtjeshuis vind ik aardig wat, daar blijft aardig wat aan de strijkstok hangen.quote:Op zondag 2 februari 2014 16:48 schreef OngeschiktX het volgende:
Voor de badkamer heb ik een beetje rondgekeken en geschat dat het op ¤10k uitkomt, voor de keuken nog niet heel uitgebreid bekeken, maar die heb ik op ¤15k geschat.
Dit snap ik niet helemaal ?quote:Op zondag 2 februari 2014 17:18 schreef OngeschiktX het volgende:
Misschien wel. Voor de badkamer is het zo:
-1200 bij casco oplevering
-1600 als je het via die specifieke leverancier laat doen.
Zoiets. Valt heel veel op af te dingen, begin met -50%quote:Op zondag 2 februari 2014 19:34 schreef hottentot het volgende:
Voor keuken en leuk badkamer spul even bij de veilinghuizen kijken, zekers erg leuke keukens zijn dan in één keer zeer betaalbaar (vaak showroomspul tegen fors lagere prijzen) Vrienden hebben zo een keuken van 20K voor 4,5K gekregen inclusief apparatuur.
Ze omschrijven het als 'er is een verrekenpost beschikbaar'. Dus korting/je mag wat uitzoeken voor/een minderprijs is dan netto allemaal hetzelfde.quote:Op zondag 2 februari 2014 19:41 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dit snap ik niet helemaal ?
Wat krijg je dan voor die ¤1600 bij die leverancier weg, mag je daar tot ¤1600 wat uitzoeken ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |