dat klopt. Maar dat lijkt me ook niet een term die veel mensen in dat spectrum/onder die paraplu gebruiken voor zichzelf. En als er wat zijn die dat wel doen och, onnozelen heb je overalquote:Op zondag 5 januari 2014 23:47 schreef Nezhi het volgende:
Van mij mogen ze zich zo voelen, maar ze zijn niet transseksueel.
Van mij mogen transgenders zich voelen hoe ze willen, maar omdat ze in veel communities voor trans mensen transseksuelen eigenlijk wegduwen en doordat alle termen maar door elkaar gebruikt worden vind ik wel dat ze een andere naam moeten gebruiken.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:51 schreef Casiotone het volgende:
[..]
dat klopt. Maar dat lijkt me ook niet een term die veel mensen in dat spectrum/onder die paraplu gebruiken voor zichzelf. En als er wat zijn die dat wel doen och, onnozelen heb je overal
dat weet ik nietquote:Op zondag 5 januari 2014 23:54 schreef Nezhi het volgende:
Maar hoezo komt iemand op het idee dat ze hun geslacht moeten aanpassen als ze zich eigenlijk prima voelen in hun lichaam (dus geen genderdysforie ervaren)?
Dat verbaast me.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:54 schreef Nezhi het volgende:
ze in veel communities voor trans mensen transseksuelen eigenlijk wegduwen
Ik vind dit echt ontzettend verwarrend.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:54 schreef Nezhi het volgende:
[..]
Van mij mogen transgenders zich voelen hoe ze willen, maar omdat ze in veel communities voor trans mensen transseksuelen eigenlijk wegduwen en doordat alle termen maar door elkaar gebruikt worden vind ik wel dat ze een andere naam moeten gebruiken.
Haha, dit hangt echt af per persoon! Sommige mensen haten juist transseksueel door wat jij zegt, en omdat het misschien een negatieve betekenis heeft. En andere willen het nu juist weer gebruiken als afscheiding van transgender. Dus het wordt eigenlijk door elkaar gebruikt... lekker verwarrendquote:Op maandag 6 januari 2014 00:06 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik vind dit echt ontzettend verwarrend.
Eerst noemde ik transmensendiehormonenslikkenenzo transseksuelen, totdat ik ergens las dat dat geen goede term is, omdat het geen seksualiteit is, maar een genderidentiteit. Dus ging ik "hen" transgenders noemen. Maar jij zegt dat je "die" mensen geen transgenders, maar transseksuelen moet noemen?
Ik hou het gewoon op mensen die de transitie van sekse naar sekse (willen) doormakenquote:Op maandag 6 januari 2014 00:06 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ik vind dit echt ontzettend verwarrend.
Eerst noemde ik transmensendiehormonenslikkenenzo transseksuelen, totdat ik ergens las dat dat geen goede term is, omdat het geen seksualiteit is, maar een genderidentiteit. Dus ging ik "hen" transgenders noemen. Maar jij zegt dat je "die" mensen geen transgenders, maar transseksuelen moet noemen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |