Ok thanks!quote:Op zondag 5 januari 2014 01:12 schreef karr-1 het volgende:
Dit denk ik
http://www.eur.nl/medewer(...)heidsovereenkomsten/
quote:Op zondag 5 januari 2014 01:15 schreef MangoLotion het volgende:
Is het contract dus "hoger" dan de gemiddelde stagecontract? Kun je dan gezien worden als een "werknemer"?
quote:Er wordt dus geen dienstverband gesloten.
Dat is bij een stage ook niet toch, of wel?quote:
Volgens dat formulier mag je kosteloos gebruikmaken van hun faciliteitenquote:Op zondag 5 januari 2014 01:22 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Dat is bij een stage ook niet toch, of wel?
Kan mijn broertje dan zonder gevolgen stoppen wanneer hij wil? Want misschien vindt hij elders wel een baan
quote:Het recht
a. van toegang tot de EUR en de daartoe behorende wetenschappelijke inrichtingen en verzamelingen;
b. om kosteloos gebruik te maken van de volgende faciliteiten: ...
Tijdens dat gesprek hebben ze tegen broertje gezegd dat hij wat taken gaat over nemen van een project. aanvankelijk lopen master studenten daar stage, maar aangezien mijn broertje (reeds afgestudeerd) dat ook gaat doen, krijgt hij de "gastvrijheidsovereenkomst"quote:Op zondag 5 januari 2014 01:22 schreef Lienekien het volgende:
Het wekt de indruk dat je van faciliteiten gebruik mag maken, niet dat ze werkzaamheden voor je hebben.
Dus misschien stelt het allemaal niet zo veel voor? Qua contract dan?quote:Op zondag 5 januari 2014 01:24 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Volgens dat formulier mag je kosteloos gebruikmaken van hun faciliteiten
[..]
Je hebt zelfs niet op het formulier geklikt, hè?quote:Op zondag 5 januari 2014 01:26 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Dus misschien stelt het allemaal niet zo veel voor? Qua contract dan?
Want broertje moet wel degelijk wat taken overnemen
quote:Onder voorwaarden kunnen bepaalde personen in de gelegenheid worden gesteld binnen de EUR werkzaamheden te verrichten die uitsluitend of in overwegende mate in hun eigen belang zijn.
Daartoe wordt een schriftelijke gastvrijheidsovereenkomst aangegaan. Er wordt dus geen dienstverband gesloten. De bepalingen in de CAO-NU zijn op vorenbedoelde personen dus niet van toepassing.
quote:Op zondag 5 januari 2014 01:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Je hebt zelfs niet op het formulier geklikt, hè?
[..]
[ afbeelding ]
Zo'n dienstverband is dus óók in de toekomst compleet uitgesloten?quote:beide partijen nadrukkelijk niet de bedoeling hebben om tussen hen een dienstverband te laten
ontstaan;
Naja, 'bedoeling'. Ik kan jou een leerplaats aanbieden zonder de intentie te hebben om jou ooit aan te nemen, en jij wilt bij mij alleen wat ervaring opdoen (quote:Op zondag 5 januari 2014 01:32 schreef MangoLotion het volgende:
Ik vond ergens anders dit nog:
[..]
Zo'n dienstverband is dus óók in de toekomst compleet uitgesloten?
Naja hij doet wel ervaring op. In de tussentijd kan hij natuurlijk gewoon solliciteren. En aan betaling doen ze, in ieder geval bij de UU, nietquote:Op zondag 5 januari 2014 01:34 schreef MangoLotion het volgende:
Trouwens, denken jullie überhaupt of het zin heeft als hij dit gaat doen?
Hij is afgestudeerd, en wil ergens meer werkervaring opdoen en hoopt stiekem ook dat hij op een gegeven moment daar blijft plakken....
Ik zie hem morgen weer...misschien wel goed om het met hem erover te hebben
quote:Door de universiteit wordt geen enkele financiële vergoeding of op geld waardeerbare tegenprestatie voor de onder 1 genoemde activiteiten ter beschikking gesteld
Nee hij gaf al aan dat ze hij geen vergoeding reiskosten/betaling krijgt...quote:Op zondag 5 januari 2014 01:45 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Naja hij doet wel ervaring op. In de tussentijd kan hij natuurlijk gewoon solliciteren. En aan betaling doen ze, in ieder geval bij de UU, niet
[..]
najaquote:Op zondag 5 januari 2014 01:51 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Nee hij gaf al aan dat ze hij geen vergoeding reiskosten/betaling krijgt...
Maar stel hij tekent dit contract en na een maand vindt hij een baan...hij kan dan toch wel gewoon stoppen zonder verdere gevolgen?
Kan ik daar niet in terugvinden, maar in zijn algemeenheid geldt het volgende bij de EUR:quote:
Ik weet niet of dat ook van toepassing is op gastvrijheidsovereenkomsten, maar je broertje kan dat toch vragen?quote:Uit dienst op eigen verzoek
Als u uw ontslag indient, dan wordt dit principe verleend. De opzegtermijn varieert van één maand tot drie maanden, afhankelijk van uw diensttijd:
Indien u korter dan zes maanden onafgebroken in dienst bent, heeft u een opzegtermijn van één maand.
Bent u tussen de zes maanden en twaalf maanden onafgebroken in dienst of heeft u een contract voor onbepaalde tijd, dan heeft u een opzegtermijn van twee maanden.
Bent u langer dan twaalf maanden onafgebroken in dienst dan geldt een opzegtermijn van drie maanden.
Thnx voor alle moeitequote:Op zondag 5 januari 2014 01:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Kan ik daar niet in terugvinden, maar in zijn algemeenheid geldt het volgende bij de EUR:
[..]
Ik weet niet of dat ook van toepassing is op gastvrijheidsovereenkomsten, maar je broertje kan dat toch vragen?
npquote:Op zondag 5 januari 2014 02:02 schreef MangoLotion het volgende:
[..]
Thnx voor alle moeite
Ik weet niet waarom hij dat niet heeft gevraagd...ga ik morgen eens vragen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |