Creatief?quote:Op zondag 5 januari 2014 22:16 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hardstikke off-topic, maar toch: Bij de Blokker hebben ze ook losse (niet-verpakte) windmolenmesjes. En laat er toevallig ook een Blokker in Amsterdam-Centrum (en tich andere plaatsen) zijn, waar de APV het meedragen van niet-verpakte messen verbiedt. Dus om je mes legaal vanuit de Blokker thuis te krijgen, vergt nogal wat creativiteit...
Overigens hoop ik niet dat ik de gemeente Amsterdam nu heb gewezen op een nieuwe inkomstenbron: een paar agenten voor de Blokker zetten, en vrolijk messen in beslag nemen en bekeuringen uitschrijven...
Hmm, ik vraag me af of dat aan de voorwaarden uit de APV voldoet: Het verbod geldt niet voor wapens als bedoeld in artikel 2 van de Wet wapens en munitie en evenmin voor andere zaken die als steekwapen kunnen worden gebruikt mits deze zaken zodanig zijn ingepakt dat zij niet geschikt zijn voor onmiddellijk gebruik.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:19 schreef hottentot het volgende:
[..]
Creatief?
Je kunt toch gewoon de verkoopster er een papier omheen laten wikkelen met wat plakbandjes eromheen.
Klopt.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:23 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hmm, ik vraag me af of dat aan de voorwaarden uit de APV voldoet: Het verbod geldt niet voor wapens als bedoeld in artikel 2 van de Wet wapens en munitie en evenmin voor andere zaken die als steekwapen kunnen worden gebruikt mits deze zaken zodanig zijn ingepakt dat zij niet geschikt zijn voor onmiddellijk gebruik.
Moet dan wel een stevig papiertje zijn, want anders heb je het alsnog binnen 5 seconden uitgepakt (want wat is onmiddelijk gebruik, 1 seconde, 30 seconden, een minuut?).
Daarnaast heb ik het vermoeden dat de gemiddelde blokker-klant geen rekening houdt met dat soort regelgeving en het net gekochte mes gewoon in zijn tas stopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |