Google op rippetoe en ga dat doen, verspil geen tijd aan kansloze bodybuildschematjesquote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:14 schreef bulldogking123 het volgende:
Hallo lieve mensen,
Ik ben een jongen van 17 jaar en weeg 58,6 KG. Ik ben 1 meter 80.
Ik heb dus een slank figuur en ik wil graag een sixpack, niet alleen een sixpack, ik wil ook breder worden dus aankomen en vervolgens massa krijgen. Heeft iemand enig idee hoe ik zo snel mogelijk aankom om vervolgens verder te trainen, ik wil dus aankomen en dan trainen. Iemand enig idee hoe dit proces werkt
Je hebt het over vroeger, er is weinig meer van over?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:17 schreef hoas het volgende:
Ach ff breed worden voor de zomer
Ik heb vroeger keihard getraind om in 1 jaar 2 cm extra biceps te kweken
Mark Rippetoe's Starting Strength. Ongeveer de bijbel voor krachttraining. Als dit boek niet werkt dan doe je niet wat er in staat.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:14 schreef bulldogking123 het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe ik zo snel mogelijk aankom om vervolgens verder te trainen
Dankjewel, ik weet niet precies hoeveel iemand moet wegen van mijn leeftijd maar mijn doel is om eerst 10 KG aan te komen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:39 schreef ludicrous_monk het volgende:
[..]
Mark Rippetoe's Starting Strength. Ongeveer de bijbel voor krachttraining. Als dit boek niet werkt dan doe je niet wat er in staat.
Nee blijft gewoon, wil alleen aan Ts duidelijk maken dat je het niet voor niets krijgt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:20 schreef rikkerdeflikker het volgende:
[..]
Je hebt het over vroeger, er is weinig meer van over?
Het uitgangspunt van Starting Strength is dat elke keer dat je in de sportschool staat je weer een beetje zwaarder kan tillen. Als je het goed doet gaat dat in het begin ontzettend snel. Als je er fatsoenlijk bij eet (in SS staat ook wat fatsoenlijk eten is) dan heb je binnen een jaar die 10 kg er makkelijk bij, vooral omdat het boek sterk focust op je grootste spiergroepen. Het enige risico is dat je squats saai gaat vinden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:40 schreef bulldogking123 het volgende:
[..]
Dankjewel, ik weet niet precies hoeveel iemand moet wegen van mijn leeftijd maar mijn doel is om eerst 10 KG aan te komen.
probeer je hem nu psychische barieres op te leggen? Zulke dingen moet je jezelf juist nooit wijs maken (ook niet op andere vlakken).quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:43 schreef hoas het volgende:
[..]
Nee blijft gewoon, wil alleen aan Ts duidelijk maken dat je het niet voor niets krijgt.
Ff breed worden is er echt niet bij, zeker niet als je slank bent
Wat Rikkert zegt heb ik wel vaker gehoord, het is volgens mij ook een stukje discipline.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:47 schreef rikkerdeflikker het volgende:
[..]
probeer je hem nu psychische barieres op te leggen? Zulke dingen moet je jezelf juist nooit wijs maken (ook niet op andere vlakken).
Gewoon eten als een beest, je oefeningen goed uitvoeren en een goed schema doen. Zo lastig is het niet.
Dat is inderdaad waar het bij de meeste mensen fout gaat. Als je een keer een training mist en jezelf daar bij neerlegt. Of als je besluit dat 1 rep minder, of een kilootje minder op de stang niet zo erg is. In feite faal je dan gewoon. Als je je doel wilt halen zal je er wat voor moeten doen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:50 schreef bulldogking123 het volgende:
het is volgens mij ook een stukje discipline.
En ik wil er nu al aan werkenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:00 schreef Waterloos het volgende:
Je wordt vanzelf breder naarmate je ouder wordt. Je bent pas 17 man.
Ben je uberhaupt al uitgegroeid? (dus ben je het afgelopen jaar minder dan 1 cm gegroeid)quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:01 schreef bulldogking123 het volgende:
[..]
En ik wil er nu al aan werken
Heb je al iets met gewichten gedaan?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:00 schreef bulldogking123 het volgende:
Maar ik vind het tof dat de meesten meehelpen, het hoeft ook niet voor de zomer! Zou natuurlijk wel het mooiste zijn, maar kan iemand even in punten opnoemen wat het belangrijkste is en wat ik moet doen, het internet staat inderdaad vol maar iedereen zegt wat anders...
Nee nog niet omdat ik simpelweg een beginner ben, ik weet niet wat ik moet doen dus. Ik wil wel aankomen en breed worden maar weet niet welke oefeningen, wat ik moet eten en hoelang zeg maar.quote:
Bezoek een goede sportschool.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:09 schreef bulldogking123 het volgende:
[..]
Nee nog niet omdat ik simpelweg een beginner ben, ik weet niet wat ik moet doen dus. Ik wil wel aankomen en breed worden maar weet niet welke oefeningen, wat ik moet eten en hoelang zeg maar.
helaas heeft hij het over 4500 kcal per dag ofzo. zelfs 4000 kcal voor mensen die af willen vallen. dat gaat niet werken. voor de oefeningen is het een goed boek, voor richtlijnen qua voeding kan je beter ergens anders zoeken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 12:44 schreef ludicrous_monk het volgende:
(in SS staat ook wat fatsoenlijk eten is)
Juist. Waarom niet een gladde balquote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:17 schreef Woestijnvos het volgende:
Dat is nergens voor nodig is toch lelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |