abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153828067
Ja, slingers was ik ook al tegengekomen op ebay na wat kort zoeken op kinderkamerdingen! Dat is dus niet raar?

Een engels woordenboekje voor de oudste is misschien wel leuk. We hebben haar een tijd geleden ook al een boekje gekocht in het Engels, heel simpel, voorleesding, en ze is er helemaal weg van. En ze kan al tot 10 tellen in het Engels :P Nog even en we drinken samen pints in de pub (de beste leeftijd :P )
Ja doei.
pi_153828313
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:32 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, slingers was ik ook al tegengekomen op ebay na wat kort zoeken op kinderkamerdingen! Dat is dus niet raar?

Een engels woordenboekje voor de oudste is misschien wel leuk. We hebben haar een tijd geleden ook al een boekje gekocht in het Engels, heel simpel, voorleesding, en ze is er helemaal weg van. En ze kan al tot 10 tellen in het Engels :P Nog even en we drinken samen pints in de pub (de beste leeftijd :P )
Thanks to Dora.

Voor meisjes ga je gewoon altijd goed met prinsessen en barbies en glitter.
Een speelserviesje, of keukenspulletjes zijn mischien ook leuk.

Nog even een paar jaar doorzetten en dan drinken ze je er uit.
Met een meidenkwartet
pi_153828411
Nou ja, ook handig om te vertellen dat ik niet zo in de prinsessen en barbies/leger/action man stereotypes wil 'handelen' met ze. Gewoon sekseloze/gendervrije all-timers ofzo als het kan die dus klein zijn en in 'n schoenendoos passen. Beetje 'schoen zetten' idee.

Krijg altijd de kriegels bij die 'rolspecifieke' speelgoedshit. Meisjes krijgen keukentjes en jongens krijgen hamertafels. Zelfs het 'Early Learning Centre' doet eraan. Ik was lichtelijk teleurgesteld :P
Ja doei.
pi_153828472
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:11 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, ik wist dat er ergens zo'n topic moest zijn. Lange leve google --> "FOK! Ooms en tantes OUD". Geen idee verder of dit de goeie plek is, maar ik dacht: laat ik 't eens proberen.

Ik heb dus 'sinds kort' een neefje en een nichtje. 2.5 en 4.5 jaar oud. We wonen in het buitenland, dus we zien ze niet zo vaak. Wel komen ze kerst hier bij ons vieren dit jaar. Dus misschien dat ik tegen die tijd nog weer eens terug kom hier om om raad te vragen, want ik weet 'shit all' van kinderen en wat je voor ze kunt kopen.

Nu heb ik het attente idee opgevat (voelt aan voorhoofd) om ze binnenkort uit 't niets een klein pakketje te sturen, een schoenendoos elk, met daarin wat kleine leuke dingetjes. Ze gaan namelijk binnenkort verhuizen, en krijgen voor 't eerst allebei hun eigen kamer, en we kunnen ook al niet op de housewarming komen.

Dus een leuk naambordje voor op de deur gaat er sowieso in de schoenendoos. Een kleurboek en wat stiften potloden is ook niet zo moeilijk te bedenken, maar nu ben ik dus op zoek naar wat lichte kleine dingen die in een schoenendoos passen samen met wat andere kleinigheidjes om te versturen. Ze zijn iig niet echt into de hele Frozen/commerciele business voor zover ik weet, dus ik ben gewoon op zoek naar leuke dingetjes 'die wij vroeger ook gewoon leuk vonden', ofzo.

Help!
stuiterballen en ander buitenspeelgoed zoals waterballonnen, misschien? weegt niet zo veel, en zorgt altijd wel voor 'n hoop lol.
pi_153828497
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:49 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

stuiterballen en ander buitenspeelgoed zoals waterballonnen, misschien? weegt niet zo veel, en zorgt altijd wel voor 'n hoop lol.
Ja! Dat soort dingen! :D Zo simpel, gewoon lekker generiek, en ze hebben straks ook een mooie grote tuin. Die waterballonnen! Tof! :D
Ja doei.
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:51:17 #31
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_153828509
Misschien niet helemaal verantwoord, maar aangezien je daar toch niet wekelijks over de vloer komt: buitenlandse goodies!
Mijn kinderen waren helemaal blij met hun snoepjes uit Denemarken, zoutjes uit Israel, chocola uit de VS...

Typisch Brits speelgoed is ook leuk. Een speelgoedauto met het stuur aan de rechterkant, een dubbeldekker bus,...
.... met gevoel voor drama....
pi_153828549
Ballonnen, bellenblaas, stoepkrijt, emmertje/schepje voor in zandbak, stickers en gekleurde blaadjes etc om te knutselen :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 25 juni 2015 @ 12:56:30 #33
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_153828612
Ik vind je ideeën tot nu toe wel leuk! En idd een leuk boek waar mee ze Engels kunnen leren.
Verf en knutselspul is ook altijd leuk. En misschien iets typisch Engels in de doos stoppen.

Oh en ik kan hier natuurlijk ook weer aansluiten. Trotse peettante van M.aud O+ Zoals de meeste wel weten die in oud meelezen ;) Het kleine ding is nu 1.5 jaar en stapt lekker rond. Mijn man is trotse Peetoom van haar. Ze komt af en toe wel eens een paar nachtjes alleen slapen. Ik kan niet wachten tot ze wat ouder is en wat meer met haar kunnen ondernemen.
Be happy with the little things in life
pi_153828621
Opblaasbare dingen, bijvoorbeeld zo'n speelbeest voor in een zwembad?
Waterpistool
Stickers
Cd/dvd
Kleurboek
Knutselspulletjes
Melamine bordje/besteksetje
Pyjama?

Kijk bv eens hier voor brievenbuscadeautjes, misschien zie je daar nog leuke dingen tussen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Mineola op 25-06-2015 13:02:59 ]
pi_153828781
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2015 12:53 schreef tombolafan het volgende:
Ballonnen, bellenblaas, stoepkrijt, emmertje/schepje voor in zandbak, stickers en gekleurde blaadjes etc om te knutselen :Y
Dit soort dingen doen het altijd wel goed.
mijn neefje en nichtje (nu 11 en 12) waren altijd blij als ze weer eens bellenblaas of knutselspulletjes kregen van me.

Ik ben een über trotse tante van drie (bijna vier). Neefje van 12, nichtjes van bijna 11 en 2,5. En dan komt er over een week of 8 nog een nichtje bij.
Zelf hebben man en ik geen kinderen, maar wat genieten we van deze draken.
Just Breathe
pi_153828811
Bedankt allen! Ik ga eens ebay-en/winkelen binnenkort. Werkt beter met een lijstje/idee, want ik ben zeer slecht in winkelen (behalve dan voor boodschappen) :P
Ja doei.
pi_153830100
Leuk dat dit topic weer omhoog is! Moblo zo te lezen heb je al genoeg ideeën, wel leuk zo'n schoenendoos vullen voor ze!

Mijn neefje is al weer ruim 16 maanden. De laatste post hier in dit topic was hij 7 weken :')
Nu is het al een echte dreumes die rondloopt, je steeds meer begrijpt en steeds meer begint te praten O+
pi_153831475
ook hier weer eens een update.

T. haleia is inmiddels bijna 4.
in september naar de kleuterschool waar ze van de week al eens heeft gekeken en ze zei dat ze het leuk vond.

mijn 2e nichtje M athilde is inmiddels 2 jaar en die heeft al enorme praatjes.
gaat ook leuk met haar grote zus om en uiteraard is er ook wel eens ruzie maar of het algemeen spelen ze leuk samen.
ook doet ze alles na en zegt veel na.
prachtige meid:D
wel heeft ze een moeizame babytijd meegemaakt veel huilen en ontroostbaar.
nu nog steeds moeite met slapen en soms in de nacht ineens keihard alle registers opentrekken tot frustratie van iedereen.
gillen kan ze goed :D
maar we denken dat ze gewoon nel bang i en ze kan ook niet goed tegen dingen die anders gaan dan normaal.

mijn 3 nichtje moet 16 juli geboren worden en ik ben super benieuwd wat voor kindje dat gaat zijn.
en ook hoe mn andere nichtjes erop reageren.
ze weten wel dat ze een zusje erbij krijgen en zeker de oudste beseft dat goed en die wilde liever een broertje en wij hadden dat ook wel leuk gevonden maar een meisje is ook leuk.
spannende tijden :D
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_153836304
Mijn nichtje js eergisteren 4 geworden!
Zaterdag feest!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_154418281
mn zus is gister op de uitgerekende datum bevallen.
wel pas rond half 12 s avonds.
zoals ze wilde is ze thuis bevallen maar later toch nog naar het ziekenhuis gegaan want de placenta wilde niet loskomen.

midden in de nacht ontving ik een appje dat S alomee geboren was en dat het de zwaarste bevalling was die mn zus heeft gehad.
net ben ik even een kwartiertje geweest en daarna gingen ze slapen want zowel moeders als baby waren erg moe.

M athilde zat der zusje al gelijk kusjes te geven en te knuffelen en T haleia wat minder maar vond het ook super spannend en ze heeft der zusje vast gehouden.
en ze willen allebei graag de baby trillen maar dat kan M athilde nog niet en T haleia mag dat wel onder begeleiding.
M athilde is ook meer van het verzorgende, speelt graag met poppen,iets dat der grote zus nooit deed
pi_154418559
Gefeliciteerd met je nichtje *O*
En lief hoe grote zussen op haar reageren O+
pi_154848756
Nou, het was een hele bevalling ( :') ) maar het is gelukt! Althans, we moeten ze nog opsturen, maar de schoenendoosjes zitten vol met allerhande leuke dingetjes, vonden we zelf! :D Alles is apart ingepakt, en het varieert van een naambordje voor op hun kamerdeur tot aan een Great British Kleurboek met potloden, en van een waterpistooltje tot een scheetkussen! Bedankt voor 't meedenken in elk geval!

Ze gaan morgen op de bus als 't meezit!

Ja doei.
pi_154850021
quote:
14s.gif Op zondag 2 augustus 2015 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, het was een hele bevalling ( :') ) maar het is gelukt! Althans, we moeten ze nog opsturen, maar de schoenendoosjes zitten vol met allerhande leuke dingetjes, vonden we zelf! :D Alles is apart ingepakt, en het varieert van een naambordje voor op hun kamerdeur tot aan een Great British Kleurboek met potloden, en van een waterpistooltje tot een scheetkussen! Bedankt voor 't meedenken in elk geval!

Ze gaan morgen op de bus als 't meezit!

[ afbeelding ]
Echt superleuk *O*
Ik ben benieuwd wat ze er van vinden :D

Hier vrijdagavond mijn neefje op bezoek gehad. Bijna 1.5 inmiddels al! Hij was alleen ziek, had 40 graden koorts en wilde alleen maar bij papa en mama hangen. Dus dat was wel ontzettend sneu om te zien ;( En na het eten gingen ze ook meteen maar weer naar huis daarom. Vanwege omstandigheden zien we ze niet meer elke week maar nog maar 1x in de maand/2 maanden, dus dan is het wel jammer als hij niet in zijn hum is. Maarja, niks aan te doen.
pi_154949706
Ellatjuh: gefeliciteerd met je nichtje *O*

motorbloempje: Leuke pakketjes! Daar gaan ze blij mee zijn ^O^

Wat sneu van je neefje, Sylvana. Ik hoop dat hij lekker opgeknapt is.

Nog een kleine vier weken en ik heb er een nichtje bij. *O* *O* Kan niet wachten. hahaha
Just Breathe
pi_154951300
Pakketje is al aangekomen! Gewoon in twee dagen van GB naar NL!

Foto'tjes gehad van 't uitpakken :D De bubblewrap was nog 't leukste :')

Maar, ze vonden 't leuk, dus da's mooi! :P
Ja doei.
pi_155801494
Leuk dat de pakketjes in de smaak vielen! ^O^

Ik ben weer tante geworden *O*
Met 41 weken is j.olie geboren O+
Morgen babyknuffelen!!

*blij*
Just Breathe
  zaterdag 26 november 2016 @ 13:10:33 #47
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_166909298
Zo even een mega schop

M is inmiddels bijna 3 en slaapt sinds woensdagavond weer een paar nachtjes bij ons. We zijn afgelopen zomer samen met haar ouders op vakantie geweest. Ze ontwikkelt zich echt ineens als een dolle, praat en zingt de oren van ons hoofd. Gisteren zijn M en ik naar darteldome geweest in Kerkrade. Ik moest even hier en daar wat lichte vorm van hoogte vrees overwinnen, want alleen klauteren is natuurlijk niet leuk.
We zijn nog even langs mijn schoonvader geweest. Die ging ons weer naar huis brengen, M gaat opa ook mee? Ik: ja die zet ons thuis af. Ze gaf hem toen een handje en liepen samen naar buiten, dat was echt een momentje dat mijn hart stilletjes brak, mijn lieve schoonvader een beetje opa voor M, maar nog een eigen kleinkind komt er waarschijnlijk niet :{
Gisteravond is ze bij mij op de arm in slaap gevallen, laatste keer was ze nog heel klein, dus hier heb even extra lang van genoten voor haar ik naar bed bracht.
Inmiddels schallen de kinderliedjes door de boxen en loopt ze in een pietenpakje rond te dansen en te zingen❤❤❤❤
pi_166912823
ik dan ook maar weer even een update.
jaren gaan snel en na mn nichtje dat vorig jaar geboren is is er niks mee bijgekomen.
zijn 3 super lieve vrouwtjes.

T. haleia is alweer 5 jaar en zit al in groep 2 en doet het super goed.
ze is super veel aan het leren wat leuk is om te zien.
wel een meisje dat veel aandacht wilt en heel erg met fantasie spelletjes bezig is.
dus nu met sinterklaas is het ook weer leuk voor haar.
begrijpt wel dat der opa ernstig ziek is, (prostaatkanker uitgezaaid) en is daar soms ook mee bezig.
weet dat opa dood gaat alleen niet wanneer want dat weet niemand.
wel weer mooi dat ze aan de broer van der opa heeft gevraagd of hij geen opa kon worden van haar, soort van stief opa want ze vond het niet leuk dat ze helemaal geen opa's zou hebben.
super slim bedacht.
maar ze ziet wat logisch is de ernst van de situatie niet in, hoopte laatst dat we allemaal kanker kregen.
wel gezegd dat het heel erg is als je dat hebt.

M. athilde is dus alweer 3 en super slim en bijdehand.
Veel praatjes en een vrolijk meisje en ze slaapt ook steeds beter en het zijn geen drama's meer Om der naar bed te brengen wat het eerst wel was.
Wel kan ze behoorlijk boos worden als het niet op haar manier gaat.
Misschien dat ze daarom zo aan het gillen was als ze naar bed moest omdat ze het geen goed idee vond :D
maar ze heeft enorme humor en kan leuk uit de hoek komen.
laatst was mn zus aan het balen want ze waren iets vergeten met de boodschappen en toen zei ze"geeft niks mama, dat schrijf je het toch op het lijstje"
En ze wilt later Elsa worden van frozen want dat is helemaal hip.

dan heb je nog S. alomé
die is alweer een maand of 16 en ze loopt nu eindelijk.
ze heeft door hoe het moet en vind het fijn wat rond te stappen.
Rustig meisje dat je soms niet moet "vergeten"want ze komt geen aandacht vragen.
maar eigenlijk zijn het allemaal lieve wijffies en enorme rijkdom.
  zaterdag 26 november 2016 @ 18:48:47 #49
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_166915860
Wat slim en lief van M dat ze dan de broer van opa als opa wil❤

Volgens mij is frozen echt een hit onder de 3 jarige

Wat leuk dat dat S nu stappend de wereld verder ontdekt
pi_166949133
Mooi droomvrouwtje. Ik kan als buitenstaander altijd al zo genieten van hoe jullie met M zijn O+.
Erg fijn en mooi dat sommige kindjes zo'n warm nest buiten hun ouders om hebben!

En Ik hoop nog steeds Keihard dat M ook straks een mooie band op kan gaan bouwen met een kindje van jullie!
♥ J & S
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')