Maar boven de 25 is legitimatie niet verplicht zeg je net.quote:
Die ook nog eens in iedere winkel gelden, omdat het een regel is van het CBL.quote:
Winkelvoorwaarden. Als ik jou jonger dan 25 schat dan moet ik jouw legitimatie checken.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:13 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar boven de 25 is legitimatie niet verplicht zeg je net.
Ik ga denk ik nog wel een paar discussies hebben bij mijn appiequote:Op woensdag 8 januari 2014 20:15 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Winkelvoorwaarden. Als ik jou jonger dan 25 schat dan moet ik jouw legitimatie checken.
Succes. Hou je even in gedachten dat de caissière met wie jij die discussie aangaat er ook niets aan kan doen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:17 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ga denk ik nog wel een paar discussies hebben bij mijn appie
Ik heb ze dagelijks.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:17 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik ga denk ik nog wel een paar discussies hebben bij mijn appie
Nee niet met de cassière, die kan er niets aan doen. En die hebben het al zwaar genoeg.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Succes. Hou je even in gedachten dat de caissière met wie jij die discussie aangaat er ook niets aan kan doen?
Gewoon zelfde systeem invoeren als in Nieuw Zeeland.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 08:56 schreef tong80 het volgende:
AMSTERDAM - Het alcoholverbod voor jongeren onder de 18 jaar is te snel ingevoerd en is onmogelijk te handhaven. Dat zegt Bernt Schneiders, burgemeester van Haarlem en voorzitter van het Genootschap van Burgemeesters bij het radioprogramma WNL Opiniemakers. Hij voorspelt dat de handhaving één groot fiasco wordt.
,,De hele handhaving wordt houtje-touwtje, daar moeten we eerlijk over zijn. Het wordt niet effectief”, zegt Schneiders. Met name de capaciteit schiet volgens hem tekort bij gemeenten. ,,De meeste gemeenten hebben helemaal geen handhavingscapaciteit hiervoor.”
Volgens Schneiders heeft de regering de nieuwe wet niet goed overdacht. ,,Als je een wet invoert moet die wel gehandhaafd kunnen worden en daar is hier onvoldoende bij stil gestaan.”
Sinds 1 januari is de leeftijdsgrens voor het kopen en consumeren van drank verhoogd van 16 naar 18 jaar. Veel ouders zullen hun kinderen echter geen strobreed in de weg leggen als ze willen drinken, zo bleek eerder al uit onderzoek.
http://www.telegraaf.nl/b(...)cohol_fiasco___.html
Je zou het niet verwachten.
aap uit de mouwquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:11 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ok...maar als ik bij jou binnen in de winkel kom, weet ik zeker dat je mij gaat vragen om legitimatie omdat je vermoedt dat ik < 25 ben. Dat ben ik niet, dus als ik zeg, ik ben boven de 25 en mijn legitimatie niet toon. Verkoop je mij dan geen alcohol?
Moet niet.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:15 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Winkelvoorwaarden. Als ik jou jonger dan 25 schat dan moet ik jouw legitimatie checken.
Edit: dit is dus echt subjectief en voor mij (/de verkopers) superlastig om goed in te schatten. (Zoals eerder gezegd staat m'n record op 36.) Helaas moet ik me daar aan houden.
Wel van je werkgever. En dat weet je best.quote:
Je hoeft het inderdaad niet te laten zien. Maar dan mag ik jou niet verkopen.quote:
Nou ik koop sowieso voorlopig geen alcohol meer bij de supermarkt...ik loop wel naar de lokale slijter, heb ik dat gedoe niet meer.quote:
Want daar zijn de regels anders?quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:25 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nou ik koop sowieso voorlopig geen alcohol meer bij de supermarkt...ik loop wel naar de lokale slijter, heb ik dat gedoe niet meer.
Behalve misschien als ik de vreselijke bedrijfsleider van mijn appie kan treiteren, want dat is echt een nazi, kan zijn personeel ook eens lachen
Nee maar die weet dat ik 34 ben.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:26 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Want daar zijn de regels anders?
Fair enough.quote:
Maar als ik achter de kassa zou zitten zou ik nu echt knettergek worden.quote:
Dat kan mij niets schelen, dan beroep je je daar maar op, als meneer denkt de wet te volgen mag ik best even laten zien dat hij dat niet doet, maar op eigen houtje zijn eigen regels maaktquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel van je werkgever. En dat weet je best.
Mag wel, er staat niet ter discussie of ik 18 benquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:24 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Je hoeft het inderdaad niet te laten zien. Maar dan mag ik jou niet verkopen.
Nee. Uit ervaring weet ik te zeggen dat je daar compleet de mist mee kan in gaan. Juist daarom ligt die grens zo hoog. Hierdoor willen ze alle twijfelgevallen er uit filteren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:29 schreef hobmosbel het volgende:
Eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk raar dat je dus onder de 18 geen drank mag kopen en dat die legitimatieplicht tot 25 jaar gaat. Sorry hoor, maar je ziet toch godsamme het verschil wel?
die hanteert blijkbaar wel de wetquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:26 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Want daar zijn de regels anders?
dat maakt helemaal niet uit, de wet voorziet daarinquote:Op woensdag 8 januari 2014 20:30 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nee. Uit ervaring weet ik te zeggen dat je daar compleet de mist mee kan in gaan. Juist daarom ligt die grens zo hoog. Hierdoor willen ze alle twijfelgevallen er uit filteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |