Sticker op de deur. Waarmee je accoord bent als je binnenloopt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:41 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee dat MOET niet
opnieuw, welk art zegt dat jij dat moet doen? je moet het doen indien gereden twijfel, maar jij hebt helemaal geen slijterij dus who cares
Bewijslast ligt bij de verkoper.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dank je, de tekst is inderdaad iets anders dan ik mij herinnerde, maar het blijft natuurlijk wel een tikje grijs (hoe zit dat met dat bewijs?) en om deze onduidelijkheid weg te nemen heeft het CBL (het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel) als regel ingesteld dat alcoholverkoop niet is toegestaan als niet iedereen 18 is. De caissière in kwestie, en ook de bedrijfsleider, doen niets anders dan zich aan deze regel houden.
Op basis van de door jou geciteerde tekst zou het inderdaad niet mogelijk moeten zijn om een boete te krijgen voor de verkoop van alcohol aan een ouder met kind. Ik weet echter van zeer dichtbij dat dit (zij het een jaar of vier geleden) toch wel degelijk gebeurd is.
OH diezelfde sticker die zegt dat nikkers niet toe zijn gestaan?quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:42 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Sticker op de deur. Waarmee je accoord bent als je binnenloopt.
Ik negeer jouw sticker gewoon, klaag maar bij wie de sticker ophingquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:44 schreef LostFormat het volgende:
En daar mag je het mee oneens zijn. Klagen kan bij hoofdkantoor.
Ik snap even niet precies wat je hier bedoelt. Welke actie precies zou discriminatie moeten zijn?quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bewijslast ligt bij de verkoper.
Nee, dat zegt deze regel niet, en daar heeft het zelfs niets mee te maken, als men op die wanneer de wet weigert na te leven is men bezig met discriminatie (niet dat vadertje staat daar problemen mee heeft, jongeren en allochtonen mogen altijd gediscrimineerd worden) en dat is gewoon strafbaar, het niet vragen naar de id van de dochter van je klant is NIET strafbaar
Van wat, van die boete? Binnen het bedrijf waar ik werkte. Ik heb geen bron die jij kan controleren, als dat is wat je bedoelt.quote:enne bron?
Is goed, dan negeert de winkel jou. Fijne middag nog.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik negeer jouw sticker gewoon, klaag maar bij wie de sticker ophing
er drinken elk jaar minder jongeren, het is gewoon propaganda om de vrijheid tot zelfbeschikking in te perkenquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het ten eerste vaker in het nieuws komt, en het ten tweede zo is dat ze daadwerkelijk in het ziekenhuis terechtkomen. 'Vroeger' landde je op een of andere manier in een of ander bed en besloot je de volgende ochtendmiddag om nooit meer te drinken, en na een dagje uitkateren was het daarmee klaar.
Ik wachtte al maanden op dit 'nieuws' ja, het zat er aan te komen, regels sind regels, ja jaquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:21 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
totdat dat volk naar de supermarkt gaat met hun kids en het meemaken
Nee, want als ik negers niet toelaat dan is dat discriminatie. Als ik mensen weiger wat betreft leeftijd dan is dat toepassing van de drank en horeca wet.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
OH diezelfde sticker die zegt dat nikkers niet toe zijn gestaan?
Oh? Wellicht dat dat komt door bewustwoording dat alcohol slecht is voor minderjarigen, waar dus ook de nieuwe regelgeving onder valt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:47 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
er drinken elk jaar minder jongeren, het is gewoon propaganda om de vrijheid tot zelfbeschikking in te perken
sinds 2004 jaquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:52 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Oh? Wellicht dat dat komt door bewustwoording dat alcohol slecht is voor minderjarigen, waar dus ook de nieuwe regelgeving onder valt.
Wat maakt dat uit, jij zegt de wet te volgen, maar dan besluit je de wet te negeren en gewoon te doen waar jij zelf zin in hebt, dus mijn probleem begint met jou, als jij de wet gaat handhaven zie ik dan welquote:Op woensdag 8 januari 2014 18:50 schreef LostFormat het volgende:
Maar even zonder dollen, waar ageer je nou tegen? De wetgeving of de uitvoering daarvan?
Nee, want jij doet dit op eigen houtje, buiten de wet om, die wet die jij blijkbaar (niet vermoedelijk, hihaho) niet kendequote:Op woensdag 8 januari 2014 18:48 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nee, want als ik negers niet toelaat dan is dat discriminatie. Als ik mensen weiger wat betreft leeftijd dan is dat toepassing van de drank en horeca wet.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:52 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Oh? Wellicht dat dat komt door bewustwoording dat alcohol slecht is voor minderjarigen, waar dus ook de nieuwe regelgeving onder valt.
Als alcohol echt zo slecht voor minderjarigen was, zou het misschien wel verklaren waarom er alleen nog maar incompetente politici zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:52 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Je vergeet een fikse alcohollobby waardoor de huidige accijnsverhoging ook al naar beneden is gehaald.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Als alcohol echt zo slecht voor minderjarigen was, zou het misschien wel verklaren waarom er alleen nog maar incompetente politici zijn.
Nu even serieus die bewustwording is ook niets meer dan overheidspropaganda alleen maar om een zogenaamd fysiek heel gezonde samenleving te proberen te maken. Als er idd tegenwoordig meer comazuipende jeugd is hebben we wel een ander groot psychisch probleem gecreerd. Juist wat alcoholconsumptie is goed ter geestelijke ontspanning. Jeugd leert het beste hun grenzen in hun jeugdige jaren te kennen, in het amerikaanse 21+ uitgaansleven heb ik meer comazuip excessen gezien als ik in nl ooit gezien heb.
Ik volg je niet meer.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:14 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit, jij zegt de wet te volgen, maar dan besluit je de wet te negeren en gewoon te doen waar jij zelf zin in hebt, dus mijn probleem begint met jou, als jij de wet gaat handhaven zie ik dan wel
quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Als alcohol echt zo slecht voor minderjarigen was, zou het misschien wel verklaren waarom er alleen nog maar incompetente politici zijn.
Nu even serieus die bewustwording is ook niets meer dan overheidspropaganda alleen maar om een zogenaamd fysiek heel gezonde samenleving te proberen te maken. Als er idd tegenwoordig meer comazuipende jeugd is hebben we wel een ander groot psychisch probleem gecreerd. Juist wat alcoholconsumptie is goed ter geestelijke ontspanning. Jeugd leert het beste hun grenzen in hun jeugdige jaren te kennen, in het amerikaanse 21+ uitgaansleven heb ik meer comazuip excessen gezien als ik in nl ooit gezien heb.
De heer opstelten met zijn alcoholneus zal vast wel omgekocht zijn voor een doos jonge jenever. Die alcohollobby is zover ik weet niet zo machtig. Wij leven op dit moment in een vreemde tijd waarbij de nederlandse overheid weer totaal in het conservatisme zoals we dat in geen 100 jaar meer gezien hebben schieten. Onafhankelijk onderzoeken slaan deze incompetente bestuurders ook in de wind. Dat er hier en op andere sites zoveel vertrouwen is in dit systeem met pluche plakkers wat voor geen meter klopt verbaasd mij erg. Is het merendeel van de bevolking dan echt een stel schapen die doen wat de grote leiders zeggen wat goed voor hun is. In de oude soviet unie was er nog meer wantrouwen in hun leiders dan we hier heden ten dage zien.quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:29 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Je vergeet een fikse alcohollobby waardoor de huidige accijnsverhoging ook al naar beneden is gehaald.
Of het verbod werkt of niet is aan de politiek, niet aan de verkooppunten. Zoals ik al eerder zei vind ik de opschroeving persoonlijk goed omdat het onderscheid tussen sterke drank en zwak alcoholisch irrelevant is wat betreft schadelijkheid.
onder de 18 geen regel is een wet jaquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:35 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik volg je niet meer.
Wij hebben regels aan de hand van de wetgeving. Onder de 18 geen alcohol. Onder de 25 legitimatie verplicht. Kom je met een groep binnen dan moet iedereen zich legitimeren en 18+ zijn. Als er het vermoeden bestaat dat de alcohol voor een minderjarige is dan moet ik de verkoop weigeren.
Als jij een klant bij mij bent en je wordt daardoor geweigerd dan mag je daar mee oneens zijn maar dat verandert niks aan de situatie. Mijn werkgever vindt dit uitermate belangrijk dat hij het hiermee eens is.
Dit dusquote:Op woensdag 8 januari 2014 19:25 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Ok...maar als ik bij jou binnen in de winkel kom, weet ik zeker dat je mij gaat vragen om legitimatie omdat je vermoedt dat ik < 25 ben. Dat ben ik niet, dus als ik zeg, ik ben boven de 25 en mijn legitimatie niet toon. Verkoop je mij dan geen alcohol?quote:Op woensdag 8 januari 2014 19:35 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik volg je niet meer.
Wij hebben regels aan de hand van de wetgeving. Onder de 18 geen alcohol. Onder de 25 legitimatie verplicht. Kom je met een groep binnen dan moet iedereen zich legitimeren en 18+ zijn. Als er het vermoeden bestaat dat de alcohol voor een minderjarige is dan moet ik de verkoop weigeren.
Als jij een klant bij mij bent en je wordt daardoor geweigerd dan mag je daar mee oneens zijn maar dat verandert niks aan de situatie. Mijn werkgever vindt dit uitermate belangrijk dat hij het hiermee eens is.
Ja.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:11 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ok...maar als ik bij jou binnen in de winkel kom, weet ik zeker dat je mij gaat vragen om legitimatie omdat je vermoedt dat ik < 25 ben. Dat ben ik niet, dus als ik zeg, ik ben boven de 25 en mijn legitimatie niet toon. Verkoop je mij dan geen alcohol?
Winkelvoorwaarden/huisregels.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
onder de 18 geen regel is een wet ja
onder de 25 id is geen wet
met een groep 18 zijn is ook geen wet
vermoeden minderjarig is ook geen wet
dus welke wetgeving heb jij het over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |