abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:32:12 #76
111528 Viajero
Who dares wins
pi_135068831
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik verdiende vorig jaar rond de 3 miljoen met intermenselijk contact, Viajero. :*

Zat veel alcohol bij, trouwens.
hehehe

^O^
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:39:05 #77
3542 Gia
User under construction
pi_135069152
Dat het in kroegen en thuis niet te handhaven is, soit. Maar dat was ook al zo toen de leeftijdsgrens nog 16 was.

Als winkels het in elk geval maar handhaven, dan is er al veel gewonnen.

Hier in de wijk zie ik vaak jonge kinderen hun zakgeld bij elkaar leggen om zoveel mogelijk 'energy' te kopen, 29 cent per blikje.
Op het moment dat die kids 16 worden, was dat veranderd in halve liters bier, 59 cent per halve liter, als die leeftijd op 16 zou zijn gebleven, met alle gevolgen van dien.
Gezellig met een groep jongeren in een plantsoen of onder een brug je een stuk in de kraag zuipen. En is er één van de groep 18, dan ook een flesje apfelcorn erbij.

Ik denk dat jongeren op hun 18-de, dat gedrag niet gaan vertonen. Als het jonger begint, gaat het echter wel door na de 18.
Een kind dat er gevoelig voor is, klein, tenger, bijvoorbeeld, kan zwaar in de problemen komen.
pi_135069233
Dat soort gedrag kan je voorkomen door als vader met je zoon van 11 bier te gaan zuipen.
pi_135069237
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:39 schreef Gia het volgende:
Een kind dat er gevoelig voor is, klein, tenger, bijvoorbeeld, kan zwaar in de problemen komen.
En dus is het de verantwoordelijkheid van de ouders om daarop te letten en in te spelen.

Denk jij dat tengere, kleine 16-jarigen in andere landen geen trek hebben in een biertje? Daar zie je echter geen comazuipers, hoe komt dat, Gia?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135069282
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:40 schreef arjan1112 het volgende:
Dat soort gedrag kan je voorkomen door als vader met je zoon van 11 bier te gaan zuipen.
Je zoontje Kent volstoppen met Javaanse Jongens vind jij wel een goede opvoeding, arjan?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135069344
Ho in Engeland komt dat ook veel voor, coma zuipen
pi_135069425
Nou ik denk dat als er thuis niet panisch word gedaan over drank, dat jongeren dan niet snel ergens in een park met hun vriendjes gaan zitten zuipen, als je thuis mag drinken enz
pi_135069446
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:43 schreef arjan1112 het volgende:
Ho in Engeland komt dat ook veel voor, coma zuipen
Ja, precies. En in Thailand niet, in Guatemala niet en in Italie niet. Waarom, denk je?

pi_135069479
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:44 schreef arjan1112 het volgende:
Nou ik denk dat als er thuis niet panisch word gedaan over drank, dat jongeren dan niet snel ergens in een park met hun vriendjes gaan zitten zuipen, als je thuis mag drinken enz
Met een rustige opbouw en het aanleren van grenzen, inderdaad.

Met een afwezig, meer Twitterend dan opvoedend, ouderpaar niet.

pi_135069496
In Thailand omdat drank daar een luxe is die de meeste mensen niet kunnen betalen?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:03:00 #86
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135070212
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:22 schreef LadyOracle het volgende:

Verder vind ik mensen die daar boos om worden gewoon zeuren. Je hebt je ID altijd bij je, laten zien kost 30 seconden. En vat het gewoon op als een compliment dat je er nog jomg uit ziet.
Gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf bepalen.
Ik vind het wel degelijk zeer irritant en onnodig. Ik moet me weer aanpassen. Er zijn genoeg momenten te bedenken dat ik ff mijn id niet bij de hand heb en gelijk ontstaan er weer problemen. Dat vind ik gezeur, je moet de zaken niet omdraaien.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:59:08 #87
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_135072750
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het verbieden van alcohol is een gevaar. Kijk naar de historie van de VS in de jaren 20. En de meeste mensen gaan er goed mee om.
Maar dit gegeven moeten we als bagage gebruiken bij het verder ontwikkelen van beleid hieromtrent. Ik denk dat je moet inzetten op het veranderen van denkwijzen van mensen en andere entiteiten. Met gerichte campagnes zul je moeten bereiken dat men überhaupt helemaal geen alcohol meer wil, legaal of illegaal. :{

Random acteur: George Costanza

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:06:39 #88
3542 Gia
User under construction
pi_135073026
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:
En dus is het de verantwoordelijkheid van de ouders om daarop te letten en in te spelen.

Denk jij dat tengere, kleine 16-jarigen in andere landen geen trek hebben in een biertje? Daar zie je echter geen comazuipers, hoe komt dat, Gia?
Omdat het daar niet zo makkelijk is om aan drank te komen?
Misschien andere cultuur, meer toezicht door mensen op straat, vanwege klimaat?
Weet ik veel en wat boeit dat?

Kinderen van 16 zoeken elkaar op na schooltijd, in vakanties, en ja, ze konden bier kopen, voor weinig geld.
Natuurlijk zijn ouders verantwoordelijk, maar je kunt ze niet 24/7 in de gaten houden, of dagelijks bij thuiskomst onderwerpen aan een alcoholtest, of geen zakgeld geven.
Kortom, de situatie was voorheen: 16 jaar, jaaaaa, zuipen.
En dat wordt nu sowieso lastiger.
Er zullen er heus wel zijn die dit nog op hun 18de gaan doen, maar over het algemeen zijn ze dan toch wel volwassener.

Verder is het ook makkelijke voor ouders om het 'gaan drinken', uit te stellen tot de 18.

In onze familie hebben we jongeren van 12 tot 21 en dit soort zaken al zien gebeuren. De ene kan er goed mee om gaan, de ander raakt afhankelijk. (Thuis alleen in het weekend een paar biertjes, en dan doordeweek de straat op met een smoes)
Je kunt daar niets tegen doen. De invloed van vrienden, verenigingen e.d. speelt een grote rol.
Zeker bij verenigingen met volwassenen lijkt het soms dat die het grappig vonden om een 16-jarige dronken te voeren, soort van 'inwijding' in de volwassen wereld, maar gewoon heel slecht.

Mijn kinderen zijn al volwassen, maar voor de jeugd ben ik blij met deze leeftijdsverhoging.
pi_135073074
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat het daar niet zo makkelijk is om aan drank te komen?
_O- _O- _O-

quote:
Misschien andere cultuur, meer toezicht door mensen op straat, vanwege klimaat?
Niet 'vanwege klimaat'. Klimaat is geen reden.

quote:
Weet ik veel en wat boeit dat?
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:06 schreef Gia het volgende:
Je kunt daar niets tegen doen.
I rest my case. :')

zaterdag 4 januari 2014 @ 18:16:14 #90
3542 Gia
User under construction
pi_135073461
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:46 schreef El_Matador het volgende:

Met een rustige opbouw en het aanleren van grenzen, inderdaad.

Met een afwezig, meer Twitterend dan opvoedend, ouderpaar niet.
Helemaal waar. En nu is dat ook mogelijk.
Ouders kunnen nu hun jongeren beter voorbereiden op de omgang met drank.
Thuis, tijdens een feestje, op vakantie, dat soort zaken.

Er is niet meer, of in elk geval minder, die druk om stoer te doen en veel te zuipen, buitenshuis, omdat het simpelweg moeilijker is.

Er waren ouders die het prima vonden als de 16-jarigen vrienden-club daar kwamen indrinken, zodat ze minder geld kwijt zijn met stappen. Dat mag dus niet meer.

Het 'los gaan' op je 16de verjaardag is afgelopen.

Dat er ouders zijn die hun kinderen toch laten drinken, houd je altijd. Dat was voorheen ook al zo.

In mijn tijd kon je op je 13de gewoon een biertje bestellen in de kroeg.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:17:08 #91
3542 Gia
User under construction
pi_135073498
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:07 schreef El_Matador het volgende:

I rest my case. :')
Oh, enlighten me, hoe hou je dat tegen?
pi_135073536
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:16 schreef Gia het volgende:
In mijn tijd kon je op je 13de gewoon een biertje bestellen in de kroeg.
En nu lig je laveloos in de goot te pleiten voor regels die dat onmogelijk maken, zelfs voor 17-jarigen die hun grenzen kennen?

pi_135073565
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh, enlighten me, hoe hou je dat tegen?
OUD is verderop. :*

Trouwste user 2022 zaterdag 4 januari 2014 @ 18:23:29 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_135073818
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

OUD is verderop. :*
Idd, daar zitten de alcoholisten.

Leer mij de ouders kennen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_135073927
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Idd, daar zitten de alcoholisten.

Leer mij de ouders kennen.

:P
Van die MILFs die na een avondje met "de meiden" nog in de auto stappen na 4 wijntjes (het is rosé meid, dat verdampt sneller) en Job en Maartje op de achterbank?

pi_135074019
http://www.volkskrant.nl/(...)xtase-te-raken.dhtml

Jongeren van 16 gaan nu massaal overstappen op drugs aldus de volkskrant,
pi_135074072
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:28 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)xtase-te-raken.dhtml

Jongeren van 16 gaan nu massaal overstappen op drugs aldus de volkskrant,
Dat wilde ik ook posten. :D

Tuurlijk; 5 euro voor een pilletje heb je 4 uur plezier van. Water drink je uit de kraan en gaan. Wat denken die ambtenaren eigenlijk? Drugs verbieden voor 16-18-jarigen? _O-

zaterdag 4 januari 2014 @ 18:33:29 #98
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_135074223
Dit is zóóó makkelijk op te lossen. En we wel met de volgende maatregelen, en exact in onderstaande volgorde, als je succes wilt:

- Verbied Alcohol
- Verbied drugs
- Straf de gebruiker hard
- Straf de verkoper hard, liefst in de portemonnee

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:33:40 #99
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_135074233
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:29 schreef El_Matador het volgende:
Drugs verbieden voor 16-18-jarigen?
Nee, water.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_135074283
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 10:59 schreef arjan1112 het volgende:
Dat had je vroeger met sigaretten ook, op je 7de een pakje sigaretten voor je moeder gaan halen.
Dat waren mooie tijden.
Inderdaad, lang geleden. ;)

Nu moeten de moeders het kopen om het vervolgens buiten aan kind te overhandigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')