Bron?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:19 schreef Life2.0 het volgende:
je moet minimaal de leeftijd hebben om het te gebruik om het te verkopen
Nou die kassameisjes zijn echt geen 18 hoor in de supermarkt.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Je moet 16 zijn om met een kassa te mogen werken. Dit geldt ook voor een slijterij, maar daar moet wel een leidinggevende aanwezig zijn die 21 is.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:20 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nou die kassameisjes zijn echt geen 18 hoor in de supermarkt.
Waar haal jij dat van dan?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Oh dat van een slijterij wist ik niet, ik had echt verwacht dat je 18 moest zijn om daar te staan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:21 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet. Je moet 16 zijn om met een kassa te mogen werken. Dit geldt ook voor een slijterij, maar daar moet wel een leidinggevende aanwezig zijn die 21 is.
iemand die het niet in bezit mag hebben kan het niet verkopen, die mag het immers niet hebbenquote:
Bullshitquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
iemand die het niet in bezit mag hebben kan het niet verkopen, die mag het immers niet hebben
art 20 dat ik eerder poste
misschien eens waard om je daarin te verdiepen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:23 schreef LostFormat het volgende:
18 minners mogen in mijn keten geen kassa meer draaien. Ik weet niet hoe dat precies wettelijk geregeld is.
Zelf verzonnen? Da's onzin namelijk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
iemand die het niet in bezit mag hebben kan het niet verkopen, die mag het immers niet hebben
art 20 dat ik eerder poste
bron?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:25 schreef einschtein het volgende:
[..]
Zelf verzonnen? Da's onzin namelijk.
quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
stoer gelul met je fictieve slijterlij, dronkenlap
Ja, die heb ik: http://www.antwoordvoorbe(...)verstrekking-alcoholquote:
quote:Personeel horeca en detailhandel
De minimumleeftijd waarop uw personeel in de horeca mag werken, is niet veranderd. Deze blijft 16 jaar. Uw barmedewerker onder de 18 jaar mag de alcohol verkopen, maar niet drinken. Ook in de detailhandel blijft de minimumleeftijd voor de verkoper 16 jaar.
Een betere wereld begint bij jezelf.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
misschien eens waard om je daarin te verdiepen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
welke wet is dat?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:26 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, die heb ik: http://www.antwoordvoorbe(...)verstrekking-alcohol
[..]
Dus ik toon aan dat ik een bron heb, nota bene van de overheid. Dat staat je niet aan en dan ga je nog verder vragen.quote:
quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:26 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ja, die heb ik: http://www.antwoordvoorbe(...)verstrekking-alcohol
[..]
Oh nu is een wet, tochquote:Verantwoorde verkoop van alcohol en tabak: legitimatieleeftijd van 20 naar 25 jaar
Vanaf maart 2009 hanteert de supermarktbranche een verscherpte legitimatie-eis met als doel geen alcohol en tabak te verkopen aan jongeren onder de 16. Omdat de leeftijd voor de verkoop van alcohol en tabak vanaf 1 januari 2014 is verhoogd naar 18 jaar, verhoogden de supermarkten de legitimatieleeftijd naar 25 jaar.
cbl
nee een of andere vage site is geen bron, ik wil artikelen uit de drank en horecawet hebben dat is een geldige bron in een juridische discussiequote:Op woensdag 8 januari 2014 21:27 schreef einschtein het volgende:
[..]
Dus ik toon aan dat ik een bron heb, nota bene van de overheid. Dat staat je niet aan en dan ga je nog verder vragen.
Oke, ik snap het.
Wat?quote:
Dat is die precieze uitleg die jij niet wil geven?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee een of andere vage site is geen bron, ik wil artikelen uit de drank en horecawet hebben dat is een geldige bron in een juridische discussie
Die website was van de overheid, slimbo.quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee een of andere vage site is geen bron, ik wil artikelen uit de drank en horecawet hebben dat is een geldige bron in een juridische discussie
quote:3. Het is verboden in een slijtlokaliteit of horecalokaliteit, gedurende de tijd dat daarin dranken worden verstrekt, personen jonger dan 16 jaar dienst te laten doen.
Juridisch onderbouwing houdt ik me buiten, ben geen jurist ken geen termen en maar weinig wetten. Echter zoals een paar posts hierboven in 2 linkjes werdt aangegeven op de website van de rijksoverheid http://www.rijksoverheid.(...)wijs-en-wanneer.htmlquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ja? Verklaar dat eens met een juridische onderbouwing?
Verder steken ze voor mij part de klant in de hens, als er maar een juridische basis voor is, tot die er is, moet je je maar gewoon aan de wet houden zowel de alcoholwet als bw6
watquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:29 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dat is die precieze uitleg die jij niet wil geven?
onmiskenbaar, ik lees niets over verplichte controle, vage bron = wet dus ik winquote:Korting op leeftijdscanners
Verkopers van alcohol mogen geen alcohol verstrekken aan personen van wie zij niet de leeftijd hebben gecontroleerd. Deze 'leeftijdcheck' hoeft niet wanneer iemand 'onmiskenbaar' de vereiste leeftijd heeft. De boete bij overtreding is minimaal ¤ 1360. Bekijk het KHN-ledenvoordeel voor leeftijdscanners van IDReaders.nl.
zie je, is niet zo moeilijk hequote:Op woensdag 8 januari 2014 21:30 schreef einschtein het volgende:
[..]
Die website was van de overheid, slimbo.
Overigens om jouw even gerust te stellen. Drank- en Horecawet, artikel 24, punt 3.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0002458/geldigheidsdatum_08-01-2014
[..]
Wil je hiermee stellen dat de slijterijen per definitie niet eens om een id MOGEN vragen?quote:Op woensdag 8 januari 2014 21:32 schreef micsonn het volgende:
[..]
Juridisch onderbouwing houdt ik me buiten, ben geen jurist ken geen termen en maar weinig wetten. Echter zoals een paar posts hierboven in 2 linkjes werdt aangegeven op de website van de rijksoverheid http://www.rijksoverheid.(...)wijs-en-wanneer.html
in combinatie met artikel 20.d zal uiteindelijk een rechter lijkt me zich niet eens hoeven buigen over wat en hoe er wordt vastgesteld, want dat kan de supermarkt (non publieke ruimte) zelf bepalen in hun bedrijfspolicy. Aangezien het HOE van het vaststellen van de leeftijd 18 niet wordt gespecificeerd in de wet, is de supermarkt vrij om de/een manier te bepalen om vast te stellen of iemand de wettelijke minimum leeftijd heeft.
natuurlijk niet, dat heeft niets met elkaar te makenquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:34 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat een andere site, tevens eigendom van de overheid, voldoende was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |