abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:10:50 #1
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6124083
Hier maar verder?
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.

Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.

Ik luister nu naar het geweldige Evelyne van Bert de Coninck. Ik weet verder niets van deze Vlaamse zanger en ken ook geen andere nummers van hem. De Kast heeft er ook een versie van, maar die háált het niet bij deze. Doe het, zegt ze, en ze lacht haar tanden bloot...

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 05-10-2002 19:16]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Admin zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:15:20 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_6124157
Ik luister op dit moment naar
"Morphine child" van Savatage,
mooi lekker lang nummer.
Ik vind de rustige zang erg mooi in dit nummer.
Het nummer komt trouwens van de CD Poets and Madmen.
Alhoewel Savatage onder metal valt, is dit nummer niet ontoegankelijk voor mensen die niet van dat genre houden.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_6124175
Avril Lavigne - Complicated

17jarig rocksterretje met een lekker koppie

zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:17:17 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_6124195
Ik luister naar Planet Telex (Hexidecimal mix) van Radiohead... Dat zegt al genoeg denk ik... heerlijke muziek
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:24:07 #5
1986 Jane
pi_6124290
Heddy Lester - De Mallemolen

Ooit de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival (1977). Klinkt erg, maar toch heb ik dit altijd wel een mooi liedje gevonden. De tekst is geschreven door Wim Hogenkamp, die later op mysterieuze wijze overleden is. Ik weet niet of het ooit is opgeklaard, maar ik kan me herinneren dat hij thuis werd doodgeschoten en dat men er aan twijfelde of het moord was of een knap inelkaar gezette zelfmoord. Ook staat me bij dat, toen ze hem vonden, er een plaat van Maria Callas opstond die keihard door de woning schalde...

pi_6124291
Ramses Shaffy - Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder

Prachtig! De ingetogen stem in de coupletten en in het refrein barst het los. Bij wijze van dan. Mooie vent ook.

zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:24:54 #7
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_6124305
Smashing Pumpkins, Tonight Tonight...

Toch triest dat ze er mee zijn gestopt.

pi_6124318
Sasha Riker - Spontaneity

Komt van een online-webstream Wat volgens mij weer via D-devil gaat (volgens de link) , het is allemaal trance enz. Luister maar...

[url=http://www.nederland-digitaal.nl/home/dik123/babes.htm]alle FOK!-error babes[/url]
pi_6124327
metallica - metal militia
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:28:16 #10
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_6124357
Ik luister nu naar een paar liedjes van de nieuwe cd van Low getiteld 'trust'. Is voor de eerste keer dat ik iets van het genre slowcore luister, en waarschijnlijk ook de laatste.
De muziek kruipt maar voort, zit geen enkele gang en of pit in. Ik vind het maar saaie muziek.
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:45:38 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6124603
Anne Clark - Sleeper in metropolis. Klinkt alsof de wereld platgebombardeerd is en er nog 1 vrouw over is om erover te zingen en ik voel me kut en daarom luister ik het.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6124616
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:26 schreef Fixxxer het volgende:
metallica - metal militia
En ook weer bij dit topic geldt het gequote stukje uit de eerste post en zullen na deze post, posts zoals de jouwe zonder pardon verwijderd worden.
pi_6124727
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:45 schreef SEMTEX het volgende:
Anne Clark - Sleeper in metropolis. Klinkt alsof de wereld platgebombardeerd is en er nog 1 vrouw over is om erover te zingen en ik voel me kut en daarom luister ik het.
En omdat ik me ook kut voel zet ik Our Darkness van Mevr. Clark maar op. Poetische electro of zoiets...

btw:Goed alternatief, dit "Wat luister je nu-nieuwe stijl"

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:56:13 #14
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_6124771
De cd van Lord of the Dance. Over het algemeen is dit niet echt mijn muzieksmaak (redelijk traditionele muziek met vrij veel Ierse invloeden). Maar aangezien ik 2 keer naar de voorstelling ben geweest is het altijd wel leuk om de muziek van de voorstelling nog eens te luisteren.
pi_6124810
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:46 schreef Seborik het volgende:

[..]

En ook weer bij dit topic geldt het gequote stukje uit de eerste post en zullen na deze post, posts zoals de jouwe zonder pardon verwijderd worden.

alrighty mate, sorry had het eerlijk gezegd niet gelezen
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:58:50 #16
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6124813
En nu wil ik mezelf zielig voelen en dus luister ik naar het akoestische gitaar + violen van Aimee Mann's Ghost World. Ze troost me.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6124969
Peter Hammill - Over (cd)
Een hele cd over het beeindigen van een relatie. En de stem van Hammill boort het recht je ziel in. Waarschijnlijk heb ik gewoon zin om mezelf te pijnigen...
pi_6125256
AC/DC - Thunderstruck

Lekker AC/DC nummer.Goed gitaarwerk zoals we van Angus gewend zijn. En die stem he.

Blackball, the new disease!
pi_6125426
Rush - Moving Pictures (cd)

De aartsvaders van de hedendaagse progmetalmannetjesputters.

zaterdag 5 oktober 2002 @ 20:53:19 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6125433
Kate Bush - Wuthering Heights

herinner me dat n therapiegenote het n mooi nummer vond en t luisterde als troost. Dat gevoel heb ik nu ook. De hoge stem van Kate Bush en dat sprookjesachtige wat het nummer kenmerkt maken me rustig.

pi_6125452
Anouk - Love

Akoestisch nummer van Anouk, behoorlijk melodramatisch ook. Uitspraken als 'Not afraid to die no more' en 'All I needed was some loving' doen het goed in een zelfmedelijdenbui.

ik ben het mannetje in de chinese kamer
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 20:56:41 #22
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_6125461
Cock Robin - 't album Cock Robin (nu "Just when you're having fun")
Vooral even helemaal doorluisteren, heb 'm net binnen op vinyl (ja jongens en meisjes... ) bestel af en toe een lading 2e hands.
Net When You're Heart Is Weak gehad, blijft een goed nummer, beter dan The Promise You Made (komt zo voorbij )

Semtex: Wuthering Heights zou ik inderdaad ook es wat vaker moeten draaien

pi_6125466
U2 - Electrical Storm

De nieuwe single van U2, heeft een beetje dezelfde sound als de nummers van All That You Can't Leave Behind. Geweldig nummer!

[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
pi_6125541
Ook Wuthering Heights van Kate Bush.

Onwaarschijnlijk mooi nummer.
Daar kunnen alle Avril Levigne's van tegenwoordig nog een behoorlijk puntje aan zuigen.

zaterdag 5 oktober 2002 @ 21:07:07 #25
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6125559
Zo goed:

Jesus he knows me, van genesis. Een aanklacht tegen de hypocrisie van TV-dominees. Geweldige clip ook.

pi_6125669
Elton John - Funeral for a friend/Love lies bleeding

Nummer gedownload omdat het gecovered is door Dream Theater. Ook het origineel staat als een huis.
Dit is wel wat anders dan Nikita .

pi_6125708
Sun Ra and his Astro-Galactic Infinity Arkestra- Enlightenment

Lekker amateuristisch opgenomen bij Sun Ra thuis ergens begin jaren 70.
Zijn Hohner Clavinet klinkt luid boven alles uit, tenorsaxofonist John Gilmore's gedrum zachtjes op de achtergrond, op het eind laat hij een stok vallen.
Deze versie is voorzien van zang itt tot het instrumentale origineel van Sun Ra uit 1958.
Space-gospel.

Keeping an eye on the world going by my window.
pi_6125713
Mylene Farmer - Désenchantée (Live à Bercy)

Franstalige zangeres, die met dit nummer ook een hitje heeft gehad in ons land.Het nummer is afgelopen zomer gecoverd door de Belgische Kate Ryan, van die versie ben ik niet zo te spreken.
Farmer heeft ook Alizee ondekt, bekend van het nummer Moi Lolita.

pi_6125802
Death - Lack of comprehension

Hogeschool death-metal, van wat mij betreft hun beste CD Human met ook de beste line-up.

pi_6125844
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 13:26 schreef Zworld het volgende:
OMD greatest hits.

Toch 1 van mooiste synthi bands van de jaren tachtig, met ook een echte bas erbij.

Vandaag gekocht
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 21:36:28 #31
20720 brother52
Dus..........
pi_6125903
Iniquity - Bloodletting

Bekend van: http://www.dr.dk/skum/cigarfar/growlkaraoke.shtm#gk

Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 oktober 2002 @ 21:39:49 #32
862 Arcee
Look closer
pi_6125950
Caetano Veloso - La Cucurrucucu Paloma

Mooie scène uit de film Hable Con Ella en een prachtig nummer.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_6125960
ff opwarmen voor het uitgaan:
Soundgarden - Jesus Christ Pose

hard, opzwepend en speenvarkentje Cornell maakt het geheel mooi af.

zaterdag 5 oktober 2002 @ 21:42:21 #34
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6125978
Deftones - My Own Summer Shove It

Nummer van The Matrix soundtrack. Vergelijkbaar met Korn. Harde gitaren en wat geschreeuw.

pi_6125997
Shellac - At Action Park

Het alternatieve hobbybandje van producer Steve Albini en niet bepaald easy listening. Voor geluidsfreaks die willen weten hoe een perfecte ritmesectie hoort te klinken is dit verplicht luistervoer. Dit is tevens m'n favoriete karaoke cd.

“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_6126024
Linkin Park - Pts.Of.Athrty

Tsja... Wat mij betreft een van de weinige hoogtepunten op de remix-cd van LP. Deze uitvoering kost mij echter wel bijna m'n speakers als 'ie weer langskomt...

The prettiest people do the ugliest things
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 21:45:42 #37
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6126025
Kirsten - Incompatible

Erg mooi melodieus nummer. Ze heeft een hele mooie stem vind ik. De rest van het album is ook erg mooi...

zaterdag 5 oktober 2002 @ 21:48:11 #38
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6126063
Daft Punk - Aerodynamic (Slum Village Mix)

Erg gave remix. Deze heb ik via de Daft Club kunnen downloaden. Een erg gave feature van Daft Punk's Discovery album vind ik dat. Er zat daar een Daft Card in met een uniek nummer en daarmee kun je dus remixen en zelfs een hele live set downloaden. Dit vind ik de beste remix die ik daarmee heb kunnen downloaden. Het is Aerodynamic gemixt met een rap eroverheen. Erg stoer gedaan

pi_6126137
Sheila Divine - Hum

Geweldig nummer van de debuut cd. Rest van de cd viel wat tegen. Dit spuit uit de speakers.

pi_6126155
Oasis - Champagne Supernova

Live uitvoering, opgenomen in Manchester als ik mij niet vergis. Erg goed geluid, het publiek zingt lekker mee en Liam is goed bij stem

The prettiest people do the ugliest things
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 22:13:42 #41
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_6126445
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 21:19 schreef schatje het volgende:
Mylene Farmer - Désenchantée (Live à Bercy)
Ook vandaag op 7" single ('91) binnen gekregen
Moet 'm nog ff afluisteren (had de mp3 al wel, nu dus legaal )
Live versie staat helaas niet op de single, es kijken wat de B-kant is: Désenchantée Chaos Mix...
quote:
Franstalige zangeres, die met dit nummer ook een hitje heeft gehad in ons land.Het nummer is afgelopen zomer gecoverd door de Belgische Kate Ryan, van die versie ben ik niet zo te spreken.
Farmer heeft ook Alizee ondekt, bekend van het nummer Moi Lolita.
Niet alleen ontdekt, maar ook alle teksten van 't album Gourmandises geschreven (en de muziek door haar muzikale maatje Laurent Boutonnat). Misschien dat daarom dat album van Alizée goed is (dit in tegenstelling tot dat van Kate Ryan... wat een saai album is dat).

ma goed, * LEiPiE is nog bezig met luisteren van After Here Through Midland, 2e album van Cock Robin
(nog te gaan: Jean-Michel Jarre - Oxygene, de originele LP uit '76! en nog wat singletjes: Alison Moyet - That Ole Devil Called Love, Hot Butter - Popcorn (de echte uit '72) en Loïs Lane - Fortune Fairytales en dus Mylène Farmer)
Yups, * LEiPiE is weer tevreden met z'n nieuwe oude vinyl
zal ff in m'n sig een link zetten naar m'n vinylverzameling, is nu redelijk tenslotte

pi_6126518
The Beatles - While my guitar gently weeps

Beatles zijn goed. George Harrison is dood. Ik ben mildjes melancholiek. Genoeg redenen om dit nummer te luisteren.

Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 22:46:32 #43
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_6126946
mmmz, ok die Chaos Mix van Désenchantée waar ik 't net over had is dus driemaal niks
* LEiPiE luistert nu dus Alison Moyet - That Ole Devil Called Love
Lekker loom jazz/blues nummer in een pop jasje over verliefd worden als iets waar je niet onder uit kan (I know darn well that he'll convince me that it's right again, de liefde als duiveltje (niet dat ik er ook maar iets van af weet, maar goed ) en dan te bedenken dat Alison vroeger zangeres was van Yazoo (Don't Go, Only You, Situation)
pi_6127291
Frank Boeijen Groep - Doe iets

Iets minder grote hit van ze, maar wel een zeer lekker nummer. Uit de hoogtijdagen van de Nederpop.
Oftewel: daar kunnen de Blof's van tegenwoordig nog een puntje aan zuigen.

zaterdag 5 oktober 2002 @ 23:39:29 #45
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_6127914
zo, aan Oxygene van Jean-Michel Jarre begonnen... (ken 'm uiteraard al langer, maar vinyl klinkt toch fijner dan mp3... knetter, tik, plop )
denk dat ik es ff lekker op m'n luie stoel ga zitten, koptelefoon op en desnoods in slaap vallen

oe, al bij part 2 op dit moment

pi_6132270
Aretha Franklin - I say a little prayer

Heerlijk nummertje voor in de ochtend als je net wakker bent.

pi_6132470
Brian Wilson - Live at the Roxy Theatre (cd1)

Het geniale brein achter The Beach Boys is misschien wat seniel geworden, maar deze cd heeft een soort naieve schoonheid, prachtig!

pi_6132522
ik luister nu best wel veel nighwish
maar cradle of filth luister ik eigelijk ook wel enne Kreator, Exploited, Siebunburgen, Sepultura en nog een hele hoop, HELE hoop
Sj0erd666 :(
pi_6132735
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 10:55 schreef sj0erd666 het volgende:
ik luister nu best wel veel nighwish
maar cradle of filth luister ik eigelijk ook wel enne Kreator, Exploited, Siebunburgen, Sepultura en nog een hele hoop, HELE hoop
Draai je dat NU allemaal tegelijkertijd?
pi_6132754
The caretaker - Betazed

Fijne drum and bass plaat van relatief onbekende producer.

pi_6132764
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 21:27 schreef matthijn99 het volgende:

Hogeschool death-metal, van wat mij betreft hun beste CD Human met ook de beste line-up.

wereldnummer!
pi_6132803
St. Etienne - The sea (PFM remix)

Fantastische drum and bass remix van St. Etienne plaat. Klassieker in het 'atmoshperic drum and bass' genre. Voor zover ik weet alleen uitgekomen op het gerespecteerde Artcore 3 verzamelalbum.

zondag 6 oktober 2002 @ 11:28:36 #53
1986 Jane
pi_6132826
The Saw Doctors - I Useta Love Her

Vrolijk liedje van een Ierse band. Geen traditional, maar het klinkt wel heel Iers en het schijnt een hele grote hit geweest te zijn in het land van herkomst. Ik ken het - wederom - omdat ik het vaak live heb horen spelen in Ierse pubs, maar pas toen ik over internet kon beschikken, kwam ik erachter dat het origineel van The Saw Doctors is.
De tekst is grappig maar, zeker voor Ierse begrippen, wel een beetje ondeugend. Gaat over een jongen die heel lang verliefd is geweest op een vroom meisje waar hij maar steeds niet verder mee kwam. Nu echter, heeft hij een ander ontmoet en is hij eindelijk over haar heen.
see i met this young one thursday night, and she's inta free expression.
and her mission is to rid the world, of this sinful repression
then we had a session

Hier staat de volledige tekst, mocht je geinteresseerd zijn, en daar is ook het volgende te lezen:

quote:
...the lyrics are straight-forward (enough so to cause some strife with the Church as this tune became the best-selling single in Irish history)...
pi_6132854
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 10:49 schreef MuadDib het volgende:
Brian Wilson - Live at the Roxy Theatre (cd1)

Het geniale brein achter The Beach Boys is misschien wat seniel geworden, maar deze cd heeft een soort naieve schoonheid, prachtig!

...en verder met cd2
pi_6132897
Leila pinheiro - Chega de saudade

Fijne Bossa Bova plaat van zoetgevooisde Pinheiro. Wat is Portugees toch een mooie taal

pi_6132927
The prodigy - Hyperspeed

Lekkere oude breakbeat plaat van The Prodigy's eerste album 'Experience'.

zondag 6 oktober 2002 @ 11:49:23 #57
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_6132996
Beth Hart - L.A. song

Dit is één van de mooiste nummers die ik ken, zo gevoelig. Het gaat over iemand die ongelukkig is, en besluit om weg te vluchten uit L.A. Als ze zich ergens anders vestigt blijkt dat ze het eigenlijk helemaal niet zo slecht had in L.A. Prachtig.

pi_6133009
Gas - Oxygen

Mooi IDM nummer van het album Em:t 1197. Het Emit label waarop de plaat is uitgebracht (naast andere kwaliteitsproducers als Woob en Miasma) bestaat helaas niet meer.

pi_6133031
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 11:18 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Draai je dat NU allemaal tegelijkertijd?

Ach die jongen wil ook even laten zien dat hij stoer is
  zondag 6 oktober 2002 @ 12:26:44 #60
3498 Barb
Graduated Fool
pi_6133383
Marshall Mathers - Eminem

Mp3tje dat op een cd staat die ik een jaar geleden geschreven hebom wat ruimte te maken op mijn HD. Dit is de eerste keer dat k het luister. Ben eigenlijk niet zo Eminemliefhebber en heb zelfs geen idee hoe ik in het bezit kom van dit nummer. Maar het heeft wel wat Lekker relaxed muziekje voor de zondagochtend. Heb nog niet echt de tijd genomen om naar de tekst te luisteren, maar de melodie van het refrein doet me heel erg aan een cover denken. Iemand enig idee of dat zo is en zoja, van wie dan?

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:00:42 #61
1986 Jane
pi_6133703
George Harrison - Give Me Love (Give Me Peace On Earth)

Luister naar dit prachtige nummer en begrijp waarom George Harrison niet van Michael Jackson mag verliezen in het Zangerstoernooi. Na zijn dood heb ik dit nummer geloof ik een keer of 20 achter elkaar gedraaid...

zondag 6 oktober 2002 @ 13:03:15 #62
14790 EvilFaith
zie signature
pi_6133726
Pink - Just like a Pill

Niks bijzonders, beetje zoals de andere nummers van haar, maar ik vind ze allemaal wel lekker klinken deze dus ook, je moet ze alleen niet te vaak draaien na een tijdje gaan ze best vervelen.

sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:10:43 #63
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_6133796
Danko Jones - Lovercall

Heerlijk nummer! Ook live gezien op Lowlands 2002, blijft genieten! Rock 'n Roll to the max!

zondag 6 oktober 2002 @ 13:29:28 #64
1986 Jane
pi_6134015
Tracey Ullman - My Guy

Cover-met-geslachtswisseling van Madness' My Girl. Het orgineel is beter, maar toch is deze van Tracey best leuk.

zondag 6 oktober 2002 @ 13:44:15 #65
1986 Jane
pi_6134197
Madness - Grey Day Divine Madness (cd)

Na Tracey toch maar even de echte opgezet.
Dit is één van mijn favoriete Madness-nummers. Geen snel ska-nummer, maar wat trager en eigenlijk meer een 'gewone' popsong. Vooral het refrein blijft in je kop hangen.

daarna

Madness - Our House

Ja, mooi nummer dat al goed begint met een prachtig intro.

[edit] En daarna:

Madness - Embarressment

Misschien wel mijn faviete Madness-nummer. Vooral ook door de tekst. (Ja, ik luister toch echt naar teksten )

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 06-10-2002 13:48]

zondag 6 oktober 2002 @ 13:46:53 #66
37463 TroyK
Pornstar for hire
pi_6134245
Technoboy Live @ Qlimax 06-04-2002

Gewoon een van de beste hardstyle dj's van het moment, en
omdat het zon heerlijk feest was.

I'm not a Pornstar! I'm just working in the adult movie industrie!
  zondag 6 oktober 2002 @ 14:21:38 #67
1986 Jane
pi_6134695
The Wiz Stars - Ease On Down The Road

Imho het leukste nummer van de soundtrack van deze film. Michael Jackson klinkt aan het begin van het nummer al een beetje vreemd en eng, maar ja, hij speelde natuurlijk een vogelverschrikker zonder hersens. En als hij een paar jaar gewacht had, had hij niet zoveel schmink op hoeven smeren.

pi_6134888
The Residents - Kaw-Liga

De geheimzinnige oogballen nemen een Hank Williams klassieker, pleuren er de beat van Michael Jackson's Billy Jean onder en dan krijg je dit. Oh ja, en het gaat over een introverte indiaan.

Volgt u het nog?

zondag 6 oktober 2002 @ 14:46:26 #69
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6134983
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 14:39 schreef Mugger het volgende:
The Residents - Kaw-Liga

De geheimzinnige oogballen nemen een Hank Williams klassieker, pleuren er de beat van Michael Jackson's Billy Jean onder en dan krijg je dit. Oh ja, en het gaat over een introverte indiaan.

Volgt u het nog?

Nee, maar Ulx vast en zeker wel

Ik luister op 't moment naar: Ben Folds Five - Song For The Dumped (live)

Popmuziek zonder gitaar, maar met een piano waar flink op geramt wordt. Leuk nummer voor als je je wilt afzetten tegenover je ex (ik heb er dan wel geen, maar evengoed lbijft het een leuk nummer).

pi_6135059
Kraftwerk - The hall of mirrors

Briljante electropop uit '77. Meer kan ik er niet over zeggen .

pi_6135160
Radio Vago - Mail Order Bride

Retro new wave punk uit Los Angeles. Vijf dames die ogen als millitante lesbo's op oorlogspad. Drums die klinken als natte verhuisdozen, vals gezongen en een en ander wordt opgeleukt met een charmant jengelorgel.

Kortom, helemaal okay!

zondag 6 oktober 2002 @ 15:08:43 #72
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6135299
Nog maar een keertje dan:
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.

Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.

Mocht iemand posts missen, dan zijn die dus verdwenen onder de "Delete post"-knop.
  zondag 6 oktober 2002 @ 15:17:43 #73
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6135372
quote:
Oke, gka em zoeken.

Woei, kazaa sharing 500 miljoen files. type in Death. Search finished without any results. Dat is nou kazaa.

pi_6135472
The Smiths - Big mouth strikes again

Van hun 'greatest hits'-CD, is dit wel 1 van mijn favo's. Lekker gitaarluisterliedje. .

pi_6135594
Tina Turner - Acid Queen

Tina Turner in de Rockmusical Tommy van The Who in de rol van Acid Queen / Gipsy, 1 van de vele personages die menen Tommy uit zijn eigen wereldje te kunnen halen.

Life is like a stanleyknife: cut, cut, cut!
pi_6135663
Hooverphonic - Human Interest

fantastisch nummer van het nieuwe album van hooverphonic(Jackie Cane).

pi_6135686
The Stooges - I wanna be your dog

Deze band heeft Iggy Pop voortgebracht. Lekker 'vuil' klinkend nummer. Werd als gouwe ouwe vaak gedraaid in de tent waar ik uit ging toen ik studeerde. Danst ook heel prima, kan ik zeggen.

Life is like a stanleyknife: cut, cut, cut!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2002 @ 15:53:54 #78
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6135771
Symphony X - The Odyssey

24 minuten progressive metal van hoge kwaliteit.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 6 oktober 2002 @ 16:05:34 #79
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6135935
Vanity 6 - Nasty girl (wicked mix)
Protegee van Prince, zong in de jaren 80 enorm hijgerige nummers die voornl. over sex gingen . had ook nog haar uiterlijk mee. Speelde in diverse films en dit nummer staat oa op de Soundtrack van Beverly Hills Cop (het is het nummer wat in de stripclub gedraaid wordt). Deze mix loopt net ff lekkerder dan het origineel, vind ik zelf.
pi_6135975
World today van Filter

de nieuwe cd van Filter is geen grote stap voorwaards. Hoef ook niet want het is industrial. Sowieso al de muziek van de toekomst!
Geouwehoer natuurlijk.. maar goed... dit nummer wijkt wel ver af van wat ze op eerdere werken deden. Meer Drum & Bass. Alleszins een goed voorbeeld van goede amerikaanse rock zoals die ooit nog eens gemaakt werd.

FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2002 @ 16:09:17 #81
862 Arcee
Look closer
pi_6135978
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:05 schreef SEMTEX het volgende:
Vanity 6 - Nasty girl (wicked mix)
Protegee van Prince, zong in de jaren 80 enorm hijgerige nummers die voornl. over sex gingen . had ook nog haar uiterlijk mee. Speelde in diverse films en dit nummer staat oa op de Soundtrack van Beverly Hills Cop (het is het nummer wat in de stripclub gedraaid wordt). Deze mix loopt net ff lekkerder dan het origineel, vind ik zelf.
Maar als je naar een echt lekkere sexprotegee van Prince wil luisteren, dan luister je natuurlijk naar Sex Shooter van Apollonia 6.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 6 oktober 2002 @ 16:48:37 #82
1986 Jane
pi_6136529
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:09 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar als je naar een echt lekkere sexprotegee van Prince wil luisteren, dan luister je natuurlijk naar Sex Shooter van Apollonia 6.

Bedoel je qua uiterlijk of liedje?
Maar ik zou zeggen: Vanity kon er qua seks ook wat van hoor!

That's right, I can't control it, I need 7 inches or more
Tonight I can no longer hold it
Get it up, get it up, I can't wait anymore

en

Is that it? Hmm... Wake me when you're done...
I guess you'll be the only one having fun.

'T was toen nogal wat...

zondag 6 oktober 2002 @ 16:51:44 #83
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6136587
Cradle of Filth - Queen of winter... throned.

Geweldig nummer met geweldige spanningsopbouw en climax. Jaja, de tijd dat er nog emotie in hun muziek zat! Vergane glorie.

pi_6136792
Yes - Magnification (cd)

Een van de dino's van de symfonische rock leverden vorig jaar zowaar nog een aardig album af, met orkest en al.

pi_6136797
Avril Lavigne - I 'm with you

Gisteren har cd gekregen en hij bevalt me eigenlijk een stuk beter dan ik had gedacht.. Tuurlijk is 'ie commercieel maar het is er niet superduidelijk aan af te horen....

zondag 6 oktober 2002 @ 17:13:31 #86
1986 Jane
pi_6136902
The Partridge Family - I Think I Love You

Featuring David Cassidy. Tja, die zit ook weer in de categorie 'Te Fout', maar waarom is het dan zo verdomde catchy en waarom word ik er zo vrolijk van?
The Partridge Family was een oude tv-serie (begin 70-er jaren?) waarin David ik dacht de rol van oudste zoon van een zingende familie speelde. Weet het ook niet zo goed, want ik was zelf ook te jong. Het enige dat ik me zelf nog kan herinneren was de leader van de serie: een vogel die door het beeld liep en eieren legde die dan uitkwamen. Dat kon ik nog net behapstukken als peuter/kleuter.

zondag 6 oktober 2002 @ 17:25:34 #87
31753 ZixS
oldskool
pi_6137060
Skunk Anansie - Selling Jesus

echt een goed nummer! ik vind zoiezo de hele cd (Paranoid & Sunburnt) erg goed, maar deze is toch echt wel mijn favo!

zondag 6 oktober 2002 @ 17:48:53 #88
1986 Jane
pi_6137375
Johnny Cash - A Boy Named Sue

Eén van mijn vroegste jeugdherinneringen is dat ik thuis zat te spelen en dat mijn moeder plaatjes draaide. Eén van haar favorieten destijds was Johnny Cash en van alle nummers die ik toen van hem hoorde maakte deze de meeste indruk. Volgens mij was één van de eerste Engelse zinnetjes die ik kende 'My name is Sue! How do you do?!'.

zondag 6 oktober 2002 @ 17:49:45 #89
9028 DeadKennedy
www.theidea.tk
pi_6137385
Ramses Shaffy - Kom Lieve Lieve

Ramses! Ik wil eigenlijk ook wel naar de film Ramses over zijn leven. Nederlandstalige singer/songwriter met gevoel!

There is no real me: only an entity, something illusory. And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
pi_6137685
Lisa loeb - Stay

Mooie ballad van nogal zwaar bebrilde songwriter

FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 oktober 2002 @ 18:24:27 #91
862 Arcee
Look closer
pi_6137732
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 16:48 schreef Jane het volgende:
Bedoel je qua uiterlijk of liedje?
Maar ik zou zeggen: Vanity kon er qua seks ook wat van hoor!
Qua heerlijke 80's en Prince beat!
  zondag 6 oktober 2002 @ 18:34:27 #92
18772 pos
@@sweet@@
pi_6137882
Johnny Cash - Boy named Sue (uncensored)

Tof nummer met leuke text, en vooral leuk dat het live is en dat je iedereen uit de gevangenis (waar het opgenomen is) hoort reageren.

But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_6139348
The Smashing Pumpkins - Farewell and Goodnight

supernummer.. beetje depri lekker rustig, smashing pumpkins dus altijd goed

I love it

pi_6139357
Sisters of Mercy - Vision Thing (cd)

Een van de vaandeldragers van de gothic-scene, maar dan wel bijna 20 jaar geleden.

zondag 6 oktober 2002 @ 20:05:47 #95
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6139440
MrCool, misschien weet je het nog niet, maar er heeft toch al een aantal maal hier gestaan dat de oude manier van posten niet gewaardeerd wordt, ik heb nu 3 posts van je verwijderd, lees eventjes de eerste post van dit topic.
  zondag 6 oktober 2002 @ 20:13:08 #96
22944 Breetai
....Relax....
pi_6139567
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:45 schreef SEMTEX het volgende:
Dat soort muziek doet mij ook altijd heel goed. Alleen heb ik te weinig dames in mijn muziekcollectie die daarover zingen. De beste rampmuziek/het einde van mijn wereld vind ik nog altijd Nine inch Nails met 'The fragile'.

Verder vind mijn mp3 speler het nu leuk om Wilder Wein van Rammstein (Live aus Berlin) te spelen. Een best wel rustig nummer wat niet al te happy klinkt.

"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_6139585
Robbie williams - I will talk and hollywood will listen

de beste van swing when you're winning!! sterk nummer en hoog meezinggehalte!! perfect dus!!

pi_6139897
Rage Against The Machine - Guerrilla Radio

Van de zwaar onderschatte Battle Of Los Angeles cd uit '99.
Geheel volgens het beproefde RATM recept, loodzware riff, beukende bas, een freaky gitaarsolo en een exploderende zanger.

Voorspelbaar maar o zo lekker.

pi_6140069
King Crimson - Fracture

Een lesje in vingervlugheid van Robert Fripp

pi_6140132
Dio - Last in line

geweldig stukje jeugdsentiment, dit heb ik ooit nog eens op een bandje gezet bij de Hardste 3 van de KRO ofzo
Dio was toch wel een grote band toen.

zondag 6 oktober 2002 @ 20:59:33 #101
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_6140312
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 20:42 schreef matthijn99 het volgende:
Dio was toch wel een grote band toen.
grote band met een heel klein zangertje

on-topic: King Crimson - THRAK

2 drummers, 2 bassisten en 2 gitaristen verkennen de uitersten van de rockmuziek.

pi_6142050
Squarepusher - A Journey To Reedham (7am Mix)

Squarepusher maakt zondermeer de ziekste breakbeat muziek die ik ken!
Luister je hier een hele cd van dan ga je echt:
Er zit overigens een leuke tune in, doet me denken aan de ol skool Nintendo

zondag 6 oktober 2002 @ 22:32:39 #103
5673 heijx
Qui que boue
pi_6142540
Een hele directory mp3 uit de balkan...

Op dit moment: Zigeunermuziek uit Hongarije, "Gergely Jaras".
Volgende in de playlist: Bracno Oro uit Albanië.

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_6142990
... wat de shuffle me brengt.... en dat is...

Counting Crows - Anna Begins.... erg mooi nummer....een van de mooiste van de counting crows, vind ik dan.... krijg hier altijd een beetje een wintergevoel bij....

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  zondag 6 oktober 2002 @ 23:20:09 #105
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_6143611
Bette Midler - The Rose

Wederom een heel gevoelig nummer, erg mooi gezongen. Ik luisterde dit nummer veel toen ik flieft was.

pi_6143971
Bob Dylan / Like A Rolling Stone

opzich wel goeie inzet voor beste nummer ooit?

how does it feel?!

zondag 6 oktober 2002 @ 23:42:07 #107
2889 Zander
He's gone
pi_6144011
Cal Tjader - Soul Burst (cd, 1966)

Zeer relaxte latinjazz met vibrafoon-meester Cal Tjader en pianist Chick Corea in de hoofdrollen. Eigenlijk meer iets voor de zomer, maar zwaar groovende en immer cool klinkende muziek.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6144207
Carole King / So Far Away

van het erg bekende Tapestry album... prachtige liedjes!

zondag 6 oktober 2002 @ 23:59:35 #109
13973 ranja
image means nothing
pi_6144238
X-mal deutschland - Tocsin (lp)

Duitse jaren 80 gothic met een zangeres en gitaren die zo gestemd zijn dat ze je meteen in de buik vliegen. Nostalgisch? Romantisch? In elk geval wekt het een heerlijk gevoel op.

pi_6144296
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 23:59 schreef ranja het volgende:
In elk geval wekt het een heerlijk gevoel op.
Dat roept "Home Again" van Carole King, die ik nu luister ook bij mij op. Best vreemd...
pi_6144529
Makyo - Yakshini

Prachtige Ambient/World muziek met Aziatische invloeden. Dit nummer komt van het vorig jaar verschenen gelijknamige album.

pi_6144541
al de hele avond tmf (belgische tmf, toch weer een stuk beter )

op dit moment dan wel weer een of ander popdeuntje

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_6144554
Bruce Springsteen & E Street Band - Lonesome Day

Beste track van The Rising. Bruce power, alles komt goed, it's allright.
Ik geloof 'm, wat een band, wat een held, en ik heb kaarten, hiephoi Ahoy!

maandag 7 oktober 2002 @ 00:29:07 #114
34140 brilly
Opgeheven user.
pi_6144562
ik draai nu KoRn omdat ze mooi teksten hebben, en omdat de muziek gewoon mijn smaak is

de zanger (Jonathan Davis) was voordat hij koRn oprichte lijkschouwer in L.A. (en das dus echt waar :& )

maandag 7 oktober 2002 @ 00:32:43 #115
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6144592
Wat is dat toch 'n geniale klassieker: Here we go van Stakka Bo. De clip is helemaal geweldig: 3 mensen die zich als volslagen malloten voordoen. De muziekstijl valt amper te omschrijven: je wordt er iig vrolijk van
pi_6144608
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 00:32 schreef SEMTEX het volgende:
Wat is dat toch 'n geniale klassieker: Here we go van Stakka Bo. De clip is helemaal geweldig: 3 mensen die zich als volslagen malloten voordoen. De muziekstijl valt amper te omschrijven: je wordt er iig vrolijk van
ik vind dat kleine mannetje zo bizar
pi_6144800
Elliott Smith - Pitseleh

Gevoelige 'minder is meer' gitaarmuziek. Melancholisch en ver verwijderd van alles wat commercieel genoemd kan worden. Een ware artiest, en derhalve per definitie ondergewaardeerd.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 oktober 2002 @ 01:07:22 #118
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6144881
Robert Tepper - There's No Easy Way Out

degelijke rocksong, niets speciaals, maar niet slecht. Uit Rocky IV overigens.

maandag 7 oktober 2002 @ 01:11:21 #119
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6144912
Star One - Intergalactic Space Crusaders

Nummertje van het Star One project van Arjen Anthony Lucassen bij de serie Blake's seven.

En live klinkt het ook geweldig.

pi_6144970
Krezip - You can say

Fuck it! Ik vind Krezip toch echt goed, zelfs al is het alles behalve cultureel verantwoord, en volledig tegen mijn principes in.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 oktober 2002 @ 01:27:59 #121
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6145003
Annihilator - Never Neverland

van het gelijknamige klassieke thrash album, uit 1990 dacht ik. Maar dis een live opname van de nieuwe live cd die ooit nog 's moet uitkomen. begint rustig, dan wat harder, dan weer wat rustiger.

maandag 7 oktober 2002 @ 01:30:29 #122
21285 broeder
ze smelten de kazen
pi_6145011
siouxsie - christine

.....sfeervolle puberherinneringen van beginnend concertbezoek ...tig jaar geleden .....mooi basje

iedereen heeft gelijk !??!?!!?
pi_6145077
Counting crows - Colorblind

Amerikaanse depressief getinte op muziek gezette autobiografie. Verstild mooi...

pi_6145094
Panzerlied van de Wehrmacht.

Lekker Duits militair deuntje.

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_6145123
Depeche Mode - Personal Jesus

The kings of new wave, populair gezegd dan..

pi_6145147
Gustav Holst - The Planets OP 32:
Saturn, the bringer of old age.

Kan hier heel wat over vertellen, maar ik vind het gewoon mooi. Voor wie het echt wil weten: http://wso.williams.edu/~ktaylor/gholst/compositions/orchestra/planets.html

maandag 7 oktober 2002 @ 02:11:41 #127
21285 broeder
ze smelten de kazen
pi_6145182
joy division - atmosphere

....zegt alles ....hoezo herfst !??!?!

pi_6145250
Depeche Mode - Walking in my shoes

Kan het nog depressiever? I hope so.

maandag 7 oktober 2002 @ 02:32:30 #129
21285 broeder
ze smelten de kazen
pi_6145272
jawel hoor

the sound - winter

pi_6145710
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 00:34 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

ik vind dat kleine mannetje zo bizar

Lelijke vent, erg leuk liedje.
  maandag 7 oktober 2002 @ 09:25:28 #131
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6145932
Ok, zwaar antieke muziek, maar ik vind 't toch een erg mooi nummer. Beetje dramatisch sfeertje: Toto- Africa
pi_6146284
Starship edelweiss-Edelweiss (halverwege het downloaden).

(Ik was op zoek naar een nieuwe retro-schijf van de week, voor mijn site, om er morgen op te zetten, en ik geloof dat ik wel een hele leuke gevonden heb.....)

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 07-10-2002 10:17]

pi_6146902
Higher intelligence agency - Re echo

Boeiende electronische luistermuziek. De naam suggereert het al: HIA is een van de bekendere IDM (intelligent dance music / intelligent techno) groepen uit Engeland.

maandag 7 oktober 2002 @ 11:23:56 #134
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_6147038
de cd sur, van Agresion. Zeer vette hardcore gemaakt door twee Nederlanders en twee uit Venuzuela. Vooral het nummer "Pump up the jam" (cover van een fout jaren '90 dance nummer) is erg ok.
Ik heb ze 1 keer gezien in het voorprogramma van Cypress Hill, en toen waren ze erg goed.

HARDCORE

Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_6147108
The Offspring - Motta

Nog een nummer van toen the Offspring er een iets andere style op na hield zeg maar Dit nummer komt van Ixnay On The Hombre, persoonlijk vind ik Ixnay On The Hombre, Ignition en natuurlijk Smash de beste CD's van The Offspring

pi_6147620
Full moon fashions - Fluffy dorothea

poeh, dit is een lastige om te omschrijven....speelse chillout muziek met een lekkere 'drive'.

pi_6148234
Art of noise - Il pleure

Prachtig klassiek/electronisch muziekstuk, sterk geinsprireerd door de beelbepalende france componist Claude Debussey.

maandag 7 oktober 2002 @ 13:30:48 #138
18772 pos
@@sweet@@
pi_6149202
Perez Prez Prado - Guaglione

zo lekker

But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_6151252
The Offspring - Kill The President
Lijkt me wel een toepasselijk nummer als je het nieuws een beetje volgt
The Offspring - Kill The President

In a world without leaders
Who'd start all the wars?
The world that you're saving
Will always be yours

Kill the President
Listen to the voice of reason
Unify with that single line
Stop the man with the power
Of the government
A leader's not the center
Of democracy

Who'd make people starve?
The world that we're saving
Will always be ours

Everyone says
Well maybe I'll make a difference
Thinking they've got plenty of time
But you're squeezed
A little tighter everyday
Punished before you can commit a crime

Will always be yours

Kill the President
Listen to the voice of reason
Unify with that single line
Stop the man with the power
Of the goverment
A leader's not the center
Of democracy

America
All of your enemies
Come from within
But you lash out so
It is seen
Like some frightened child
In an angry world
Or the fall of Rome
Your demise comes
From your own hands

Will always be yours

We might have a chance
But we'll never see it
As long as there's

pi_6151435
The Sound - Shock of Daylights & Heads and Hearts (cd)

Omdat ik niet vrolijk wil zijn en dit een allerminst vrolijke plaat is.

maandag 7 oktober 2002 @ 15:33:15 #141
37444 SMOOGY
Ja ik wel..(ook doordeweeks)
pi_6151627
Ms Dynamite - Dynamite
Normaal luister ik meer naar hiphop / r&b maar dacht laat ik eens garage downloaden.
Is best strak nummer hoor
als je denk van wel..?? dan wat of.?
  maandag 7 oktober 2002 @ 15:47:20 #142
2889 Zander
He's gone
pi_6151835
Soft Machine - The Peel Sessions (1969 - 1971)

Een dubbelcd met opnames die deze Britse band in de late jaren 60 maakte voor het BBC Radio-programma van John Peel (dat overigens nog steeds bestaat). Lang voordat Miles Davis 'Bitches Brew' uitbracht combineerden zij al psychedelische rock met avantgarde jazz en dit is een van hun beste cds. Deze opnames zijn nog met monsterdrummer Robert Wyatt achter de kit. Een paar jaar later viel hij helaas uit een flatraam waardoor hij nooit meer kan drummen.

pi_6152035
Linkin park - Papercut

Het beste nummer van Link Park's album Hybrid theory

pi_6152175
Deicide - Once upon the cross

Een van de grondleggers van de hedendaagse Amerikaanse death metal scene. Saillant detail: de extreme frontman van de band, Glen Benton, heeft zichzelf permanent gemarkeerd door een omgekeerd kruis op zijn voorhoofd te branden.

[Dit bericht is gewijzigd door -Dalai- op 07-10-2002 16:10]

pi_6152405
Elvis - Don't Be Cruel

Bah, wat een smerig, verdorven ritme is dit eigenlijk!

maandag 7 oktober 2002 @ 16:18:24 #146
2889 Zander
He's gone
pi_6152475
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 16:06 schreef -Dalai- het volgende:
Deicide - Once upon the cross

Een van de grondleggers van de hedendaagse Amerikaanse death metal scene. Saillant detail: de extreme frontman van de band, Glen Benton, heeft zichzelf permanent gemarkeerd door een omgekeerd kruis op zijn voorhoofd te branden.

Ik kan me nog een interview herinneren waarin dit heerschap stellig beweerde dat hij op zijn 32e een einde aan zijn leven zou maken, net als Jezus. Inmiddels is hij de 32 al ruimschoots gepasseerd.
pi_6152642
32?
  maandag 7 oktober 2002 @ 16:28:39 #148
2889 Zander
He's gone
pi_6152745
Hmm.. of was het 33? Ik ben niet zo bijbelvast..
pi_6152987
Elvis - Love Me Tender

En de mod die per se wil dat ik hier verder iets over zeg kan voor mijn part doodvallen en hoort hier bovendien he-le-maal niet thuis.

Maar goed, dat is mijn mening.

maandag 7 oktober 2002 @ 16:49:00 #150
36608 DarKForces
Ja Hé ¿¿??
pi_6153356
kid morbid - no escape from my wrath en nu lady dana ( de nieuwe cd ) echt wel mega strakke cd is dat man aanrader ( vindt ik dan )
D3ATH Is ThE BiGG3sT KicK OF All That's WhY Th3Y Sav3 IT FoR Th3 LaST
  maandag 7 oktober 2002 @ 16:49:09 #151
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6153359
The Smiths - Hand in glove

Ik ben wel n liefhebber van bijna alle Smiths-nummers, dus waarom deze? Hij kwam net als completed uit mn Kazaa rollen en de gitaren erin zijn erg aanstekelijk! Wat is het voor muziek? Gay-pop-punk-wavey achtig iets , het oude bandje van Morrissey trouwens

pi_6153651
Weer Panzerlied van de Wehrmacht..

Lekker militair Duits deuntje

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_6154081
Pearl Jam - Jeremy

Lekker grunge nummertje.

pi_6154748
John Lee Hooker - The Healer

Heel fout nummer volgens sommige mensen (lees musicologen en andere zeikende, puristische suf-kutten), maar zoooooooooo lekkerrrrrr!!!

pi_6154802
De nieuwe Rollings Stones verzamelaar 'Forty Licks'.
De Canadese versie om precies te zijn
pi_6154856
Dave Clarke - Southside

Funky techno-nummertje.

It's easier to get forgiveness than permission.
  maandag 7 oktober 2002 @ 18:14:38 #157
1986 Jane
pi_6155021
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 17:56 schreef Nuoro het volgende:
puristische suf-kutten

Ik luister op dit moment naar Herman van Veen met Suzanne op Radio 2. Wel een mooi nummer, maar op dit uur op mijn werk val ik er wel bijna van in slaap.

pi_6155296
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 18:14 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik luister op dit moment naar Herman van Veen met Suzanne op Radio 2. Wel een mooi nummer, maar op dit uur op mijn werk val ik er wel bijna van in slaap.

Misschien moet je Cornelis Vreeswijk dan even opzetten met "De nozem en de non"
  maandag 7 oktober 2002 @ 18:38:25 #159
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6155314
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 16:37 schreef Nuoro het volgende:
Mijn mening is dat je gewoon mee kunt doen met de rest en je als "grap" bedoelde verwensingen lekker voor je houdt.

maandag 7 oktober 2002 @ 18:48:03 #160
36360 DarkPipo
No borders!
pi_6155431
Metallica - Whisky in the jar

Cover van Thin Lizzy (geloof ik). Echt superlekker nummer! Ik vind 'm veel beter dan het origineel Kippenvel!

Ordinary people do fucked up things when fucked up things become ordinary
pi_6155470
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 18:38 schreef Seborik het volgende:

[..]

Mijn mening is dat je gewoon mee kunt doen met de rest en je als "grap" bedoelde verwensingen lekker voor je houdt.

Lol, het was geen 'verwensing', zeikert.
  maandag 7 oktober 2002 @ 18:52:15 #162
36360 DarkPipo
No borders!
pi_6155480
Nu:
My Dying Bride - For my fallen angel

Lekker depressief, wel mooi

Ordinary people do fucked up things when fucked up things become ordinary
  maandag 7 oktober 2002 @ 18:52:57 #163
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6155490
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 18:51 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Lol, het was geen 'verwensing', zeikert.

Er staat ook als grap, maar doe gewoon leuk mee.
pi_6155628
Johann pachelbel - Canon in D major

Prachtig klassiek stuk. De uitvoering waar ik naar luister (en mijn persoonlijke favoriet), is in 1970 uitgevoerd door het Berlijns philharmonisch orkest, onder leiding van Herbert von Karajan.

maandag 7 oktober 2002 @ 19:08:37 #165
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_6155678
ik ben Mr Oizo aan het luisteren

lekkere vage en relaxte muziek, hou ik wel van , net als de eerste cd van Daft Punk- Homework

die ik btw hierna ga luisteren

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  maandag 7 oktober 2002 @ 19:10:37 #166
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_6155716
Moby - Another Woman

Van de CD 18. Een van de minder nummers imo, maar toch best aardig. Overigens vind ik 18 NOG beter dan Play (die ik al erg goed vond)

Seborik, komt er nog een keer een evaluatie van de "nieuwe"stijl?.. Just wondering

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 7 oktober 2002 @ 19:14:37 #167
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6155789
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:10 schreef Cheiron het volgende:
Seborik, komt er nog een keer een evaluatie van de "nieuwe"stijl?.. Just wondering
Nee, want tot nu toe wordt er door meer verschillende mensen gepost, is het postopkrikken weg, is het aantal views gestegen en negen van de tien mensen aan wie ik het vraag, is er tevreden over.

Een topic wordt constant geëvalueerd overigens.

pi_6156029
Schubert / String Quintet, II: Adagio

Door 't Alban Berg Quartett met gigantisch mooi en realistisch geluid! Zeker aan te raden deze opname.

pi_6156094
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:27 schreef Theeboon het volgende:
Schubert / String Quintet, II: Adagio

Door 't Alban Berg Quartett met gigantisch mooi en realistisch geluid! Zeker aan te raden deze opname.

realistisch geluid??

ik luister overigens Blue amazon - Nokturnel mix session, een hele fijne techno mix.

[Dit bericht is gewijzigd door -Dalai- op 07-10-2002 19:33]

maandag 7 oktober 2002 @ 19:31:32 #170
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_6156101
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:14 schreef Seborik het volgende:

[..]

Nee, want tot nu toe wordt er door meer verschillende mensen gepost, is het postopkrikken weg, is het aantal views gestegen en negen van de tien mensen aan wie ik het vraag, is er tevreden over.

OK!

Rammstein - Sonne

Eigenlijk tot voor kort totaal geen fan van deze soort muziek. Maar na luisteren naar DunnoFM heb ik die mening toch bij moeten schaven.
De clip van dit nummer is overigens geniaal !

(en het "refrein"ook)

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 7 oktober 2002 @ 19:38:44 #171
34865 Mar-Lin
Mvr van de Graaf
pi_6156235
relient k - maybe it's maybelline

relient k is een punkrockband met christelijke achtergrond. ze hebben wel een aantal (akoestische) nummers waarin dat heel erg naar voren komt ('Never underestimate my Jesus') maar ikzelf vind het gewoon heerlijk klinken en word er vrolijk van!

pi_6156290
All the leaves are brown - mamma's and the pappa's (stokoud hippienummer, maar ik moest hem ff in het echt horen na een cabaret optreden)
Wees gezond, stamp op techno...
pi_6156304
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:31 schreef -Dalai- het volgende:
realistisch geluid??
Ja, en daar bedoel ik dus mee dat 't klinkt alsof ze in je woonkamer zitten te musiceren
pi_6158252
AC/DC - Sin City

Niet echt iets wat ik van AC/DC verwacht, maar ik ben erbij gekomen door de cover van The Offspring. Klinkt evenwel erg goed.

pi_6158656
Kate Bush - The Ninth Wave

De b-kant(!) van het album "Hounds of Love", een wonderschone reis door de wonderlijke wereld van Kate Bush. Heel erg mooi...

pi_6159426
AB Three - Nyanyian Cintamu

Mooie Indo-ballad..
Letterlijk vertaald betekend nyanyian cintamu = liedje, jou liefde..
Ofwel, ons liefdesliedje...

NRG, aku cinta padamu!!!

[Dit bericht is gewijzigd door ChezMatik op 07-10-2002 22:16]

pi_6159500
Simple Minds - Empires and Dance (cd)

Uit de tijd dat Jim Kerr nog geen dikbuikige wereldverbeteraar was, maar gewoon grensverleggende new-wave maakte.

pi_6160978
JBK - Playing In A Room With People (cd)

...oftewel Jansen Barbieri & Karn, oftewel Japan zonder David Sylvian, oftewel relaxte doorkabbelende oosters getinte rock, mooi voor het slapen gaan.

maandag 7 oktober 2002 @ 23:08:40 #179
5673 heijx
Qui que boue
pi_6161171
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:41 schreef Apock het volgende:
All the leaves are brown - mamma's and the pappa's (stokoud hippienummer, maar ik moest hem ff in het echt horen na een cabaret optreden)
Hebben we het dan niet over "California Dreaming"

[eigen bijdrage]
Ben weer me Balkan MP3's aan het opruimen...
Macedonië dit keer: Dafino Vino Crveno. Is niet echt achtergrondmuziek, 11/8e maat, maar wel heel mooi.

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
  maandag 7 oktober 2002 @ 23:44:12 #180
13973 ranja
image means nothing
pi_6162063
All about eve - Scarlett & other stories (cd, 1989)

Onlangs subjectief uitgeroepen tot mooiste platenhoes ooit, dit 2e album van de engelse band. Ontzettend mooie stem van Juliane Regan over soms bombastische, soms heel rustige folkrock, al is dit album wat minder folk dan hun debuut. De singles 'Road to our dream' (die climax!) en 'December' (ooit in het steunfonds gestaan, en wat een solo!) zijn echt briljant.

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 07-10-2002 23:56]

pi_6162856
Big Black - The Model

Zo had Kraftwerk dus geklonken als ze niet uit Dusseldorf
maar uit Chicago waren gekomen en met gitaren i.p.v.
synthesizers waren gaan experimenteren. Geslaagde cover.

[Dit bericht is gewijzigd door Mugger op 08-10-2002 00:28]

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 oktober 2002 @ 00:58:40 #182
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6163372
Iron Maiden - Blood Brothers
(live)

een van de weinige, maar wel asociaal mooie ballads van Maiden. voor zover het een ballad is, want ballads zijn meestal liefdesliedjes, en dat is dit niet echt.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 01:22:41 #183
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6163561
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 00:58 schreef Tokus het volgende:
Iron Maiden - Blood Brothers
(live)
Een van m'n favoriete nummers.

Bruce Dickinson - Road to Hell

Nummertje van Accident of Birth, solo-album van Bruce Dickinson zanger van Iron Maiden met Adrian Smith op de gitaar. Erg mooi nummer, beetje Maiden-achtig en een pakkende tekst.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 01:33:32 #184
9028 DeadKennedy
www.theidea.tk
pi_6163663
Paul Simon - Diamonds on the Soles of her Shoes

Papa had hier altijd een cd van (Graceland) en ik hoorde het als klein kindje nogal vaak aan... Nu ben ik dhr. Simon ook gaan waarderen als erg sterke singer/songwriter.

There is no real me: only an entity, something illusory. And though I can hide my cold gaze, and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable... I simply am not there.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 oktober 2002 @ 01:43:45 #185
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6163748
Savatage - Stay With Me Awhile

opener van het erg goeie album Poets & Madmen. Lekkere beetje progressieve metal.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 09:11:30 #186
1986 Jane
pi_6164657
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 18:36 schreef Nuoro het volgende:
Misschien moet je Cornelis Vreeswijk dan even opzetten met "De nozem en de non"
Aangezien ik op mijn werk zit (ook mijn vakantie is voorbij ), heb ik weer weinig invloed op waar ik naar luister. Of ik moet Radio 2 met een stortvloed aan mailtjes gaan bestoken, natuurlijk.

Maar goed, de muziek is alweer wat 'vrolijker' dan gisteren. Op dit moment Billy Swan met I Can Help.
Is die ook niet eens met dit nummer in Single Luck geweest? Nou ja, ik ken tenminste geen andere nummers van hem. En nog even een leuk weetje dat net door Daniel Dekker werd verteld: Het verhaal gaat dat Billy tijdens de opnamen in zijn been werd gebeten door zijn hondje.

Heeee, en nu The Beatles - Paperback writer
Radio 2 stelt me niet teleur.

[edit]
En ze draaien ook al The Partridge Family! (zie een eerdere bijdrage aan dit topic)
Zal ik het mijn collega's aan doen om te gaan meezingen?

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-10-2002 09:29]

pi_6165742
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 23:44 schreef ranja het volgende:
All about eve - Scarlett & other stories (cd, 1989)

Onlangs subjectief uitgeroepen tot mooiste platenhoes ooit, dit 2e album van de engelse band. Ontzettend mooie stem van Juliane Regan over soms bombastische, soms heel rustige folkrock, al is dit album wat minder folk dan hun debuut. De singles 'Road to our dream' (die climax!) en 'December' (ooit in het steunfonds gestaan, en wat een solo!) zijn echt briljant.

* -Dalai- op zoek gaat!

Courtney pine - i've known rivers (4hero remix)

Geslaagde breakbeat/percussionele remix in typische 4hero stijl.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 13:34:05 #188
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6168167
Green Day - Welcome to paradise .
Was alvast muziek voor 'n feestje aan t downloaden en stuitte somehow op Green Day, van wie ik nog 'n cd had liggen. Dit nummer is lekker aanstekelijk. Stijl? Garagepunk
pi_6168411
Atjazz - Harmony

Fijne Nu-Jazz plaat, uitgebracht op het fantastische Compost label (Rainer truby, Jazzanova, Kyoto jazz massive etc).

pi_6168467
The Coral - Remember When

Nieuwe band oude jaren 70 stijl, erg leuk!

kick-ass!!!
pi_6169098
J.S. Bach, Tweede Brandenburgse Concert, eerste deel.
Een vrij snelle uitvoering door R. Goedel met Musica Antiqua. Snelle halen van de strijkers, en ook de blazers zijn 'kortaf'.
Je moet er wel een koptelefoon bij opzetten, want anders ontgaat de helft je.
Bach was al in de dertig toen hij dit schreef, maar het is vol jeugdige overmoed.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 14:39:10 #192
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_6169367
Michael Jackson - Beat it

Over bekend nummer met fijn riffje. Bevat ook enorm lekker gitaarsolo van Eddie Van Halen die daar volgens het gerucht niet voor betaald heeft gekregen.
Een van Jackson's beste nummers en in ieder geval stukken beter dan wat ie de laatste jaren voortbrengt.

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 17:15:15 #193
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6172030
Aerosmith - Young Lust

Waarom? Omdat het keihard aars kickt
Lekkere vette ouderwetse rock 'n roll!

dinsdag 8 oktober 2002 @ 19:33:32 #194
1986 Jane
pi_6174387
The Style Council - Walls Come Tumbling Down

Governments crack and systems fall
'cause Unity is powerful -
Lights go out - walls come tumbling down!

Aangezien blijkt dat de meeste mensen niet naar teksten luisteren , zal de pro-arbeider/anti-(Thatcher)regeringsboodschap van dit nummer de meesten finaal (zijn) ontgaan. Maar gelukkig swingt het nummer ook gewoon de pan uit, met heerlijke blazers. De soul van The Style Council gecombineerd met het ruige van The Jam. Nou ja, da's mijn eigen definitie dan.
Van hun LP 'Our Favourite Shop', maar ook van de soundtrack van Billy Elliot.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-10-2002 23:14]

pi_6174460
The Gathering - If_Then_Else (cd)

Heerlijke sfeervolle metal(?) met naar mijn mening de beste rockzangeres van Nederland. Alvast een beetje warm draaien deze week voor het concert van zaterdag.

pi_6174886
Muse - House of the rising sun.

Een erg lekkere cover van Bob Dylan, met op de achtergrond die typische sprookjesachtige Muse-keyboards erin verwerkt. Het nummer staat op de 1LOVE-cd van Warchild die 28 oktober uit zal komen.

Is it washable?
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 20:08:24 #197
1986 Jane
pi_6175198
Harry Belafonte (& Odetta) - There's A Hole In The Bucket

Dit is weer zo'n nummer dat me aan mijn kleutertijd doet denken, want ook dit draaide mijn moeder wel eens. En ik kan me herinneren dat ze me ook een keer helemaal heeft uitgelegd waar het liedje over ging.
Voor degenen die het niet kennen: het nummer is een gesprek tussen 'Liza' en 'Henry'. Liza wil dat Henry water gaat halen maar, oeps, er zit een gat in de emmer. Om de emmer te maken, heeft hij o.a. een bijl nodig, maar die is te bot en om die te slijpen heeft hij een steen nodig, maar die is weer te droog. Dus heeft hij water nodig, maar ja.....d'r zit een gat in de emmer. En zo kan het liedje weer overnieuw beginnen. Als kind vond ik het erg grappig.

pi_6175245
Puff Daddy ft. Lil Kim, Notorious B.I.G. LOXX - It's all about the benjamins

HEERLIJK nummer, wel de rockversie natuurlijk, maar de normale is ook vet..... en natuurlijk....... Lil' Kim kicks ass..

pi_6175398
Frank Black & The Catholics - San Antonio, TX

Van de recent verschenen cd 'Devil's workshop'.
Ik weet nog ff niet wat ik ervan vind.
Ik geloof dat het wel een gezellige meeswinger is....

Ik ben trouwens in de war, want ze hebben tegelijkertijd (?) nóg een cd uitgebracht: 'Black letter days'.

Een overdosis Frank voor mij deze dagen dus

pi_6175441
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 19:14 schreef Seborik het volgende:

[..]

Mij heb je niks gevraagd , maar ik ben toch wel tevreden hoor

Sinds tijden lees ik deze topics weer.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 20:25:39 #201
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6175550
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 20:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Mij heb je niks gevraagd

Sorry.

Kom weer eens wat vaker in #muziek dan. (iedereen trouwens )

quote:
, maar ik ben toch wel tevreden hoor

Sinds tijden lees ik deze topics weer.

pi_6176051
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 09:25 schreef SEMTEX het volgende:
Ok, zwaar antieke muziek, maar ik vind 't toch een erg mooi nummer. Beetje dramatisch sfeertje: Toto- Africa
Toto rockt anders nog steeds hoor

Hier staat nu Fuck Off, You Filthy Bastards op van de Satanic Surfers..
Erg gave punkband, dit liedje komt van een album dat veel agrresiever klinkt dan de meeste anderen van hen (666 motor inn)

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 oktober 2002 @ 20:49:56 #203
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6176107
Symphony X - Incantations Of The Apprentice

my god, wat heerscht dit nieuwe album. lekkere progmetal van amerikaanse bodem, met Aragorn als zanger. Erg gave gast ook, en aardig.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 20:55:45 #204
1986 Jane
pi_6176253
Frankie Goes To Hollywood - Welcome To The Pleasuredome

In Xanadu did Kubla Khan a stately pleasuredome decree
where Alph the sacred river ran through caverns measureless to man,
down to a sunless sea
Samuel Taylor Coleridge

Dit gedicht heb ik nog intensief moeten bestuderen toen ik Engels studeerde, maar dit is het enige stukje dat ik nog uit mijn hoofd weet. Mede geholpen door het nummer van Frankie Goes To Hollywood.

* Nu wordt het topic nog literair ook, Seborik!

pi_6176342
Peter Gabriel - Signal to Noise

Van z'n laatste, "UP". Wat een Godsallemachtig mooi nummer is dit!!!! Mede dankzij de zang van Nusrat Fateh Ali Khan, die echt door merg en been snijdt. Het mag wel niet maar als je toch gaat downen, dan deze maar!

dinsdag 8 oktober 2002 @ 21:07:23 #206
1986 Jane
pi_6176508
The Beatles - For You Blue

Jazzy Harrison-nummer van de LP 'Let It Be'. 'T is een grote schande dat George uit het zangerstoernooi is verdwenen! (waarvoor dit nummer natuurlijk niet mee mocht tellen )

gevolgd door:

Edith Piaf - La Vie En Rose

Alsof je in één klap in Parijs zit... *mooi*

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-10-2002 21:14]

pi_6176678
King Crimson - Red (cd)

Een dag zonder King Crimson is een dag niet geleefd . Een meesterwerk met louter hoogtepunten, een must voor elke avontuurlijk ingestelde muziekliefhebber!

pi_6177104
Jim Croce - Time in a bottle

Eenvoudig mooi.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 21:53:00 #209
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6177443
3 doors down - Duck and run

Hun beste nummer, beter dan Kryptonite. Lekker rock-nummer.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:00:09 #210
1986 Jane
pi_6177606
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:25 schreef Zander het volgende:
Anyway, ik luister nu naar 'Histoire de Melody Nelson' van Serge Gainsbourg (1971). Mijn Frans ontstijgt amper brugklasnivo, maar volgens de omschrijving gaat deze plaat over de relatie tussen een man van middelbare leeftijd en een jong meisje, dat aan het einde van de plaat tragisch omkomt als haar vliegtuig neerstort in de jungle. Ik versta er nauwelijks iets van, maar Serge klinkt op deze plaat als een man die je nooit en te nimmer in de buurt van je dochters zou moeten laten komen.. 'Lolita' op de plaat gezet, dus.

De muziek is in ieder geval erg goed, een soort slome jaren 70 soul/funk-achtige begeleiding met diepe bas en af en toe een orkest dat de gaten opvult. De arrangementen zijn vrij minimalistisch, maar het klinkt allemaal erg donker en duister. Een dikke aanrader, wat mij betreft dus.

Ik heb hier eens wat van beluisterd en het is inderdaad wel heel intrigerend. Af en toe krijg ik zelfs associaties met van die seventies-pornofilms. Is overigens niet eens beledigend bedoeld.
Warme zomeravondmuziek.... 'kweet ook niet waarom...

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-10-2002 22:02]

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:00:53 #211
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6177622
Bare Naked Ladies - Alcohol

Alcohol A party time necessity. Zegt genoeg. En dan die vrolijke

I love you more than i did the week before - I discovered Alcohol.

Ik word zo vrolijk van dit liedje. Proost

pi_6177661
Goed dat deze nieuwe stijl erdoor is. Het is opeens weer leuk om van alles over de liedjes te lezen. Jane maakt er helemaal een feest van.

Freur - Doot Doot

80 's pop. Mooie effecten, beetje gladjes maar het heeft wel wat. (vraag me niet wat)
Deze jongens zijn later Underworld gestart.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:06:12 #213
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6177722
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:02 schreef the-O het volgende:
Goed dat deze nieuwe stijl erdoor is. Het is opeens weer leuk om van alles over de liedjes te lezen. Jane maakt er helemaal een feest van.

Freur - Doot Doot

80 's pop. Mooie effecten, beetje gladjes maar het heeft wel wat. (vraag me niet wat)
Deze jongens zijn later Underworld gestart.

Ja, die Jane draagt dit topic

.Calibre - .Calibre
Stevig Rocknummer, sommigen zeggen zelfs metal. Goede nieuwe Belgische band, veelbelovend. I mess around, I fuck it up.

pi_6177821
Fields of the Nephilim - Elisium (cd)

Fijne 80's gothic, altijd leuk om weer terug te verlangen aan de zwarte kleertjes van weleer (hoewel de Nephilims eerder uit een western leken te komen).

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:11:59 #215
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6177866
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:10 schreef MuadDib het volgende:
Fields of the Nephilim - Elisium

Fijne 80's gothic, altijd leuk om weer terug te verlangen aan de zwarte kleertjes van weleer.

Is wel een lekkere cd

Big Country - Prairierose
Volgens mij achterkant van East of Eden. Typisch BC geluid, heerlijk, stevig.

ik zit vanavond in de stevige nummers.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:14:51 #216
13973 ranja
image means nothing
pi_6177924
Kirsty MacColl - Galore - the best of (cd)

Verzamel cd van de inmiddels bijna 2 jaar geleden overleden Kirsty... natuurlijk staan haar 2 samenwerkingen met de Pogues er op, en verder al haar singles varierend van haar 80's Stiff-periode (60's achtige rock'n'roll) waarvan een aantal ook bekend zijn in de Tracey Ullman versie tot haar 90's tropisch beinvloede pop.
Titels zijn oa. A faultale from New York, They don't know, Days (van the Kinks), Free world.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:15:27 #217
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6177938
Rush - Limelight

Mooi 1980 nummer van het Canadese trio. melodieus en beetje rockerig, maar niet te. Heel mooi gezongen door Geddy, die helaas niet mee mocht doen in het zangers tournooi.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:22:03 #218
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6178085
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:14 schreef ranja het volgende:
Kirsty MacColl - Galore - the best of (cd)

Verzamel cd van de inmiddels bijna 2 jaar geleden overleden Kirsty... natuurlijk staan haar 2 samenwerkingen met de Pogues er op, en verder al haar singles varierend van haar 80's Stiff-periode (60's achtige rock'n'roll) waarvan een aantal ook bekend zijn in de Tracey Ullman versie tot haar 90's tropisch beinvloede pop.
Titels zijn oa. A faultale from New York, They don't know, Days (van the Kinks), Free world.

staat er ook New England, die cover van Billy Bragg op. Is in beide versies geweldig

Ik draai nu
Eddie Vedder & the supersuckers - poor girl

mooi stevig nummer, met de prachtige zang van Eddie op zijn ouwerwetse PJ manier. Overigens is dit een van mijn auto-favorieten. Heerlijk nummer om mee te gassen bij de drumpartij en los te laten bij de stiltes

pi_6178086
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:11 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

Big Country - Prairierose
Volgens mij achterkant van East of Eden. Typisch BC geluid, heerlijk, stevig.

Big country vond ik altijd net iets te spierballerig, weinig melodie of echte herrie. Hun eerste hitje, In a big country was een bescheiden clubhit. Ik was er nooit zo blij mee als het werd aangevraagd.

Draai nu ook dat Signal to noise, van Peter Gabriel. Is al genoeg over gezegd denk ik. Goed dat de beste man terug is.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:22:45 #220
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6178099
Star One - Space Oddity

Een cover door het team van het Star One project van David Bowie's Space Oddity. Een naar mijn mening zeer geslaagde cover, die het origineel echt eer aan doet.

Ground control to major Tom...

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:24:18 #221
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_6178150
Acda en de Munnik - Als je me morgen ziet

Uiteraard weer een geweldig nummer van de heren, mooie tekst ook. Maar dat ben ik van ze gewend. Heb een hele speciale band met deze muziek sinds een tijdje dus luister het veel.

For great justice!
pi_6178162
Wie is het team van star one?
pi_6178176
moby live concert

eigenlijk vooral omdat ik hier geen toegang heb tot m'n mp3's
ik vind het tot nu toe best goed klinken, en z'n tussenstukjes zijn erg grappig

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:25:43 #224
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6178182
Gorki - Lieve kleine Piranha

Luc DeVos en zijn band met een nummer van hun eerste lp. Gedownd want de cd is niet te krijgen In hun beginperiode waren de teksten spontaner dan tegenwoordig. Daarom sprankelt dit nummer.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:26:28 #225
1986 Jane
pi_6178200
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:06 schreef dolle_hond het volgende:

Ja, die Jane draagt dit topic

...met haar onzinverhaaltjes?

Tja, nu dus over David Essex, want ik luister nu naar I'm Gonna Make You A Star. Wat valt daar over te zeggen?
Volgens mij was David meer acteur dan zanger en vooral populair (bij vrouwen ) in de jaren 70. Ik heb wel een paar films met hem gezien, waarvan één met Ringo Starr, maar het is zo lang geleden dat ik geen titels meer weet... En ik heb ff geen zin om te googlen.
Dit nummer is een 70's niemandalletje, maar in zijn soort wel erg leuk en vrolijk.

[edit]
gevolgd door:

Julien Clerc - Elle voulait quon l'appelle Venise

Nog een jaren zeventig ster. Dit is mijn favoriete nummer van hem, met een heel aanstekelijke melodie en beat. En sinds ik in een retro-programma een keer het Toppop-clipje terugzag, waar Julien er wel heel erg lekker in uitzag, kon dit nummer al helemaal niet meer stuk.
In-de-zomer-met-het-raam-open-muziek!

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-10-2002 22:32]

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:28:56 #226
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6178257
Belly - Feed the Tree

Lekker britpopnummertje, beetje middle of the road.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:30:27 #227
10757 ForrestX
It's been emotional...
pi_6178286
U2 electrical storm....nieuw he..klinkt zoals bekend als all that you can't leave behind stijl..

[Dit bericht is gewijzigd door ForrestX op 08-10-2002 22:32]

[TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
Just a little lovin', early in the mornin'
Beats a cup of coffee for startin' off the day.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:30:35 #228
33 Anton
A flower?
pi_6178290
Iron Maiden - Iron Maiden (live)

Yeah! Scream for me! Zo hoort het te klinken, natuurlijk wat onbescheiden zelfverheerlijking, maar o zo lekker.

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:33:16 #229
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6178353
Echobelly - Bellyache

Eerste single van dit zooitje dat een mix tussen The Smiths en Blondie produceert. Heerlijke muziek voor weinig nadenken, zangeres Sonya Madan gilt als Debbie Harry op hun eerste lp's

pi_6178403
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:25 schreef dolle_hond het volgende:
Gorki - Lieve kleine Piranha

Luc DeVos en zijn band met een nummer van hun eerste lp. Gedownd want de cd is niet te krijgen In hun beginperiode waren de teksten spontaner dan tegenwoordig. Daarom sprankelt dit nummer.

Gorki - Het beste van Gorki

Type : Compact Disc
Uitgever : VIRGIN
Verschijningsdatum : 25/01/1999
Aantal discs : 1
Streepjescode (EAN) : 0724384697822
Streepjescode (UPC) : 724384697822

Daar staat het nummer zelf in ieder geval wél op (en misschien nog wel meer nummers; niet naar gekeken! (note: slechts 11 euro en centen bij proxis)

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 08-10-2002 22:36]

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:36:19 #231
9613 Seborik
I, Voyager
pi_6178419
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:24 schreef the-O het volgende:
Wie is het team van star one?
Het is een project van Arjen Lucassen, het genie achter Ayreon.

Http://www.ayreon.com

Hier staat ook informatie over Star One.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:38:19 #232
13973 ranja
image means nothing
pi_6178471
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:22 schreef dolle_hond het volgende:

staat er ook New England, die cover van Billy Bragg op. Is in beide versies geweldig

Natuurlijk staat die er op... erg goed inderdaad
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:39:59 #233
13973 ranja
image means nothing
pi_6178515
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:28 schreef dolle_hond het volgende:
Belly - Feed the Tree

Lekker britpopnummertje, beetje middle of the road.

quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:33 schreef dolle_hond het volgende:
Echobelly - Bellyache

Eerste single van dit zooitje dat een mix tussen The Smiths en Blondie produceert. Heerlijke muziek voor weinig nadenken, zangeres Sonya Madan gilt als Debbie Harry op hun eerste lp's

Goed bezig... helemaal mijn muziek (zie 4ad topic).
Ik zoek nog steeds de 4e cd van Echobelly die natuurlijk niet is uitgebracht in Nederland

Overigens is Belly net zo weinig brits als ik... komt gewoon uit Boston

pi_6178559
[edit]te enthousiast... sorry[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 08-10-2002 23:02]

dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:08:35 #235
13973 ranja
image means nothing
pi_6179242
Juliana Hatfield - Gold stars 1992 - 2002

Alweer een compilatie, deze past perfect bij de nummers van dolle_hond van belly en Echobelly. Lekkere gitaarmuziek wat voor alto doorgaat maar net zo goed pop kan heten. Het is maar wat je als referentie neemt... ligt niet zwaar in het gehoor maar heeft wel een scherp randje, zowel qua gitaargebruik als teksten....

dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:23:49 #236
1986 Jane
pi_6179593
Yoko Ono - Kiss kiss kiss

Geloof het of niet, maar ik ben zelfs een keer naar een concert van Yoko Ono geweest. In het Congresgebouw in Den Haag. En het is het enige concert waar ik ooit met hoofdpijn uitgekomen ben!
Dit is het enige nummer van haar dat ik nog enigzins om aan te horen vind. Niet hoogstaand, maar voor Yoko's doen aardig... Van de LP 'Double Fantasy' en het was ook de B-kant van '(Just Like) Starting Over'.
Oh, en aan het einde komt ze klaar in het Japans.

pi_6179982
Tom Petty and the Heartbreakers - Breakdown
There's no sense in pretending, you're eyes give you away.

Omdat Arcee over Tom begon, maar weer eens opgezet.
Prachtplaat.

pi_6180047
Red snapper - Crusoe takes a trip

1e track van het 1e album van Red Snapper (album: Prince blimey). Inventieve breakbeats uit engeland, live gespeeld door muzikanten (dus geen drumcomputers). Leuk!

pi_6180397
Ministry - Lava

Logge, snoeiharde en monotoon voortdreunende industrial/metal. Gitaren klinken als een cirkelzaagmachine en Jourgensen wisselt z'n gruntvocalen af met een soort imitatie van de Zweedse kok uit de Muppetshow (echt waar).

Dit is 'muziek' om compromisloos op te neu...hmzz, weltrusten

pi_6180450
Tom Petty and the Heartbreakers - American girl
Slaggitaartje, een slis, uptempo snare en een zwevende bas.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh
Well she was an american girl. Eigenlijk moet deze in de auto.
God it's so painfull, something so close, and still...
Oja, heel erg hard draaien deze.
  woensdag 9 oktober 2002 @ 04:27:53 #241
17084 LEiPiE
Waarom makkelijk doen...
pi_6182340
Hooverphonic - The World Is Mine
van 't geweldige nieuwe album "Presents Jackie Cane"
  woensdag 9 oktober 2002 @ 08:49:11 #242
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6182625
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 22:39 schreef ranja het volgende:

Goed bezig... helemaal mijn muziek (zie 4ad topic).
Ik zoek nog steeds de 4e cd van Echobelly die natuurlijk niet is uitgebracht in Nederland

Overigens is Belly net zo weinig brits als ik... komt gewoon uit Boston

Maar wat stijl betreft valt het daar eigenlijk wel onder. Belly is wel meer "britpop" dan Throwing Muses, vandaar.
  woensdag 9 oktober 2002 @ 08:51:29 #243
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6182642
Praga Kahn - Tausend Sterne

Lekker Duits nummer van de Belg, gaat als een trein. Andere nummers van PK vind ik matig, dit swingt.

pi_6182851
Fantastic plastic machine - Philter

Aparte neo-electro/swing/lounge muziek uit Japan. Ik vind niet alle nummers even sterk, maar dit nummer springt er zeker uit.

woensdag 9 oktober 2002 @ 09:23:11 #245
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6182935
Flip Kowlier - Verkluot

Wat een goede cd heeft dioe Flip gemaakt, zijn nieuwe single is dit. niet zo sterk als Welgemeende Fuck You, maar wel lekker loom.

pi_6183003
Sticky Ft ms Dynamite - Booo!

Tjongen, ik had het niet verwacht maar prima Jungle... met de jonge maar prima stem van ms Dynamite. Opbouw van het nummer is heel erg goed.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  woensdag 9 oktober 2002 @ 09:50:06 #247
13973 ranja
image means nothing
pi_6183244
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 08:49 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

Maar wat stijl betreft valt het daar eigenlijk wel onder. Belly is wel meer "britpop" dan Throwing Muses, vandaar.

Ik deel het gewoon in onder de Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo)
  woensdag 9 oktober 2002 @ 09:53:12 #248
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6183269
The Tragically Hip - Ahead by a century

Hele goede band, tamelijk onbekend bij grote publiek. Altijd goed voor mooie nummers, zo ook deze. Rustig nummertje.

Elke keer als ik ze hoor denk ik, hier moet ik meer van hebben.

woensdag 9 oktober 2002 @ 11:32:14 #249
13973 ranja
image means nothing
pi_6184564
Ultravox - diverse mp3's

Ik vond op het netwerk hier wat mp3's van Ultravox, en aangezien ik alleen een stuk of paar singles ken dacht ik eens verder te luisteren waar Ladytron (onder andere) de mosterd vandaan haalt. Typische 80's electro, veel synthesizer dus en zwaar depri teksten. Niks mis mee, de stem van Midge Ure mag ik ook wel over (en dat terwijl het een man is).
Maar toch hoor ik liever Ladytron, maar dat komt vanmiddag in de auto wel weer.

pi_6185128
Tommy Tee feat. Shabaam Sahdeeq - Takin Ova USA

Heerlijk die strings, typisch mijn hiphop!
Tommy Tee, afkomstig uit Zweden.. (producer,dj en mc)!
Shabaam Sahdeeq (Rawkus records) spit ook nog wat zieke teksten hier!
Meer typen heb ik geen zin in, chez mist de oude stijl van dit topic!

woensdag 9 oktober 2002 @ 13:05:21 #251
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6185913
The Smiths - Asleep

Mooi nummer om bij in slaap te vallen. Ik probeer een cd-tje bij elkaar te krijgen en dan te branden met alleen maar smiths-nummers en denk erover deze helemaal aan t eind van de cd te zetten.

woensdag 9 oktober 2002 @ 14:13:07 #252
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6187420
Fu manchu - Blue Tile Fever

had nog nooit van ze gehoord, maar ze maken best ruige muziek met vette gitaren SUPERvette gitaren -edit-

SEMTEX is spontaan fan! En dat door 'n toevallige search in kazaa!

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 09-10-2002 14:43]

woensdag 9 oktober 2002 @ 16:48:40 #253
13973 ranja
image means nothing
pi_6191509
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 14:13 schreef SEMTEX het volgende:
Fu manchu - Blue Tile Fever
Volgens mij ligt er ergens een link naar Queens of the stoneage en Kyuss... maar hoe dat precies zit weet ik niet.
pi_6192615
Blind Guardian - And Then There Was Silence

nummer van 14 min, zwaar gaaf nummer van het nieuwe album A night at the Opera.

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_6195443
Avantasia 2

Deel 2 uit de drielui Avantasia van Tobias Sammet, deel 3 komt volgend jaar ergens. Hij noemt het een metalopera, nou ja, als het beestje maar een naam heeft...

pi_6195511
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 16:48 schreef ranja het volgende:

[..]

Volgens mij ligt er ergens een link naar Queens of the stoneage en Kyuss... maar hoe dat precies zit weet ik niet.

ik dacht dat fu manchu nederlands was??

ik heb trouwens al een deel 3 geopend

woensdag 9 oktober 2002 @ 20:16:44 #257
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6195816
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 20:06 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

ik dacht dat fu manchu nederlands was??

ik heb trouwens al een deel 3 geopend

dan is deze vol