Hoi!
Ik zal het heel kort houden. Ik heb in de afgelopen 3 maanden op m'n studievereniging een meisje leren kennen. We hebben nog niet heel veel gepraat met elkaar, omdat wanneer zij er is ik er vaak niet ben, en wanneer ik er ben zij er niet is. Als we er toevallig wel allebei zijn, kan ik altijd wel goed met haar praten en
lijkt er vanuit haar interesse te zijn (veel lachen, aanraken). Met dat op het oog en met goede voornemens-gedoe erbij, wilde ik haar eigenlijk deze week op een studieverenigingfeest uitvragen op een date. Nu is het echter zo dat er voor mij twee probleempjes zijn waardoor ik twijfel. Het eerste is dat ze bij de kerstborrel een andere jongen heeft gezoend (wat niets hoeft te bekenen, want ze wil er verder niks mee, maar goed, ik was er ook!

...) en ten tweede dat we steeds meer in een vriendengroepje beginnen te raken met drie anderen erbij. Opzich niks mis mee, maar stel dat ik haar uitvraag en ze nee zegt, wellicht dat het redelijk awkward wordt en in een vriendengroep waarmee je dingen afspreekt... dan valt ze niet echt makkelijk te ontwijken.
Dus, wijze lieden, wat raden jullie me aan: er voor gaan en eventueel even een awkward tijd tegemoetgaan, of mezelf blijven afvragen: wat als...