FOK!forum / Relaties & Psychologie / Belangst, hoe kom ik hier overheen?
Saleuvrijdag 3 januari 2014 @ 00:15
Ik zit met een vervelend probleem en dat is dat ik belangst heb. Mensen in het echt aanspreken heb ik dan weer helemaal geen moeite mee. De rede van de belangst is mij denk ik wel duidelijk:

Ik werk nu 5 jaar in de autoverkoop. Ik ben dus eigenlijk alleen maar gewend om contact onder 4 ogen te hebben. Op een paar keer in de week een handelaar bellen na bel ik bijna nooit. Contact onder 4 ogen vind ik veel fijner omdat je dan ook de non-verbale communicatie kunt zien, wat je aan de telefoon niet kan. Omdat het bellen voor mij dus ongewoon is, heb ik denk ik belangst. Maar dat is toch lastig voor die enkele keer dat je moet bellen.

Hoe kan ik het beste over de belangst heenkomen?
ejfaarvrijdag 3 januari 2014 @ 00:17
Door te bellen misschien?
troveyvrijdag 3 januari 2014 @ 00:17
Door jezelf met je angst te confronteren dus telefoneren maar. ;)
Tokapivrijdag 3 januari 2014 @ 00:18
Oh ik dacht bal-angst, HAHA, daar had ik al een oplossing voor.
Magoed, oplossing voor bel-angst is gelijkaardig, gewoon doen, ik had dat vroeger ook maar het went!
ikbennieuwopfokvrijdag 3 januari 2014 @ 00:19
Gewoon inbeelden dat de persoon aan de andere kant van de lijn naakt is
motorbloempjevrijdag 3 januari 2014 @ 00:27
Heb je dat ook met familie en eventueel vrienden? Of bel je die ook niet/durf je die ook niet te bellen?
Saleuvrijdag 3 januari 2014 @ 00:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:27 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je dat ook met familie en eventueel vrienden? Of bel je die ook niet/durf je die ook niet te bellen?
Met familie minder omdat je die goed kent, maar vreemden of iemand die je niet goed kent bellen is een heel ander verhaal.
Tropanziavrijdag 3 januari 2014 @ 00:30
Waar ben je precies bang voor? Op de manier waarop jezelf overkomt???
Brendaavrijdag 3 januari 2014 @ 02:38
Ik had dit ook heel erg.

Ik heb het opgelost door telefoontjes voor anderen te gaan doen.. voor mn zusje bijvoorbeeld als ze problemen had met haar abonnement oid.

Het is puur over je angst heen stappen en jezelf dwingen te leren het gewoon te doen. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt.
#ANONIEMvrijdag 3 januari 2014 @ 02:39
Had ik ook.

Oplossing: gewoon bellen, ze eten je niet op.
Tussendoortjevrijdag 3 januari 2014 @ 05:58
Ik had het heel extreem. Toen ben ik werk gaan doen waarbij ik heel veel moest bellen en nu is het over.
Dus zoals iedereen al zegt: gewoon doen.
RunForrestRunvrijdag 3 januari 2014 @ 08:51
Belscriptjes schrijven. Dus opschrijven wat je gaat zeggen/vragen en vast nadenken over de antwoorden die mensen kunnen geven. Dat heeft mij heel erg geholpen en nu bel ik overal zonder problemen naartoe.
Metalfreakvrijdag 3 januari 2014 @ 08:55
Wel een beetje herkenbaar, houd er zelf ook nog steeds niet van. Zou liever naar een bedrijf toe gaan voor een vraag dan ze te bellen. Toch moet ik voor mijn werk vrij veel bellen en gek genoeg heb ik er dan geen enkele moeite mee en doe ik dat zonder te aarzelen. Er is bij mij gewoon een duidelijke voorkeur voor face to face contact, inderdaad vanwege de non verbale communicatie.
Zaibatsu01vrijdag 3 januari 2014 @ 10:11
ik las het als een woord ik dacht al wat is belangst nou weer mja
Waaghalsvrijdag 3 januari 2014 @ 10:12
ik volg dit met belangstelling
IkStampOpTacosvrijdag 3 januari 2014 @ 10:13
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:51 schreef RunForrestRun het volgende:
Belscriptjes schrijven. Dus opschrijven wat je gaat zeggen/vragen en vast nadenken over de antwoorden die mensen kunnen geven. Dat heeft mij heel erg geholpen en nu bel ik overal zonder problemen naartoe.
Dit deed/doe :@ ik ook veel.
#ANONIEMvrijdag 3 januari 2014 @ 10:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:30 schreef Tropanzia het volgende:
Waar ben je precies bang voor? Op de manier waarop jezelf overkomt???
Ja, zoiets. Of je geen domme dingen gaat zeggen en of ze je wel gaan begrijpen en of je misschien niet iets vergeet. En voor eventuele stiltes die zouden kunnen vallen (die ervaarde ik dan als ongemakkelijk).

Bij mij kwam het puur omdat ik niet zie hoe de ander reageert. Face-to-face geen enkel probleem, want dan heb je direct feedback en kun je eventueel ingrijpen als je denkt dat het 'verkeerd' loopt.
Perrinvrijdag 3 januari 2014 @ 10:29
Gaat hier een vervelende/traumatische telefoonervaring aan vooraf of groeit zo'n belangst geleidelijk?
HeatWavevrijdag 3 januari 2014 @ 10:30
Ik heb niet echt belangst, als het moet doe ik het zonder problemen. Maar ik HAAT het gewoon. :P.
Cue_vrijdag 3 januari 2014 @ 10:32
Ik las be-langst ... vroeg me al af wat het was :')

Moet zeggen dat ik het ook wel een beetje heb, maar wel minder dan vroeger.
Gewoon bedenken wat je wilt zeggen en dat evt een paar keer herhalen.
Achteraf jezelf nog 3x voor de kop slaan dat je weer eens wat bent vergeten of te gemakkelijk/te snel hebt opgehangen.. maar ach, dat leer je vanzelf wel weer.
IkStampOpTacosvrijdag 3 januari 2014 @ 10:43
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef Perrin het volgende:
Gaat hier een vervelende/traumatische telefoonervaring aan vooraf of groeit zo'n belangst geleidelijk?
Eerder onzekerheid over hoe je overkomt waarschijnlijk. Persoonlijk heb ik ook een hekel aan bellen omdat ik normaal met veel gebaren, emoties, gezichtsuitdrukkingen en geluiden praat/communiceer. :+
Perrinvrijdag 3 januari 2014 @ 10:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Eerder onzekerheid over hoe je overkomt waarschijnlijk. Persoonlijk heb ik ook een hekel aan bellen omdat ik normaal met veel gebaren, emoties, gezichtsuitdrukkingen en geluiden praat/communiceer. :+
Hopen dat videochat snel telefonie vervangt :P
SEMTEXvrijdag 3 januari 2014 @ 10:49
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:17 schreef ejfaar het volgende:
Door te bellen misschien?
Klinkt lomp, maar het is echt zo. Bellen en ontdekken dat de andere kant niet 'bijt'. Ik had ook belangst, maar ben in 2007 toch in een callcenter gaan werken :D. Ik stierf duizend dodeni het begin, maar merkte vanzelf dat niet iedereen aan de telefoon een pitbull was. Na jaren van training en ervaring gaat het al zoveel makkelijker. Als ik ergens opnieuw begin en me nog niet zeker voel, heb ik er nog wel eens last van, maar dan dwing ik mezelf het gewoon uit te proberen. Het is niet erg om een fout te maken of even niet uit je woorden te komen.

Ik denk dat het bij mij ontstaan is doordat onze huistelefoon vroeger voor eeuwig bleef rinkelen. Mijn ouders legden me nooit uit dat ik ook best de telefoon op kon nemen, dus ontwikkelde ik angst voor het overgaan van de telefoon. Ik wist niet wat ik ermee aanmoest. Ik herinner me ook dat ik achter de bank kroop als-ie overging.
#ANONIEMvrijdag 3 januari 2014 @ 10:51
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef Perrin het volgende:
Gaat hier een vervelende/traumatische telefoonervaring aan vooraf of groeit zo'n belangst geleidelijk?
Het is meer dat je er weinig ervaring mee hebt, omdat je er dus telkens tegenop zit en op een andere manier probeert op te lossen (door bijvoorbeeld iemand anders te laten bellen). Je weet simpelweg niet hoe je ermee om moet gaan. :P.
IkStampOpTacosvrijdag 3 januari 2014 @ 10:52
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hopen dat videochat snel telefonie vervangt :P
Ja dat lijkt me zelfs nog irritanter eerlijk gezegd. 8-)
Ik had nooit zozeer problemen met de telefoon opnemen als er naar ons huis werd gebeld, wel met het opbellen als ik wat moest regelen of iets anders moest hebben van een vreemde.
#ANONIEMvrijdag 3 januari 2014 @ 10:53
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik had nooit zozeer problemen met de telefoon opnemen als er naar ons huis werd gebeld, wel met het opbellen als ik wat moest regelen of iets anders moest hebben van een vreemde.
Hehehehe, herkenbaar. Wanneer jij het gesprek moet sturen (omdat je iets nodig hebt), zeg maar.
IkStampOpTacosvrijdag 3 januari 2014 @ 10:54
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:53 schreef zarGon het volgende:

[..]

Hehehehe, herkenbaar. Wanneer jij het gesprek moet sturen (omdat je iets nodig hebt), zeg maar.
Ja precies. Achter dingen aanbellen en zo, sollicitatiebrief die je hebt ingestuurd voor stage bijvoorbeeld.
SiemeNvrijdag 3 januari 2014 @ 12:05
Wat iedereen al zegt. Gewoon vaak gaan bellen. Dan wen je er vanzelf aan. En wat helpt is voordat je het gesprek ingaat even bedenken wat je precies wilt zeggen en welke bezwaren je mogelijk kan verwachten. Dan weet je alvast hoe je daar mee moet omgaan.

Tot slot, ook non-verbaal kan je een telefoongesprek beïnvloeden. Zo ga ik bij belangrijke zakelijke gesprekken vrijwel altijd staan, of in ieder geval rechtop in mijn stoel zitten. Het is onderzocht en bewezen dat iemand die lui in een stoel hangt heel anders klinkt dan iemand in een actieve houding. Dus denk daar ook om.
-Strawberry-vrijdag 3 januari 2014 @ 12:08
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:15 schreef Saleu het volgende:
Hoe kan ik het beste over de belangst heenkomen?
Dat is dan weer simpel: door het vaak te doen. Misschien kun je jezelf dwingen om vrienden af en toe te bellen voor een afspraak in plaats van via whatsapp of een ander medium.
monsterd.vrijdag 3 januari 2014 @ 12:10
Ik dacht dat ik de enige was die hier last van had :')

Gewoon toch bellen helpt het beste bij mij.
RipMcPantsvrijdag 3 januari 2014 @ 12:12
Het enige dat helpt, is daadwerkelijk bellen.
Ik kan het weten, ik ben er op die manier ook overheen gekomen :)
#ANONIEMvrijdag 3 januari 2014 @ 12:14
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat is dan weer simpel: door het vaak te doen. Misschien kun je jezelf dwingen om vrienden af en toe te bellen voor een afspraak in plaats van via whatsapp of een ander medium.
Met vrienden is het toch wel anders, bij mij dan. Je kent ze, dus telefonisch contact is dan geen probleem. Het speelt (speelde) eigenlijk bij onbekenden.

Maar dan nog kan het inderdaad alsnog helpen. De handeling zelf (bellen) wordt dan iets vanzelfsprekender en kan het dus minder eng worden om te bellen.
Seven.vrijdag 3 januari 2014 @ 12:20
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 05:58 schreef Tussendoortje het volgende:
Ik had het heel extreem. Toen ben ik werk gaan doen waarbij ik heel veel moest bellen en nu is het over.
Dus zoals iedereen al zegt: gewoon doen.
Same here. Gewoon doen en je bent er binnen 2 weken vanaf.
Perrinvrijdag 3 januari 2014 @ 12:26
Hoe zit dat dan trouwens met online communiceren (zoals hier op Fok!)? Is dat dan niet net zo eng als bellen?
Revrijdag 3 januari 2014 @ 13:29
op speaker zetten, dat geeft al een trigger minder
pepper_961vrijdag 3 januari 2014 @ 13:40
Vriendje van waterroosje? :X
#ANONIEMvrijdag 3 januari 2014 @ 13:41
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:26 schreef Perrin het volgende:
Hoe zit dat dan trouwens met online communiceren (zoals hier op Fok!)? Is dat dan niet net zo eng als bellen?
Het contact is niet direct... Dus nee.
Aardappeltaartvrijdag 3 januari 2014 @ 14:20
Ik dacht al dat ik een van de weinigen was. Inderdaad nul moeite met mensen in het echt aanspreken, of mailen naar wie dan ook, maar iemand - vooral onbekenden - opbellen is soms wel lastig. Geen idee waarom. Ik probeer me eroverheen te zetten, 'gewoon doen'/'het moet'. Nadat de ander iets gezegd heeft valt 't eigenlijk altijd reuze mee.
Metalfreakvrijdag 3 januari 2014 @ 14:45
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:29 schreef Re het volgende:
op speaker zetten, dat geeft al een trigger minder
Maar met andere mensen in dezelfde ruimte is dat juist weer een extra drempel.
tjoptjopvrijdag 3 januari 2014 @ 15:19
Ik heb hetzelfde gehad. Erg vervelend aangezien ik opzich best sociaal ben/kan doen ;)

Na wat zelfobservatie kwam ik tot de conclusie dat ik enorm veel met m'n handen praat. Met bellen miste ik die expressie mogelijkheid, dat was denk ik ook de reden dat ik altijd ging lopen als ik aan het bellen was (ook gewoon in huis) als een soort compensatie. Zittend bellen ging echt voor geen meter :')

Op m'n werk heb ik destijds een koptelefoontje/handsfree geregeld en dat gaat prima, ook zittend. Ik zit dus ook gewoon te gebaren achter m'n bureau als ik tegenwoordig aan het bellen ben :')

Klinkt stompzinnig, maar misschien kun je er wat mee als je het een beetje herkend.
UpsideDownvrijdag 3 januari 2014 @ 15:25
Ik heb voicemail-inspreekangst. Ik kom nooit uit mijn woorden als ik na de piep iets moet inspreken en gooi dan snel de hoorn er op. Best wel dom eigenlijk. Als ik de persoon gewoon aan de lijn krijg is er niets aan de hand.
Metalfreakvrijdag 3 januari 2014 @ 15:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:25 schreef UpsideDown het volgende:
Ik heb voicemail-inspreekangst. Ik kom nooit uit mijn woorden als ik na de piep iets moet inspreken en gooi dan snel de hoorn er op. Best wel dom eigenlijk. Als ik de persoon gewoon aan de lijn krijg is er niets aan de hand.
Volgens mij heb ik in mijn hele leven nog nooit een voicemail ingesproken. Waarom zou je ook? Vind het ook altijd gruwelijk irritant als mensen dat bij mij doen. Even terugbellen (ik zie toch gewoon wie gebeld heeft?) kost minder tijd dan eerst die ellendige voicemail af te luisteren.
UpsideDownvrijdag 3 januari 2014 @ 15:47
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:28 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik in mijn hele leven nog nooit een voicemail ingesproken. Waarom zou je ook? Vind het ook altijd gruwelijk irritant als mensen dat bij mij doen. Even terugbellen (ik zie toch gewoon wie gebeld heeft?) kost minder tijd dan eerst die ellendige voicemail af te luisteren.
Heb ook maar zelden een (goede) voicemail ingepsroken, luister mijn eigen ook niet af en bel inderdaad gewoon terug.
Ouder1vrijdag 3 januari 2014 @ 16:37
Mijn ervaring met slechte/onzekere bellers is dat ze vaak niet goed weten wat ze willen bereiken met dat telefoontje en dan krijg je idd ongemakkelijke gesprekken.
Bedenk dus goed wat je doel is.

Er is een probleem met bv je internetverbinding Je gaat bellen (mailen lukt namelijk niet). je doel is dan niet om hen te vertellen dat je internet het niet doet, maar dat zij daar iets aan gaan doen.

Je gaat solliciteren en je wilt eerst even bellen. Wat is je doel? Je wilt een paar zaken weten over de vacature (is dat of dat een harde eis?) over het bedrijf (wat is de bedrijfscultuur?) en je wilt jezelf in de picture zetten. Wie wil je spreken? Bij het doel in de picture zetten is een gezellig gesprek belangrijk.. maak het de ander gemakkelijk, maak een grapje, vraag iets persoonlijks (welke functie heb jij? Hoe lang werk jij daar al? Heb jij het daar naar je zin?)

Ik zal de mentor van mijn oudste op de Havo niet snel vergeten. Die belde ook steeds met een verhaal/mededeling maar nooit met een doel. Om gek van te worden. Zelfs de vraag wat hij van mij wilde kon hij dan geen antwoord op geven. Ik denk dat in het protocol stond dat ouders ingelicht moesten worden en hij dat dan ook letterlijk deed en verwachtte dat die ouders er dan een zinvol gesprek van zouden maken. |:(
Banaankrokodilvrijdag 3 januari 2014 @ 19:51
Ik herken het!
Ik was ook altijd te schijterig om mensen te bellen, ik ging liever even langs de winkel ipv te telefoneren.
Het opbellen en het opnemen vond ik echt vreselijk. Maar doordat ik nu in het buitenland woon ben ik dus genoodzaakt om zelf mijn dingetjes te regelen, en om nou daarvoor tientallen of honderden kilometers voor te rijden is de keuze dan wel snel gemaakt. Ik begin het zelfs leuk te vinden om mensen te bellen! Alleen het opnemen is soms nog wel een minpuntje.. vooral in de ochtend als ik lig te slapen of als ik een rotdag heb. Dan ben ik er al niet met mijn gedachten bij om ook maar een zinnig antwoord te geven, of bang dat ik een fout of gek antwoord geef, dus dan laat ik liever de telefoon overgaan en bel ik later zelf wel terug wanneer het mij uitkomt. ^O^
Laconfiturevrijdag 3 januari 2014 @ 19:58
Had ik vroeger ook, ging ook helemaal als een gek stotteren aan de telefoon zelfs als ik me ging ziek melden via de telefoon.

maar sinds ik ben begonnen aan mijn opleiding front office medewerker en ik heel veel moest gaan bellen met klanten etc, ben ik langzamerhand van mijn "bel angst" af, alhoewel ik het niet echt zag als een bel angst, meer als een -ik-heb-geen-idee-wat-ik-moet-zeggen-omdat-ik-diegene-niet-kan-zien-en-dat-intimideert-mij-omdat-ik-het-gevoel-heb-alsof-ik-tegen-een-apperaat-praat-. Wat eigenlijk ook het geval was, maar dat doet er niet toe.

om het verhaal kort te maken, je komt er wel overheen, gewoon veel bellen. :)
GekkeGerrit-vrijdag 3 januari 2014 @ 20:05
Ik haaaaaaat bellen/skypen ook heel erg. Kom altijd veel minder uit m'n woorden enzo dan wanneer ik gewoon face to face met iemand of in een groep praat. Best raar eigenlijk nu ik er zo over na denk :P

Het maakt ook gewoon niet uit wie of wat het is. Een telefoontje naar m'n vriendin, maten of voetbaltrainer of zo (waar ik in het echt gewoon uren mee kan ouwehoeren) gaat voor mijn gevoel net zo ongemakkelijk als een telefoontje naar een bedrijf.
Fervrijdag 3 januari 2014 @ 20:58
Ga een cold calling doen, zomaar wat mensen in de omgeving bellen en vertellen dat je hun een geweldige aanbieding kan doen om hun auto in te ruilen als ze deze of volgende week langskomen.

Als je dat kan, ben je gelijk genezen hoor.

Of ga lauw bellen, klanten die paar jaar geleden een auto hebben gekocht. Vraag of ze hem weer willen inruilen, lulsmoes dat er veel vraag naar hun huidige model en dat je natuurlijk een geweldige inruil kan aanbieden.

Ga een middagje of avondje bellen en misschien levert het je nog een leuke deal op ook?
Hiergaanwedanvrijdag 3 januari 2014 @ 21:25
Vroeger een periode wel gehad toen ik net met meiden begon. Gaat door oefenen voorbij en met een beetje ouder worden, zelfverzekerdheid en gewoon weten wat je moet zeggen (veel telefoongesprekjes volgen toch een bepaald riedeltje). Net als een presentatie een opbouw heeft die je kan leren zo ook met telefoneren (hoi ik ben die en die van dat en dat en ik bel omdat blablabla). Als zoiets goed in je hoofd zit lijkt het me dat het al een stuk gemakkelijker gaat.
Strikesvrijdag 3 januari 2014 @ 22:50
Herkenbaar! Vooral op je werk als er 4 collega's meeluisteren! Maar gewoon kwestie van veel doen inderdaad! :)
sylvesterrrvrijdag 3 januari 2014 @ 23:00
Na 1,5 jaar fulltime voor helpdeskmedewerker gespeeld te hebben heb ik totaan geen belangst meer. Ik vind het hooguit vervelend. :P
Cue_vrijdag 3 januari 2014 @ 23:02
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:00 schreef sylvesterrr het volgende:
Na 1,5 jaar fulltime voor helpdeskmedewerker gespeeld te hebben heb ik totaan geen belangst meer. Ik vind het hooguit vervelend. :P
Gebeld worden is toch wel aders dan zelf bellen.
Scootermuisjevrijdag 3 januari 2014 @ 23:03
Ik ken het wel, ben er op stage wel overheen gekomen. Als je gaat bellen, zorg dat dat je duidelijk (op papier) hebt wat je wil vragen/vertellen. Zo voorkom je ook dat je een 'black out' krijgt ;)
sylvesterrrvrijdag 3 januari 2014 @ 23:05
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:02 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Gebeld worden is toch wel aders dan zelf bellen.
Je leert anders wel goed om te gaan met 'dat soort mensen'. Mijn ervaring als helpdeskmedewerker heeft mij wel geholpen sterker in mijn schoenen te staan wanneer ik een of andere instantie moet bellen.

Zorg ervoor dat je zelf het gesprek kan leiden door een doel voor ogen te hebben. Anders doet de ander dat voor je (dat was mijn taak als helpdeskmedewerker :P).
Cue_vrijdag 3 januari 2014 @ 23:09
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:05 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Je leert anders wel goed om te gaan met 'dat soort mensen'. Mijn ervaring als helpdeskmedewerker heeft mij wel geholpen sterker in mijn schoenen te staan wanneer ik een of andere instantie moet bellen.

Zorg ervoor dat je zelf het gesprek kan leiden door een doel voor ogen te hebben. Anders doet de ander dat voor je (dat was mijn taak als helpdeskmedewerker :P).
Ik heb t zelf ook 1.5 jaar gedaan, enige waar t mij mee geholpen heeft is meer begrip hebben voor de medewerkers :+
sylvesterrrvrijdag 3 januari 2014 @ 23:15
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb t zelf ook 1.5 jaar gedaan, enige waar t mij mee geholpen heeft is meer begrip hebben voor de medewerkers :+
Dat ook. Ik weet nu echter ook dat indien een medewerker het écht wil, dat ie wel een oplossing voor je kan vinden. ;)
Cue_vrijdag 3 januari 2014 @ 23:20
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:15 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Dat ook. Ik weet nu echter ook dat indien een medewerker het écht wil, dat ie wel een oplossing voor je kan vinden. ;)
Klopt of in ieder geval zn best voor je gaat doen.
Saleuzaterdag 4 januari 2014 @ 00:40
Ik schrik er eerlijk gezegd wel van dat er toch zoveel mensen met hetzelfde probleem zitten/zaten. Ik heb altijd gedacht dat meer mensen moeite hebben met iemand in het echt aanspreken dan met iemand te bellen. Maar blijkbaar is mijn probleem zo raar nog niet.
egeltje1985zaterdag 4 januari 2014 @ 07:57
Nu ik voor mn werk meer en meer mort bellen kom ik er ook vanaf. Wel goed,nu word ik gewoon gedwongen.
Perrinzaterdag 4 januari 2014 @ 10:49
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:40 schreef Saleu het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat meer mensen moeite hebben met iemand in het echt aanspreken dan met iemand te bellen.
Is misschien toch nog wel zo.

Maar dat zóveel mensen moeite hebben met bellen, dat realiseerde ik me idd ook niet.