abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135009857
Ik zit met een vervelend probleem en dat is dat ik belangst heb. Mensen in het echt aanspreken heb ik dan weer helemaal geen moeite mee. De rede van de belangst is mij denk ik wel duidelijk:

Ik werk nu 5 jaar in de autoverkoop. Ik ben dus eigenlijk alleen maar gewend om contact onder 4 ogen te hebben. Op een paar keer in de week een handelaar bellen na bel ik bijna nooit. Contact onder 4 ogen vind ik veel fijner omdat je dan ook de non-verbale communicatie kunt zien, wat je aan de telefoon niet kan. Omdat het bellen voor mij dus ongewoon is, heb ik denk ik belangst. Maar dat is toch lastig voor die enkele keer dat je moet bellen.

Hoe kan ik het beste over de belangst heenkomen?
pi_135009946
Door te bellen misschien?
pi_135009950
Door jezelf met je angst te confronteren dus telefoneren maar. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135010016
Oh ik dacht bal-angst, HAHA, daar had ik al een oplossing voor.
Magoed, oplossing voor bel-angst is gelijkaardig, gewoon doen, ik had dat vroeger ook maar het went!
pi_135010046
Gewoon inbeelden dat de persoon aan de andere kant van de lijn naakt is
Nieuw is niet altijd beter.
pi_135010345
Heb je dat ook met familie en eventueel vrienden? Of bel je die ook niet/durf je die ook niet te bellen?
Ja doei.
pi_135010385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:27 schreef motorbloempje het volgende:
Heb je dat ook met familie en eventueel vrienden? Of bel je die ook niet/durf je die ook niet te bellen?
Met familie minder omdat je die goed kent, maar vreemden of iemand die je niet goed kent bellen is een heel ander verhaal.
pi_135010440
Waar ben je precies bang voor? Op de manier waarop jezelf overkomt???
Digo
pi_135012876
Ik had dit ook heel erg.

Ik heb het opgelost door telefoontjes voor anderen te gaan doen.. voor mn zusje bijvoorbeeld als ze problemen had met haar abonnement oid.

Het is puur over je angst heen stappen en jezelf dwingen te leren het gewoon te doen. Hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt.
Let what you love be what you do ♥
pi_135012900
Had ik ook.

Oplossing: gewoon bellen, ze eten je niet op.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 05:58:00 #11
290568 Tussendoortje
kan altijd tussendoor
pi_135013616
Ik had het heel extreem. Toen ben ik werk gaan doen waarbij ik heel veel moest bellen en nu is het over.
Dus zoals iedereen al zegt: gewoon doen.
Beter te veel dan te weinig
pi_135014294
Belscriptjes schrijven. Dus opschrijven wat je gaat zeggen/vragen en vast nadenken over de antwoorden die mensen kunnen geven. Dat heeft mij heel erg geholpen en nu bel ik overal zonder problemen naartoe.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:55:07 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_135014316
Wel een beetje herkenbaar, houd er zelf ook nog steeds niet van. Zou liever naar een bedrijf toe gaan voor een vraag dan ze te bellen. Toch moet ik voor mijn werk vrij veel bellen en gek genoeg heb ik er dan geen enkele moeite mee en doe ik dat zonder te aarzelen. Er is bij mij gewoon een duidelijke voorkeur voor face to face contact, inderdaad vanwege de non verbale communicatie.
Don't let my username fool you...
pi_135015478
ik las het als een woord ik dacht al wat is belangst nou weer mja
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:12:51 #15
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_135015514
ik volg dit met belangstelling
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:13:43 #16
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135015540
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:51 schreef RunForrestRun het volgende:
Belscriptjes schrijven. Dus opschrijven wat je gaat zeggen/vragen en vast nadenken over de antwoorden die mensen kunnen geven. Dat heeft mij heel erg geholpen en nu bel ik overal zonder problemen naartoe.
Dit deed/doe :@ ik ook veel.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135015556
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:30 schreef Tropanzia het volgende:
Waar ben je precies bang voor? Op de manier waarop jezelf overkomt???
Ja, zoiets. Of je geen domme dingen gaat zeggen en of ze je wel gaan begrijpen en of je misschien niet iets vergeet. En voor eventuele stiltes die zouden kunnen vallen (die ervaarde ik dan als ongemakkelijk).

Bij mij kwam het puur omdat ik niet zie hoe de ander reageert. Face-to-face geen enkel probleem, want dan heb je direct feedback en kun je eventueel ingrijpen als je denkt dat het 'verkeerd' loopt.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:29:12 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_135015888
Gaat hier een vervelende/traumatische telefoonervaring aan vooraf of groeit zo'n belangst geleidelijk?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:30:15 #19
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135015907
Ik heb niet echt belangst, als het moet doe ik het zonder problemen. Maar ik HAAT het gewoon. :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:32:29 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135015952
Ik las be-langst ... vroeg me al af wat het was :')

Moet zeggen dat ik het ook wel een beetje heb, maar wel minder dan vroeger.
Gewoon bedenken wat je wilt zeggen en dat evt een paar keer herhalen.
Achteraf jezelf nog 3x voor de kop slaan dat je weer eens wat bent vergeten of te gemakkelijk/te snel hebt opgehangen.. maar ach, dat leer je vanzelf wel weer.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:43:08 #21
358523 IkStampOpTacos
pi_135016181
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef Perrin het volgende:
Gaat hier een vervelende/traumatische telefoonervaring aan vooraf of groeit zo'n belangst geleidelijk?
Eerder onzekerheid over hoe je overkomt waarschijnlijk. Persoonlijk heb ik ook een hekel aan bellen omdat ik normaal met veel gebaren, emoties, gezichtsuitdrukkingen en geluiden praat/communiceer. :+
-
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:44:56 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_135016230
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Eerder onzekerheid over hoe je overkomt waarschijnlijk. Persoonlijk heb ik ook een hekel aan bellen omdat ik normaal met veel gebaren, emoties, gezichtsuitdrukkingen en geluiden praat/communiceer. :+
Hopen dat videochat snel telefonie vervangt :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:49:07 #23
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135016327
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:17 schreef ejfaar het volgende:
Door te bellen misschien?
Klinkt lomp, maar het is echt zo. Bellen en ontdekken dat de andere kant niet 'bijt'. Ik had ook belangst, maar ben in 2007 toch in een callcenter gaan werken :D. Ik stierf duizend dodeni het begin, maar merkte vanzelf dat niet iedereen aan de telefoon een pitbull was. Na jaren van training en ervaring gaat het al zoveel makkelijker. Als ik ergens opnieuw begin en me nog niet zeker voel, heb ik er nog wel eens last van, maar dan dwing ik mezelf het gewoon uit te proberen. Het is niet erg om een fout te maken of even niet uit je woorden te komen.

Ik denk dat het bij mij ontstaan is doordat onze huistelefoon vroeger voor eeuwig bleef rinkelen. Mijn ouders legden me nooit uit dat ik ook best de telefoon op kon nemen, dus ontwikkelde ik angst voor het overgaan van de telefoon. Ik wist niet wat ik ermee aanmoest. Ik herinner me ook dat ik achter de bank kroop als-ie overging.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_135016392
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:29 schreef Perrin het volgende:
Het is meer dat je er weinig ervaring mee hebt, omdat je er dus telkens tegenop zit en op een andere manier probeert op te lossen (door bijvoorbeeld iemand anders te laten bellen). Je weet simpelweg niet hoe je ermee om moet gaan. :P.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:52:29 #25
358523 IkStampOpTacos
pi_135016412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hopen dat videochat snel telefonie vervangt :P
Ja dat lijkt me zelfs nog irritanter eerlijk gezegd. 8-)
Ik had nooit zozeer problemen met de telefoon opnemen als er naar ons huis werd gebeld, wel met het opbellen als ik wat moest regelen of iets anders moest hebben van een vreemde.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')