Ik ben benieuwd of jullie de dingen doen die je zou willen doen, hou je rekening met ouders, vrienden, omgeving.. of ga je gewoon af op je eigen gevoel en interesseert het je niet zo veel als anderen je het afraden?
Ruim 2 jaar geleden deed ik een sport waarmee ik door wilde gaan, ik zou er zelfs mijn school voor aan de kant hebben gezet, niemand die hier positief op reageerde, echt niemand, ik heb het mij dus uit mijn hoofd laten praten.
Een jaar geleden, klaar met de middelbare school, ik wilde helemaal nog geen hbo doen, ik wist nog niet eens wat ik precies wilde met mijn leven, bang om een fout te maken met het idee dat ik mijn tijd zou verneuken. .
Daarom wilde ik een jaar naar het buitenland, nou dit kon dus niet en toen wilde ik een jaar gaan werken, omdat ik gewoon niet wist wat ik voor opleiding zou moeten doen, werd weer uit mijn hoofd gepraat. Toen wilde ik dus eerst vwo gaan doen op volwassen onderwijs, heb ik ook niet gedaan, ik wist het zelf ook allemaal niet meer en ben maar een brede hbo opleiding gestart.
Achteraf gezien had ik het gewoon allemaal moeten proberen, vooral als ik nu mensen zie die in het buitenland zitten, ik had gewoon zelf moeten kijken en alles zelf moeten uitzoeken, maar ik liet andere mensen te veel mee beslissen.
Ik ben 21 als ik klaar ben met deze opleiding, en ja tuurlijk is dat relaxt maar ik heb nu al geen zin meer in school, ik vind het gewoon echt verschrikkelijk saai en als iets me niet interesseert dan kost het 10x zoveel moeite.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.