abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135001101
Ik ben benieuwd of jullie de dingen doen die je zou willen doen, hou je rekening met ouders, vrienden, omgeving.. of ga je gewoon af op je eigen gevoel en interesseert het je niet zo veel als anderen je het afraden?

Ruim 2 jaar geleden deed ik een sport waarmee ik door wilde gaan, ik zou er zelfs mijn school voor aan de kant hebben gezet, niemand die hier positief op reageerde, echt niemand, ik heb het mij dus uit mijn hoofd laten praten.
Een jaar geleden, klaar met de middelbare school, ik wilde helemaal nog geen hbo doen, ik wist nog niet eens wat ik precies wilde met mijn leven, bang om een fout te maken met het idee dat ik mijn tijd zou verneuken. .
Daarom wilde ik een jaar naar het buitenland, nou dit kon dus niet en toen wilde ik een jaar gaan werken, omdat ik gewoon niet wist wat ik voor opleiding zou moeten doen, werd weer uit mijn hoofd gepraat. Toen wilde ik dus eerst vwo gaan doen op volwassen onderwijs, heb ik ook niet gedaan, ik wist het zelf ook allemaal niet meer en ben maar een brede hbo opleiding gestart.

Achteraf gezien had ik het gewoon allemaal moeten proberen, vooral als ik nu mensen zie die in het buitenland zitten, ik had gewoon zelf moeten kijken en alles zelf moeten uitzoeken, maar ik liet andere mensen te veel mee beslissen.

Ik ben 21 als ik klaar ben met deze opleiding, en ja tuurlijk is dat relaxt maar ik heb nu al geen zin meer in school, ik vind het gewoon echt verschrikkelijk saai en als iets me niet interesseert dan kost het 10x zoveel moeite.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_135001140
weet niet of dit het goede subforum is
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_135001701
Ik zou gewoon vwo gaan doen. Aan een vwo-diploma heb je meer dan aan een havo-diploma. Je kan daarna nog een verkorte hbo-opleiding doen als je een vwo-diploma hebt of naar de universiteit.
pi_135001707
Waarom praten ze het uit je hoofd, waarom laten ze jou niet doen wat je wil? Kijk school opzeggen voor een sport, dan moet je wel zeker weten dat je later met die sport binnen bent, maar naar het buitenland voor een jaar ofzo... wtf? Dat zou ik gewoon doen.
Lambo of Rekt
pi_135002049
quote:
3s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:43 schreef EggsTC het volgende:
Waarom praten ze het uit je hoofd, waarom laten ze jou niet doen wat je wil? Kijk school opzeggen voor een sport, dan moet je wel zeker weten dat je later met die sport binnen bent, maar naar het buitenland voor een jaar ofzo... wtf? Dat zou ik gewoon doen.
Dat ik niet naar het buitenland ben geweest heb ik niet echt spijt van, was misschien ook wel niks voor mij op dat moment, van de rest heb ik wel spijt

quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:43 schreef superdrufus het volgende:
Ik zou gewoon vwo gaan doen. Aan een vwo-diploma heb je meer dan aan een havo-diploma. Je kan daarna nog een verkorte hbo-opleiding doen als je een vwo-diploma hebt of naar de universiteit.
Dat is toch al te laat
pi_135002386
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:49 schreef eend112 het volgende:

[..]

Dat ik niet naar het buitenland ben geweest heb ik niet echt spijt van, was misschien ook wel niks voor mij op dat moment, van de rest heb ik wel spijt

[..]

Dat is toch al te laat
Dan ligt het er nog aan hoe goed je in de sport bent, welke sport?
Lambo of Rekt
pi_135002656
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:49 schreef eend112 het volgende:

Dat is toch al te laat
Sommige hbo'ers die gestopt zijn met hun opleiding, doen vwo om zo naar de universiteit te gaan.
Je kan ook een avondopleiding vwo volgen en combineren met je opleiding.
pi_135004980
quote:
3s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:52 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dan ligt het er nog aan hoe goed je in de sport bent, welke sport?
Maakt niet uit, gaat om het idee dat ik gewoon niet weet wat ik moet doen, en er niemand is die echt inhoudelijk er over kan praten en mij de keuze laat maken
En ik heb er de ballen niet voor gehad om mijn eigen wil door te duwen.

Nu nog steeds, ik heb allemaal dingen die ik nog graag wil doen en ik doe het maar niet, heb soms het idee alsof ik mijn tijd gewoon verneuk en ik weet dat het aan mijzelf ligt
pi_135005151
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:34 schreef eend112 het volgende:

[..]

Maakt niet uit, gaat om het idee dat ik gewoon niet weet wat ik moet doen, en er niemand is die echt inhoudelijk er over kan praten en mij de keuze laat maken
En ik heb er de ballen niet voor gehad om mijn eigen wil door te duwen.

Nu nog steeds, ik heb allemaal dingen die ik nog graag wil doen en ik doe het maar niet, heb soms het idee alsof ik mijn tijd gewoon verneuk en ik weet dat het aan mijzelf ligt
Ik geloof niet dat iemand alleen maar oppervlakkige mensen kent. Dus inhoudelijk kan je toch eens gewoon praten over het waarom men het afkeurt?
Lambo of Rekt
pi_135005573
quote:
3s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:37 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iemand alleen maar oppervlakkige mensen kent. Dus inhoudelijk kan je toch eens gewoon praten over het waarom men het afkeurt?
Nee ik zeg het ook verkeerd,
ik had gewoon gewild dat iemand had gezegd van "ja moet je doen!" en de positieve dingen had opgenoemd en niet alleen maar de negatieve dingen en alles wat fout zou kunnen gaan

Ik had het dus gewoon moeten doen, maar ik had gewoon een duwtje nodig ofzo, ik weet het niet... ik leg ook niet de schuld bij die mensen maar bij mijzelf
pi_135006299
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:45 schreef eend112 het volgende:

[..]

Nee ik zeg het ook verkeerd,
ik had gewoon gewild dat iemand had gezegd van "ja moet je doen!" en de positieve dingen had opgenoemd en niet alleen maar de negatieve dingen en alles wat fout zou kunnen gaan

Ik had het dus gewoon moeten doen, maar ik had gewoon een duwtje nodig ofzo, ik weet het niet... ik leg ook niet de schuld bij die mensen maar bij mijzelf
Naja, je weet nu in elk geval hoe je 't dus niet wilt hebben :P
  vrijdag 3 januari 2014 @ 00:03:21 #12
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_135009368
We are just products of our environment.
Say what?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')