abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135001013
Sinds Lays op de 'gezonde' tour is gegaan met 25% minder zout is de voorheen zo goddelijke paprika ribbelchips veranderd in smakeloze troep. :( Bij elke zak moet ik mijn best doen om 10 stukjes te vinden die nog lekker gekruid zijn :'(

Weet iemand een alternatief die de smaak van Lays (zoals die voorheen was) enigszins benaderd?

Ik heb Croky geprobeerd en ondanks dat die chips wel gekruid is, is de smaak toch heel anders.

Ik kan natuurlijk alle merksoorten uitproberen, maar wellicht dat iemand dat voor mij reeds gedaan heeft.

Alvast bedankt voor eventuele tips.
pi_135001158
AH huismerk is goed te doen.
  donderdag 2 januari 2014 @ 21:35:07 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_135001190
Is het een gek idee om die 25% zout zelf toe te voegen?
pi_135001228
Smiths!
Even a broken clock is right twice a day.
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:04:16 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_135003210
't is gaan klaagbaak maar terechte klacht! ^O^
Vroeger vertrok je bek nog van de kruiden en het zout op de laatste paar stukjes chips in de zak, tot de laatste kruimels ging het ook op..
Met de Frites-sticks van Croky was dat helemaal zo, die laatste paar waren altijd het lekkerste van die hele zak!
Bolognese van Croky ook trouwens, geweldig was die, andere favoriet van me was Cheese-Onion.

Maar sinds ze bij Croky en Lay's/Smiths in verantwoorde zonnebloem-olie bakken en het allemaal natrium-arm lijkt te zijn vind ik er niks meer aan.
Volgens mij besparen ze ook enorm op de kruiden, qua kleur zie je de naturel aardappel er nog doorheen terwijl er vroeger toch echt een flinke coating kruiden overheen zat.
Als je mazzel had zat er een brokje van alleen de kruiden in de zak, enorm zout en kruidig, je ogen trekken dicht als je het in je mond hebt maar ergens toch ook weer zó lekker...
Vroeger zat er tenminste smaak aan chips, tegenwoordig is het flauwe hap.
pi_135004592
AH huismerk is goed te doen. Nog wel ongezond oranje van kleur.
Dat is eens wat anders...
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:30:46 #7
45 SiGNe
pi_135004756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:28 schreef cora4034 het volgende:
AH huismerk is goed te doen. Nog wel ongezond oranje van kleur.
Klinkt al positief, ongezond is wat we willen van chips, anders zouden we wel plakjes gefrituurde aubergine of wortel vreten...
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:32:02 #8
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_135005042
Hier het huismerk van de Plus.
pi_135005442
twee weken lang stevig die dingen doorvreten en je weet niet beter.
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:56:31 #11
45 SiGNe
pi_135006180
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:42 schreef CafeRoker het volgende:
twee weken lang stevig die dingen doorvreten en je weet niet beter.
Jups, dat ook maar in dit geval gaat het om een smaak die je je herinnert maar niet overeen komt met de smaak die je proeft.
Die truuk met 10 dagen (of 2 weken) 1 type voedsel (evt in verschillende bereidingen) eten werkt alleen met zaken die je niet lust.

zelf hebik een schedelbasisfractuur gehad en daarbij is ook m'n reukzenuw beschadigd geraakt.
In het begin had ik constan een vieze geur in m'n neus en een vieze smaak in m'n mond maar dat is met de tijd verdwenen gelukkig.
Maar ik heb er wel aan overgehouden dat ik sommige dingen nu anders proef en ruik dan ik voorheen deed.
Gefrituurd eten vind ik nu niet meer lekker omdat het veel teveel naar de zonnebloem-olie proeft, merkt ik vooral bij chips en patat.
Maar ook wijn vind ik tegenwoordig enorm zuur ruiken en proeven, echt wijn-azijn terwijl ik vroeger wijn heerlijk vond en zo zijn er nog wel een aantal andere zaken die nu voor mij anders ruiken.

Ook al zou ik 2 weken achterelkaar wijn zuipen, ik ga dat niet meer lekker vinden omdat het niet de smaak is die ik er van verwacht.
pi_135006376
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:56 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Jups, dat ook maar in dit geval gaat het om een smaak die je je herinnert maar niet overeen komt met de smaak die je proeft.
Die truuk met 10 dagen (of 2 weken) 1 type voedsel (evt in verschillende bereidingen) eten werkt alleen met zaken die je niet lust.

zelf hebik een schedelbasisfractuur gehad en daarbij is ook m'n reukzenuw beschadigd geraakt.
In het begin had ik constan een vieze geur in m'n neus en een vieze smaak in m'n mond maar dat is met de tijd verdwenen gelukkig.
Maar ik heb er wel aan overgehouden dat ik sommige dingen nu anders proef en ruik dan ik voorheen deed.
Gefrituurd eten vind ik nu niet meer lekker omdat het veel teveel naar de zonnebloem-olie proeft, merkt ik vooral bij chips en patat.
Maar ook wijn vind ik tegenwoordig enorm zuur ruiken en proeven, echt wijn-azijn terwijl ik vroeger wijn heerlijk vond en zo zijn er nog wel een aantal andere zaken die nu voor mij anders ruiken.

Ook al zou ik 2 weken achterelkaar wijn zuipen, ik ga dat niet meer lekker vinden omdat het niet de smaak is die ik er van verwacht.
Lijkt mij extreem naar :'(
  donderdag 2 januari 2014 @ 23:10:16 #13
45 SiGNe
pi_135006948
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:59 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Lijkt mij extreem naar :'(
Ik ben allang blij dat niet alle smaken anders zijn geworden, cola en rum kan ik nog prima van genieten gelukkig, dat zou ik denk ik het meest gemist hebben.

En er zijn ook dingen die ik vroeger niet lustte die ik nu wel lekker vind, zwarte olijven bijvoorbeeld en kappertjes (gek genog vind ik die zure dingen lekker maar smaakt wijn dus ook enorm zuur)
spruitjes vond ik vroeger dat bittere lekker maar sinds dat ongeluk vind ik ze veel te zoet eigenlijk, bijna snoepjes (nu zijn de spruiten van echt vroeger ook een stuk bitterder dan die van nu maar dat zoete is bij mij nog eens extra versterkt)
Het is anders en dat is ondanks dat het alweer 4 jaar geleden is gebeurd nog steeds raar, je verwacht iets maar krijgt iets anders.
Je verwachtingen worden ook anders, aan de ene kant probeer je meer maar de bekende smaken laat je weer liggen.

Je moet zo'n zenuwbaan zien als een weg naar een punt, als zo'n baan breekt dan moet er een nieuwe weg worden aangelegd op een nieuwe route, op die route zitten niet dezelfde restaurants, snackbars en café's...

Je smaak/reuk is gereset en je moet alles weer opnieuw leren.
Zelfs m'n meest favoriete gerecht, Spaghetti di Olcese (recept van m'n oude Italiaanse achterbuurvrouw) vind ik niet echt heel lekker meer, 't smaakt nog goed maar 't mist altijd iets en ik heb geen idee wat ondanks dat ik het oude recept volg.
pi_135007207
quote:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk meer dat je de behoefte aan zoute smaak tegen die tijd afgeleerd bent.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 01:06:47 #15
45 SiGNe
pi_135011376
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:15 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk meer dat je de behoefte aan zoute smaak tegen die tijd afgeleerd bent.
het is meer dat je na 2 weken aan de smaak gewend bent, als je iets dat je niet lust 2 weken achter elkaar eet dan lust je het voortaan wel, dan ben je gewend aan de smaak en vind je het niet vies meer.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:17:48 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135014036
Lijkt mij extreem kut Signe, hopelijk vind je nieuwe lekkernijen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:18:44 #17
45206 Pietverdriet
pi_135014041
@Ciske, terechte klacht, er zijn afaik geen echt lekkere paprikachips meer
pi_135014525
Idd Signe, die extra gekruide kruimels O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_135014683
Ik vind het juist wel fijn dat het allemaal wat minder zout is geworden, stuk lekkerder zo. Ik vond het soms te kruidig. Ik weet zo 123 geen alternatief, ik begreep wel dat die van de aldi wel lekker was, maar ken ik zelf niet. Het is zo persoonlijk, dus je kan toch het beste zelf even gaan testen! :Y)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_135018254
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:34 schreef Kandijfijn het volgende:
Deze idd :Y
pi_135020680
Bedankt voor alle tips so far ^O^ AH huismerk ga ik proberen. Jumbo huismerk heb ik zelf al geprobeerd maar dat vind ik net karton :r Doritos zijn wel lekker, maar de structuur is toch totaal anders.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:04 schreef SiGNe het volgende:
't is gaan klaagbaak maar terechte klacht! ^O^
Vroeger vertrok je bek nog van de kruiden en het zout op de laatste paar stukjes chips in de zak, tot de laatste kruimels ging het ook op..
Met de Frites-sticks van Croky was dat helemaal zo, die laatste paar waren altijd het lekkerste van die hele zak!
Bolognese van Croky ook trouwens, geweldig was die, andere favoriet van me was Cheese-Onion.

Maar sinds ze bij Croky en Lay's/Smiths in verantwoorde zonnebloem-olie bakken en het allemaal natrium-arm lijkt te zijn vind ik er niks meer aan.
Volgens mij besparen ze ook enorm op de kruiden, qua kleur zie je de naturel aardappel er nog doorheen terwijl er vroeger toch echt een flinke coating kruiden overheen zat.
Als je mazzel had zat er een brokje van alleen de kruiden in de zak, enorm zout en kruidig, je ogen trekken dicht als je het in je mond hebt maar ergens toch ook weer zó lekker...
Vroeger zat er tenminste smaak aan chips, tegenwoordig is het flauwe hap.
Amen to that, vroeger moest ik de kruiden van de flippo's in de chips afvegen om te zien welke ik had :'(
Nostalgie ;(
quote:
0s.gif Op
donderdag 2 januari 2014 22:30 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Klinkt al positief, ongezond is wat we willen van chips, anders zouden we wel plakjes gefrituurde aubergine of wortel vreten...
Precies!!! :( Ik wil geen zout met minder zout :( Anders kocht ik wel gewoon geen zout |:( |:(

Sterkte met je aandoening trouwens, dat lijkt me echt klote :{ Als alles goed werkt sta je daar niet bij stil. Je gaat er nog positief mee om, respect.
pi_135021284
Ik zie niet echt in waarom paprikachips met minder zout minder naar paprika kunnen smaken. Behalve dan dat paprikapoeder voor de fabrikant een stuk duurder is dan zout, en je "25% minder zout" wss moet lezen als "25% minder kruiden".
pi_135029794
Eens. Met minder zout bedoel ik alle productaanpassingen onder het mom van 'minder zout, minder vet, gezonde keuze, etc'. In dit geval duidelijk ook de kruiden. Prima om een apart product te maken voor mensen die dat wensen, maar het originele product wordt nu gewoon vergald en de nieuwe versie iedereen door de strot geduwd onder het mom van 'dit is goed voor u'. Laat mensen dat lekker zelf beslissen.

Maar blijkbaar verkoopt het, want het blijft toch een commercieel bedrijf lijkt me. Minder kosten zullen idd ook wel een rol spelen.
pi_135038839
de lidl vind ik echt heerlijke ribbelchips hebben :)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 3 januari 2014 @ 22:22:27 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_135044986
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:32 schreef silverhill het volgende:
Ik zie niet echt in waarom paprikachips met minder zout minder naar paprika kunnen smaken. Behalve dan dat paprikapoeder voor de fabrikant een stuk duurder is dan zout, en je "25% minder zout" wss moet lezen als "25% minder kruiden".
Heel misschien omdat zout als smaakversterkend functioneert?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:36:38 #26
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_135048805
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:34 schreef Kandijfijn het volgende:
pi_135050492
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:22 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heel misschien omdat zout als smaakversterkend functioneert?
Dit dus, het gaat dus niet alleen om het zoute smaakje, maar om het versterken van alle smaken. Minder zout kan dus wel degelijk vermindering van de paprikasmaak tot gevolg hebben.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  zaterdag 4 januari 2014 @ 10:47:57 #28
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_135058317

sjips in schaaltje, beetje er over heen strooien,ff op schudden ,smaak weer als vanouds. :9
Zout strooien kan ook maar vanwege de natriumglutamaat in aromat hoef je daar minder van te strooien.
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 13:47:00 #29
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_135062504
Niet ribbelchips ?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_135205405
Aromat over je chips? Dat lijkt me een totaal andere smaak...

En op ribbelchips zouden kruiden juist beter moeten blijven zitten.

Ik heb de AH variant gekocht, maar vindt die eigenlijk niet veel beter dan Lays, er zitten ook veel lichte stukjes tussen.

Toch verder zoeken dus..
pi_135207076
Aangezien dit cul is, iemand een receptje???
  woensdag 8 januari 2014 @ 13:23:03 #32
334993 AMAR420
waar is amar?
pi_135229722
kijk een keer bij een engelse winkel. daar hebben ze Walker's vaak in heerlijke smaken..
zzzzz
pi_135253184
gewoon dipsaus..
pi_135287365
De Lays Sensations paprika variant voldoet ook niet. Had het kunnen weten :(

Noem me een zeikerd, maar ik wil geen dipsaus, aromat of wat dan ook om een inferieur product 'op te leuken'. Ik wil gewoon authentieke paprikachips waarbij je je handen naderhand af moet wassen van de paprikakruiden :(

Ik zal o.a. uitkijken naar een Engelse winkel, thx voor de tip.
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:27:03 #35
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_135288907
Lidl?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 9 januari 2014 @ 20:38:58 #36
45206 Pietverdriet
pi_135289516
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:57 schreef -Ciske- het volgende:
De Lays Sensations paprika variant voldoet ook niet. Had het kunnen weten :(

Noem me een zeikerd, maar ik wil geen dipsaus, aromat of wat dan ook om een inferieur product 'op te leuken'. Ik wil gewoon authentieke paprikachips waarbij je je handen naderhand af moet wassen van de paprikakruiden :(

Ik zal o.a. uitkijken naar een Engelse winkel, thx voor de tip.
Dit dus, er is geen fatsoenlijke paprikachip meer
  donderdag 9 januari 2014 @ 22:13:24 #37
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_135294823
Nou pakte mijn zoon toevallig van de week in de aldi een zak ribbelchips paprika, ik wilde hem nog waarschuwen aangezien ik het wel eerder geprobeerd heb en altijd tot de conclusie kwam dat chips van de aldii of lidl niet te vreten is, vooral die van "pirato" van ik dacht de lidl.

Toen een uur later het een schaaltje op tafel stond heb ik het toch weer geprobeerd en wat denk je? : *O* lekker! , ik kreeg zelfs de indruk dat ze smaakten als de oude superchips van Lays maar iig 10x beter dan wat Lays nu probeert te slijten, een aanrader.

Ze heten KRAAX en komen van roger&roger in belgie (staat op de achterkant)
pi_135297492
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 22:13 schreef robber57 het volgende:
Nou pakte mijn zoon toevallig van de week in de aldi een zak ribbelchips paprika, ik wilde hem nog waarschuwen aangezien ik het wel eerder geprobeerd heb en altijd tot de conclusie kwam dat chips van de aldii of lidl niet te vreten is, vooral die van "pirato" van ik dacht de lidl.

Toen een uur later het een schaaltje op tafel stond heb ik het toch weer geprobeerd en wat denk je? : *O* lekker! , ik kreeg zelfs de indruk dat ze smaakten als de oude superchips van Lays maar iig 10x beter dan wat Lays nu probeert te slijten, een aanrader.

Ze heten KRAAX en komen van roger&roger in belgie (staat op de achterkant)
R&R=Croky
pi_135312984
De Pirato paprika chips zijn alleen maar zout, ik proef er haast geen paprika in.
Croky geniet nu mijn voorkeur.

Al eens kettle chips geprobeerd? Weet niet of ze paprika hebben.
pi_135339383
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:27 schreef uniekhoorn het volgende:
Lidl?
Is die goed? Is dat ook de Pirato of KRAAX die robber57 noemt?

Bedankt voor de tips iig, ik ga het Aldi / Lidl assortiment eens proberen. Uiteindelijk lijkt het toch aan te komen op persoonlijke smaak. Velen zweren bij Croky, maar ik vind het een totaal andere smaak dan de Lays zoals die voorheen was. Ik zoek eigenlijk iets wat daarop lijkt.

Kettle heb ik naar gekeken, maar daar kan ik geen paprika variant van vinden, alleen in combinatie met knoflook oid.
pi_135344958
Ik had een zak Kettle chips gekocht. Wel duur, maar potverdomme lekkere chips hoor! Tevens de eerste chips die de smaak Honey Bbq ook echt benaderd.

Deze:
pi_135352070
quote:

Dat laatste heb ik ook, en daar had ik geen schedelbasisfractuur voor nodig. Ik scheeft dat toe aan ontwenning, en het feit dat er niet meer in ossenwit wordt gebakken omdat dat ongezond zou zijn. Dus het lijkt me best lastig wat je hebt, maar misschien trap je ook gewoon niet meer in bepaalde dingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135365543
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 23:10 schreef SiGNe het volgende:
Zelfs m'n meest favoriete gerecht, Spaghetti di Olcese (recept van m'n oude Italiaanse achterbuurvrouw) vind ik niet echt heel lekker meer, 't smaakt nog goed maar 't mist altijd iets en ik heb geen idee wat ondanks dat ik het oude recept volg.
Recept?
  zaterdag 11 januari 2014 @ 19:57:08 #44
45 SiGNe
pi_135367353
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 19:23 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Recept?
Vrij simpel:
3 ansjovisfilets
500gram (runder)gehakt (minder mag ook, wordt het minder een vleessaus)
blik gepelde tomaten
klein blikje tomatenpuree
(verse) italiaanse kruiden (moet wel oregano bij zitten!! niet elke supermarkt heeft dat in het bakje zitten (wel salie, rozemarijn en tijm))
1 grote ui
knoflook
suiker, peper, zout
peterselie
Parmagiano Reggiano (of Grana Padano maar de eerste is lekkerder, Pecorino kan ook maar moet je van houden)

Eerst ansjovis fruiten, dan gesnipperde knoflook erbij (mag ook later pas in de saus toegevoegd worden voor een minder prominente knofloofsmaak, dan hoeft de teen alleen in 2en gesneden te worden (geeft wat meer aroma)), daarna de gehakt erbij rullen tot het bruin is.

Dan doe je het blik gepelde tomaten erbij (gele,harde, stukjes tomaat snij ik meestal weg in de pan met een spatel als snijvlak)
Ook voeg je het blikje tomatenpuree toe en doe je er ook een blik water bij.

Het hele bosje kruiden bij de saus doen (ik gebruik daarvoor vaak een netje van de knoflookbollen, kan je de kruiden er achteraf makkelijk uit halen (rozemarijn is lekker maar het laat "naalden"achter in het eten.)
Peper en zout toevoegen en naar smaak suiker toevoegen, suiker zorgt ervoor dat de tomaat minder zuur smaakt en meer naar tomaat smaakt, maar het moet natuurlijk ook weer niet te zoet worden (tenzij je dat lekker vindt)

De saus laat je nu lekker pruttelen op een zacht vuurtje, lekker indampen tot de gewenste dikte en af en toe roeren.
Opzich hoeft het niet lang te pruttelen, half uurtje of minder is prima maar hoe langer hoe beter, als het te dik wordt voeg je wat water toe en laat je het weer pruttelen.
Tegen de tijd dat je het gaat serveren doe je er de gesneden peterselie bij en laat je heel kort meepruttelen voor je de saus opdient.

Aan tafel rasp je dan nog wat verse Parmagiano over de pasta en saus.
(in poedervorm kan ook, smaakt wel sterker dan verse parmazaan dus minder van nodig (en goedkoper))

Qua pasta kan ik De Cecco erg aanraden, sinds ik die koop snap ik eindelijk wat Italianen nu met "al dente" bedoelen.
Barilla is ook prima maar laat merken als bertolli, grand' Italia en honig gerust liggen.

Een ding is me er door m'n oude buurvrouw altijd ingehamerd: het is Orégàno niet oregánooow :P

Je kan er overigens nog een klassieke(re) bolognese van maken door er selderij, wortel en rode wijn bij te doen, dan moet je de suiker wel weglaten want wortel geeft ook al zoetheid.

[ Bericht 4% gewijzigd door SiGNe op 11-01-2014 20:19:08 ]
pi_135368971
Oven baked paprika van Lays :D
pi_135403078
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 20:23 schreef zakpatat90 het volgende:
Oven baked paprika van Lays :D
Die heb ik een paar jaar geleden eens op. Net alsof je op een stuk karton zit te kouwen :r .
pi_135885244
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)teruggedrongen.dhtml

Over een paar jaar alleen nog maar flauwe chips. Laat de consument toch zelf bepalen wat hij eet...
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:55:42 #48
45206 Pietverdriet
pi_135885294
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:54 schreef arj1o1 het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)teruggedrongen.dhtml

Over een paar jaar alleen nog maar flauwe chips. Laat de consument toch zelf bepalen wat hij eet...
quote:
dat maakt de exercitie een heel 'gevaarlijke'. Want straks zijn alle producten hartstikke gezond, maar koopt niemand ze meer, is de vrees van de levensmiddelenbranche.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:56:18 #49
45206 Pietverdriet
pi_135885317
Wel grappig dat de consumentenbond dit toejuicht, wie vertegenwoordigen die dan vraag ik mij af?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:58:50 #50
45206 Pietverdriet
pi_135885394
Zit serieus te denken een levensmiddelbrand te beginnen, F*ck-it, en dan zo lekker mogelijke producten te produceren gewoon met verzadigd dierlijk vet, zout, suiker.
Probleem is niet dat merk of de productie, maar de meters in de supermarkt
pi_135934333
Laat het ons weten Piet, dan word ik vaste klant bij je!

Ik word echt kotsmisselijk van die overheidsbemoeienis... eerst al die minder-%-vet zooi en nu dit weer.

On topic: Aldi merk uitgeprobeerd, maar ik vind het toch niet veel beter dan Lays :@

Momenteel toch maar aan de Croky ribbel chips. Het is wel een andere structuur maar het is in elk geval gekruid..
  zaterdag 25 januari 2014 @ 19:17:41 #52
45 SiGNe
pi_135934507
Scheelt 2200 doden per jaar, minder zout eten.. maar ik ga zelf liever wat eerder dood terwijl ik genoten heb van het leven en de smaken dan dat ik me de laatste jaren alleen maar loop te ergeren dat het vroeger beter was (en het was vroeger beter, véél beter!)
Ik heb al eens een schedelbasisfractuur gehad en een breuk in m'n reukzenuw waardoor ik nu sommige zaken opeens een andere smaak hebben voor mij (wijn bijv, vond ik vroeger heerlijk maar smaakt nu als wijnazijn)
Dan wil ik niet dat de overheid zich ook nog smaken van mij afneemt, ik heb al enorm veel moeten inleveren van het ene op het andere moment.

Piet, als je een merk begint dat zich op smaak baseert en niet zo zeer op gezondheid dan ben ik ook vaste klant.
Het mag natuurlijk wel gezond, geen problemen mee, maar niet zaken weglaten omdat het dan gezonder wordt.
Daarbij zitten er tegenwoordig zoveel kunstmatige toevoegingen in eten omdát het gezonder moet maar is zo'n toevoeging dan wel gezond?
pi_136780819
Net een zak paprika wokkels open gemaakt, gatverdamme was is deze vies geworden. Echt smakeloze troep, weinig smaak en een vieze bittere nasmaak. De wokkels zelf zien er heel bleekjes uit.
  zondag 16 februari 2014 @ 20:20:50 #54
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_136786112
Dat bittere is een deel van het probleem, gebrande paprika heeft de neiging een bittere (na) smaak te geven, om dat tegen te gaan word suiker toegevoegd in 1 of andere vorm, die suiker moet weer gebalanceerd worden met zout.
minder zout betekent ook minder suiker anders word de chips zoet,minder suiker = bitter
paprika chips met minder zout smaken dus laf en bitter.
pi_136795530
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 17:53 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Net een zak paprika wokkels open gemaakt, gatverdamme was is deze vies geworden. Echt smakeloze troep, weinig smaak en een vieze bittere nasmaak. De wokkels zelf zien er heel bleekjes uit.
Knoflookpoeder denk ik. Heb het idee dat een paar jaar geleden er veel minder knoflookpoeder werd gebruikt...
pi_136799558
Autsj :')

Zit ik dus deze avond een bakje paprika chips van Lays weg te werken.
Althans.... ik deed een poging. Na 2 chipjes dacht ik GATVERDAMME wat smerig en goor zoute smaak. Ik heb de rest van de zak de prullenbak in gedonderd. Zo ZOUT. Ligt dat aan mij? Of denk ik dat het zout is en is het iets anders wat ik mis en smerig vind?
pi_136813823
C1000 huismerk _O_
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_136816085
Bij de AH zie je soms in de schappen van die 'speciale' chips aka Kettle-AH Excellent-Tyrrell chips.
Is dat niet wat?
  maandag 17 februari 2014 @ 16:28:34 #59
45206 Pietverdriet
pi_136816191
quote:
6s.gif Op maandag 17 februari 2014 16:24 schreef Iwanius het volgende:
Bij de AH zie je soms in de schappen van die 'speciale' chips aka Kettle-AH Excellent-Tyrrell chips.
Is dat niet wat?
Hebben geen lekkere paprika
pi_137017775
Daarom net zo als met patat kun je deze beter zelf bereiden. :s)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2014 16:33:09 ]
  zaterdag 22 februari 2014 @ 16:32:20 #61
45206 Pietverdriet
pi_137017829
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:31 schreef Iwanius het volgende:
Je linkje verwijst naar friet, chips heten crisps in het engels
  zaterdag 22 februari 2014 @ 17:16:08 #62
45 SiGNe
pi_137019524
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 00:39 schreef ChilllayD het volgende:
Autsj :')

Zit ik dus deze avond een bakje paprika chips van Lays weg te werken.
Althans.... ik deed een poging. Na 2 chipjes dacht ik GATVERDAMME wat smerig en goor zoute smaak. Ik heb de rest van de zak de prullenbak in gedonderd. Zo ZOUT. Ligt dat aan mij? Of denk ik dat het zout is en is het iets anders wat ik mis en smerig vind?
Als het zout zou zijn zou het juist goed zijn... (of in elk geval iets beter)

Ik had vroeger eens een zak croky fritessticks, daar was ook iets fout gegaan bij de productie, er zaten namelijk flink wat kruiden in de zak, zelfs in grote brokken.
Als je dan zo'n brokje kruiden nam vertrok je bek helemaal zo zout en kruidig was het... maar lekker!! :o

Die fritessticks zijn ook niet meer wat het geweest is maar smaakt nog wel wat meer naar paprika dan de gewone chips.
pi_137019754
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 16:31 schreef Iwanius het volgende:
Zelfs nu verwijst je linkje naar Crips, niet Crisps ;)
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:18:01 #64
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_137454406
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1400956

Kasse paprikachips test.
Jumbo eigen merk.
Al geprobeerd?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_137455073
Die Jumbo eigen merk chips is zo zout als zeewater.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:44:40 #66
45206 Pietverdriet
pi_137455203
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die Jumbo eigen merk chips is zo zout als zeewater.
Ook zoveel olie?
pi_137455302
Geen idee, maar net zoals de chips van de AH proef je alleen maar zout, zout, zout.
pi_137456535
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:18 schreef uniekhoorn het volgende:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1400956

Kasse paprikachips test.
Jumbo eigen merk.
Al geprobeerd?
Geprobeerd ja, ik vond het niks.. zout idd, weinig paprika smaak. Bijzonder dat die op de eerste plaats is geëindigd.

Toch bedankt voor het delen :Y Kraakbeleving _O-
pi_137522725
Waarom doe je er zelf niet wat zout bij?
pindazakje
pi_137524905
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:57 schreef -Ciske- het volgende:
:D
pi_137535024
Eerst was die van AH ook nog wel lekker, maar nu niet meer. Veel te veel knoflook. Die van jumbo gaat wel.
pi_137535166
Lidl's Crusti Croc Ribbelchips Paprika heeft een lekkere smaak. Lekkerder dan Lays vind ik.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 9 maart 2014 @ 02:00:30 #73
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_137535336
Ik vind die van de Aldi wel lekker. En ze zijn behoorlijk zout heb ik het idee.

Al vind ik het niet zo erg dat Smiths (Lays) er minder zout in doet. Ik heb het idee dat de meeste soorten chips nog best te doen zijn. Behalve de Bugles Nacho Cheese dan. Die smaken echt nergens meer naar :{ .
pi_137535412
De Lays Sensations vind ik best te nassen. Het is vooral de huismerkchips van bv Jumbo en Appie die niet te vreten is.

Daarbij vraag ik me af hoe objectief Kassa is bij het testen van produkten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')