abonnement Unibet Coolblue
pi_135278793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:25 schreef Sally het volgende:
Van Vara Kassa

PAS OP!

Op Facebook en Twitter is een link opgedoken naar een 'exclusieve video' van het skiongeluk van Michael Schumacher. Klik niet op deze link! Als je dit wel doet krijg je een virus op je computer, melden RTL Nieuws en Fraudehelpdesk.nl.

Lees meer over dit virus: http://bit.ly/1knFA0y

Waarschuw je vrienden en deel dit bericht!
Hoe triest is het als je zoiets gaat doen. Ik doel op de schrijver van dat virus... en diegene die dan zo graag willen zien hoe Michael verongelukt...
pi_135278862
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:42 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Hoe triest is het als je zoiets gaat doen. Ik doel op de schrijver van dat virus... en diegene die dan zo graag willen zien hoe Michael verongelukt...
Als jij niet hebt gekeken hoe de vliegtuigen de Twin Towers invlogen. Dezelfde logica.
pi_135278875
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:20 schreef MrGuma het volgende:

Wat ik mij meer afvraag, wat is het nu weer voor bullshit dat het ski-bedrijf aangeklaagd moet worden? Buiten de piste is toch gewoon buiten de piste?
Onvoldoende gewaarschuwd voor de situatie aldaar las ik ergens. Daar zijn ook regels voor.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_135278910
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onvoldoende gewaarschuwd voor de situatie aldaar las ik ergens. Daar zijn ook regels voor.
Maar dat is toch raar. Als je eenmaal buiten de piste gaat dan hoef je daar toch geen regels voor te hebben? Iedereen kan toch wel redeneren dat het niet voor niks buiten de piste is.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:46:18 #180
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_135278960
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:42 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Hoe triest is het als je zoiets gaat doen. Ik doel op de schrijver van dat virus... en diegene die dan zo graag willen zien hoe Michael verongelukt...
:')

Je hele post is wel een: :') waard overigens.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_135279015
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onvoldoende gewaarschuwd voor de situatie aldaar las ik ergens. Daar zijn ook regels voor.
Te triest voor woorden gewoon. Dat schumi er geen kut van kan en daardoor nu in Coma ligt is hun schuld niet.
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:05:49 #182
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_135279768
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:47 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Te triest voor woorden gewoon. Dat schumi er geen kut van kan en daardoor nu in Coma ligt is hun schuld niet.
Coma is geen stad aan het Comameer
Wie dit leest is gek
pi_135284395
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:46 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

:')

Je hele post is wel een: :') waard overigens.
Thx, jouw usernaam ook.. :')
pi_135285770
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:46 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

:')

Je hele post is wel een: :') waard overigens.
Jezelf als ridder der KLB bestempelen :')
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:31:53 #185
392328 Keukendrol
Vuile klootzak!!!
pi_135323432
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:09 schreef naiipajiiau het volgende:

[..]

Thx, jouw usernaam ook.. :')
Klopt maar dan is er een nuanceverschil.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:30 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Jezelf als ridder der KLB bestempelen :')
Ach.
Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef LompeHork het volgende:
Deze username is gewoon perfect.
-------------------------------------------------
- Dearest (UI)
pi_135326499
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:31 schreef Keukendrol het volgende:

[..]

Klopt maar dan is er een nuanceverschil.

[..]

Ach.
Jij bent me er 1 jij... :Y
  maandag 13 januari 2014 @ 20:01:07 #187
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_135450533
quote:
Toestand Schumacher blijft onveranderd

Vijftien dagen na het zware ski-ongeval in het Franse skigebied Méribel is de toestand van Michael Schumacher nog steeds onveranderd: stabiel, maar toch kritiek. Het ziekenhuis van Grenoble voert momenteel allerhande testen uit op de hersenen van de F1-legende en onthoudt zich van verder commentaar. Vandaag is het exact één week geleden dat er een laatste update van zijn gezondheidstoestand kwam.

"Michael, dit is de 'Grote Prijs van het Leven'. Win voor je familie en voor al je supporters!" © belga.

Vader Rolf en broer Ralf blijven stand-by in het ziekenhuis van Grenoble © reuters.
Bild weet dat Schumacher, nog steeds in coma, inmiddels heel wat testen heeft ondergaan. Zo werd er de laatste dagen onderzoek gedaan welke hersengebieden er beschadigd zijn en welke er nog functioneren. Een prognose konden ze de voorbije weken nog niet geven omdat het risico op complicaties nog steeds aanwezig is. Ook de komende dagen wordt er geen grote vooruitgang verwacht.

Intussen volgt Felipe Massa, gewezen ploegmaat van Schumi bij Ferrari, de situatie vanuit Brazilië op de voet. Massa ontvouwde vorig weekend in Penha een groot spandoek om Schumacher beterschap te wensen. De F1-piloot deed dat tijdens de 'International Challenge of the Stars', een kartrace die Schumacher in 2007 en 2009 won.

Schumacher werd op zondag 29 december met een zwaar schedelletsel naar het ziekenhuis van Grenoble overgebracht in de Franse Alpen. Hij viel off piste op zijn hoofd en raakte daarbij een rots. Toen hij in het ziekenhuis aankwam, was hij in coma. Er werd toen onmiddellijk een neurochirurgische ingreep verricht. Enkele dagen later volgde een tweede operatie.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/(...)ft-onveranderd.dhtml
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_135450721
:'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 13 januari 2014 @ 20:09:46 #189
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_135451120
Kweet het niet hoor, maar 15 dagen in coma gehouden worden....

Ik hoop dat ze het gewoon verborgen willen houden dat hij goed aan het herstellen is en de komende dagen ergens het ziekenhuis uit komt.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_135451587
Hoop doet leven maar heb zo m'n twijfels. :{
  maandag 13 januari 2014 @ 20:18:23 #191
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_135451632
Duurt te lang dit, zie het somber in..
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
pi_135452135
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:09 schreef Poeke het volgende:
Ik hoop dat ze het gewoon verborgen willen houden dat hij goed aan het herstellen is en de komende dagen ergens het ziekenhuis uit komt.
Van wat ik lees zit ie nog vol op de meds en wordt ie nog steeds koel gehouden. Iemand waarvoor het medisch noodzakelijk is om koel gehouden te worden houden ze dan ook in coma. Tevens zijn ze nog steeds huiverig voor complicaties.

Ik denk dat ie (als ie al bij komt, want ook dat is maar de vraag :X ) niet meer de oude gaat worden.

En dat is zonde.

Maargoed, met een hoop grote coureurs loopt het slechts af. Misschien breekt Vettel komend jaar die klotevinger wel; wie weet :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_135452564
De kans is nu wel heel klein dat ie er sowieso ongeschonden uitkomt natuurlijk...... ;(
  maandag 13 januari 2014 @ 20:47:30 #195
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_135453247
quote:
7s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:26 schreef Geralt het volgende:

[..]

Van wat ik lees zit ie nog vol op de meds en wordt ie nog steeds koel gehouden. Iemand waarvoor het medisch noodzakelijk is om koel gehouden te worden houden ze dan ook in coma. Tevens zijn ze nog steeds huiverig voor complicaties.

Ik denk dat ie (als ie al bij komt, want ook dat is maar de vraag :X ) niet meer de oude gaat worden.

En dat is zonde.

Maargoed, met een hoop grote coureurs loopt het slechts af. Misschien breekt Vettel komend jaar die klotevinger wel; wie weet :P
Wat ik er vanaf weet (als leek maar dichtbij meegemaakt doordat een collega werd gekoeld na een hartstilstand) is dat het koelen maximaal 7 dagen gebeurd. Na dit proces is er geen voordeel meer te behalen om de schade te beperken en gaan ze na het opwarmen kijken wat iemand nog wel kan.

Ff bron zoeken

Edit: nadat iemand hersenletsel ondervindt (door zuurstofgebrek of trauma) wordt iemand zo snel mogelijk gekoeld tussen de 32 en de 34 graden. (Met uitwendige koeling via coolpacs, koeldeken etc, of door een machine (de Coolguard) die via de liezen koel bloed in het lichaam brengt) Na 24 uur op deze temperatuur wordt iemand langzaam weer opgewarmd tot de normale temp van 37 graden. Dit gaat erg traag, soms met 0,1/0,2 graad per uur. Nadat de normale lichaamstemperatuur is bereikt wordt de slaapmedicatie afgebouwd. Ook hier gaat soms wel 40 uur over. Hierna wordt de patiënt geëvalueerd.

Dat is de procedure in Nederland, en ook rond de situatie van Friso dacht ik.

[ Bericht 9% gewijzigd door Poeke op 13-01-2014 21:07:55 ]
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_135467994
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:47 schreef Poeke het volgende:

[..]

Wat ik er vanaf weet (als leek maar dichtbij meegemaakt doordat een collega werd gekoeld na een hartstilstand) is dat het koelen maximaal 7 dagen gebeurd. Na dit proces is er geen voordeel meer te behalen om de schade te beperken en gaan ze na het opwarmen kijken wat iemand nog wel kan.

Ff bron zoeken

Edit: nadat iemand hersenletsel ondervindt (door zuurstofgebrek of trauma) wordt iemand zo snel mogelijk gekoeld tussen de 32 en de 34 graden. (Met uitwendige koeling via coolpacs, koeldeken etc, of door een machine (de Coolguard) die via de liezen koel bloed in het lichaam brengt) Na 24 uur op deze temperatuur wordt iemand langzaam weer opgewarmd tot de normale temp van 37 graden. Dit gaat erg traag, soms met 0,1/0,2 graad per uur. Nadat de normale lichaamstemperatuur is bereikt wordt de slaapmedicatie afgebouwd. Ook hier gaat soms wel 40 uur over. Hierna wordt de patiënt geëvalueerd.

Dat is de procedure in Nederland, en ook rond de situatie van Friso dacht ik.
In eerder Topic van deze reeks word er een Neuro-chirurg ge-quote. Die neuroloog, chirurgijn, die had het over een kunstmatige coma van 10-12 dagen zodat zwellingen in de hersenen afnemen.
Na de kunstmatige coma moet de patiënt zelf ontwaken, maar een "natuurlijke" comateuze toestand is niet uitgesloten.

En bij stabiel, maar kritiek. Als je aan de kunstmatige ademhaling en andere levensfuncties ligt, ben je in leven zolang de machines aan staan. Stabiel in leven zolang de stekker erin zit.
Zet je de machines uit, dan gaat hij vermoedelijk dood. Dat is kritiek, dood bij een stroomstoring.

Maar dit is wel allemaal tussen de regels door lezen, en de topic-reeks goed lezen. Maar het is natuurlijk wel geheel speculatief van mij. ;)
het pseudoniem zelfst.naamw.Uitspraak: [psødo'nim, ps½ydo'nim] Verbuigingen: pseudoniem|en (meerv.) verzonnen naam die je gebruikt om je echte naam geheim te houden.
usericoon; Mata Hari, pseudoniem van Margaretha Geertruida (Griet) Zelle
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 januari 2014 @ 17:29:38 #197
862 Arcee
Look closer
pi_135609661
quote:
Situatie Schumacher onveranderd


Drie weken na zijn noodlottige ongeval is de gezondheidstoestand van Michael Schumacher nog steeds onveranderd. Dit heeft zijn manager Sabine Kehm vrijdag bekendgemaakt. Sinds Schumacher in het ziekenhuis in Grenoble is opgenomen wordt zijn situatie aangeduid als kritiek, maar stabiel.

De familie van Schumacher laat via Kehm weten zeer veel vertrouwen te hebben in het medische team van het Universitair ziekenhuis in de Franse stad. Ook benadrukt de familie dat 'medische informatie over Michaels gezondheidssituatie die niet afkomstig is van de behandeld artsen of van het management kunnen worden opgevat als speculaties."

De zevenvoudig wereldkampioen Formule 1 wordt sinds eind december in coma gehouden.

Bron: Volkskrant
pi_135633285
'Schumacher will no longer be Schumacher': Formula One champion may have completely different personality when he wakes up, top neurologist warns
Formula One star has been in artificially induced coma for 19 days
Michael Schumacher no longer in 'critical' condition for first time
Top British neurosurgeon warns he may wake up 'completely different'
His management refutes claims Schumacher will never wake up

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)s.html#ixzz2qjZPNbZK
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
pi_135633592
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 08:46 schreef computergirl het volgende:
'Schumacher will no longer be Schumacher': Formula One champion may have completely different personality when he wakes up, top neurologist warns
Formula One star has been in artificially induced coma for 19 days
Michael Schumacher no longer in 'critical' condition for first time
Top British neurosurgeon warns he may wake up 'completely different'
His management refutes claims Schumacher will never wake up

Read more: http://www.dailymail.co.u(...)s.html#ixzz2qjZPNbZK
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
quote:
Ook benadrukt de familie dat 'medische informatie over Michaels gezondheidssituatie die niet afkomstig is van de behandeld artsen of van het management kunnen worden opgevat als speculaties."
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_135663965
Bijna drie weken na zijn zware skiongeval hebben bergreddingswerkers in Méribel de geluksarmband van Michael Schumacher gevonden.
Sinds het ongeval op 29 december ligt Schumacher in coma in het ziekenhuis van Grenoble. Zijn toestand blijft al weken onveranderd: kritiek maar stabiel.

In de diepe sneeuw werd de talisman van Schumacher aangetroffen. © belga.Omdat Schumi zonder zijn geluksarmband in het ziekenhuis werd binnengebracht, gingen reddingswerkers koortsachtig op zoek naar zijn talisman. Vlakbij de plaats van het ongeval werd de armband nu pas, diep verscholen in de sneeuw, teruggevonden.

Volgens Bild.de was de armband een geschenk van Schumi's vrouw Corinna. Ook tijdens zijn Formule 1-carrière reed Schumacher steevast met een talisman rond. Het is voor hem te hopen dat de vondst van de armband hem wat geluk zal brengen.

Volgens experts zal Schumacher, als hij er al doorkomt, nooit meer de oude worden en zware fysieke en mentale schade moeten torsen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')