abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:43:53 #26
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_134988342
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Gia het volgende:

[..]

M.a.w. je wilt chronisch zieken verplichten om alternatieve behandelingen te ondergaan?
Met alle wil van de wereld lees ik dit niet in zijn tekst. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_134988366
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:30 schreef Jian het volgende:

[..]

Wetenschappelijk? De beschaving en ook de geneeskunde in China is veel ouder dan die van ons, waarom hebben WIJ het toch altijd bij het recht eind? Yi-Long heeft mijns inziens in deze groot gelijk, ook ik heb in China sterke staaltjes van toepassingen van geneeskunde in de vorm van bijvoorbeeld Qigong gezien ........ Zijn er dan geen kwakzalvers en valse pillendraaiers, jazeker wel, zat!
"Het is ouder, dus is het beter"?

Als iets aantoonbaar werkt, werkt het. Of dat nou uit China komt, of van de westerse farma. Mij maakt het niet uit. Maar zolang iets niet aantoonbaar werkt, heb ik niet zo veel zin om daarvoor te betalen. Een placebopilletje werkt. Een gebed aan de heilige maagd Maria ook. Snap je waar ik heen wil?
pi_134988441
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:31 schreef windfire het volgende:
...
Dit is ambtsmisbruik en daarom moet ze van mij aftreden.
Nee, dat is het niet.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:50:03 #29
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_134988568
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:54 schreef windfire het volgende:

Als alternatieve circuit echt niet zou helpen dan gaat toch niemand heen.
In dat geval ga ik meteen mijn voorraadje tijgerbotten en neushoornschaafsel even bijvullen. Is ook heel legitiem en werkt echt hoor, want mensen denken dat en er is nog nooit een groep mensen geweest die het niet bij het juiste eind had _O_
quote:
Ik ben van deze terreur van minister Schippers niet van gediend, omdat mijn vrijheid gaat ontnemen voor mij verlichting of genezing van mijn klachten bij alternatieve circuit te zoeken.
Terreur ook echt _O- Je hoeft geen gele ster te dragen hoor, je mag alleen je flesje water met gemiddeld 0,04 moleculen eendenlever gewoon zelf betalen.

[ Bericht 5% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 02-01-2014 16:59:23 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:55:11 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_134988771
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:58 schreef karr-1 het volgende:
Je mag van mij geloven wat je wilt en elke therapie proberen die je zinnig lijkt, maar waarom zou dat allemaal betaald moeten worden door de verzekering?
Dit dus.

Wat is er mis mee of mensen alruinsap dat midden in de nacht bij volle maan getrokken is willen drinken om van hun imaginaire kwalen af te komen? Niks.
Maar laat het ze zelf betalen. Ik wil niet voor onbewezen geneesmiddelen van een ander betalen.
The End Times are wild
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:57:14 #31
pi_134988844
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:30 schreef Jian het volgende:

[..]

Wetenschappelijk? De beschaving en ook de geneeskunde in China is veel ouder dan die van ons, waarom hebben WIJ het toch altijd bij het recht eind?
De gewoonte om elke dag een beest te offeren om de zon op te laten gaan is ook best oud. Het gebruik van botten van beesten en het eten van levend gekookte honden tegen impotentie ook, die laatste twee methoden zijn nota bene Chinees/Aziatisch. Gek genoeg twijfelt bijna geen westerling eraan dat die methoden niet werken, terwijl er ongeveer evenveel bewijs voor is.
quote:
Yi-Long heeft mijns inziens in deze groot gelijk, ook ik heb in China sterke staaltjes van toepassingen van geneeskunde in de vorm van bijvoorbeeld Qigong gezien ........ Zijn er dan geen kwakzalvers en valse pillendraaiers, jazeker wel, zat!
Kruidengeneeskunde kan zeker werken, veel synthetische middelen zijn afgeleiden van natuurlijke stoffen uit planten of andere organismen. Maar die worden dus gebruikt en gekopieerd door de reguliere geneeskunde omdat ze bewezen zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:58:27 #32
pi_134988889
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:42 schreef Boze_Appel het volgende:
Complementaire geneeskunde. Is dat de intelligent design van de homeopathische wereld of is het gewoon het glas water bij je echte emperisch geteste medicatie?
'Medicine of the gaps'
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:58:30 #33
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_134988892
Heb ff gegoogled : Jaarlijks vallen er alleen al in Nederland duizenden doden door de bijwerkingen van medicijnen.....
Maar dat die medicijnen werken is goed getest en echt bewezen hoor.... :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:00:04 #34
241662 Jian
Well, well, well
pi_134988934
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:57 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

De gewoonte om elke dag een beest te offeren om de zon op te laten gaan is ook best oud. Het gebruik van botten van beesten en het eten van levend gekookte honden tegen impotentie ook, die laatste twee methoden zijn nota bene Chinees/Aziatisch. Gek genoeg twijfelt bijna geen westerling eraan dat die methoden niet werken, terwijl er ongeveer evenveel bewijs voor is.
Geloof je nou echt dat je kudos scoort met een potje zaken uit de context rukken?
  † In Memoriam † donderdag 2 januari 2014 @ 17:00:05 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134988935
quote:
10s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

'Medicine of the gaps'
_O-
Carpe Libertatem
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:00:08 #36
pi_134988937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:58 schreef deedeetee het volgende:
Heb ff gegoogled : Jaarlijks vallen er alleen al in Nederland duizenden doden door de bijwerkingen van medicijnen.....
Maar dat die medicijnen werken is goed getest en echt bewezen hoor.... :')
Is er ook al eens onderzocht hoeveel mensen er zouden overlijden zonder die medicijnen? Wel eerlijk blijven he.
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:02:21 #37
pi_134989047
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:00 schreef Jian het volgende:

[..]

Geloof je nou echt dat je kudos scoort met een potje zaken uit de context rukken?
Ach kom, doe niet zo flauw en vertel eens waarom 'het is oud en Chinees' een argument is voor de werking van een medicijn.
pi_134989219
Misschien ook maar eens neushoorn-hoorntjes gaan snuiven zodat m'n piem weer omhoog gaat staan! Is immers oud en oosters.
Conscience do cost.
pi_134989403
Mensen die blind in de westerse geneeskunde (*kuch :') ) geloven.

Je komt ziek bij de dokter, jaar later ben je nog steeds ziek, het enige verschil dat je dan ziek bent met een zak medicatie in je hand.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:11:14 #40
78780 deedeetee
pi_134989436
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Is er ook al eens onderzocht hoeveel mensen er zouden overlijden zonder die medicijnen? Wel eerlijk blijven he.
Wat heeft dat er nu mee te maken :?
Veel medicijnen zijn giftig je zou dus best een niet giftig alternatief kunnen overwegen. Dat hoeft je dood niet te worden.
Was onlangs nog in het nieuws dat paracetamol erg gevaarlijk kan zijn als je er teveel van slikt. En hoeveel mensen werken dat spul niet als snoepjes weg ?
Zonder paracetamol te slikken ga je echt niet dood hoor. Als je er -omdat je niet van het gevaar op de hoogte bent- teveel van slikt, dan ga je wél dood.
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:13:05 #41
241662 Jian
Well, well, well
pi_134989517
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ach kom, doe niet zo flauw en vertel eens waarom 'het is oud en Chinees' een argument is voor de werking van een medicijn.
Nee, de statement paste in een totaal verhaal, dat zegt dat WIJ en dan in dit geval met name "de medische wereld" vaak niet eens bereid zijn om te kijken naar alternatieve geneeswijzen. Er zijn bijvoorbeeld in China (uiterst secuur beschreven) technieken gebaseerd op andere grondbeginselen dan wij van huis uit gewend zijn, dat maakt ze anders, maar niet direct onzinnig, acupunctuur bijvoorbeeld of Qigong (hetgeen overigens niet zoveel met kruiden te maken heeft) Daar merk ik overigens nog bij op dat er wel degelijk genoeg kwakzalvers en valse pillendraaiers zijn. Dat jij vervolgens over levend gekookte honden en botjes van dieren begint bevestigt slechts mijn laatste opmerking en voegt werkelijk verder weinig toe dus, sorry, geen kudos.
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:14:35 #42
pi_134989580
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Veel medicijnen zijn giftig je zou dus best een niet giftig alternatief kunnen overwegen. Dat hoeft je dood niet te worden.
Was onlangs nog in het nieuws dat paracetamol erg gevaarlijk kan zijn als je er teveel van slikt. En hoeveel mensen werken dat spul niet als snoepjes weg ?
Zonder paracetamol te slikken ga je echt niet dood hoor. Als je er -omdat je niet van het gevaar op de hoogte bent- teveel van slikt, dan ga je wél dood.
Paracetamol is een pijnstiller, geen geneesmiddel. Je geneest er immers niet van. Geneesmiddelen kunnen bijwerkingen veroorzaken, maar die wegen meestal niet op tegen de voordelen. (Onnodig) slikken van Paracetamol kan wel nodeloze risico's opleveren, als je er, zoals je zelf zegt, teveel van slikt. Een oplossing is dan de bijsluiter lezen en niet teveel slikken.
pi_134989973
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Water is ook dodelijk in te grote hoeveelheden. Toch drinken miljarden mensen dagelijks heel veel water.

Oftewel: Dat iets toxische eigenschappen kan bezitten in (te) grote hoeveelheden wil niet zeggen dat het daarmee in kleine hoeveelheden slecht voor je is.
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:31:07 #44
78780 deedeetee
pi_134990229
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:14 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Paracetamol is een pijnstiller, geen geneesmiddel. Je geneest er immers niet van. Geneesmiddelen kunnen bijwerkingen veroorzaken, maar die wegen meestal niet op tegen de voordelen. (Onnodig) slikken van Paracetamol kan wel nodeloze risico's opleveren, als je er, zoals je zelf zegt, teveel van slikt. Een oplossing is dan de bijsluiter lezen en niet teveel slikken.
Ik kan het niet zo'n voordeel vinden als je dood kunt gaan van een * geneesmiddel * . Niet als er minder gevaarlijke of zelfs ongevaarlijke alternatieven zijn. Of als helemaal niks slikken ook een optie is.
Ben het wel met je eens dat er soms gewoon niks anders op zit. Maar vind wel dat dit vaak genoeg toch wel mogelijk is. Heb ook niet echt vertrouwen in de testen die uit moeten wijzen of een medicijn goed werkt en veilig is. Daar gaat het me te vaak mis voor.
pi_134990468
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik kan het niet zo'n voordeel vinden als je dood kunt gaan van een * geneesmiddel * . Niet als er minder gevaarlijke of zelfs ongevaarlijke alternatieven zijn. Of als helemaal niks slikken ook een optie is.
Ben het wel met je eens dat er soms gewoon niks anders op zit. Maar vind wel dat dit vaak genoeg toch wel mogelijk is. Heb ook niet echt vertrouwen in de testen die uit moeten wijzen of een medicijn goed werkt en veilig is. Daar gaat het me te vaak mis voor.
Vertaling: "Ik geloof gewoon niks van wetenschap, ik weet het zelf wel beter".

Tsja.. :')
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:40:09 #46
pi_134990588
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Reguliere geneesmiddelen moeten aan veel meer tests en eisen voldoen dan alternatieven. Natuurlijk gaat het weleens mis en natuurlijk valt er in de reguliere geneeskunde veel te verbeteren, maar het is in in ieder geval aan meer en betrouwbaarder tests onderworpen dan alternatieve geneeskunde. Dat de reguliere geneeskunde niet perfect is is natuurlijk ook geen argument voor de werking van alternatieve geneeskunde.

Overigens noem je als enige voorbeeld dus Paracetamol bij een overdosering. Dat mensen het massaal vreten alsof het smarties zijn en geen bijsluiters lezen is natuurlijk niet te wijten aan het middel zelf.
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:40:15 #47
78780 deedeetee
pi_134990591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:36 schreef DonJames het volgende:

[..]

Vertaling: "Ik geloof gewoon niks van wetenschap, ik weet het zelf wel beter".

Tsja.. :')
Jij kijkt liever de ander kant op als er weer s een schandaal over gesjoemel met testen in de media verschijnt ? :')
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:41:33 #48
pi_134990640
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Jij kijkt liever de ander kant op als er weer s een schandaal over gesjoemel met testen in de media verschijnt ? :')
Reguliere geneesmiddelen worden tenminste getest. Zo kun je het ook zien :)
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:45:42 #49
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_134990810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat vat jij zijn standpunt goed samen zeg, een echte redeneerkoning ben je.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 2 januari 2014 @ 17:48:59 #50
78780 deedeetee
pi_134990938
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Reguliere geneesmiddelen worden tenminste getest. Zo kun je het ook zien :)
Ik vind het beter om alles te testen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')