Bron:
http://www.nujij.nl/gezon(...)ppers.26487740.lynkxMinister Schippers heeft in een recent openbaar geworden filmpje een toespraak gehouden voor de leden van de vereniging tegen kwakzalverij.
Haar woorden zijn onjuist, ongepast, ongenuanceerd en beledigend voor alle mensen die baat hebben bij de wel degelijk bewezen complementaire en preventieve geneeskunde.
Meester Kackadoris prijs is in 2003 ingesteld door de Vereniging tegen de Kwakzalverij (VtdK) en wordt uitgereikt aan ‘instellingen, personen of ondernemingen die in belangrijke mate hebben bijgedragen
aan de verspreiding in daad, woord of geschrift van de kwakzalverij in Nederland’.
Bron:
http://michielhaas.nl/genomineerd-voor-de-meeste …
Indien Michiel Haas de Meester Kackadoris prijs zou winnen, zou hij in een illuster gezelschap bevinden. Eerdere winnaars van de prijs zijn:
2003 Zilveren Kruis Achmea
2004 Paul van Dijk, huisarts te Zaltbommel
2005 René Steenhorst, Telegraaf journalist
2006 ZonMW (met hun onderzoek naar Elektro Magnetische Velden, EMV)
2007 GroenLinks
2008 NCRV
2009 Nederlandse Vereniging Kritisch Prikken
2010 Triodos Bank / Foundation
2011 Prof. H. Pols, decaan Erasmus MC
2012 Halbe Zijlstra, staatssecretaris OC&W
Genomineerden 2013
Dan naar de genomineerden voor 2013, ook daar zitten niet de minsten bij:
1/ Het ANBI-team; de belastingdienst kan instellingen de ANBI status verlenen als het Algemeen Nut Beogende Instellingen zijn. De nominatie is onder andere vanwege het grote aantal instellingen die
Antroposofische geneeswijzen voorstaan of patiëntenverenigingen die alternatieve geneeswijzen als homeopathie, acupunctuur en dergelijke voorstaan die een ANBI status hebben verkregen.
2/ CVZ, verantwoordelijk voor de website Kiesbeter; op deze website wordt verwezen naar hulpverleners en de chiropractors staan hier ook bij en dat is blijkbaar tegen het zere been van de VtdK.
3/ Prof.dr.ir. Michiel Haas; los van grote feitelijke onjuistheden (je kunt je huis voor ¤ 500 laten onderzoeken op aardstralen en EMV – dat kan bij mij zeker niet, ik verricht dergelijke werkzaamheden niet),
vallen mijn EMV activiteiten blijkbaar in verkeerde aarde. Mijn blogs hierover en het feit dat ik samen met wijlen Henk Wever het boek ‘Elektrostress & Gezondheid’ schreef, viel ook verkeerd. VtdK schrijft
letterlijk ‘Haas heeft met zijn alarmistische publicaties en zijn status als hoogleraar in een niet onaanzienlijke mate bijgedragen aan de steeds meer verspreide paranoia over de gevaren van apparatuur als GSM, WIFI, …, DECT, …’.
4/ Prof.dr. H.E. van der Horst, huisartsgeneeskunde VU; hem wordt verweten dat de VU alternatief praktiserende huisartsen als huisarts-opleiders worden geaccepteerd.
5/ Prof.dr. Frits A.J. Muskiet; hem wordt verweten al sinds vele jaren ‘een onvermijdelijke spreker op alternatieve en orthomoleculaire congressen’ te zijn.
6/ Prof. Herman Wijffels, voormalig directievoorzitter Rabobank, voormalig voorzitter SER en voormalig Nederlandse bewindvoerder bij de Wereldbank; zijn ‘misdaden’ in de ogen van de VtdK zijn dat hij zich te
icht bij het circuit van alternatieven ophoudt en verschillende keren in het comité van aanbevelingen zat van congressen van alternatieve geneeswijzen.
7/ Samenwerkingsverband zorgverzekeraars VGZ, ONVZ, Achmea, Menzis en CZ; deze gaan eigen opleidingseisen stellen voor alternatieve behandelaars, iets wat uiteraard uit den boze is voor de VtdK.
En wie heeft kackadoris prijs gewonnen, tot mijn grote verbazing?
Nummer 7 Samenwerkingsverband zorgverzekeraars VGZ, ONVZ, Achmea, Menzis en CZ.
Je zou toch eerder de vele alternatieve websites die deze kackadoris prijs altijd zou winnen , alleen die dekken zich vaak in met allerlei wetenschappelijke onderzoeken.
Dit geeft aan dat de vereniging tegen kwakzalverij allang de weg kwijt zijn.
De medische circuit is tegenwoordig zo slecht.:
We hebben meer dan 5 miljoen geregistreerde chronisch zieken.
Kanker is afgelopen 10 jaar 35% gestegen.
Een epidemie van immuunsysteemziekten zoals CVS, MS, ME, suikerziekte, B12, ziekte van Lyme, alzheimer, autisme, parkinson, dementie, DVN en deze mode-ziekten allemaal zowat ongeneesbaar zijn.
Als je bij medisch circuit volgens protocollen en regels uitbehandeld of niets kunnen vinden bent, dan krijg je altijd advies voor psychische hulp.
Psychische hulp deelt de onbewezen chemisch drugs uit als snoepjes, zodat je een zombie ben en als extraatje krijg je dat je lichaam wordt vergiftigd.
Als alternatieve circuit echt niet zou helpen dan gaat toch niemand heen.
Ik ben van deze terreur van minister Schippers niet van gediend, omdat mijn vrijheid gaat ontnemen voor mij verlichting of genezing van mijn klachten bij alternatieve circuit te zoeken.
Zorgverzekeraars staan toch heel erg bekend dat hulp of zorg bewezen moet zijn en ze dan pas willen betalen.
Hiermee bewijzen de alternatieve circuit hun goede bijdragen bij zieke mensen, kan ik als conclusie trekken.
http://petities.nl/petitie/aftreden-geeist-van-minister-schippers