abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:40:19 #1
415542 crossmotor11
Hardstyle liefhebber!
pi_134985883
Hallo iedereen,
gisteren een best wel schok gehad, oma in ziekenhuis.
Dag daarvoor ook al naar ziekenhuis geweest wegens een bloedneus die niet wilde stoppen, is toen dichtgebrand daar, die nacht hebben ze dus slecht geslapen, hele belevenis voor mensen die 85 jaar oud zijn,

Gisteren was het 1 januari dus we gingen met de familie daar heen voor een nieuwjaarsborrel, mijn oma is al een stresskipje en kan dan ook niet stil zitten en wil perse thee brengen en noem maar op, terwijl er meer mensen zijn die zelf ook hun dingen kunnen pakken, iedereen zat leuk met elkaar aan de tafel totdat oma zich afsluit en voor bij kleinkinderen gaat zitten, zegt ook niks, zit alleen in het hoekje, later ging ze naar de wc, ze gaf half uurtje eerder ook al aan tegen me moeder dat ze last van haar buik had, dus ik dacht eerst van: die heeft diarree ofzo maar niet ernstig, maar het duurde en duurde maar, en wij moesten nog naar een ander adresje dus wij gingen weg,

De broer van mijn moeder met zijn vrouw was er met de zoon en schoondochter van mijn stiefopa, totdat wij richting half 7 thuis kwamen en besloten de frituurpan aan te zetten ging de telefoon, het was mijn oom die zei dat oma een hartinfarct heeft gehad, aangezien mijn oom wel een grappenmaker is geloofde mijn moeder het eerst niet, maar het was bloed serieus. Me oom vertelde dat toen wij weg waren dat ze continu weer naar de wc ging en ook wit werd, toen besloot de schoondochter direct de ambulance te bellen, na dikke tegenstribbelingen van mijn oma toch met loeiende sirenes naar het ziekenhuis te gaan, in de ambu verminderde de toestand en was er nood aan de man,

In het ziekenhuis zonder narcose (alleen verdoving) een stend in de bloedvat gezet (bloedvat was dicht geslipt en de stend hield hem open) na de operatie nog een bloed uitstorting in de lies gehad die haar ook pijn deed, ook direct verholpen, iedereen thuis dus helemaal van streek, maar ze was goed aanspreekbaar maar wel moe, later die avond ging mijn oom daarheen wat emotioneel was, ze was moe dus bleef hij niet lang en ging mijn oma slapen,

Vanochtend gebeld door me oom, oma had goed geslapen en had alweer wat praatjes, trek en dorst, de eerste 24 uur zijn cruciaal en als het goed gaat mag ze richting vanavond naar de verpleeg afdeling, ze ligt nu nog op de hart bewaking, mijn moeder en mijn stiefopa zijn vanmiddag heen gegaan (wat ongetwijfeld emotioneel moet zijn geweest) en nu is het wachten op mijn moeder en mijn stiefopa, mijn stiefopa blijft hier eten en mijn moeder doet de was bij mijn oma en dat soort kleine dingetjes, om een einde aan dit verhaal te breien; hoe kan ik mijn moeder, stiefopa, en oma straks als ik haar zie, helpen, en 'tot dienst zijn'? Ik wil het graag zo aangenaam mogelijk voor hun maken.

Bedankt voor het lezen in ieder geval!

[ Bericht 0% gewijzigd door crossmotor11 op 02-01-2014 15:46:12 ]
pi_134985902
Samenvatting?
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:42:09 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_134985939
Niet te lezen dit, gebruik alinea's.
pi_134985984
Gewoon er voor ze zijn, vragen waar ze hulp mmee nodig hebben en troosten wanneer nodig, meer kan je helaas niet doen.
Heel veel sterkte!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_134986011
quote:
9s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:42 schreef BasEnAad het volgende:
Niet te lezen dit, gebruik alinea's.
ja TS, edit de boel even svp.
-___-
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:45:33 #6
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_134986051
quote:
9s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:40 schreef crossmotor11 het volgende:
de broer van mijn moeder met zijn vrouw was er met de zoon en schoondochter van mijn stiefopa, totdat wij richting half 7 thuis kwamen en besloten de frituurpan aan te zetten ging de telefoon, het was mijn oom die zei dat oma een hartinfarct heeft gehad, aangezien mijn oom wel een grappenmaker is geloofde mijn moeder het eerst niet, maar het was bloed serieus.
:')

TS, soms kun je ook gewoon wat info weglaten als je een vraag wil stellen.
Het is superkut voor je natuurlijk, maar vraag gewoon aan je moeder of je wat kunt doen...

Wat er ook gebeurt, 85 is al een hele mooie leeftijd. Dat haalt toch lang niet iedereen.
Gourmetten of steengrillen?
pi_134986061
Gewoon lief zijn, meehelpen, klaarstaan voor ze.
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:46:45 #8
415542 crossmotor11
Hardstyle liefhebber!
pi_134986093
Hij is ff verandert trouwens, ik zag het ook !
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:49:07 #9
415542 crossmotor11
Hardstyle liefhebber!
pi_134986168
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:45 schreef Silenus het volgende:

[..]

:')

TS, soms kun je ook gewoon wat info weglaten als je een vraag wil stellen.
Het is superkut voor je natuurlijk, maar vraag gewoon aan je moeder of je wat kunt doen...

Wat er ook gebeurt, 85 is al een hele mooie leeftijd. Dat haalt toch lang niet iedereen.
Klopt, maar ze is nog kwiek en kan goed voor zichzelf zorgen, daarnaast is het zo als me oma dood gaat me stiefopa alleen komt te staan en naar een verzorgingstehuis moet waar ie het niet lang zou volhouden
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:49:41 #10
415542 crossmotor11
Hardstyle liefhebber!
pi_134986188
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:45 schreef mootie het volgende:
Gewoon lief zijn, meehelpen, klaarstaan voor ze.
Heb net het aanrecht opgeruimd :)
Ik ben er voor ze natuurlijk ook
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:50:11 #11
415542 crossmotor11
Hardstyle liefhebber!
pi_134986206
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:43 schreef snakelady het volgende:
Gewoon er voor ze zijn, vragen waar ze hulp mmee nodig hebben en troosten wanneer nodig, meer kan je helaas niet doen.
Heel veel sterkte!
Bedankt en deze dingen zal ik ook gebruiken!
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:50:15 #12
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_134986212
Ze vinden het al fijn als je er gewoon bent.
pi_134986312
Als je over de datum begint te raken heb je dat soort dingen.
The world of SKA music
pi_134986355
Paar dingen die je imo. in ieder geval niet moet doen:

- Er grapjes over gaan maken om de situatie luchtiger te laten lijken
- Veel aan haar gaan zitten om te troosten
- Te veel drukte met kinderen en kleinkinderen om haar bed heen.
- Van alles te eten/te drinken meenemen waar ze niet op zit te wachten
- Haar niet allemaal tegelijk vertellen wat ze wel- en niet moet doen.

:)

Onlangs nagenoeg hetzelfde meegemaakt met mijn 94 jarige opa, en die baas kreeg gewoon nog een hartoperatie en is nu aan het herstellen. Oudere mensen kunnen niet altijd alles even snel meer verwerken, terwijl hun jongere familie allemaal een steentje bij wil dragen.

Voorkom dus dat iedereen tegen je oma gaat zeggen wat ze in hun ogen moet doen (ja er moet nu echt een traplift komen, of neem toch huishoudelijke hulp, of dit, of dat), gewoon rustig de tijd voor geven.. Dit is een hele gebeurtenis, en dan te veel mensen eromheen die zich er mee gaan bemoeien maakt zoiets alleen maar stressvoller voor je oma.
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:56:42 #15
415542 crossmotor11
Hardstyle liefhebber!
pi_134986469
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:53 schreef Sheldon. het volgende:

- Veel aan haar gaan zitten om te troosten
- Te veel drukte met kinderen en kleinkinderen om haar bed heen.
- Van alles te eten/te drinken meenemen waar ze niet op zit te wachten
- Haar niet allemaal tegelijk vertellen wat ze wel- en niet moet doen.

:)

Onlangs nagenoeg hetzelfde meegemaakt met mijn 94 jarige opa, en die baas kreeg gewoon nog een hartoperatie en is nu aan het herstellen. Oudere mensen kunnen niet altijd alles even snel meer verwerken, terwijl hun jongere familie allemaal een steentje bij wil dragen.

Voorkom dus dat iedereen tegen je oma gaat zeggen wat ze in hun ogen moet doen (ja er moet nu echt een traplift komen, of neem toch huishoudelijke hulp, of dit, of dat), gewoon rustig de tijd voor geven.. Dit is een hele gebeurtenis, en dan te veel mensen eromheen die zich er mee gaan bemoeien maakt zoiets alleen maar stressvoller voor je oma.
Ja klopt, mijn oma hoeft er nou ook niet over te denken alleen maar over, rollators en dat soort spul (is ze ook op tegen) me oma is een moeilijk type dus eten en alles lukt niet, ik probeer gewoon te steunen en niet enorm klef en alles te doen, bedankt in ieder geval!
pi_134986483
lief dagboek..

Okay misschien beetje lullige opmerking. :@

Maar ja (oude) mensen gaan een keertje dood of krijgen dit soort lichamelijke problemen.
Je kon overigens niet weten wat er aan de hand was.. hoewel als je oma zo lang op de wc zit met vlak daarvoor raar gedrag vertonend, zou ik toch wel even op de deur hebben geklopt.

Verder kun je weinig doen, gewoon jezelf zijn en het ze thuis niet lastiger maken dan nodig is..
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:02:08 #17
415542 crossmotor11
Hardstyle liefhebber!
pi_134986670
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
lief dagboek..

Okay misschien beetje lullige opmerking. :@

Maar ja (oude) mensen gaan een keertje dood of krijgen dit soort lichamelijke problemen.
Je kon overigens niet weten wat er aan de hand was.. hoewel als je oma zo lang op de wc zit met vlak daarvoor raar gedrag vertonend, zou ik toch wel even op de deur hebben geklopt.

Verder kun je weinig doen, gewoon jezelf zijn en het ze thuis niet lastiger maken dan nodig is..
Klopt wel, a long story...

Mijn oma houdt niet van dokters en alles en hield de boot ook nog af gisteren om het zo maar te
zeggen, ik ga haar zeker steunen, bedankt!
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:11:29 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_134987044
Pff, heftig! Denk je ook aan je eigen gevoelens en niet alleen aan anderen tot dienst zijn. Er over praten lucht meestal al op, trouwens :)
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:14:10 #19
415542 crossmotor11
Hardstyle liefhebber!
pi_134987153
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:11 schreef Perrin het volgende:
Pff, heftig! Denk je ook aan je eigen gevoelens en niet alleen aan anderen tot dienst zijn. Er over praten lucht meestal al op, trouwens :)
Bedankt! Praten komt sowieso wel goed met mijn moeder, haha
pi_134987675
Je mag blij dat je grootouders hebt man, en al helemaal als ze 85 zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2014 16:46:33 ]
rikker de flikker
pi_134988960
In ieder geval niet zo lang van stof zjin tegen je oma, anders haalt ze het einde van je verhaal niet.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_134991071
quote:
7s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:00 schreef Seam het volgende:
In ieder geval niet zo lang van stof zjin tegen je oma, anders haalt ze het einde van je verhaal niet.
:D

Dotteren gebeurt in de regel trouwens niet onder narcose.
pi_134992335
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:53 schreef Sheldon. het volgende:

Nee? Het sterfbed van mijn oma was één groot feest. Dat maakte het een erg gezellige aangelegenheid voor iedereen, en memorabel. We hebben het er nog over, dat we in een deuk lagen omdat we overal grapjes over zaten te maken, zowel over het gedoe in het ziekenhuis als bij het herinneringen ophalen. Heb toen nog lekker appelflappen voor iedereen gebakken en gezorgd dat ooms en tantes continu van koffie en thee voorzien waren, dat soort dingen.
Doe 'gewoon', maak het niet te zwaar (met een grafstemming zitten wordt niemand beter van, vréselijk van die doemfamilies..) en zorg een beetje voor iedereen qua eten/drinken etc. als het langer duurt/erger wordt dan allen 'ziek zijn'.
Ja doei.
pi_134992582
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 18:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee? Het sterfbed van mijn oma was één groot feest. Dat maakte het een erg gezellige aangelegenheid voor iedereen, en memorabel. We hebben het er nog over, dat we in een deuk lagen omdat we overal grapjes over zaten te maken, zowel over het gedoe in het ziekenhuis als bij het herinneringen ophalen. Heb toen nog lekker appelflappen voor iedereen gebakken en gezorgd dat ooms en tantes continu van koffie en thee voorzien waren, dat soort dingen.
Doe 'gewoon', maak het niet te zwaar (met een grafstemming zitten wordt niemand beter van, vréselijk van die doemfamilies..) en zorg een beetje voor iedereen qua eten/drinken etc. als het langer duurt/erger wordt dan allen 'ziek zijn'.
Bij ons ook. Een groot feest is misschien een beetje teveel van het goede, maar de sfeer was niet zwaar inderdaad.

Maar toen mijn opa in het ziekenhuis lag en hij vlak na zijn operatie een licht herseninfarct had gehad vond hij het niet fijn toen er een of andere lolbroek een goedbedoelde flauwe grap maakte terwijl hij zelf loopt te vechten om weer beter te worden.

Maar zo zie ik het, daarom staat er ook 'imo'
pi_134992688
Scheelde wel dat mijn oma half in een coma lag denk ik en er verder niet veel van meekreeg, maar wát hebben we een lol gehad :') :@ en dat was ook precies wat ze zelf ook zou doen, want het 'moest gewoon altijd gezellig zijn en iedereen moest genoeg te eten en te drinken krijgen' daar in huis. Dus dan ook maar in 't ziekenhuis zo!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')