Hallo iedereen,
gisteren een best wel schok gehad, oma in ziekenhuis.
Dag daarvoor ook al naar ziekenhuis geweest wegens een bloedneus die niet wilde stoppen, is toen dichtgebrand daar, die nacht hebben ze dus slecht geslapen, hele belevenis voor mensen die 85 jaar oud zijn,
Gisteren was het 1 januari dus we gingen met de familie daar heen voor een nieuwjaarsborrel, mijn oma is al een stresskipje en kan dan ook niet stil zitten en wil perse thee brengen en noem maar op, terwijl er meer mensen zijn die zelf ook hun dingen kunnen pakken, iedereen zat leuk met elkaar aan de tafel totdat oma zich afsluit en voor bij kleinkinderen gaat zitten, zegt ook niks, zit alleen in het hoekje, later ging ze naar de wc, ze gaf half uurtje eerder ook al aan tegen me moeder dat ze last van haar buik had, dus ik dacht eerst van: die heeft diarree ofzo maar niet ernstig, maar het duurde en duurde maar, en wij moesten nog naar een ander adresje dus wij gingen weg,
De broer van mijn moeder met zijn vrouw was er met de zoon en schoondochter van mijn stiefopa, totdat wij richting half 7 thuis kwamen en besloten de frituurpan aan te zetten ging de telefoon, het was mijn oom die zei dat oma een hartinfarct heeft gehad, aangezien mijn oom wel een grappenmaker is geloofde mijn moeder het eerst niet, maar het was bloed serieus. Me oom vertelde dat toen wij weg waren dat ze continu weer naar de wc ging en ook wit werd, toen besloot de schoondochter direct de ambulance te bellen, na dikke tegenstribbelingen van mijn oma toch met loeiende sirenes naar het ziekenhuis te gaan, in de ambu verminderde de toestand en was er nood aan de man,
In het ziekenhuis zonder narcose (alleen verdoving) een stend in de bloedvat gezet (bloedvat was dicht geslipt en de stend hield hem open) na de operatie nog een bloed uitstorting in de lies gehad die haar ook pijn deed, ook direct verholpen, iedereen thuis dus helemaal van streek, maar ze was goed aanspreekbaar maar wel moe, later die avond ging mijn oom daarheen wat emotioneel was, ze was moe dus bleef hij niet lang en ging mijn oma slapen,
Vanochtend gebeld door me oom, oma had goed geslapen en had alweer wat praatjes, trek en dorst, de eerste 24 uur zijn cruciaal en als het goed gaat mag ze richting vanavond naar de verpleeg afdeling, ze ligt nu nog op de hart bewaking, mijn moeder en mijn stiefopa zijn vanmiddag heen gegaan (wat ongetwijfeld emotioneel moet zijn geweest) en nu is het wachten op mijn moeder en mijn stiefopa, mijn stiefopa blijft hier eten en mijn moeder doet de was bij mijn oma en dat soort kleine dingetjes, om een einde aan dit verhaal te breien; hoe kan ik mijn moeder, stiefopa, en oma straks als ik haar zie, helpen, en 'tot dienst zijn'? Ik wil het graag zo aangenaam mogelijk voor hun maken.
Bedankt voor het lezen in ieder geval!
[ Bericht 0% gewijzigd door crossmotor11 op 02-01-2014 15:46:12 ]