Geluktquote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:01 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Unlock widgets>panel options>panel settings>screen edge
Dan begin ik maar niet over m'n setup. Zit op zo'n halve meter afstand van 7680x1600 (drie 30 inch monitoren, ieder heeft een resolutie van 2560x1600). En ik vind het inmiddels klein worden, dat ik gisteren nog keek naar grotere resoluties.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:55 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ja ik zit op 2 meter afstand van een 22 inch scherm
Och ik ben allang blij met wat behoorlijke kleurtjes voor mijn neus, was ook behoorlijk enthousiast toen ik van hercules naar CGA ging dus ik ben rap tevredenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:11 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Dan begin ik maar niet over m'n setup. Zit op zo'n halve meter afstand van 7680x1600 (drie 30 inch monitoren, ieder heeft een resolutie van 2560x1600). En ik vind het inmiddels klein worden, dat ik gisteren nog keek naar grotere resoluties.
Lijkt mij vreselijk, van 2 meter afstand naar 1024x768 te kijken.
CGAquote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Och ik ben allang blij met wat behoorlijke kleurtjes voor mijn neus, was ook behoorlijk enthousiast toen ik van hercules naar CGA ging dus ik ben rap tevreden
Ik heb ooit een spelletje gemaakt in de verborgen 160x200x16 modus. Iedereen toen vragen "hoe krijg je het voor mekaar?" Mijn MSX kon toen al 256 kleuren tegelijk weergeven.quote:
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:14 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Och ik ben allang blij met wat behoorlijke kleurtjes voor mijn neus, was ook behoorlijk enthousiast toen ik van hercules naar CGA ging dus ik ben rap tevreden
De eerste PC bij ons was een Olivetti M-24 met maar liefst 640K RAM en een harddisk van TWINTIG megabyte.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:37 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik heb ooit op wyse50 moeten werken
Hele revolutie toen we een wyse60 kregen in groen ipv amber.
Tnx broeder.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:11 schreef KomtTijd... het volgende:
De nieuwe TP-link WR1043? Of de WDR4300 als je 5GHz wilt (zou ik wel willen ookal gebruik ik het nog niet)
WDR4900 gekauft, hopelijk gaat hij goed werkenquote:
Firewall? Of wat wil je er mee?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:05 schreef eleusis het volgende:
[..]
WDR4900 gekauft, hopelijk gaat hij goed werken
Alles op netwerkgebied. Eerst maar eens beginnen met alles wat m'n Airport eerst deed, beetje routen, specifieke ports forwarden, mijn IPv6-tunnel...quote:
AMD wil Nvidia inhalenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:32 schreef robin007bond het volgende:
Left4Dead2 draait nu echt heel soepel na een aantal updates. Goed werk leveren ze bij Valve af en bij de developers achter de open-source Ati-drivers.
http://arstechnica.com/in(...)ource-and-300-price/?quote:Op zondag 5 januari 2014 22:55 schreef eleusis het volgende:
[..]
Alles op netwerkgebied. Eerst maar eens beginnen met alles wat m'n Airport eerst deed, beetje routen, specifieke ports forwarden, mijn IPv6-tunnel...
Wat ik ook wil is uitgaande verbindingen meer dichtschroeven, zodat alleen de protocollen/poorten toegestaan zijn die we echt nodig hebben.
Daarna eens ads, tracking cookies en malware blocken, sowieso eerst in de DNS de domeinnamen van bekende ad networks en botnets blokkeren, eens kijken naar OpenDNS en misschien ook Privoxy uitproberen (hoewel ik er niet helemaal zeker van ben dat dat probleemvrij werkt). Het guest network automatisch over Tor gooien kan ook potentieel leuk zijn (ivm ACL's van werkservers heb ik toch liever niet dat gasten van mijn IP-adres komen).
Maar wat ik eigenlijk vooral nog zoek, of eventueel zou willen bouwen, is een stukje software dat kan loggen wanneer er informatie naar buiten wordt gelekt. Ik ben best benieuwd welke applicaties bijvoorbeeld zomaar contact maken met externe machines, of bijvoorbeeld onversleuteld data versturen, zodat ik een betere beslissing kan maken of ik een bepaalde app of OS wel of niet kan vertrouwen. Dit is wel een beetje ambitieus (integratie met dnsmasq, iptables, tcpdump). Maar ik hoop dat één of andere paranoide internetnerd hier al eens over nagedacht heeft.
Echt zware services ga ik er niet op draaien, sowieso is zo'n embedded platform wel vrij vervelend omdat de tools zo basic zijn, de cpu-kracht matig is, en alles net anders werkt dan normaal. Ik ben bezig om helemaal op te rotten uit 'de cloud' zodat ik mijn data in huis heb waar je nog enigszins privacy hebt; mijn mailserver draai ik al hier in huis, CalDAV en contacten syncen wil ik ook thuis draaien, en dan kunnen Google en Apple de tering krijgen. Maar je hebt dan wat meer power nodig dan een OpenWRT of een Raspberry kan bieden. Dus voor het echte werk houd ik gewoon mijn stroomverslindende x86-monster.
Voorlopig liggen ze nog flink achter maar als ze genoeg resources in die open-source drivers blijven steken, kunnen ze Nvidia echt het nakijken geven.quote:
Een tijd terug een beetje mee gespeeld (toen was 3.2 net uit), ik had 4 machines met ieder een brick en die wilde ik in een striped-replicated volume hebben; was niet echt te doen en verder geen tijd meer aan besteed. Ik zie dat 3.4 uit is, dus misschien opnieuw tijd aan besteden.quote:
Wil wat machines huren van kimsufi en daar een grote storagepool op creerenquote:Op maandag 6 januari 2014 19:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Een tijd terug een beetje mee gespeeld (toen was 3.2 net uit), ik had 4 machines met ieder een brick en die wilde ik in een striped-replicated volume hebben; was niet echt te doen en verder geen tijd meer aan besteed. Ik zie dat 3.4 uit is, dus misschien opnieuw tijd aan besteden.
Wat wil je doen met gluster?
Wel leuk product, maar $300 ist nicht cheapquote:Op maandag 6 januari 2014 18:16 schreef µ het volgende:
[..]
http://arstechnica.com/in(...)ource-and-300-price/?
Kijk dan
• dual-core 1.2GHz processor
• four removable antennas
• eSata & USB 2.0/3.0 connectivity
• four gigabit LAN ports
• up to 1.3Gbps on the 5GHz band and up to 600Mpbs on the 2.4GHz band.
Momenteel is mijn thuisserver een normale computer aan het netwerk. Hij doet dienst als NAS en de televisie/HTS halen er muziek en films van.quote:
Maar maar maar. Wel krachtigquote:Op maandag 6 januari 2014 20:44 schreef eleusis het volgende:
[..]
Wel leuk product, maar $300 ist nicht cheap
glusterfs is gebouwd voor redudancy: als er eens een node uitvalt, maakt dat niet veel uit. Mijn test setup was 4 supermicro boxen met in iedere doos 6x500GB in een ZFS raidz opstelling. In totaal dus 24 disks, met uiteindelijk 10 (!) x 500GB aan effective storage (met raid-0 ipv raidz per node zou dat 2x6x500GB zijn). Alleen striped+raidz zou 4x5x500GB geven. Tenzij je een stapel disks + machines hebt liggen, lijkt huren me een prijzige optie voor glusterfs.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:13 schreef µ het volgende:
[..]
Wil wat machines huren van kimsufi en daar een grote storagepool op creeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |