abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135012365
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 01:50 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

Bedoel soms paneel?
Ja, hoe dan? :D
pi_135012461
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 01:55 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja, hoe dan? :D
Unlock widgets>panel options>panel settings>screen edge :+
pi_135012494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 02:01 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Unlock widgets>panel options>panel settings>screen edge :+
Gelukt :P
pi_135012497
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 02:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Gelukt :P
:Y)
pi_135012611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 01:55 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Ja ik zit op 2 meter afstand van een 22 inch scherm :P
Dan begin ik maar niet over m'n setup. Zit op zo'n halve meter afstand van 7680x1600 (drie 30 inch monitoren, ieder heeft een resolutie van 2560x1600). En ik vind het inmiddels klein worden, dat ik gisteren nog keek naar grotere resoluties. _O-

Lijkt mij vreselijk, van 2 meter afstand naar 1024x768 te kijken.
pi_135012653
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 02:11 schreef Robuustheid het volgende:

[..]

Dan begin ik maar niet over m'n setup. Zit op zo'n halve meter afstand van 7680x1600 (drie 30 inch monitoren, ieder heeft een resolutie van 2560x1600). En ik vind het inmiddels klein worden, dat ik gisteren nog keek naar grotere resoluties. _O-

Lijkt mij vreselijk, van 2 meter afstand naar 1024x768 te kijken.
Och ik ben allang blij met wat behoorlijke kleurtjes voor mijn neus, was ook behoorlijk enthousiast toen ik van hercules naar CGA ging dus ik ben rap tevreden _O-
  † In Memoriam † vrijdag 3 januari 2014 @ 08:20:46 #32
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_135014048
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 02:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Och ik ben allang blij met wat behoorlijke kleurtjes voor mijn neus, was ook behoorlijk enthousiast toen ik van hercules naar CGA ging dus ik ben rap tevreden _O-
CGA _O_
Carpe Libertatem
pi_135036550
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:20 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

CGA _O_
Ik heb ooit een spelletje gemaakt in de verborgen 160x200x16 modus. Iedereen toen vragen "hoe krijg je het voor mekaar?" Mijn MSX kon toen al 256 kleuren tegelijk weergeven.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  vrijdag 3 januari 2014 @ 19:37:03 #34
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_135037123
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 02:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

:D

Ik heb ooit op wyse50 moeten werken :D
Hele revolutie toen we een wyse60 kregen in groen ipv amber.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_135037943
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 19:37 schreef wdn het volgende:

[..]

:D

Ik heb ooit op wyse50 moeten werken :D
Hele revolutie toen we een wyse60 kregen in groen ipv amber.
De eerste PC bij ons was een Olivetti M-24 met maar liefst 640K RAM en een harddisk van TWINTIG megabyte.
Toch was het een kleine stap van Z80-machinetaal naar 8086. Ik kon binnen de kortste keren voor die tijd geweldige dingen maken.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:42:01 #36
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_135062330
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:11 schreef KomtTijd... het volgende:
De nieuwe TP-link WR1043? Of de WDR4300 als je 5GHz wilt (zou ik wel willen ookal gebruik ik het nog niet)
Tnx broeder.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:05:27 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_135072980
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:42 schreef eleusis het volgende:

[..]

Tnx broeder.
WDR4900 gekauft, hopelijk gaat hij goed werken :9~
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_135084904
Left4Dead2 draait nu echt heel soepel na een aantal updates. Goed werk leveren ze bij Valve af en bij de developers achter de open-source Ati-drivers.
pi_135107168
quote:
5s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:30 schreef µ het volgende:
Experience met GlusterFS iemand?
?
జ్ఞ‌ా
pi_135107176
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:05 schreef eleusis het volgende:

[..]

WDR4900 gekauft, hopelijk gaat hij goed werken :9~
Firewall? Of wat wil je er mee? :s).
జ్ఞ‌ా
  zondag 5 januari 2014 @ 22:55:59 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_135127110
quote:
3s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:46 schreef µ het volgende:

[..]

Firewall? Of wat wil je er mee? :s).
Alles op netwerkgebied. Eerst maar eens beginnen met alles wat m'n Airport eerst deed, beetje routen, specifieke ports forwarden, mijn IPv6-tunnel...

Wat ik ook wil is uitgaande verbindingen meer dichtschroeven, zodat alleen de protocollen/poorten toegestaan zijn die we echt nodig hebben.

Daarna eens ads, tracking cookies en malware blocken, sowieso eerst in de DNS de domeinnamen van bekende ad networks en botnets blokkeren, eens kijken naar OpenDNS en misschien ook Privoxy uitproberen (hoewel ik er niet helemaal zeker van ben dat dat probleemvrij werkt). Het guest network automatisch over Tor gooien kan ook potentieel leuk zijn (ivm ACL's van werkservers heb ik toch liever niet dat gasten van mijn IP-adres komen).

Maar wat ik eigenlijk vooral nog zoek, of eventueel zou willen bouwen, is een stukje software dat kan loggen wanneer er informatie naar buiten wordt gelekt. Ik ben best benieuwd welke applicaties bijvoorbeeld zomaar contact maken met externe machines, of bijvoorbeeld onversleuteld data versturen, zodat ik een betere beslissing kan maken of ik een bepaalde app of OS wel of niet kan vertrouwen. Dit is wel een beetje ambitieus (integratie met dnsmasq, iptables, tcpdump). Maar ik hoop dat één of andere paranoide internetnerd hier al eens over nagedacht heeft.

Echt zware services ga ik er niet op draaien, sowieso is zo'n embedded platform wel vrij vervelend omdat de tools zo basic zijn, de cpu-kracht matig is, en alles net anders werkt dan normaal. Ik ben bezig om helemaal op te rotten uit 'de cloud' zodat ik mijn data in huis heb waar je nog enigszins privacy hebt; mijn mailserver draai ik al hier in huis, CalDAV en contacten syncen wil ik ook thuis draaien, en dan kunnen Google en Apple de tering krijgen. Maar je hebt dan wat meer power nodig dan een OpenWRT of een Raspberry kan bieden. Dus voor het echte werk houd ik gewoon mijn stroomverslindende x86-monster.
pi_135129939
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:32 schreef robin007bond het volgende:
Left4Dead2 draait nu echt heel soepel na een aantal updates. Goed werk leveren ze bij Valve af en bij de developers achter de open-source Ati-drivers.
AMD wil Nvidia inhalen :P
pi_135154223
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:55 schreef eleusis het volgende:

[..]

Alles op netwerkgebied. Eerst maar eens beginnen met alles wat m'n Airport eerst deed, beetje routen, specifieke ports forwarden, mijn IPv6-tunnel...

Wat ik ook wil is uitgaande verbindingen meer dichtschroeven, zodat alleen de protocollen/poorten toegestaan zijn die we echt nodig hebben.

Daarna eens ads, tracking cookies en malware blocken, sowieso eerst in de DNS de domeinnamen van bekende ad networks en botnets blokkeren, eens kijken naar OpenDNS en misschien ook Privoxy uitproberen (hoewel ik er niet helemaal zeker van ben dat dat probleemvrij werkt). Het guest network automatisch over Tor gooien kan ook potentieel leuk zijn (ivm ACL's van werkservers heb ik toch liever niet dat gasten van mijn IP-adres komen).

Maar wat ik eigenlijk vooral nog zoek, of eventueel zou willen bouwen, is een stukje software dat kan loggen wanneer er informatie naar buiten wordt gelekt. Ik ben best benieuwd welke applicaties bijvoorbeeld zomaar contact maken met externe machines, of bijvoorbeeld onversleuteld data versturen, zodat ik een betere beslissing kan maken of ik een bepaalde app of OS wel of niet kan vertrouwen. Dit is wel een beetje ambitieus (integratie met dnsmasq, iptables, tcpdump). Maar ik hoop dat één of andere paranoide internetnerd hier al eens over nagedacht heeft.

Echt zware services ga ik er niet op draaien, sowieso is zo'n embedded platform wel vrij vervelend omdat de tools zo basic zijn, de cpu-kracht matig is, en alles net anders werkt dan normaal. Ik ben bezig om helemaal op te rotten uit 'de cloud' zodat ik mijn data in huis heb waar je nog enigszins privacy hebt; mijn mailserver draai ik al hier in huis, CalDAV en contacten syncen wil ik ook thuis draaien, en dan kunnen Google en Apple de tering krijgen. Maar je hebt dan wat meer power nodig dan een OpenWRT of een Raspberry kan bieden. Dus voor het echte werk houd ik gewoon mijn stroomverslindende x86-monster.
http://arstechnica.com/in(...)ource-and-300-price/?

Kijk dan :9

• dual-core 1.2GHz processor
• four removable antennas
• eSata & USB 2.0/3.0 connectivity
• four gigabit LAN ports
• up to 1.3Gbps on the 5GHz band and up to 600Mpbs on the 2.4GHz band.
జ్ఞ‌ా
pi_135154344
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:49 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

AMD wil Nvidia inhalen :P
Voorlopig liggen ze nog flink achter maar als ze genoeg resources in die open-source drivers blijven steken, kunnen ze Nvidia echt het nakijken geven.
pi_135156689
quote:
5s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:30 schreef µ het volgende:
Experience met GlusterFS iemand?
Een tijd terug een beetje mee gespeeld (toen was 3.2 net uit), ik had 4 machines met ieder een brick en die wilde ik in een striped-replicated volume hebben; was niet echt te doen en verder geen tijd meer aan besteed. Ik zie dat 3.4 uit is, dus misschien opnieuw tijd aan besteden.

Wat wil je doen met gluster?
pi_135156754
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:12 schreef devzero het volgende:

[..]

Een tijd terug een beetje mee gespeeld (toen was 3.2 net uit), ik had 4 machines met ieder een brick en die wilde ik in een striped-replicated volume hebben; was niet echt te doen en verder geen tijd meer aan besteed. Ik zie dat 3.4 uit is, dus misschien opnieuw tijd aan besteden.

Wat wil je doen met gluster?
Wil wat machines huren van kimsufi en daar een grote storagepool op creeren :s).
జ్ఞ‌ా
  maandag 6 januari 2014 @ 20:44:50 #47
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_135162400
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:16 schreef µ het volgende:

[..]

http://arstechnica.com/in(...)ource-and-300-price/?

Kijk dan :9

• dual-core 1.2GHz processor
• four removable antennas
• eSata & USB 2.0/3.0 connectivity
• four gigabit LAN ports
• up to 1.3Gbps on the 5GHz band and up to 600Mpbs on the 2.4GHz band.
Wel leuk product, maar $300 ist nicht cheap :')
pi_135164985
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:55 schreef eleusis het volgende:

[..]
Momenteel is mijn thuisserver een normale computer aan het netwerk. Hij doet dienst als NAS en de televisie/HTS halen er muziek en films van.
Ik zou eigenlijk een tweede netwerkkaart erin moeten hangen en hem dienst moeten laten doen als network bridge, maar ja, tijdgebrek hè?

Een gastnetwerk zou dan ook handig zijn, misschien op meerdere niveaus. De schilder/loodgieter op gastnetwerk 1, die alles omleidt via TOR. Gastnetwerk 2 voor bekenden, maar wel met beknepen snelheid.

Ondanks dat ik al 5 jaar alleen nog maar met Linux werk ontdek ik nog steeds nieuwe dingen.
pi_135165063
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:44 schreef eleusis het volgende:

[..]

Wel leuk product, maar $300 ist nicht cheap :')
Maar maar maar. Wel krachtig

:')
జ్ఞ‌ా
pi_135165845
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:13 schreef µ het volgende:

[..]

Wil wat machines huren van kimsufi en daar een grote storagepool op creeren :s).
glusterfs is gebouwd voor redudancy: als er eens een node uitvalt, maakt dat niet veel uit. Mijn test setup was 4 supermicro boxen met in iedere doos 6x500GB in een ZFS raidz opstelling. In totaal dus 24 disks, met uiteindelijk 10 (!) x 500GB aan effective storage (met raid-0 ipv raidz per node zou dat 2x6x500GB zijn). Alleen striped+raidz zou 4x5x500GB geven. Tenzij je een stapel disks + machines hebt liggen, lijkt huren me een prijzige optie voor glusterfs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')