Ja.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:42 schreef trancethrust het volgende:
OP een beetje opgeschoond en distros gesorteerd (alfabetisch). De wijzigingen worden overigens hopelijk automatisch overgenomen naar volgende delen?
Updated!quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:40 schreef Cultuur058 het volgende:
De Slackware links mogen aangepast naar Slackware.com denk ik? de .org variant geeft een 503.
Nicequote:
Ja Puppy Linux. Lichter kan bijna nietquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:09 schreef Nat-Water het volgende:
Ik heb thuis een laptopje met een triple boot OS (wordt binnenkort quad boot als ik windows 8 er nog werkend op krijg, of een penta boot als ik nog iets anders leuks zie).
Momenteel staat er Xpud / Windows 7 / Ubuntu op. Reden van Xpud is omdat het een lekker licht systeem is wat snel boot als je iets op moet zoeken.
Nu 2 vragen:
...
2. Makkelijkere vraag. Is er nog een suggestie voor een ander lichte Linux OS? Ik surf alleen maar op die laptop, maar ik wil wel graag het OS op de schijf installeren. Het gaat om een (meer dan 5 jaar oude) 32 bit pc met 1.6 gHz en ik dacht 3gb geheugen. Puppy een idee? En dan welke?
Ik had al zitten kijken, en je hebt Lucid, Slacko, etc. Ik kwam er nog niet helemaal uit wat nu precies het verschil wasquote:Op donderdag 2 januari 2014 14:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja Puppy Linux. Lichter kan bijna niet
Welke? Dat is meer een persoonlijke keuze lijkt me?
Gokje: Lucid is Ubuntu. Slacko zal slackware zijnquote:Op donderdag 2 januari 2014 14:42 schreef Nat-Water het volgende:
[..]
Ik had al zitten kijken, en je hebt Lucid, Slacko, etc. Ik kwam er nog niet helemaal uit wat nu precies het verschil was.
Dat kan niet. Dan zul je WOL moeten gebruiken ofzo.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:10 schreef Robuustheid het volgende:
Ik heb SSH werkend gekregen.
Wanneer ik elders ben, wil ik nog altijd via SSH toegang krijgen tot m'n systeem. Maar om stroom te besparen, zou ik m'n machine op soft-standby willen zetten. Dus naast de monitoren uit, ook de machine op standby. Maar nog altijd toeganglijk via SSH? Suspend/hibernate/sleep worden hem dus niet. Weet iemand nog een ander optie?
Meh, niet echt... Je zou misschien een Raspberry Pi kunnen nemen, die gebruikt bijna niets. Eventueel kan je je huidige systeem houden, als je het nodig hebt kun je vanaf de Pi een magic packet sturen om 'm wakker te maken...quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:10 schreef Robuustheid het volgende:
Ik heb SSH werkend gekregen.
Wanneer ik elders ben, wil ik nog altijd via SSH toegang krijgen tot m'n systeem. Maar om stroom te besparen, zou ik m'n machine op soft-standby willen zetten. Dus naast de monitoren uit, ook de machine op standby. Maar nog altijd toeganglijk via SSH? Suspend/hibernate/sleep worden hem dus niet. Weet iemand nog een ander optie?
Gewoon je router gebruiken, die staat toch al aan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:49 schreef eleusis het volgende:
[..]
Meh, niet echt... Je zou misschien een Raspberry Pi kunnen nemen, die gebruikt bijna niets. Eventueel kan je je huidige systeem houden, als je het nodig hebt kun je vanaf de Pi een magic packet sturen om 'm wakker te maken...
Mijn router draait geen lunixquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:54 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Gewoon je router gebruiken, die staat toch al aan.
OpenWRT-kooptipje met veel geheugen, gigabit WAN?quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:17 schreef KomtTijd... het volgende:
ohRouters waar geen OpenWRT-build voor beschikbaar is, komen er hier gewoon niet in.
heb je pic??!quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:20 schreef WammesWaggel het volgende:
Nu ben ik welhaast een uur bezig maar kom er niet achter hoe die taskbar met oa Chrome en die cashew weer beneden aan mijn scherm te krijgen ipv helemaal boven![]()
Opeens stond die boven zo na het opstarten
Kubuntu gebruik ik trouwens, de nieuwste versie.
Heeft iemand hier een idee hoe die taskbar weer beneden aan het scherm te krijgen?
Ja ik zit op 2 meter afstand van een 22 inch schermquote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:11 schreef Robuustheid het volgende:
Een resolutie van 1024x768
Dat ik dit nog mag meemaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |