abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136080528
quote:
ja veel.

Ik ben zacht, ik wil hard zijn, maar dat lukt me niet.
Ik ben te zorgzaam, en dat moet ik verminderen.
Als ik een keer de vertrouwen in iemand kwijt bent geraakt, twijfel ik meteen aan slechte dingen, of bijv dan denk ik aan negatieve dingen.

Ik kan jaloers zijn op mijn geliefde aldus"partner" ik word jaloers om de kleinste dingen jaloers, dit was vroeger niet zo dat kwam door de wantrouwen.. Nu ben ik heel anders geworden. Ik claim dan ook.

Terwijl ik dat niet wou,

Ik hou niet alles binnen me, ik vertel alles eerlijk ook wat ik van de situatie vind, ipv dat ik het ook een beetje in me kan houden.

Als ik van iemand houd, dan geef ik die persoon veelste veel aandacht,

Dat zou ik allemaal willen veranderen.
Zou op 1 ding richten en daar proberen aan te werken. En als dat niet lukt dan vergaat de wereld ook heus niet hoor! :)
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_136099580
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 00:49 schreef JCPepino het volgende:

[..]

Zou op 1 ding richten en daar proberen aan te werken. En als dat niet lukt dan vergaat de wereld ook heus niet hoor! :)
nee, natuurlijk niet. Maar het zou wel fijn zijn.
pi_136120993
Dat de wereld vergaat? Sssst gekkie ;p
een tangerine is gewoon een mandarijn met kapsones
pi_136121418
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:28 schreef JCPepino het volgende:
Dat de wereld vergaat? Sssst gekkie ;p
haha, Nee :@ ik bedoel het zou wel fijn zijn als men zijn karakter kon veranderen :P LOL
pi_136122707
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:30 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

ja veel.

Ik ben zacht, ik wil hard zijn, maar dat lukt me niet.
Ik ben te zorgzaam, en dat moet ik verminderen.
Als ik een keer de vertrouwen in iemand kwijt bent geraakt, twijfel ik meteen aan slechte dingen, of bijv dan denk ik aan negatieve dingen.

Ik kan jaloers zijn op mijn geliefde aldus"partner" ik word jaloers om de kleinste dingen jaloers, dit was vroeger niet zo dat kwam door de wantrouwen.. Nu ben ik heel anders geworden. Ik claim dan ook.

Terwijl ik dat niet wou,

Ik hou niet alles binnen me, ik vertel alles eerlijk ook wat ik van de situatie vind, ipv dat ik het ook een beetje in me kan houden.

Als ik van iemand houd, dan geef ik die persoon veelste veel aandacht,

Dat zou ik allemaal willen veranderen.
Mijn mening:
Jij kan niet hard zijn, want daar word jij niet gelukkig van. Integendeel, je wordt er zelfs ongelukkig van.
Jij kan niet niet-zorgzaam zijn, want jij haalt voldoening uit het zorgzaam zijn.

Wat betreft jaaloezie denk ik dat je er wel wat aan kan doen. Je moet voor jezelf eerst achterhalen waar dat vandaan komt: onzekerheid? onvoldoende vertrouwen in je partner (dus ook deels onzekerheid)?
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
True knowledge exists in knowing that you know nothing.
The greatest way to live with honor in this world is to be what we pretend to be.
pi_136124591
Wat ik je zou adviseren als je hiervoor niet in therapie wilt: leven in je leven. Boek van Jeffrey Young / Janet Klosko
2 zeer goedd psychologen uit Amerika. Young is de grondlegger van de schematherapie. Dat houdt in dat bepaalde patronen die je als kind hebt ontwikkeld door je eigen karakter maar ook omgeving en aanleg gemakkelijk vol te houden zijn omdat je er nu eenmaal aan gewend bent. Middels de schematherapie (bijv dit boek) kun je proberen deze patronen (ook wel valkuilen genoemd) om te zetten naar een goede eigenschap. Dat vergt energie, confrontatie en heel veel doorzettingsvermogen. Maar soms is dat wel verstandig zodat je in je late leventje niet steeds stukloopt op de bepaalde aangeleerde en vertrouwde patronen. Succes!
pi_136124600
Het schijnt dat Prozac mensen enorm veranderd, :{w ze zijn zichzelf niet meer nadien.
Heel fijn spul dus, enne don't try this @ home aub!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 30 januari 2014 @ 06:40:07 #158
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_136124830
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 23:38 schreef groenappeltje20 het volgende:

[..]

haha, Nee :@ ik bedoel het zou wel fijn zijn als men zijn karakter kon veranderen :P LOL
Karakter veranderen heeft gewoon tijd nodig, zolang je er zeker in het begin even mee bezig bent wordt het vanzelf een gewoonte en voor je het weet is de eigenschap waar je mee zit van jezelf al aardig naar de achtergrond verdwenen.
100% verandering bv van een eigenschap die je als nadeel ziet is lastig, maar als het dus naar de achtergrond is gegaan is het toch minder opvallend voor iedereen om je heen.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')