Nee.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:32 schreef forwood1 het volgende:
Kan iemand een inschatting maken wat het vervangen van het platte dak door een punt (zadel) dak zal kosten?
Dat is zo heel erg afhankelijk van constructietechnische zaken die we via internet niet kunnen bekijken dat ik je dringend aanraad om eens een aannemer of lokaal bouwbedrijf te laten komen om eens wat meer informatie in te winnen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:32 schreef forwood1 het volgende:
Ons huis heeft een plat dak van 4x4 meter op de 2e verdieping.
Omdat de zolder maar iets meer dan 2 meter hoog is en we hier een slaapkamer willen maken wil ik het dak verhogen. Volgens bestemmingsplan mag woning nog ruim 2,5 meter hoger worden.
Ik wil dus onderzoeken of het mogelijk is de schuine dakvlakken door te trekken waardoor plat dak verandert in punt dak.
Kan iemand een inschatting maken wat het vervangen van het platte dak door een punt (zadel) dak zal kosten?
Dank
Vragen bij een lokale aannemer kun je altijd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:39 schreef forwood1 het volgende:
Dankjewel. Ik begrijp dat dit geen 'werkspot' is, maar ik wil ook niet nodeloos mensen bezig gaan houden als ik van te voren al had kunnen weten dat het veel te duur wordt.
Ik ben benieuwd of mensen ervaring hebben en die willen delen?
Dit is dusdanig afhankelijk van lokale omstandigheden dat elk getal wat wordt gegeven een verkeerde inschatting geeft.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:39 schreef forwood1 het volgende:
Dankjewel. Ik begrijp dat dit geen 'werkspot' is, maar ik wil ook niet nodeloos mensen bezig gaan houden als ik van te voren al had kunnen weten dat het veel te duur wordt.
Ik ben benieuwd of mensen ervaring hebben en die willen delen?
320000 euro voor een dakje van 4x4?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:03 schreef Nico987 het volgende:
een bevriend architect zei ooit dat je 2000 euro per extra m2 moet reken, en die rekensom komt vaak redelijk uit... dus wil je in zijn geheel een puntdak zou je moeten denken aan aan 320000.
Jij had toch een verbouwing of niet ?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:09 schreef Nico987 het volgende:
je bent al een paar duizend euro kwijt om de tekening te laten maken, na te laten rekenen en je aanvraag te doen.. wij waren al 1500 kwijt, maar onze tekening werd op basis van een tekening van de buren gemaakt, door een architect die 15 euro per uur voor ons rekende..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |