Ja hij start nog wel op in Windows,maar blijft continu steken in een update scherm. Opstartherstel haalt niets uit en ik ben zelf te onhandig denk ik met windows software om hem net die duw te kunnen geven dat ie het weer doet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:19 schreef madco het volgende:
Kun je met de laptop nog wel opstarten in windows?
Dan je het met een stukkie software zo achterhalen.
Daarna even vista cd downloaden en (laten) installeren met je officiële code
Je kan met system info programma's als Everest (correct me if I'm wrong) alle licentiecodes die in gebruik zijn binnen Windows uitlezen. De licentiecode is voor Vista dus werkt ook alleen voor Vista. Als je Windows 7 wil moet je (officieel) deze in de winkel kopen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja hij start nog wel op in Windows,maar blijft continu steken in een update scherm. Opstartherstel haalt niets uit en ik ben zelf te onhandig denk ik met windows software om hem net die duw te kunnen geven dat ie het weer doet.
Ik weet dus niet of windows 7 wel gaat werken? Laptop is uit vista tijdperk met dito drivers. Ik heb geen zin om officiele productcode te moeten kopen als ik deze laptop nog maar 2 a 3 keer nodig heb.
Weet je dit zeker? Dat is namelijk by far de meest eenvoudige en snelste oplossing.quote:Op dinsdag 31 december 2013 16:27 schreef Meike26 het volgende:
En de recovery disk reageert er ook niet meer op.
Reageer even op mijn PM, die laptop kan overigens prima Windows 7 draaien waar alles out of the box werkt. De Vista licentiecode vis ik zo uit de installatie.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 09:33 schreef Meike26 het volgende:
Woon net boven Utrecht.
Volgens mij is het meer dan alleen 'even' Vista installeren. Omdat ik hier de productcode niet meer van heb, zal deze Vista (OEM) er compleet af moeten, of het is inderdaad nog met software te achterhalen, als je al in de computer kan komen.
Ik heb anders ook alweer 15 jaar vergelijkbare ervaring... en de tijd.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:01 schreef Meike26 het volgende:
Probleem is dat ik er te onhandig in ben. Geen windows op schijf heb en krap een week nog te gaan voor de workshop...
Hopelijk laat MikeGSM zich nog even horen/zien. Als systeembeheerder veel vetrouwen in hem eerlijk gezegd
Als het via veilige modus of opstartherstel niet meer lukt zijn er nog wel andere manieren hoor, zoals het register (hive) extern inladen via een UBCD/WinPE, bepaalde utilities kunnen het ook.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:30 schreef MikeGSM het volgende:
je kunt wel een licentie willen veilig stellen maar als je niet meer in het os komt kun je nog zulke mooie applicaties hebben.
Soms lukt het in veilige modus nog, of een images in een VM zetten
Maar mis nog even het merk en type (zoals inmiddels ook per PM gereageerd)
Klopt,quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:06 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Als het via veilige modus of opstartherstel niet meer lukt zijn er nog wel andere manieren hoor, zoals het register (hive) extern inladen via een UBCD/WinPE, bepaalde utilities kunnen het ook.
Ik durf garant te staan voor Drommelsch!! Die heeft ons ook fantastisch geholpen toen onze pc dood was!!!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:01 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Reageer even op mijn PM, die laptop kan overigens prima Windows 7 draaien waar alles out of the box werkt. De Vista licentiecode vis ik zo uit de installatie.
[..]
Ik heb anders ook alweer 15 jaar vergelijkbare ervaring... en de tijd.![]()
Mooi, als het maar opgelost wordquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:21 schreef Meike26 het volgende:
Dinsdag afgesproken met Drommelsch..![]()
En neem een kleine tegenprestatie voor hem mee.
Drommelsch heeft me een tijdje terug ook uit de brand geholpen met een soortgelijk issue. Goeie Fokker!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:21 schreef Meike26 het volgende:
Dinsdag afgesproken met Drommelsch..![]()
En neem een kleine tegenprestatie voor hem mee.
Let's find out. Ga zo de deur uit. Eerst nog even wat voor hem halenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:40 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Drommelsch heeft me een tijdje terug ook uit de brand geholpen met een soortgelijk issue. Goeie Fokker!
Sixpackje Bavaria deed het goed de vorige keer als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Let's find out. Ga zo de deur uit. Eerst nog even wat voor hem halen [ afbeelding ]
Geen probleem, ik ga zelf even op onderzoek uit. Je hebt mij al genoeg geholpenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:18 schreef Drommelsch85 het volgende:
Graag gedaan! 3D Studio Max handleiding helaas niet meer kunnen vinden trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |