abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134929913
Nu heb ik zelf die laptop al en deze heb ik binnenkort dus nodig. Alleen een tijdje geleden problemen gekregen met Windows en nu krijg ik niets meer voor elkaar op dat ding.

Dinsdag 14 Januari heb ik een workshop 3D printen en zij vragen of je je laptop mee wil nemen met enkele software programma's. Maarja, belangrijkste software is dus gecrashed en ik weet niet hoe ik weer windows op dat ding krijg. En de recovery disk reageert er ook niet meer op.
Heeft iemand (het liefst uit Utrecht) een 'oud' windows Vista schijfje liggen ? Of kan mij anders helpen om laptop weer draaiende te krijgen ?

Ik heb er een hekel aan om ergens op locatie te komen en afhankelijk te zijn van hun spullen. Nu gaat het ook om afhankelijkheid hier op FHF, maar daarom is het ook FHF :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:33:48 #2
373071 xatlad
Eye of the sky
pi_134930156
Windows 7 ook mogelijk ? heb hier volgens mij wel nog een schijfje alleen loadertje zou je dan even moeten regelen.

Anders heb je namelijk alleen trail versie van 30 dagen meen ik.
Winner Winner, Chicken Dinner!
pi_134930406
Wat is een loadertje ? :@

Edit: Op zich is een trail niet verkeerd.. het is zover ik weet maar eenmalig dat ik laptop nog nodig heb.
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:38:54 #4
373071 xatlad
Eye of the sky
pi_134932620
Dat is een crack, maar dat is illigaal en mag niet van de FAQ van fok.

Heb evt ook Xp zag ik, maar daar heb je denk ik niks aan is ook zooi. :p
  woensdag 1 januari 2014 @ 01:43:21 #5
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_134944544
Ik zou eventueel wel kunnen helpen, ik moet m'n eigen laptop ook nog een keer opnieuw installeren :P.
Als je de licentiecode van Vista nog hebt is het geen probleem om er weer een nieuwe installatie van Vista op te zetten.

Als je die niet meer hebt dan wordt het windows 8.1 technet enterprise 90 days trial. (dit is de meeste complete versie van windows 8.1) Moet er ook data worden gebackupt?

Ik woon zelf trouwens op kamers in Utrecht en heb toch geen klap te doen in de vakantie :').
  woensdag 1 januari 2014 @ 10:50:40 #6
73244 MikeT80
ICT... I like it
pi_134946891
Ik denk dat ik je als systeembeheerder wil kan helpen.
Ik weet niet welk merk de laptop is en hoe oud deze is?
Kom zelf uit Houten dus redelijk dicht bij Utrecht.

Hoor het wel als je nog hulp nodig hebt.
Here I Am !!!
pi_135016381
Ja ik heb zeker hulp nodig.

Paradigit kon mij ook niet verder helpen. Probleem is dus dat de product code van Windows Vista onleesbaar is geworden doordat het ding letterlijk als laptop gebruikt is. Hadden ze dat stikkertje niet onder de accu kunnen plakken :(

Merk laptop : Acer (Aspire 6930)
Ik weet, Acer niet bepaald betrouwbaar, beestje heeft het toch goed 3 jaar uit gehouden bij ons. Nu zo'n 4 jaar oud denk ik. heeft ook wel enige gebruikssporen natuurlijk.
pi_135050961
Kun je met de laptop nog wel opstarten in windows?
Dan je het met een stukkie software zo achterhalen.
Daarna even vista cd downloaden en (laten) installeren met je officiële code
pi_135056414
PM gestuurd, ik woon in Utrecht.

[ Bericht 68% gewijzigd door Drommelsch85 op 04-01-2014 04:24:10 ]
url
pi_135057474
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:19 schreef madco het volgende:
Kun je met de laptop nog wel opstarten in windows?
Dan je het met een stukkie software zo achterhalen.
Daarna even vista cd downloaden en (laten) installeren met je officiële code
Ja hij start nog wel op in Windows,maar blijft continu steken in een update scherm. Opstartherstel haalt niets uit en ik ben zelf te onhandig denk ik met windows software om hem net die duw te kunnen geven dat ie het weer doet.

Ik weet dus niet of windows 7 wel gaat werken? Laptop is uit vista tijdperk met dito drivers. Ik heb geen zin om officiele productcode te moeten kopen als ik deze laptop nog maar 2 a 3 keer nodig heb. Daarom vroeg ik ook hier in FHF hulp, in de hoop dat iemand nog Vista heeft liggen (fysiek) + code? Of gewoon erg handig is met computers? *)

Ik hebal wat lopen rommelen in de bios om op te starten vanaf schijf met illeale versie en dat lukt mij dus ook niet. Of windows er compleet af te gooien, dab Ubuntu er op en via ubuntu op internet weer windows er op te zetten.... ook nog niet voor elkaar gekregen.
pi_135057497
Waar woon je ergens? Vista installeren is toch niet bijzonder veel werk..
Scheren is voor schapen!
pi_135057559
Woon net boven Utrecht.

Volgens mij is het meer dan alleen 'even' Vista installeren. Omdat ik hier de productcode niet meer van heb, zal deze Vista (OEM) er compleet af moeten, of het is inderdaad nog met software te achterhalen, als je al in de computer kan komen.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:53:04 #13
373071 xatlad
Eye of the sky
pi_135072486
Gewoon computer opstarten even in de bios gaan en booten vanaf de dvd speler en dan windows opnieuw installeren. Om de code te achterhalen is een lastig klus ik zou er gewoon windows 7 op zetten die erkent ook allee drivers normaal automatisch na windows update.

Na de trail kun je altijd nog een licentie code via internet kopen evt, maar die zijn wel nogal duur.
  Eindredactie Games zaterdag 4 januari 2014 @ 18:00:08 #14
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_135072786
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 09:23 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ja hij start nog wel op in Windows,maar blijft continu steken in een update scherm. Opstartherstel haalt niets uit en ik ben zelf te onhandig denk ik met windows software om hem net die duw te kunnen geven dat ie het weer doet.

Ik weet dus niet of windows 7 wel gaat werken? Laptop is uit vista tijdperk met dito drivers. Ik heb geen zin om officiele productcode te moeten kopen als ik deze laptop nog maar 2 a 3 keer nodig heb.
Je kan met system info programma's als Everest (correct me if I'm wrong) alle licentiecodes die in gebruik zijn binnen Windows uitlezen. De licentiecode is voor Vista dus werkt ook alleen voor Vista. Als je Windows 7 wil moet je (officieel) deze in de winkel kopen.

Zodra je de licentiecode boven water hebt, heb je dus wel een bootable CD/DVD met Windows Vista nodig. Je kan Windows Vista wel downloaden via torrent sites, alleen moet je goed opletten dat je geen troep download en je moet exact dezelfde versie hebben als degene die momenteel geïnstalleerd is (Home/Business/Premium, hoe dat ook heet). Ook de taal moet bij Vista gelijk zijn volgens mij.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_135072825
Probleem is dat ik er te onhandig in ben. Geen windows op schijf heb en krap een week nog te gaan voor de workshop...

Hopelijk laat MikeGSM zich nog even horen/zien. Als systeembeheerder veel vetrouwen in hem eerlijk gezegd :@
  Eindredactie Games zaterdag 4 januari 2014 @ 18:01:37 #16
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_135072845
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 16:27 schreef Meike26 het volgende:
En de recovery disk reageert er ook niet meer op.
Weet je dit zeker? Dat is namelijk by far de meest eenvoudige en snelste oplossing.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_135072849
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 09:33 schreef Meike26 het volgende:
Woon net boven Utrecht.

Volgens mij is het meer dan alleen 'even' Vista installeren. Omdat ik hier de productcode niet meer van heb, zal deze Vista (OEM) er compleet af moeten, of het is inderdaad nog met software te achterhalen, als je al in de computer kan komen.
Reageer even op mijn PM, die laptop kan overigens prima Windows 7 draaien waar alles out of the box werkt. De Vista licentiecode vis ik zo uit de installatie.

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:01 schreef Meike26 het volgende:
Probleem is dat ik er te onhandig in ben. Geen windows op schijf heb en krap een week nog te gaan voor de workshop...

Hopelijk laat MikeGSM zich nog even horen/zien. Als systeembeheerder veel vetrouwen in hem eerlijk gezegd :@
Ik heb anders ook alweer 15 jaar vergelijkbare ervaring... en de tijd. :P
url
pi_135072941
Dan zal ik je zo even een berichtje sturen. Morgen of dinsdag de tijd ? :)
pi_135072946
Yep! Die Vista code kun je hiermee uitlezen http://www.nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html , ook handig als je je Office licenties hiermee veilig wilt stellen en je bent het doosje kwijt.. da's mijn vriendin overkomen.
url
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:30:13 #20
73244 MikeT80
ICT... I like it
pi_135076715
je kunt wel een licentie willen veilig stellen maar als je niet meer in het os komt kun je nog zulke mooie applicaties hebben.

Soms lukt het in veilige modus nog, of een images in een VM zetten
Maar mis nog even het merk en type (zoals inmiddels ook per PM gereageerd)
Here I Am !!!
pi_135078376
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:30 schreef MikeGSM het volgende:
je kunt wel een licentie willen veilig stellen maar als je niet meer in het os komt kun je nog zulke mooie applicaties hebben.

Soms lukt het in veilige modus nog, of een images in een VM zetten
Maar mis nog even het merk en type (zoals inmiddels ook per PM gereageerd)
Als het via veilige modus of opstartherstel niet meer lukt zijn er nog wel andere manieren hoor, zoals het register (hive) extern inladen via een UBCD/WinPE, bepaalde utilities kunnen het ook.
url
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:32:24 #22
73244 MikeT80
ICT... I like it
pi_135079684
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:06 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Als het via veilige modus of opstartherstel niet meer lukt zijn er nog wel andere manieren hoor, zoals het register (hive) extern inladen via een UBCD/WinPE, bepaalde utilities kunnen het ook.
Klopt,

Maar zonder licentie sticker is de licentie niet legaal
Heb genoeg Vista licenties in mijn Technet zitten :)
Here I Am !!!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:09:58 #23
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_135086742
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:01 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Reageer even op mijn PM, die laptop kan overigens prima Windows 7 draaien waar alles out of the box werkt. De Vista licentiecode vis ik zo uit de installatie.

[..]

Ik heb anders ook alweer 15 jaar vergelijkbare ervaring... en de tijd. :P
Ik durf garant te staan voor Drommelsch!! Die heeft ons ook fantastisch geholpen toen onze pc dood was!!!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_135087315
Dinsdag afgesproken met Drommelsch.. :)

En neem een kleine tegenprestatie voor hem mee.
  zondag 5 januari 2014 @ 09:14:19 #25
73244 MikeT80
ICT... I like it
pi_135094733
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:21 schreef Meike26 het volgende:

Mooi, als het maar opgelost word :)
Here I Am !!!
pi_135184704
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:21 schreef Meike26 het volgende:

Drommelsch heeft me een tijdje terug ook uit de brand geholpen met een soortgelijk issue. Goeie Fokker! ^O^
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_135185240
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:40 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Drommelsch heeft me een tijdje terug ook uit de brand geholpen met een soortgelijk issue. Goeie Fokker! ^O^
Let's find out. Ga zo de deur uit. Eerst nog even wat voor hem halen
pi_135188606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Let's find out. Ga zo de deur uit. Eerst nog even wat voor hem halen [ afbeelding ]
Sixpackje Bavaria deed het goed de vorige keer als ik het me goed herinner.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_135192295
Het duurde even om de wireless switch 'actief' te krijgen, dat ging met een omweg via Linux goed (Acer :') ) maar Windows staat er weer op en alles werkt prima!
url
pi_135194581
Yes, super bedankt Drommelsch ^O^

En ik vond een six-pack bij voorbaat al niet voldoende, dus een vol kratje Dommelsch (inkoppertje) mee genomen. En nog het gevoel dat ik te kort ben geschoten :D :@
pi_135194760
Moet tevens ook wel even zeggen dat het leuk was om te zien dat hij net als ik bezeten is van het petrolhead-virus :s)

Edit :

:W vanaf mijn gereïncarneerde laptop

[ Bericht 26% gewijzigd door Meike26 op 07-01-2014 17:03:28 ]
pi_135196299
Graag gedaan! 3D Studio Max handleiding helaas niet meer kunnen vinden trouwens.
url
pi_135196507
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:18 schreef Drommelsch85 het volgende:
Graag gedaan! 3D Studio Max handleiding helaas niet meer kunnen vinden trouwens.
Geen probleem, ik ga zelf even op onderzoek uit. Je hebt mij al genoeg geholpen ^O^
pi_135592147
Ik wil ook een Drommelsch bij mij in de buurt hebben wonen. Laptop ook kapot :(

Binnenkort maar een oproepje doen in FHF :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')