abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135666692
The Secret Life of Walter Mitty (2013) - IMDb

Vette film, ben geen ben stiller fan maar hier deed ie het toch erg goed. Eindelijk een keer geen achterlijke flauwe comedy. Daarbij is het ook echt vet opgenomen, goed camerawerk.

8/10
pi_135668156
In a World... (2013) - IMDb

Als ik deze niet hier had gezien, dan was ie compleet aan me voorbij gegaan, niet erg, want erg bijzonder is de film niet, matig.

6.

Last Vegas (2013) - IMDb

Ach, gewoon leuk vermaak, niets bijzonders ook.

6,5.
pi_135668244
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vanwege de hype de eerste aflevering van Breaking Bad gezien. Wat een bagger. 3/10

Die serie van Pablo wil ik zien, dank voor de link!
Goh, ik was VERSLAAFD aan Breaking Bad :o geweldige serie _O_

maar ja smaken verschillen nu eenmaal, en niet zo'n beetje ook dus :P
nu eenmaal.
pi_135668320
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 21:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik heb This is the end afgezet, was te veel voor mijn brein: cijfer 1.
Eens. Wat een bagger.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_135668333
quote:
11s.gif Op zondag 19 januari 2014 10:24 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Goh, ik was VERSLAAFD aan Breaking Bad :o geweldige serie _O_

maar ja smaken verschillen nu eenmaal, en niet zo'n beetje ook dus :P
nu eenmaal.
De eerste paar afleveringen waren echt wennen. Pas later kom je erachter dat het (irriterend) klunzige en burgerlijke van Walt gewoon bizar goed is geacteerd :-). Aan Jesse, althans zijn stemgeluid, heb ik nooit kunnen wennen.

Maar uiteraard één van de beste series ever!
pi_135668342
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 10:30 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Maar uiteraard één van de beste series ever!

:Y :Y :Y
pi_135668377
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 10:30 schreef Cinderella_Man het volgende:
de beste series ever!
Dit
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator zondag 19 januari 2014 @ 10:34:51 #278
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_135668390
Genoeg over Breaking Bad, die serie heeft z'n eigen topic. Sowieso horen reviews van 1 aflevering van een serie hier niet thuis, dus volgende keer zullen die verwijderd worden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 19 januari 2014 @ 11:30:04 #279
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_135669357
quote:
4s.gif Op zondag 19 januari 2014 10:34 schreef Mike het volgende:
Genoeg over Breaking Bad, die serie heeft z'n eigen topic.
TV / [USA] Breaking Bad #57 In afwachting van Better Call Saul #2 ;)
reset
pi_135669521
From Dusk till Dawn...

Mwa, hele aparte film. Het einde ging nergens meer over en had totaal geen relatie met het begin van de film. Cloony vond ik matig acteren, de rest van de cast was niet veel beter.

6/10

[ Bericht 2% gewijzigd door Eenskijken op 19-01-2014 12:22:07 ]
There are only 151 Pokémon.
pi_135669560
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:37 schreef Eenskijken het volgende:
Dusk before Dawn...

Mwa, hele aparte film. Het einde ging nergens meer over en had totaal geen relatie met het begin van de film. Cloony vond ik matig acteren, de rest van de cast was niet veel beter.

6/10
is dat de prequel van from dusk till dawn? :%
Wie dit leest is hek.
pi_135669782
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:37 schreef Eenskijken het volgende:
Dusk before Dawn...

6/10
Vooral die broer van het personage van Cloony, waardeloos acteerwerk.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_135670435
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:50 schreef voederbietel het volgende:

[..]

op zich vond ik die wel meevallen. Maar die jongen en dat meisje van die dominee voegden echt niets toe.
pi_135670443
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:50 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Haha, dat is Quentin Tarantino, een van de meest geniale personen die op dit moment in de filmindustrie actief is.

Ik denk dat hij er niet wakker van ligt dat jij en Eenskijken de film die door hem geschreven is niet tof vinden. Iedereen heeft immers recht op z'n eigen mening. Ik vind het een cultklassiekertje. Natuurlijk niet altijd even geniaal, maar over het algemeen genomen zeer vermakelijk en goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^ From Dusk Till Dawn

Imdb: 7,3/10
Ill-Skillz: 7/10

P.S. De beste man heet George Clooney
pi_135670525
Ja ik ben het met je eens dat het een sterk begin is in dat tankstation, maar des te groter de teleurstelling dat ze opeens een totaal andere kant op gaan en nooit meer dat begin overtreffen. Het einde was gewoon onzinnig.
pi_135670958
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:21 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Haha, dat is Quentin Tarantino, een van de meest geniale personen die op dit moment in de filmindustrie actief is.

Ik denk dat hij er niet wakker van ligt dat jij en Eenskijken de film die door hem geschreven is niet tof vinden. Iedereen heeft immers recht op z'n eigen mening. Ik vind het een cultklassiekertje. Natuurlijk niet altijd even geniaal, maar over het algemeen genomen zeer vermakelijk en goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^ From Dusk Till Dawn

Imdb: 7,3/10
Ill-Skillz: 7/10

P.S. De beste man heet George Clooney
Ik was sarcastisch.

quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:24 schreef Eenskijken het volgende:
Ja ik ben het met je eens dat het een sterk begin is in dat tankstation, maar des te groter de teleurstelling dat ze opeens een totaal andere kant op gaan en nooit meer dat begin overtreffen. Het einde was gewoon onzinnig.
Ik heb From Dusk till Dawn gekeken zonder de beschrijving van de film te lezen. Dit is tot op heden mijn leukste film ervaring ooit geweest. Vol ongeloof aanschouwde ik wat er voor mijn ogen afspeelde. Ik vind het leuk dat Tarentino eigenlijk de enige is die dit soort absurde dingen durft te doen. Een ander goed voorbeeld hiervan is de scene in Django Unchained waar er een elle lange discussie is over die zakken die gebruikt worden om anoniem te blijven.

Ik vind het jammer dat je een film als From Dusk till Dawn niet kan waarderen. :)
pi_135671158
quote:

[..]

Oh? Zo'n complex plot vond ik het anders niet...

Ik geef het een 6.
pi_135671701
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:38 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik was sarcastisch.

Dat ontging me even. Maar dan zijn we het gelukkig met elkaar eens. ;)

Die jute zakken scene in Django Unchained. O+
  zondag 19 januari 2014 @ 13:45:18 #289
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_135673523
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:38 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik was sarcastisch.

[..]

Ik heb From Dusk till Dawn gekeken zonder de beschrijving van de film te lezen. Dit is tot op heden mijn leukste film ervaring ooit geweest. Vol ongeloof aanschouwde ik wat er voor mijn ogen afspeelde. Ik vind het leuk dat Tarentino eigenlijk de enige is die dit soort absurde dingen durft te doen. Een ander goed voorbeeld hiervan is de scene in Django Unchained waar er een elle lange discussie is over die zakken die gebruikt worden om anoniem te blijven.

Ik vind het jammer dat je een film als From Dusk till Dawn niet kan waarderen. :)
Dat is idd het geniale aan FDTD. Dat Tarantino het lef heeft om de film halverwege gewoon 180 graden te draaien.
pi_135674569

Wolf (2013) - IMDb

'Majid is een kickbokser uit een grauwe buitenwijk van een grote Nederlandse stad. Zijn vechtersmentaliteit brengt hem echter zowel binnen als buiten de ring steeds verder in de problemen. Al snel beginnen de lijnen tussen kickboksen en de georganiseerde misdaad te vervagen.'

Wolf is volledig in zwart-wit opgenomen, dit doet de sfeer wel ten goede. Ik was bang dat het een beetje een geromantiseerd verhaal zou worden over een buitenlander met troubles maar misschien wel door het zwart-wit beeld is de sfeer juist heel rauw.
De zogenoemde lijn tussen kickboksen en misdaad heeft niet veel indruk op mij gemaakt , beide verhaallijnen lopen via één personage dus dat maakt het vrij lineair.

De uitwerking van de film is wel goed, de acteurs spelen prima en het verhaal blijft niet hangen in straattaal en pistolen maar krijgt echt wel diepgang. De strijd tussen Majid's karakter, culturele achtergrond, verwachtingen van het leven en de uitwerking hiervan vond ik zelf subliem weergegeven.

SPOILER
Al met al een aanrader!

7.5/10
  zondag 19 januari 2014 @ 14:17:57 #291
8369 speknek
Another day another slay
pi_135674737
Even geen zin in uitgebreide reviews. Twee Oscar contenders gezien gebaseerd op waargebeurde verhalen en met Matthew McConaughey.

Dallas Buyers Club (2013) - IMDb
Mooi verhaal over homofoob die AIDS krijgt in de jaren tachtig en die medicijnen begint te smokkelen aanvankelijk om te overleven, maar later een handeltje begint. Voormalige prettyboy in wijvenfilms McConaughey doet een Pitt en maakt zichzelf lelijk om serieus genomen te worden. Het werkt. Verhaalverloop is wel heel voorspelbaar, maar toch gewoon leuk om te zien. 8

The Wolf of Wall Street (2013) - IMDb
Geweldig genoten. Wist niet dat Scorcese ook humor kon doen. Fantastisch geschreven, voelde bij tijd en wijlen Tarantinoesque. De film duurt wel te lang en als ie eindigt is het een beetje van eh, wat was nou de boodschap. Wat misschien wel juist de boodschap was in een wereld van materialisme. Ik weet daarom niet of hij een tweede keer leuk zou zijn, maar toch heb ik me prima vermaakt. Verwacht alleen niet dat DiCaprio gaat winnen. Ooit. 9.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_135677555
quote:

[..]

Die was echt slecht idd :')
  zondag 19 januari 2014 @ 15:29:47 #293
8369 speknek
Another day another slay
pi_135678275
Haters gaan haten. This is the end _O_.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_135678330
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:29 schreef speknek het volgende:
Haters gaan haten. This is the end _O_.
Smaak verschilt, hou het daar maar op: Vond het ook een dikke baggerfilm.
pi_135680909
Hier nog 1. Op 1 avond twee verschillende films gezien.

Gravity

Kort: Denk aan 2001: A Space Odyssey qua setting meets Moon maar dan met een Sandra Bullock en George Clooney in een hachelijk avontuur. Aardige film die onderhoudend is maar niet geweldig.
SPOILER
7 / 10

Lone Survivor

Goede thriller. I.i.g beter te pruimen als film dan Act of Valour als je praat over verhaallijn,spanning en vaart in de film. Realistisch zeker! en voor de muggenzifters is de film als geheel een goede derde achter Black Hawk Dawn en Zero Dark 30.

8- / 10

[ Bericht 6% gewijzigd door Mike op 19-01-2014 16:53:00 ]
  zondag 19 januari 2014 @ 16:33:52 #296
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_135681295
The World's End

Heerlijke Britse film. Geweldige karakters en dialogen, we hebben ervan genoten!

8.5/10

The World's End (2013) - IMDb
pi_135681355
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 22:28 schreef pokkerdepok het volgende:
Ender's Game (2013) - IMDb

[ afbeelding ]

Young Ender Wiggin is recruited by the International Military to lead the fight against the Formics, a genocidal alien race which nearly annihilated the human race in a previous invasion.

viel niet tegen, na al het gehype rond deze film.
komt wat moeilijk op gang, af en toe vond ik het iets te kinderachtig.
ik denk, zonder het boek gelezen te hebben, dat ze er niet 100 % in geslaagd zijn om het verhaal helemaal goed over te brengen. had wel een paar momentjes die niet helemaal uit de verf komen.

maar goed, de jonge acteurs spelen leuk en het visuele spektakel is fantastich, zeker de battle scenes op het eind. de film pakte me zeker wel, goeie climax, en ook leuk om harrison ford weer eens te zien.

7.5
ik had het boek jaren geleden gelezen en het verhaal komt inderdaad niet 100% tot zijn recht, maar alsnog is het wel een goede verfilming. ik was juist bang dat ze oudere acteurs zouden gebruiken, maar gelukkig hebben ze dat precies goed aangepakt qua acteurs. de volwassenen vond ik overigens wel iets minder overtuigend :P
..///
pi_135681480
quote:
2s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:24 schreef Iwanius het volgende:
Hier nog 1. Op 1 avond twee verschillende films gezien.

Gravity

Goede spoiler ook...
pi_135682461
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 16:35 schreef wipes66 het volgende:

[..]

ik had het boek jaren geleden gelezen en het verhaal komt inderdaad niet 100% tot zijn recht, maar alsnog is het wel een goede verfilming. ik was juist bang dat ze oudere acteurs zouden gebruiken, maar gelukkig hebben ze dat precies goed aangepakt qua acteurs. de volwassenen vond ik overigens wel iets minder overtuigend :P
ja vond ik ook. maar toch wel een leuke film, en daar gaat het om. :)
pi_135684821
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:13 schreef voederbietel het volgende:
[ afbeelding ]

Wolf (2013) - IMDb

'Majid is een kickbokser uit een grauwe buitenwijk van een grote Nederlandse stad. Zijn vechtersmentaliteit brengt hem echter zowel binnen als buiten de ring steeds verder in de problemen. Al snel beginnen de lijnen tussen kickboksen en de georganiseerde misdaad te vervagen.'

Wolf is volledig in zwart-wit opgenomen, dit doet de sfeer wel ten goede. Ik was bang dat het een beetje een geromantiseerd verhaal zou worden over een buitenlander met troubles maar misschien wel door het zwart-wit beeld is de sfeer juist heel rauw.
De zogenoemde lijn tussen kickboksen en misdaad heeft niet veel indruk op mij gemaakt , beide verhaallijnen lopen via één personage dus dat maakt het vrij lineair.

De uitwerking van de film is wel goed, de acteurs spelen prima en het verhaal blijft niet hangen in straattaal en pistolen maar krijgt echt wel diepgang. De strijd tussen Majid's karakter, culturele achtergrond, verwachtingen van het leven en de uitwerking hiervan vond ik zelf subliem weergegeven.

SPOILER
Al met al een aanrader!

7.5/10
Ook gezien maar ik vond hem minder helaas:

WOLF

Ik had veel van de film verwacht maar ik vond hem toch een beetje tegenvallen,
De film heeft wel een heerlijk grauwe sfeer, wat echt het drama in de film versterkt.
Maar ik miste toch echt een beetje diepgang in de personages, en ook het einde vond ik tegenvallen, een openeinde vind ik prima, maar dit was gewoon of de film na 3/4 was afgekapt.
En nog een bijkomt klein puntje, er is veel geluid en lawaai in de film, en dat overtrof meerdere malen het geluid van de stemmen waardoor je het geluid van de tv ERG hard moest zeggen voordat je de stemmen goed hoorde.
Overal dus een matige film, 5,5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')